Bu video, bir okul müdürü ve öğrencilerin TÜBİTAK bilim şenlikleri ve fuarları kapsamında gerçekleştirdikleri projeleri tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir. Videoda 30 Ağustos İmam Hatip Ortaokulu'ndan öğretmenler ve öğrenciler yer almaktadır.. Video, TÜBİTAK 4007 bilim şenlikleri kapsamında desteklenen "Bilime İlk Adım 30 Ağustos'tan" projesi ve TÜBİTAK 4006 bilim fuarları kapsamında düzenlenen fuar hakkında bilgiler sunmaktadır. Fuarda 23 farklı proje yer almakta olup, bu projelerde 30 öğretmen ve 102 öğrenci görev almıştır. Ayrıca videoda öğrencilerin matematik dersinde öğrenilen şeyleri kolaylaştıran ve evde uzatma kablolarını düzenlemek için geliştirilen projeler de tanıtılmaktadır.
Panolar internet ve okul süslemelerinden çekilmiş fotoğraflardır. Panoların yapım ve şablon bilgileri mevcut değildir. Panolar öğrencilere fikir verebilir
53 üniversiteden 433 proje katıldı. 138 proje dijital ön elemeyi geçti. 6 üniversiteden 20 proje ödül aldı. Final projeleri 12 Aralık 2022 - 12 Ocak 2023'te sergilendi
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Türkçe ders kitapları için kapağı nasıl hazırlayabileceklerini adım adım göstermektedir.. Videoda, çeşitli kalemler (yeşil, siyah, kırmızı, mavi fosforlu) kullanılarak kapağın nasıl tasarlanacağı anlatılmaktadır. Önce gölgeleme yapılarak başlanıp, ardından kontör çizgileri ekleniyor, konu (örneğin "ses olayları") kırmızı kaleme, isim-soyisim (Hasan Gülmez) mavi kaleme, öğretmen adı (Makbule Oğuz) siyah kaleme yerleştiriliyor. Son olarak, kapağın etrafına yeşil ve kırmızı renklerle çerçeve işleniyor.
Bu video, Tekirdağ Süleymanpaşa İlköğretim Okulu'nda gerçekleşen bir öğretmenler günü sürprizi hakkında bilgi veriyor. Videoda öğretmen Ümit Akdoğan, öğrenciler ve okul müdürü Hüseyin Mutlu yer alıyor.. Videoda, bir C sınıfı öğrencilerinin ve velilerinin öğretmenler günü için öğretmenlerine anlamlı bir hediye sunmak istedikleri anlatılıyor. Öğrenciler ve veliler, aralarında topladıkları parayla Lösemili Çocuklar Vakfı'na (LÖSEV) bağış yapmış ve bu bağışın sertifikasını öğretmenlerine armağan etmişler. Öğretmen, bu sürpriz karşısında duygusal bir tepki göstermiş ve teşekkür etmiştir. Okul müdürü ise sosyal sorumluluk projelerine önem verdiklerini belirtmiştir.
Proje, belirli sürede değişim yaratmayı hedefleyen, birbiriyle ilişkili amaçlara sahip çalışmadır. Bilimsel proje, gözlem, düzenleme ve neden-sonuç ilişkisini inceler
Proje kapakları ilk izlenimi oluşturur ve projenin kalitesini belirler. Kapak tasarımı projenin içeriğine özen gösterildiğinin işaretidir
Son başvuru tarihi 14 Kasım 2023 saat 17:30'dur. Toplam bütçe 6000 TL'dir. Projeler 1 yıl içinde tamamlanmalıdır
Bu video, TÜBİTAK 22.9 proje başvurusu yapma sürecini adım adım anlatan bir eğitim rehberidir.. Video, öğrenci projelerine başvuru yapmadan önce TÜBİTAK ARBIS sistemine kayıt olma ve profil bilgilerini doldurma ile başlar. Ardından TÜBİTAK Yönetim Bilgi Sistemi'ne giriş yaparak başvuru yapılabilecek 22.9A ve 22.9B programlarını görüntüleme, başvuru butonuna tıklama, kişisel bilgileri doldurma, danışman bilgilerini girme ve danışman onayı alma aşamaları detaylı olarak anlatılır. Başvuru sürecinde herhangi bir eksiklik olması durumunda danışman projeyi iade edebilir ve gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra tekrar onaylanabilir.
