Bu video, bir otomotiv servisinde 2011 model Renault Clio 385 beygir aracının şanzıman yağı ve EGR temizliği işlemlerini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, müşterinin şanzıman yağı ve EGR temizliği talebi üzerine yapılan işlemler adım adım gösterilmektedir. Önce EGR sistemi sökülüp hidrolik yağı ile temizleniyor, ardından eski şanzıman yağı boşaltılıyor ve yeni şanzıman yağı ekleniyor. Son olarak tüm parçalar monte edilerek işlem tamamlanıyor. Video, otomotiv sektöründe çalışanlar veya araç bakımı hakkında bilgi edinmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
GM onaylı tam sentetik şanzıman yağıdır. Yumuşak vites geçişi ve şanzıman koruması sağlar. Düşük ilk çalıştırma sıcaklıklarında mükemmel akış özellikleri sunar. Çamur ve birikinti oluşumuna karşı dirençlidir
Soğuk havalarda bile yüksek performans ve koruma sağlar. Manuel ve yarı otomatik şanzımanlar için uygundur. Metal yüzeyler arasındaki aşınmayı ve sürtünmeyi azaltır. Düşük yakıt tüketimi ve akıcı vites geçişleri sunar
Bu video, bir otomobil tamircisi ve yardımcısı Hasan'ın Renault Kambo 3 model arabanın şanzıman yağı değişimi ve debriyaj havası alma işlemini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda Renault'un tüm modellerinde (Master, Trafik, Kangoo, Clio, Symbol) şanzıman yağı değişimi ve debriyaj havası alma işlemleri adım adım gösterilmektedir. Önce şanzımanın yan tarafındaki plastik yağ koyma tapası ve altta bulunan dört köşe tıpayla boşaltma tıpası tanıtılmakta, ardından 3 litre 75-80 şanzıman yağı konulması gösterilmektedir. Son olarak debriyajın havası nasıl alınacağı detaylı olarak anlatılmaktadır.
ATF, otomatik şanzımanlarda kullanılan özel bir yağ türüdür. Şanzıman içindeki parçaların aşınmasını azaltır ve optimum performans sağlar. Şanzımanın soğutulmasına ve contaların esnekliğinin korunmasına yardımcı olur
Bu video, bir otomobil uzmanının otomatik şanzıman vites geçişlerinde yaşanan vurma ve vuruntu sorunlarının nedenleri ve önleme yöntemleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, otomatik şanzımanda vurmanın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından vurmanın iki temel nedenini detaylı şekilde anlatıyor: şanzıman yağının zamanında değiştirilmemesi veya şanzımanın kendisinde arıza olması. Ayrıca, vuruntu sorununu önlemek için şanzıman bakımlarının aksatılmaması, kaliteli yağ kullanılması, ani kalkış ve frenlerden kaçınılması, orijinal parçaların kullanılması gibi pratik öneriler sunuluyor. Video, otomatik şanzımanlı araçların doğru kullanım şekli hakkında önemli bilgiler içermektedir.
Vites geçişlerinde zorlanma ve takılma en sık karşılaşılan sorunlardandır. Hatalı vites değişimi ve yanlış debriyaj kullanımı sorunlara yol açar. Ani frenler ve sık vites değişimi şanzımanı olumsuz etkiler. Şanzıman yağı değişimi ve kontrolü zamanında yapılmazsa sorunlar oluşur
Bu video, bir kişinin araba bakımı hakkında bilgi paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi arabasının bakımını izleyicilerle paylaşmaktadır.. Video, iki ana konu etrafında şekillenmektedir: şanzıman yağı değişimi ve cam film yenileme. Konuşmacı, şanzıman yağı değişiminin önemini, hangi aralıklarla yapılması gerektiğini (40.000-60.000 km arası) ve nasıl yapılacağını detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca, şanzıman yağı seviyesinin nasıl kontrol edileceği, dolum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar ve yağ seviyesinin nasıl belirleneceği hakkında pratik bilgiler verilmektedir. Video sonunda, güneş yanıklarına çözüm olarak boyadan başka bir çözüm olmadığını da belirtmektedir.
