Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf matematik dersinde olasılık, sayma ve kombinasyon konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle olasılık, sayma ve kombinasyon konuları ele alınmakta, "ve" bağlacı için toplama, "veya" bağlacı için çarpma yöntemleri kullanılarak çeşitli günlük hayattan örnekler çözülmektedir. Daha sonra çarpma yoluyla sayma konusu işlenerek dört basamaklı çift sayılar, üç basamaklı rakamları farklı sayılar ve beş ile tam bölünebilen sayılar gibi problemler çözülmekte, son olarak faktöriyel konusu işlenerek faktöriyelin tanımı yapılmakta ve faktöriyel içeren problemler adım adım çözülmektedir.. Videoda kıyafet seçimi, kitap seçimi, kent arası yol hesaplamaları, mektup atma, tokalaşma sayısı ve üç basamaklı sayı yazma gibi günlük hayattan örnekler üzerinden konular açıklanmakta ve Sonuç Yayınları'nın 10. sınıf fasikülündeki sorular çözülmektedir.
Bu video, bir matematik dersi formatında olup, öğretmen ve Sıradışı Analiz Yayınları'nın patronu matematik yazarı Bilal Karadağ (Bilal Hoca) ile öğrenci Memo'nun yer aldığı eğitim içeriğidir.. Videoda basit olayların olasılığı konusu işlenmektedir. İlk bölümde deney, olası durum ve olay kavramları günlük hayattan örneklerle açıklanırken, para atma, zar atma, kitap seçme gibi çeşitli örnekler üzerinden olası durumların nasıl hesaplanacağı gösterilmektedir. İkinci bölümde ise Almanya'dan İstanbul'a uçak biletleri alarak toplam tutar hesaplaması ve kart oyunu üzerinden köklü sayılarla ilgili olasılık problemleri çözülmektedir.. Video, saymanın temel ilkesi adı altında ilerleyen ve LGS tarzında yeni nesil sorularla devam edecek bir yapıya sahiptir. Bir sonraki derste bir olayın olma olasılığının anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bire bir eşleme yoluyla sayma, kümenin son elemanıyla eşleşen doğal sayıların sayısıdır. Toplama yoluyla sayma, ayrık kümelerin birleşiminin eleman sayısını hesaplar. Çarpma yoluyla sayma, A x B kümesindeki sıralı ikililerin sayısını bulur. Faktöriyel, 1'den n'ye kadar olan doğal sayıların çarpımıdır
Bu video, bir matematik öğretmeninin öğrencilere olasılık konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, interaktif bir şekilde dersi ilerletmekte ve öğrencilere sorular sorarak konuyu pekiştirmektedir.. Video, olasılık konusunun temel kavramlarını adım adım açıklamaktadır. Öncelikle deney, örnek uzay ve olay kavramları tanımlanmakta, ardından madeni para, zar atma, doktor-hemşire seçme, kitap sıralama ve top çekme gibi çeşitli olasılık problemleri çözülmektedir. Son bölümde ise permütasyon ve kombinasyon konuları ele alınmaktadır.. Videoda günlük hayattan örneklerle olasılık konusu anlatılmakta ve sayma yöntemlerinin olasılık problemlerinde nasıl kullanıldığı detaylı şekilde açıklanmaktadır. Video, sayma ve olasılık konusunun son dersi olup, bir sonraki derste olasılık konusunun devam edeceği ve sonrasında fonksiyonlar konusuna geçileceği belirtilmektedir.
