• Buradasın

    Öğrenci Projeleri

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • TÜBİTAK 2029 A Öğrenci Projeleri Başvuru Rehberi

      Bu eğitim videosunda, Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doçent Doktor Ahmet Ceva Çınar, TÜBİTAK 2029 A öğrenci projeleri başvuru sürecini adım adım anlatmaktadır. Videoda Sefanur Yiğit, Merve Ürün ve Feyza adlı öğrenciler de yardımcı olarak yer almaktadır.. Video, TÜBİTAK 2029 A öğrenci projeleri raporunun hazırlanması ve sisteme yükleme sürecini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte e-devlet üzerinden başvuru yönetim sistemine giriş yapma, kişisel bilgileri doldurma, bütçe bilgilerini girme, lisans transkriptini yükleme, araştırma önerisi formunu doldurma, bilimsel ve teknolojik alan seçimi, sürdürülebilir kalkınma amaçlarını belirleme ve danışman onayının nasıl yapılacağı gibi aşamalar detaylı olarak gösterilmektedir.. Videoda ayrıca raporun özet, özgün değer, atıflar, amaç ve hedefler, yöntem, proje genel çerçevesi, ekran tasarımları, iş paketleri, risk yönetimi, yaygın etki, bütçe talebi ve kaynaklar gibi bölümlerinin nasıl hazırlanacağı, PDF formatında rapor hazırlama, ARBIS kaydı yapılması ve başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar (dosya isimlendirme kuralları, sürdürülebilir kalkınma amaçları) açıklanmaktadır. Video, öğrencilerin 15 Kasım'a kadar TÜBİTAK 2029 A öğrenci projesi başvurusu yapabileceklerini belirterek sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Hava ve Su Sürtünmesini Azaltma Modelleri Sunumu

      Bu video, bir öğretmenin öğrencilerinin hava ve su sürtünmesini (direncini) azaltmaya yönelik yaptıkları modelleri tanıttığı bir eğitim içeriğidir. Mehmet, Ömer, Ali, Yusuf, Mustafa, Adem ve diğer öğrenciler kendi projelerini sunmaktadır.. Videoda öğrencilerin çeşitli modelleri (gemi, uçak, araç) gösterilmekte ve her birinin sürtünmeyi azaltma mekanizması açıklanmaktadır. Öğrencilerin çoğu, araçların ön kısmının sivri olması ve kanatların dar ve uzun olması gibi aerodinamik tasarım unsurlarını kullanarak sürtünmeyi azaltmayı amaçlamışlardır. Video, sürtünmeyi azaltmanın temel prensibini (keskin ön ve ince araçlar) vurgulayarak, öğrencilerin projelerinin sonuçlarını göstermektedir.

      • youtube.com
    • MimED Öğrenci Proje Yarışması Sonuçları

      53 üniversiteden 433 proje katıldı. 138 proje dijital ön elemeyi geçti. 6 üniversiteden 20 proje ödül aldı. Final projeleri 12 Aralık 2022 - 12 Ocak 2023'te sergilendi

      • mimed.org.tr
    • 5. Sınıf Ay, Dünya ve Güneş Modeli Sunumu

      Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerinden ay, dünya ve güneş modeli sunumlarını değerlendirdiği bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilerin farklı malzemelerle (balon, kağıt, çorap, köpük, ip) hazırladıkları modelleri inceliyor.. Videoda öğretmen, öğrencilerin hazırladığı ay, dünya ve güneş modellerini tek tek gösteriyor ve her birinin nasıl yapıldığını, hangi malzemelerle yapıldığını ve modellerin nasıl çalıştığını açıklıyor. Modeller genellikle güneş'in etrafında dönen dünya ve ay, dünya'nın etrafında dönen ay şeklinde yapılandırılmış. Video, öğretmenin öğrencilerin çalışmaları için teşekkür etmesiyle sona eriyor.