Bu video, Caner adlı bir kişinin şanzıman ve şanzıman yağı hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, şanzımanın ne olduğu, nasıl çalıştığı ve şanzıman yağı'nın önemi hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İçerikte şanzıman türleri (manuel, yarı otomatik ve otomatik), şanzıman yağı kontrol yöntemleri ve ne zaman değiştirilmesi gerektiği adım adım anlatılmaktadır. Ayrıca şanzıman yağı azaldığında araçta görülebilecek belirtiler ve şanzıman bakımının önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, bir Toyota sahibinin CVT şanzıman hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Türk insanının alışık olmadığı bu şanzıman türünün çalışma prensibini ve özelliklerini kendi araç deneyimleri üzerinden anlatmaktadır.. Video, CVT şanzımanın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ikili makara sistemi üzerinden çalışma prensibini basit bir şekilde açıklıyor. Ardından CVT şanzımanın artıları ve eksileri detaylı şekilde anlatılıyor. İkinci bölümde ise konuşmacı, 78 bin kilometredeki Toyota'sının şanzıman yağı değişimi konusunda yaşadığı sorunları paylaşarak, CVT şanzımanlarda standart otomatik şanzıman yağının kullanılmaması gerektiğini ve bunun yerine özel CVT şanzıman yağının kullanılması gerektiğini vurguluyor.. Videoda ayrıca CVT şanzımanlarının bakım gereksinimleri, fabrikasyon hatalı olmadığına dair görüşler ve şanzıman sorunlarının genellikle yanlış bakım nedeniyle ortaya çıktığı bilgisi de paylaşılıyor.
Şanzıman, dişliler sayesinde aracın hızını ve motor-tekerlek dengesini sağlar. Şanzıman yağı, dişlilerin aşınmasını azaltır ve verimli çalışmayı sağlar
Benzinli çapa makineleri için SAE 30 numara motor yağı tercih edilir. Motor yağı kapasitesi 0.6 ile 1 litre arasında değişir. 10W-30, 10W-40 ve 20W50 viskozite dereceleri kullanılabilir. API derecesi (SG, SH, SJ) yağın motor uyumluluğunu gösterir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı manuel şanzıman arızalarının nasıl tespit edileceğini anlatmaktadır.. Video, manuel şanzıman arızalarının belirtilerini detaylı şekilde ele almaktadır. Öncelikle şanzıman ötmesi, vitesten atma ve viteslerde cartlama gibi arıza belirtileri açıklanmakta, ardından bu belirtilerin nasıl kontrol edileceği anlatılmaktadır. Ayrıca baskı balatasının arızasını tespit etmek için araç kaldırma ve seyir halinde kontrol yöntemleri de gösterilmektedir. Video, şanzıman arızalarının önlenmesi için şanzıman yağı bakımının önemi ve rodaj yapmanın faydaları hakkında bilgiler de içermektedir.
Bu video, bir otomobil tamircisi ve Kemal usta tarafından sunulan Ford Connect şanzıman değişimi ve yağ doldurma eğitim içeriğidir.. Videoda, arızalı bir Ford Connect şanzımanının sökülmesi ve yağ değişimi süreci adım adım gösterilmektedir. Şanzımanın içinden çıkan 5 gram yağ miktarı gösterilerek şanzıman yağının önemini vurgulayan video, şanzımanın nasıl söküleceğini, yağ doldurma ve boşaltma noktalarının nerede olduğunu ve gerekli yağ miktarını (2,5 litre, 75-80 numara) detaylı şekilde anlatmaktadır.