Yarışma, ortaokul öğrencilerini bilimsel çalışmalara teşvik etmeyi amaçlar. Türkiye ve KKTC'deki tüm ortaokul öğrencileri katılabilir. Her öğrenci en fazla bir projeyle, en fazla üç öğrenciyle katılabilir
Bu video, Okyanus Kolejleri'nden çeşitli öğrencilerin projelerini tanıttıkları bir sunum formatındadır. Videoda Metehan Demirci, Rü Anavatansever, Zeynep Sormaz, Azra Olcay, Rana Kayaya, Elifnurtürk, Merve Taşdemir, Busen Az Kırıcıoğlu ve Pelin Özkale gibi öğrenciler yer almaktadır.. Videoda öğrenciler kendi projelerini kısaca anlatmaktadır. Metehan Demirci, görme ve işitme engelli bireyler için özel bir ilaç kutusu geliştirmiştir. Rü Anavatansever ve Zeynep Sormaz, radyasyondan korunmak için kurşun yerine ulex kullanarak daha hafif ve ekonomik bir beton üretmişlerdir. Azra Olcay ve Rana Kayaya, dadaizm akımından yola çıkarak lise öğrencilerine şiir sevdirmeyi amaçlamışlardır. Elifnurtürk ve Merve Taşdemir, doğal bebeklerle kültürel mirasları korumayı ve işsizlik oranını azaltmayı hedeflemişlerdir. Son olarak Busen Az Kırıcıoğlu ve Pelin Özkale, gül sirkesinden yenilebilir film üreterek gıdaların raf ömrünü uzatmayı amaçlamışlardır.
Bu eğitim videosunda, Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doçent Doktor Ahmet Ceva Çınar, Sefanur Yiğit, Merve Ürün ve Feyza adlı öğrencilerle birlikte TÜBİTAK 2029 A öğrenci projeleri başvuru sürecini adım adım anlatmaktadır.. Video, TÜBİTAK proje başvuru sisteminin nasıl kullanılacağını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte ARBIS sisteminde kayıt olma, özgeçmiş güncelleme, proje raporunun hazırlanması, e-devlet üzerinden başvuru formunun doldurulması, kişisel bilgilerin girilmesi, bütçe bilgilerinin doldurulması, lisans transkriptinin yüklenmesi, proje raporunun kopyala-yapıştır yöntemiyle doldurulması, bilimsel ve teknolojik alanın seçilmesi, öğrenci bilgilerinin eklenmesi, banka hesap bilgilerinin girilmesi, taahhütname ve danışman bilgilerinin eklenmesi gibi aşamalar detaylı olarak gösterilmektedir.. Videoda ayrıca başvuru sürecinin 17 Kasım'a kadar olduğu ve 15 Kasım tarihine kadar düzeltme imkanı bulunduğu belirtilmektedir. Proje raporunun içeriği (araştırma önerisi, özet, özgün değer, amaç ve hedefler, yöntem, proje genel çerçevesi, ekran tasarımları, iş paketleri, risk yönetimi, bütçe talebi, kaynaklar) ve dosya isimlendirme kuralları gibi önemli detaylar da paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı TÜBİTAK projelerinin nasıl hazırlanacağını anlatmaktadır.. Video, öncelikle çeşitli TÜBİTAK projelerinin örneklerini göstererek başlıyor (uydu antenleriyle güneş enerjisi kullanımı, çizgi izleyen robotlar, akülü araçlar, mıknatıslı füzeler, tren modelleri, pervane sistemleri, paten aydınlatma sistemleri ve şırıngalardan elektrik motoru yapımı). Ardından konuşmacı, TÜBİTAK projelerini hazırlamak için yedi adımlı bir yöntem sunuyor: özgün projeler tasarlamak, günlük hayatta kullanılabilecek projeler yapmak, karşılaşılan problemleri tespit etmek, bu problemlerin çözümlerini araştırmak, en uygun çözümleri belirlemek, çözümleri birleştirmek ve daha özgün projeler için mevcut çözümlerin dezavantajlarını gidermek.
Bu video, bir endüstri meslek lisesinin fuarını tanıtan bir belgesel formatındadır. Videoda lise öğrencileri ve öğretmenleri ile yapılan röportajlar yer almaktadır.. Video, endüstri meslek lisesinin çeşitli bölümlerindeki projeleri ve ürünlerini göstermektedir. Öğrenciler benzinle doğalgaz üreten bir sistem, akıllı seray, sensörlerle çalışan araba, ilkokul sınıflarına yönelik matematik tablosu gibi projelerini tanıtmaktadır. Ayrıca metal işleme, mobilya ve kaynak bölümlerinde yapılan sehpalar, dolaplar, çelik kapılar gibi ürünler de gösterilmektedir. Video boyunca öğrencilerin projeleri hakkında bilgi veren ve hocaların desteği hakkında konuşan öğrencilerle röportajlar yapılmaktadır.