      • youtube.com
    • Adobe Creative Cloud'un Eğitim Kurumlarına Sunduğu Çözümler

      Yaratıcılığı destekler ve öğrencilerin başarısını artırır. Hibrit ve karma öğrenim modelleriyle öğrenci merkezli eğitimi dönüştürür. Dijital okuryazarlık ve temel sosyal becerileri geliştirir. Öğrencilerin özgüvenli ve kararlı bireyler olmasını sağlar

      • adobe.com
    • Gastronomi Öğrencilerinin Yaratıcı Projeleri

      İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde 27 öğrenci bitirme projelerini sergiledi. Geleneksel ve çağdaş teknikler harmanlanarak özgün lezzetler hazırlandı. Projeler sektörel testlerden geçti ve bazı öğrencilerle anlaşmalar yapıldı

      • hurriyet.com.tr
    • Topraksız Tarım Eğitiminde Öğrencilerin Tarla Ekmek Çılgınlığı

      CNN Türk muhabiri Sinem ve kameraman Serdar Çit, bir ilkokul biyoloji öğretmeni Yaşar Özdemir'in sınıfında öğrencilerin oluşturduğu topraksız tarım çiftliğine konuk oldular. Öğretmen, 15 yıl önce Uşak'tan İstanbul'a tayin olduktan sonra topraksız tarım uygulamasını geliştirmiş ve öğrencilerine bu teknolojiyi öğretmiştir.. Videoda, öğrencilerin pet şişelerde çilek, domates, fasulye, biber, salatalık, gül ve yonca gibi çeşitli bitkileri yetiştirdikleri gösteriliyor. Öğretmen, ev, sera ve bitki şurubuyla topraksız tarım uygulamasını geliştirmiş ve bu sistemle normal sebzelerin 3 ayda yetiştiği yerde 1,5 ayda hasat yapılabildiğini anlatıyor. Öğrenciler yetiştirdikleri ürünlerden gurur duyuyor ve bu tarım yöntemiyle streslerini atıyorlar.

      • youtube.com
    • Endüstri Meslek Lisesi Fuarı Tanıtımı

      Bu video, bir endüstri meslek lisesinin fuarını tanıtan bir belgesel formatındadır. Videoda lise öğrencileri ve öğretmenleri ile yapılan röportajlar yer almaktadır.. Video, endüstri meslek lisesinin çeşitli bölümlerindeki projeleri ve ürünlerini göstermektedir. Öğrenciler benzinle doğalgaz üreten bir sistem, akıllı seray, sensörlerle çalışan araba, ilkokul sınıflarına yönelik matematik tablosu gibi projelerini tanıtmaktadır. Ayrıca metal işleme, mobilya ve kaynak bölümlerinde yapılan sehpalar, dolaplar, çelik kapılar gibi ürünler de gösterilmektedir. Video boyunca öğrencilerin projeleri hakkında bilgi veren ve hocaların desteği hakkında konuşan öğrencilerle röportajlar yapılmaktadır.

      • youtube.com
    • Ergonomik Ürün Geliştirme Sunumları

      Bu video, farklı sınıflardan öğrencilerin ergonomik ürün geliştirme konusundaki projelerini tanıttıkları bir sunum formatındadır. Öğrenciler kendi sınıflarından (7A, 7B, 7C, 7G, 7A, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A, 7G, 7A

      • youtube.com
    • Bilgi Ortaokulu Fen Sahaları Çalışmaları

      Bu video, Bilgi Ortaokulu'nun Suruç okulundaki fen sahalarında yapılan öğrencilerin projelerini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda bir öğretmen ve öğrenciler yer almaktadır.. Videoda öğrencilerin çeşitli teknolojik projeleri gösterilmektedir. İlk olarak arabaların geçişini kolaylaştıran kontrollü geçiş sistemi, ardından arabaları kaldıran bir sistem ve son olarak koltukların yükseltilip indirilebilen bir mekanizma gösterilmektedir. Her bir proje için öğrencilerin çalışmaları ve öğretmenin yorumları yer almaktadır.

      • youtube.com
    • TÜBİTAK 22.9 Proje Başvuru Rehberi

      Bu video, TÜBİTAK 22.9 proje başvurusu yapma sürecini adım adım anlatan bir eğitim rehberidir.. Video, öğrenci projelerine başvuru yapmadan önce TÜBİTAK ARBIS sistemine kayıt olma ve profil bilgilerini doldurma ile başlar. Ardından TÜBİTAK Yönetim Bilgi Sistemi'ne giriş yaparak başvuru yapılabilecek 22.9A ve 22.9B programlarını görüntüleme, başvuru butonuna tıklama, kişisel bilgileri doldurma, danışman bilgilerini girme ve danışman onayı alma aşamaları detaylı olarak anlatılır. Başvuru sürecinde herhangi bir eksiklik olması durumunda danışman projeyi iade edebilir ve gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra tekrar onaylanabilir.