Bu video, bir kişinin İmprazalarda şanzıman yağ kontrolü nasıl yapılacağını gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda şanzıman yağ kontrolünün nasıl yapılacağı adım adım gösterilmektedir. Yağ çubuğunun hava filtresinin altında ve şanzımanın üzerinde bulunduğu, kontrol sırasında çubuğun çıkarılması ve yağ seviyesinin kontrol edilmesi anlatılmaktadır. Ayrıca, şanzıman yağ seviyesinin 2-3 bin kilometrede bir kontrol edilmesi ve 60-80 bin kilometrede bir değiştirilmesi önerilmektedir. Video, kontrolün düz bir zeminde yapılması gerektiğini vurgulayarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir araç tamircisinin vites geçişleri zor olan bir araçta yaptığı basit tamir sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, vites geçişlerinin sert ve zor geçtiği araçlarda WD-40 kullanarak halatları yağlama yöntemi anlatılmaktadır. Tamirci, halatların içine WD-40 sıkarak vites geçişlerini yumuşatma sürecini adım adım göstermektedir. Ayrıca, vites geçişlerinin sabahları ve motor soğukken zor geçmesi durumunda şanzıman yağı bakımının önemini vurgulamaktadır. Video, araç sahiplerinin tamirciye gitmeden kendi araçlarında basit tamir yapabilmeleri için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, bir otomobil tamircisinin Volkswagen Golf 6 model aracın 7 ileri DSG şanzımanının yağ değişimi işlemini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, şanzıman yağı ve mekatronik yağı değişiminin tüm aşamaları gösterilmektedir. Tamirci önce eski yağları boşaltarak karşılaştırmalı olarak göstermekte, ardından yeni yağları koymakta ve aracın tamamlayıcı parçalarını yerine yerleştirmektedir. Ayrıca, 7 ileri DSG şanzımanlarda yağ değişiminin 60 bin kilometrede veya iki yılda bir yapılması gerektiğini belirtmektedir. Video, aracın tamir sonrası vites geçişlerinin sorunsuz olduğu ve teslimata hazır hale getirildiği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir Volkswagen Caddy 2010 model aracın manuel şanzıman yağı değişimi işlemini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir. Sunucu, 346.609 kilometredeki bir şirket aracı üzerinde işlemi gerçekleştiriyor.. Video, şanzıman yağı değişiminin önemini vurgulayarak başlıyor ve ardından değişimin nasıl yapılacağını gösteriyor. Sunucu, şanzıman yağının düzenli olarak değiştirilmesinin şanzımanın ömrünü uzatacağını, aksi takdirde gözlük bilyalarının bozulması gibi büyük maliyetlere yol açabileceğini açıklıyor. İşlem sırasında, şanzıman yağının sadece boşaltma tapasından değil, mekanizma kilitlerinden de boşaltılması gerektiği ve tam olarak 2,5 litre yağ doldurulması gerektiği gibi önemli detaylar paylaşılıyor.
Bu video, bir kişinin şanzıman yağı değiştirme sürecini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda şanzıman yağı değiştirme süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce gerekli yağ ve katkı maddesi seçimi, ardından tahliye tapasının sökülmesi, yeni yağın hazırlanması ve şırınga ile şanzımana dökülmesi gösterilmektedir. Ayrıca, şanzıman yağı değiştirme sıklığı (yaklaşık 150 bin kilometrede), manuel ve otomatik vitesli araçlar için dikkat edilmesi gereken noktalar ve yağ değişiminin şanzımanın ömrünü uzatma ve vites geçişlerini kolaylaştırma faydaları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir otomobil uzmanının otomatik şanzımanlı araçlarda şanzıman yağı bakımı hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, otomatik şanzımanlı araçların şanzıman yağı bakımının ne zaman yapılması gerektiğini anlatmaktadır. Konuşmacı, 120-150 bin kilometrede otomatik şanzıman yağ bakımının yapılması gerektiğini, Hyundai Accent Blue gibi modellerde fabrika verilerine göre 120 bin kilometrede yağ bakımı yapılması gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca, otomatik şanzımanların 7-8 litre yağ alması gerektiğini, şanzıman yağ basıncının aracın yürümesi için önemli olduğunu ve manuel şanzımanlı araçlarla karıştırılmaması gerektiğini vurgulamaktadır.