Bu videoda "Teknik Öğretmenim" kanalından bir öğretmen, öğrencilerinin sunduğu çeşitli elektrik-elektronik projelerini inceliyor. Öğretmen, öğrencilerin kendi tasarladıkları projeleri gösteriyor ve izleyicilerden bu projelere kaç puan vereceklerini soruyor.. Videoda üç farklı proje gösteriliyor: bardak yıkama makinesi, akıllı serlik ve diş fırçası. Her proje için bağlantı şeması, çalışma prensibi ve tasarım özellikleri detaylı olarak anlatılıyor. Öğretmen, projelerin teknik yönlerini değerlendirirken, öğrencilerin elektrik bilgisine sahip olmalarının önemini vurguluyor ve projelerin fikirlerinin orijinal olduğunu belirtiyor.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerinden ay, dünya ve güneş modeli sunumlarını değerlendirdiği bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilerin farklı malzemelerle (balon, kağıt, çorap, köpük, ip) hazırladıkları modelleri inceliyor.. Videoda öğretmen, öğrencilerin hazırladığı ay, dünya ve güneş modellerini tek tek gösteriyor ve her birinin nasıl yapıldığını, hangi malzemelerle yapıldığını ve modellerin nasıl çalıştığını açıklıyor. Modeller genellikle güneş'in etrafında dönen dünya ve ay, dünya'nın etrafında dönen ay şeklinde yapılandırılmış. Video, öğretmenin öğrencilerin çalışmaları için teşekkür etmesiyle sona eriyor.
Bu video, bir öğretmenin 7. B sınıfındaki öğrencilerinin geri dönüşüm çalışmaları hakkında yaptığı bir değerlendirme sunumudur. Öğretmen, öğrencilerin çeşitli geri dönüşüm projelerini inceliyor ve yorumluyor.. Videoda öğrencilerin geri dönüşüm projeleri gösteriliyor: Ayşe'nin rüzgarlık, Hümeyra'nın kumbara konserve kutusu, Burak'ın CD ve kartondan elmas, Barış'ın çöpçü süpürgesi, Furkan'ın kağıt çiçeği, Fatıma'nın yumurta kefesi, Dilara'nın kağıt cüzdanı, Elif'in kalemliği, Ahmet'in telefon şarj aleti ve Muhammed'in saksı gibi projeler. Öğretmen her projeyi inceliyor, öğrencilerin çalışmaları hakkında yorumlar yapıyor ve bazı projelerin geri dönüşüm olup olmadığını değerlendiriyor.
Bu videoda bir kişi, internet üzerinden bulduğu bir matematik dergisi projesini tanıtmaktadır. Konuşmacı, sarı karton kullanarak hazırladığı dergiyi detaylı olarak göstermektedir.. Video, derginin yapım aşamalarını ve içeriğini adım adım anlatmaktadır. Dergi, Asya kısmı, içindekiler, önsez, matematiğin icadı, bulmaca, çarpım tatlısı, eşleştirme, karikatürler, sudoku, zeka soruları, Arşimet ve Pisagor hakkında bilgiler gibi bölümlerden oluşmaktadır. Konuşmacı, derginin nasıl birleştirildiğini, sayfaların nasıl düzenlendiğini ve öğrencilerin sunum yaparken dikkat etmesi gereken noktaları da paylaşmaktadır.
Bu video, ilköğretim öğrencilerinin teknoloji tasarım dersinde yaptıkları icatları tanıttıkları bir sunum formatındadır. Videoda Ayşenur Cemal, Meryem Mısırlı, Sezgin, Erdinç Öztürk, Çakır ve Bur Çakmak adlı öğrenciler projelerini anlatmaktadır.. Videoda öğrenciler sırayla kendi icatlarını tanıtmaktadır. Ayşenur Cemal çöp poşetinden yağmurlu, Meryem Mısırlı akıllı saksı, Çakır şemsiye ışık, Erdinç Öztürk ayran çalkalama aleti, Çakır sandalyeleri masaya monte eden alet ve Bur Çakmak kırılmayan bardak gibi çeşitli icatları göstermektedir. Her öğrenci icatlarının amacını, nasıl çalıştığını ve günlük hayatta nasıl kolaylık sağlayacağını açıklamaktadır.