Bu video, bir otomobil uzmanının hararet müşürü hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, kendi deneyimlerinden örnekler vererek konuyu anlatmaktadır.. Video, hararet müşürünün ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve arızalandığında nasıl anlaşılacağını açıklamaktadır. Konuşmacı önce kendi Tofaş Şahin aracında yaşadığı bir sorunu anlatarak, hararet müşürünün arızalandığında nasıl yanlış bilgiler verebileceğini gösterir. Ardından hararet müşürünün çalışma prensibini açıklar ve arızalandığında görülebilecek belirtileri (hararet ibresinin yanlış göstermesi, su kaynatma, motor aşırı ısınması, rölanti dengesizliği) anlatır. Video, hararet müşürünün önemi ve bakımının gerekliliği üzerine vurgu yaparak sonlanır.
Gösterge panelindeki ışıklar sistemlerin çalıştığını veya sorunları gösterir. Kırmızı ışıklar ciddi sorunları, sarı/turuncu ışıklar daha az ciddi sorunları belirtir. Mavi/yeşil ışıklar sistemlerin açık olduğunu gösterir
Makyajlı model 160 hp'lik yeni motor ve 9 ileri şanzımanla daha iyi performans sunuyor. Konforlu koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar ve gelişmiş güvenlik sistemleri mevcut. Ambiyans aydınlatma 3'ten 64 renge çıkarılmış. Uzun yolda 100 km'de 5.8-6.1 lt yakıt tüketimi
Kırmızı ışıklar ciddi sorunları, sarı/turuncu ışıklar daha az ciddi sorunları gösterir. Mavi/yeşil ışıklar sistemlerin açık olduğunu belirtir. Uyarı lambaları yandığında araç kullanılmamalı, servise götürülmelidir
Autoclinic kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, araç motorunda rölantide çalışırken veya gaza basıldığında çıkan vuruntu seslerinin nedenlerini anlatıyor.. Video, önce bir ses örneği dinleterek başlıyor ve ardından bu sesin üç farklı nedeni detaylı olarak açıklanıyor: enjektörler, subaplar ve yatak vurması. Sunucu, bu arızaların ciddi ve maliyetli olduğunu, aracın kullanılmaması gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, bu tür arızaların tespitinde ezbere bir yol haritası izlenmediğini, steteskop ve OBD cihazı gibi araçların kullanıldığını belirtiyor. Video, araç sahiplerinin bu tür seslerle karşılaştıklarında sorgulamalarını yapmaları gerektiğini tavsiye ederek sonlanıyor.
2008'de tanıtılan kompakt SUV modeli, 2016'dan beri üretilmektedir. Benzinli, dizel ve hibrit motor seçenekleri mevcuttur. 520-640 litre bagaj hacmi ve 5 kişilik oturma kapasitesi sunar. Euro NCAP'ten 5 yıldız güvenlik derecesi almıştır
Akü arıza ışığı, akü veya alternatörde sorun olduğunu gösterir. Fren arıza ışığı, el freni çekili veya sistemde arıza olduğunu belirtir. Fren sıcaklık uyarısı, disk ve balataların aşırı ısındığını gösterir. ABS arıza ışığı, ABS sisteminde sorun olduğunu belirtir. Yağ uyarı ışığı, yağ seviyesinin düşük olduğunu gösterir
Egzozdan çıkan duman renkleri gri, mavi, siyah ve beyaz olabilir. Beyaz duman genellikle soğutma suyu kaçağından kaynaklanır. Dizel araçlarda enjektör ve subap arızaları beyaz dumana neden olabilir. Mavi duman motor yağının yanmasından kaynaklanır. Siyah ve gri duman enjektör tıkanıklıkları veya kirli hava filtresinden oluşur
Auto Klinik kanalından bir otomobil uzmanının sunduğu eğitim videosu.. Video, araçların çekiş düşüklüğüne neden olan çeşitli sorunları detaylı şekilde ele alıyor. İlk bölümde avans ayarı, LPG diyaframı, gaz ayarı, karbüratör, boğaz kelebeği, distribütör, ateşleme bobini, buji ve buji kablosu, triger, yağ yakma, su eksiltme, subap ayarı, manifold, yakıt şamandırası, katalizör, hava filtresi ve baskı balatası gibi parçaların arızaları inceleniyor. İkinci bölümde ise yakıt filtrelerinin dolması, enjektör sorunları, su pompası uyumsuzluğu, düşük basınçlı yakıt pompası, kalitesiz yakıt kullanımı ve hararet yapan araçların motor zararları gibi faktörler açıklanıyor.. Her bir sorun için nasıl tespit edileceği ve çözüm önerileri sunuluyor, böylece araç sahiplerinin çekiş düşüklüğü sorunlarını kendi başlarına tespit edip çözmelerine yardımcı olunuyor.
Bu video, bir otomobil tamircisinin triger zinciri hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, triger zincirinin ne zaman değişmesi gerektiği sorusunu ele alıyor. İçerikte triger zincirinin genellikle bir değişim periyodu olmadığı, ancak araç sahibi tarafından ses sorunları veya performans kayıpları gibi belirtilerle tespit edilebileceği anlatılıyor. Hidrolik gergi sistemi olan araçlarda zincir uzadıkça ses sorunları yaşanırken, klasik gergi sistemi olan araçlarda ise zincir tıkırtısı veya şıkırtısı gibi sesler duyulur. Video, araç sahiplerinin kendi araçlarına göre triger zinciri değişimini nasıl anlayabileceklerini açıklıyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının yağ yakan motorların belirtilerini anlattığı eğitici bir içeriktir.. Video, yağ yakan motorun neden oluştuğunu açıklayarak başlıyor ve ardından bu durumun nasıl anlaşılacağını detaylı şekilde anlatıyor. Konuşmacı, yağ yakan motorun belirtilerini sırasıyla açıklıyor: mavimsi egzoz dumanı, motor vuruntulu çalışması, yanık yağın kokusu, motorun titremesi, vuruntu sesi, çekiş güçlüğü, hararet artışı ve motor performansının düşmesi. Ayrıca, yağ yakan motorun nasıl kontrol edileceği konusunda da bilgi veriyor.
Bu video, bir otomobil tamircisinin kendi aracında elektrik tesisatını gözden geçirirken PCB valf hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, PCB valf (Pozitif Krank Şaft Valfi veya Karter Havalandırma Valfi) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Konuşmacı, bu parçanın yağ kaçağı, rölanti sorunları, çekiş düşüklüğü, beyaz duman atma ve yağ eksiltme gibi çeşitli araç sorunlarının gizli nedenlerinden biri olduğunu açıklamaktadır. Ayrıca PCB valfinin nasıl çalıştığını, emme manifolduna, külbülatör kapağına ve gaz kelebeğinin üstündeki hava filtre borusuna nasıl bağlandığını göstermekte ve arızalı durumunda araçta yaşanan sorunları pratik olarak göstermektedir. Video, PCB valfinin detaylı anlatımının gelecek videolarda yapılacağını belirterek sona ermektedir.
Bu video, otomobil bakımı hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, turbo motorlarda yağ kaçağı sorununu ve bunun nasıl tespit edileceğini anlatmaktadır.. Video, turbo motorların yüksek devirlerde çalıştığı ve bu nedenle sürekli yağlama gerektirdiği bilgisiyle başlar. Ardından, araçta yağ yakma sorunu yaşandığında turbo mu yoksa motor mu sorumlu olduğunu anlamak için dört kontrol noktası detaylı olarak açıklanır: turbonun fiziksel kontrolü, intercoolerın giriş ve çıkış boğazları, turbo hortumları ve boğaz kelebeği. Ayrıca, bu sorunun araçta yarattığı zararlar ve erken müdahale etmenin önemi vurgulanır.
Bu video, Asc Otomotiv'den Samet Usta tarafından sunulan bir otomotiv eğitim içeriğidir. Samet Usta, Renault Clio model aracın yağ soğusu patlaması sorununu ve çözümünü göstermektedir.. Videoda, yağ soğusu patlaması sonucu aracın motor ve yağ-su karışımının oluştuğu gösterilmektedir. Samet Usta, yedek su deposunun balçık rengi haline geldiğini göstererek sorunun belirtilerini anlatmakta ve yağ soğutucunun aracın marş demosunun yan tarafında, renaultların euro beş modellerinde nasıl bulunduğunu göstermektedir. Ayrıca, yağ soğutusu patlamış araçlarda dikkat edilmesi gereken hususlar ve sistem temizliği yapılması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir Renault Megane 1.8 Valf aracının gaz kelebeği değişimi sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda bir teknisyen, aracın gaz kelebeği sorununu ve çözümünü adım adım anlatmaktadır.. Videoda, aracın gaz kelebeğinin 1000 devirlerde takılı kalma sorunu nedeniyle değiştirilmesi süreci gösterilmektedir. Teknisyen önce eski gaz kelebeğinin aşınmış durumunu göstererek sorunun nedenini açıklar, ardından yeni gaz kelebeğinin montajını yapar ve aracın çalıştırılmasıyla değişimin etkisini test eder. Video, rölanti sorunları yaşayan Renault araç sahiplerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmış olup, teknisyen izleyicilerden gelen sorulara cevap vermektedir.
Auto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, araçların içine egzoz gazı kokusu gelmesinin nedenleri hakkında bilgi veriyor.. Video, aracın içine egzoz kokusu gelmesinin beş temel sebebini sıralı olarak açıklıyor: egzoz patlaması, egzoz spirali arızası, ateşleme sistemi sorunu, egzoz manifoldu sorunu, katalizör arızası ve oksijen/AFR sensörü sorunu. Her bir sorun için detaylı açıklamalar yapılarak, hangi parça arızalıysa araç içine egzoz kokusu gelebileceği ve sorunun nasıl çözülebileceği anlatılıyor.
Bu video, Oto Klinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, araçlarda görülen aşırı ses ve titreme sorunlarının nedenlerini açıklamaktadır.. Video, araçlarda ses ve titreme sorunlarının çeşitli nedenlerini başlıklar halinde ele almaktadır. İlk olarak aks ve dingil problemleri, ardından motor kaynaklı sorunlar (buji, buji kablosu, ateşleme bobinleri), yakıt filtreleri, fren sistemi ve tekerlek-lastik sorunları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca titreşimlerin teklemelerle karıştırılmaması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu bilgiler, benzinli, dizel ve LPG araç tipleri için geçerlidir.
Bu video, bir otomobil tamircisinin EGR (Exhaust Gas Recirculation) sistemi hakkında teknik bilgilendirme yaptığı bir eğitim içeriğidir. Tamirci, 2010 model bir 1.9 motorlu aracın EGR sistemi iptalinden sonra yaşanan gaz kesme sorununu incelemektedir.. Video, EGR sisteminin çalışma prensibini açıklayarak başlıyor ve ardından EGR'nin iptal edilmesi durumunda yaşanan sorunları (motorun erken ısınması, turbo basıncının düşmesi, performans kaybı, radyatör patlaması) detaylı şekilde ele alıyor. Tamirci, aracın emme manifoldunda tespit ettiği kaçakları göstererek, EGR sisteminin iptalinde dikkat edilmesi gereken noktaları ve doğru iptal yöntemlerini açıklıyor.. Videoda ayrıca EGR'nin vakum sistemiyle nasıl çalıştığı, körlenmesi durumunda yapılması gerekenler (manifold bağlantılarını kesme, lama kullanma) ve EGR'nin kış aylarında aracın ısınmasına yardımcı olduğu gibi teknik bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, duman renkleri serisinin son üçleme videosu olup, araç egzozundan beyaz duman çıkması konusunu detaylı şekilde ele almaktadır.. Video, beyaz dumanın normal ve sorun teşkil eden durumlarını açıklamaktadır. Soğuk havalarda benzinli ve LPG'li araçlarda görülen beyaz dumanın normal bir durum olduğu, ancak araç ısındıktan sonra devam eden beyaz dumanın genellikle motor bloğunda çatlaklar veya silindir kapak contasının yanması gibi sorunları gösterdiği anlatılmaktadır. Ayrıca beyaz dumanın mavi dumanla karıştırılmaması gerektiği, mavi dumanın yağ yakma belirtisi olduğu ve bu durumların çözüm yolları da videoda açıklanmaktadır.
Bu video, bir otomobil uzmanının bitik motor (motorun artık çalışmadığı durum) nasıl anlaşılabileceğini anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda bitik motorun ne olduğu açıklanarak başlanıyor ve ardından arabanın motor istediğini anlamanın çeşitli belirtileri detaylı şekilde anlatılıyor. Bu belirtiler arasında yanık yağ kokusu, yağ kontrol çubuğundan yağ sıçraması, duman çıkması, mavi egzoz dumanı, sebepsiz yağ eksiltmesi, metal vurma sesleri, sebepsiz hararetler, performans kaybı, yağ ile su karışması ve motorun zor çalışması gibi konular yer alıyor.. Ayrıca videoda kompresyon kavramı detaylı olarak açıklanmakta ve yokuş aşağı inerken arabanın teklemesi durumunda kompresyon kaybı olduğu belirtilmektedir. Araba alırken motorun sesini dinleme, egzoz gazı rengine bakma ve yokuş aşağı inerken viteste inerken gaz ve fren kullanmama gibi pratik yöntemler de paylaşılmaktadır.