Eşleme yoluyla sayma, sonlu kümenin elemanlarını bire bir eşleştirerek yapılır. Toplama yoluyla sayma, iki kümenin birleşiminin eleman sayılarını toplar. Çarpma yoluyla sayma, iki farklı işlemin toplamını hesaplar
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, permütasyon, kombinasyon, binom ve olasılık konularına geçmeden önce sayma yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, iki temel sayma yöntemini detaylı olarak açıklamaktadır: toplama yoluyla sayma ve çarpma yoluyla sayma. Eğitmen önce her iki yöntemin tanımını yaparak, ardından her birini örneklerle pekiştirmektedir. Toplama yoluyla sayma, bir olayın oluşumu için birden fazla seçenek varsa ve bu seçeneklerden sadece biri aynı anda kullanılabiliyorsa uygulanır; çarpma yoluyla sayma ise bir olaylar dizisine bir olayın bir değişik biçimde, bunu izleyen ikinci olayda n iki değişik biçimde devam ettirildiğinde uygulanır. Video boyunca çeşitli günlük hayattan örneklerle konu pekiştirilmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin öğrencilere yönelik hazırladığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, kasım ayında başlayan ara tatil sırasında kamp kapsamında sayma yöntemleri, permütasyon, kombinasyon ve olasılık konularını anlatmaktadır.. Video, sayma yöntemlerinden başlayarak permütasyon, kombinasyon ve olasılık konularını adım adım ele almaktadır. İlk olarak toplam ve çarpım yoluyla sayma modelleri açıklanmakta, ardından faktöriyel kavramı, tekrarlı permütasyon, kombinasyon uygulamaları, binom açılımı ve olasılık hesaplamaları detaylı şekilde anlatılmaktadır. Son bölümde ayrık ve bağımsız olaylar konusu örneklerle pekiştirilmektedir.. Öğretmen, konuları ezberlemek yerine mantığın önemini vurgulamakta ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini örneklerle göstermektedir. Video, fonksiyonlar konusuna geçileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 10. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, sayma konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda, saymanın günlük hayattaki önemi ve temel sayma yöntemleri (birebir eşleme, toplama ve çarpma yoluyla sayma) ele alınmaktadır. Öğretmen, meslek lisesi şubelerindeki öğrenci sayıları, bayrak desenleri oluşturma, İzmir-Ankara yolculuğu, gömlek ve pantolon seçimleri gibi pratik örneklerle konuyu pekiştirmektedir.. Video, öğrencilerin PDF'lerde boş yerleri doldurarak aktif olarak katılmasını sağlayan interaktif bölümler içermekte ve "ya A ya da B durumları söz konusuysa ve biz bunlardan ancak ve ancak bir tanesinin gerçekleşmesini istiyorsak, o zaman alınan her bir eleman için B'den de bir eleman seçiyorsak o zaman A kadar olacaktır" şeklinde kümelerle ilişkilendirerek konuyu açıklamaktadır.
Örnek uzay, tüm farklı dizilişlerden oluşur. Olay olasılığı, sonuç sayısının örnek uzaydaki sonuç sayısına oranıdır. Permütasyon, farklı dizilişlerin sayısını ifade eder
Bu video, bir matematik öğretmeninin (Metra Bey olarak hitap edilen) öğrencilere permütasyon, kombinasyon ve olasılık konularını anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu üç dostla birlikte izleyicilere aktarmaktadır.. Video, sayma yöntemlerinden başlayarak permütasyon ve kombinasyon konularını detaylı şekilde ele almaktadır. İlk olarak toplama ve çarpma yoluyla sayma yöntemleri açıklanmakta, ardından kombinasyon problemleri (gömlek-pantolon seçimi, içecek-tatlı seçimi, sınıf başkanı seçimi gibi) çözülmektedir. Daha sonra sayı problemleri (rakamları farklı sayılar, çift sayılar, tek sayılar) ve son olarak permütasyon konusu (dörtlü permütasyon, sekiz kişinin katıldığı yarışta ilk üç derecenin oluşması gibi) ele alınmaktadır.. Öğretmen, her konuyu örneklerle pekiştirmekte ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tarzlarını göstermektedir. Özellikle "olay bitene kadar çarpma yapılır" ve "şart varsa önce onu sağla" gibi çözüm prensiplerini vurgulamaktadır.
Bu video, Acil Matematik Ara Sınıf YouTube kanalından Sezgin Polat tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir.. Videoda 10. sınıf birinci yazılı sınavına hazırlık kapsamında permütasyon ve sayma yöntemleri konusu ele alınmaktadır. İçerik, tekrarlı permütasyonun tanımı ve formülü ile başlayıp, faktöriyel hesaplamaları, sıfırın başta olma durumları, dikdörtgen üzerinden hareket problemleri ve çeşitli sayma metodu örnekleri üzerinden ilerlemektedir.. Videoda toplam on soru çözülmekte olup, her soru için farklı çözüm yöntemleri (sayma metodu, faktöriyel hesaplamaları, tekrarlı permütasyon) adım adım gösterilmektedir. Video, bir sonraki derste kombinasyon ile ilgili önemli teknikler ve soru çözümlerinin anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik eğitim içeriğidir. Eğitmen, çeşitli matematik problemlerini ve sayma yöntemlerini adım adım anlatmaktadır.. Video, ızgara biçimindeki yolları sayma, saymanın temel ilkesi ve farklı matematik problem türlerini ele almaktadır. Eğitmen önce toplama, çarpma ve tekrarlı permütasyon yöntemlerini kullanarak ızgara problemlerini çözmekte, ardından "felsefe" ve "makarna" gibi kelimelerin nasıl yazılabileceği gibi farklı problem türlerini incelemektedir.. Videoda ayrıca Cahit Arf Günleri matematik yarışmasından örnekler de paylaşılmakta ve bu video, permütasyon, kombinasyon ve olasılık konularının da ele alınacağı bir serinin parçası olduğu belirtilmektedir.
Gauss'un ormanda yaprak sayısı eşitliği sorusuyla ilgili hikayesinden gelir. N nesne k kutuya yerleştirildiğinde en az bir kutuda birden çok nesne olmalıdır
Sayma, sonlu ve ayrık kümelerin birleşimlerinin eleman sayısını bulma yöntemidir. Permütasyon, n elemanlı kümenin r elemanlı farklı dizilişlerini ifade eder. Kombinasyon, n elemanlı kümenin r elemanlı alt kümelerini gösterir. Faktöriyel, 1'den n'ye kadar olan doğal sayıların çarpımıdır
Bu video, bir matematik öğretmeninin permütasyon konusunun son bölümünü anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, permütasyon konusunun son dersi olarak ayraç yöntemi konusunu ele almaktadır.. Videoda ayraç yöntemi, özdeş nesnelerin yere dağıtılması veya kişilere dağıtılması olarak tanımlanmaktadır. Öğretmen, ayraç yönteminin nasıl uygulanacağını çeşitli örneklerle açıklamaktadır. Mektup dağıtımı, kalem ve oyuncak dağıtımı, sayıların toplamı, broşür dağıtımı ve boncuk dağılımı gibi farklı problem türleri üzerinden ayraç yönteminin adım adım çözümü gösterilmektedir. Video, permütasyon konusunun tamamlanmasıyla sona erer ve bir sonraki konunun kombinasyon olacağı belirtilir.
Bu video, bir matematik eğitmeni tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Eğitmen, öğrencilere hitap ederek tekrarlı permütasyon ve yol sayma problemlerini adım adım anlatmaktadır.. Video, tekrarlı permütasyon konusunu kolaydan zora doğru ele almaktadır. İçerikte bir noktadan diğerine en kısa yoldan kaç farklı şekilde gidilebileceği, belirli noktalardan geçmek veya geçmemek şartıyla yol sayma problemleri, faktöriyel hesaplamaları ve sayma yöntemleri gibi konular işlenmektedir. Ayrıca balonların patlatılması, karınca'nın prizma şeklindeki yapıdan gitmesi ve Ali'nin topları kullanarak beş basamaklı sayılar oluşturması gibi çeşitli problem tipleri de çözülmektedir.. Videoda ÖSYM'de çıkan sorular da ele alınmakta ve eğitmen, öğrencilerin anlayabilmesi için köşelere sayı yazma, faktöriyel hesaplamaları ve tüm durumlardan belirli durumları çıkarma gibi yöntemleri detaylı olarak açıklamaktadır.
Eşleme yoluyla sayma, kümenin elemanlarını sayma sayılarıyla eşleştirerek yapılır. Toplama yoluyla sayma, A ve B kümelerinin birleşimlerinin eleman sayısını bulur. Çarpma yoluyla sayma, iki farklı işlemin birlikte gerçekleşme sayısını hesaplar