      • youtube.com
    • Beylikdüzü İMKB Ortaokulu TÜBİTAK Destekli Fuarı

      Bu video, Beylikdüzü İMKB Ortaokulu'nda düzenlenen TÜBİTAK destekli bir fuarın tanıtımını içeriyor. Videoda Nezir Karayün sunuculuk yaparken, öğrenciler Eren Öng, Mustafa ve Batuhan Tüfekçi projelerini anlatıyor.. Videoda özellikle "patlamayan buhar kazanı" projesi detaylı olarak inceleniyor. Bu proje, buhar kazanının patlamasını önleyen ve güvenlik ortamı oluşturan bir sistem. Proje, siren, alarm, güç kaynağı, alet çantası, termostat ve termik CPU gibi malzemelerden oluşuyor. Öğrenciler, bu kazanın 200-250 dereceye kadar dayanıklı olduğunu ve normal ısıda 185-100 derece arasında çalıştığını gösteriyor. Video, okul müdürü Kenan İlhan'ın da katılımıyla devam ediyor.

      • youtube.com
    • Matematik Dergisi Projeleri Sunumu

      Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerinin matematik dergisi projelerini tanıttığı bir sunum formatındadır. Öğretmen, Zişan Ersoy, Münire ve Elnaz Akdeniz adlı öğrencilerin hazırladığı matematik dergilerini inceliyor.. Videoda üç farklı matematik dergisi projesi gösteriliyor. Her dergi için kapak tasarımı, içeriği ve sunulan etkinlikler detaylı olarak anlatılıyor. Dergilerde ünlü matematikçiler, matematik tarihi, bilmeceler, karikatürler, matematik bulmacaları, şiirler ve akrostişler gibi çeşitli içerikler yer alıyor. Öğretmen, öğrencilerin projelerini beğenerek tebrik ediyor.

      • youtube.com
    • Mezuniyet Projesi Gözlemlerini İzleyin

      Bu video, bir öğrencinin mezuniyet projesi sergilerini ziyaret ettiği bir vlog formatındadır. Videoda, ehliyet sınavını geçen ve sınavlarını tamamlayan bir öğrenci, Ali ve diğer arkadaşlarıyla birlikte mezun olmayan yaşar ve erkan'ın yanı sıra mezun olan arkadaşlarının projelerini incelemektedir.. Videoda, çeşitli mezuniyet projeleri gösterilmektedir. Bunlar arasında plastik ekstrüzyon makinesi, odun atıklarını değerlendiren ve geri dönüştüren makine, portre basan makine ve fındık toplama makinesi gibi çeşitli projeler bulunmaktadır. Her proje için kısa açıklamalar yapılmakta ve projelerin çalışma prensipleri anlatılmaktadır. Video, mezuniyet projesi yapımı ve gösterimini merak edenler için faydalı bilgiler içermektedir.

      • youtube.com
    • Muş'ta Öğrencilerin Güneş Enerjisi Projesi

      Bu video, Muş Teknik ve Meslek Anadolu Lisesi öğrencilerinin okulun çatısına kurdukları güneş enerjisi panelini konu alan bir haber formatındadır. Videoda öğrenciler ve öğretmenler yer almaktadır.. Videoda, öğrencilerin okulun elektrik ihtiyacının önemli bir bölümünü karşılamak için 240 güneş paneli kurdukları ve Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı'nın desteklediği bu projenin sonuçları anlatılmaktadır. Proje sayesinde okulun elektrik faturası yarı yarıya azalmış ve yıllık 50-60 bin TL'lik elektrik masrafının yaklaşık %50'si düşmüştür. Ayrıca, proje sayesinde 49 kişilik bir grup öğretmen ve öğrenci yenilenebilir enerji staj çalışmalarına katılmak için Avrupa'ya gidecek.

      • youtube.com
    • Ömer Makinesi Öğrencisinin Delik Açma Aparatı Tanıtımı

      Bu videoda bir üniversite meslek yüksekokulu Ömer makinesi öğrencisi, seri üretim için tasarladığı bir delik açma aparatını tanıtıyor.. Öğrenci, bin adet veya daha fazla üretilmesi gereken iş parçalarına iki adet delik açmak için tasarladığı aparatı gösteriyor. Aparatın alt ve üst plakaları, iş parçasına sığacak şekilde oyuklar açılarak ve kör delikler doldurularak yapılmış. Daha sonra aparatın içine gireceği şekilde takıldıktan sonra cıvatalarla birleştirilmiş. Parça kalıbı, istenen ölçülerdeki deliklerin manuel veya otomatik tezgahlarda yerleştirilmesiyle test edilecek.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor