Bu video, Özlem Yıldız tarafından sunulan 4. sınıf Türkçe dersinin eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilerle etkileşimli bir şekilde dersi ilerletmektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde "Milli Kültürümüz ve Mahallelerimiz" konusu işlenmekte, Hacivat ve Karagöz oyunu okunmakta ve beş farklı etkinlik gerçekleştirilmektedir. İkinci bölümde ise Türkçe dil bilgisi konuları ele alınmakta, dört farklı deyimin anlamları incelenmekte ve eğik çizgi işaretinin kullanım alanları örneklerle açıklanmaktadır.. Ders içeriğinde mani söyleme, Ramazan gelenekleri, kelimelerin anlamlarını tahmin etme, metinle ilgili soruları cevaplama, metnin görsellerinin kültürümüzle ilgili çağrıştırdıklarını belirleme, kahramanların özelliklerini karşılaştırma ve metindeki sorunu belirleme gibi çeşitli etkinlikler yer almaktadır. Ayrıca "Kanlı Kavak" metninin konu ve karakterleri de değerlendirilmektedir.
1920'de Maarif Vekâleti bünyesinde Hars Dairesi kuruldu. 1926'da Hars Dairesi kaldırılarak üç ayrı müdürlüğe dönüştürüldü. 1960'ta Kütüphaneler Genel Müdürlüğü kuruldu. 1971'de Kültür Bakanlığına bağlandı. 1982'de Yayımlar Dairesi Başkanlığı ile birleştirildi
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından sosyal bilgiler kitabının 2. ünitesindeki değerlendirme sorularının çözümlerini sunmaktadır.. Video, 59-60 sayfalar arasındaki değerlendirme sorularını adım adım çözmektedir. İçerikte boşluk doldurma, doğru-yanlış, eşleştirme ve test soruları bulunmaktadır. Sorular milli kültür, milli mücadele, Atatürk ve Türk tarihi konularını kapsamaktadır. Öğretmen her soruyu detaylı bir şekilde açıklamakta ve doğru cevapları vermektedir. Video sonunda öğrencilere bazı soruların cevaplarını defterlerine yazmaları ve arkadaşlarıyla paylaşmaları tavsiye edilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı sosyal bilgiler dersi eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, kimlik belgeleri, kronolojik sıralama, ilgi-ihtiyaç-yetenek kavramları, empati, bireysel farklılıklara saygı ve milli kültür gibi konuları içeren çalışma yapraklarını adım adım çözmektedir. İçerikte sorular detaylı olarak açıklanmakta ve doğru cevaplar verilmektedir.. Video, milli kültür öğelerini bulma bulmacası ve doğru-yanlış soruları da içermekte olup, bir sonraki bölümde kalan soruların çözüleceği bilgisiyle sonlanmaktadır. Bu içerik, sosyal bilgiler dersinde bu konuları öğrenmek isteyen 4. sınıf öğrencileri için faydalı bir kaynaktır.
Milli kültür, Türk Milletine özgü değerleri barındırır. Her milletin kendine özgü manevi değerleri vardır. Milli kültür değerleri somut eşyalarla da gösterilebilir
Tuna Yayıncılık tarafından hazırlanan ders kitabı 260 sayfadan oluşmaktadır. Kitap, öğrencilerin Türkçe dil bilgisi ve okuma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Metin etkinlikleri ve sayfa cevapları öğrencilerin öğrenme sürecini desteklemektedir
Milli kültür, bir millete kimlik kazandıran maddi ve manevi değerlerin bütünüdür. Türk Milli Kültürü, toplumsal yapıları, dini, edebi ve kültürel özellikleri kapsar
Bu video, "Nasrettin Hoca'dan Fıkralar" serisinin bir bölümüdür. Videoda Nasrettin Hoca, eşi ve iki haydut karakterleri yer almaktadır.. Video, "Milli Kültürümüz" teması altında Nasrettin Hoca'nın bir hikâyesini anlatmaktadır. Hikâye, Hoca'nın odun toplamak için yola çıkması, haydutlarla karşılaşması ve üç gün boyunca onların hizmetinde çalışmasıyla başlar. Haydutların cezası bittiğinde Hoca serbest kalır ancak eşeği onlara kalır. Hoca yorgun bitkin eve döner ve hikâyenin sonunda "Kim o?" sorusuyla hikâye tamamlanır.
Atatürk'e göre ulus, ortak kültürden oluşan bir toplumdur. Kültür, toplumun bilgi, duygu, düşünce ve yaşayış biçimlerinin bütünüdür. Sanat, kültürün bir öğesi ve ayrılmaz parçasıdır
Avrupa'da Turquerte (Türk hayranlığı) hareketi Türk sanatlarını ve kültürünü tanıttı. Türkiyat (Türkoloji) hareketi eski Türk medeniyetlerini araştırdı
Bu video, "Altı Tema: Milli Kültürümüz" kapsamında sunulan bir fıkra anlatımıdır. Anlatımda Nasrettin Hoca, bir hoca ve iki haydut karakterleri yer almaktadır.. Video, bir hoca'nın odun toplamak için evden çıkıp haydutlar tarafından yakalanması ve üç gün boyunca ırgat gibi çalıştırılması hikâyesini anlatmaktadır. Haydutların lideri hoca'yı serbest bırakır ancak eşeğini alır. Hoca yorgun bitkin eve döner ve hanımına "insallah ben hanım" diyerek evine varır. Fıkra, Mustafa Afşin Gürler tarafından hazırlanmış ve kısaltılmıştır.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Zeki Doğan Hoca tarafından hazırlanan ders notlarını kullanarak konuyu anlatmaktadır.. Videoda "Kültürel Bağlarımızın ve Milli Değerlerimizin Toplumsal Birliğe Etkisi" konusu ele alınmaktadır. İçerikte kültür ve milli kültür kavramları tanımlanarak, milli değerlerin toplumsal birlikteliğe önemi açıklanmaktadır. Ayrıca milli kültürün önemli unsurları (dil, din, tarih, sanat, gelenek-görenek) detaylıca incelenmekte ve Türk kültüründeki önemli gelenekler, halk oyunları ve bayramlar örneklerle anlatılmaktadır.. Öğretmen, dersin faydalı olduğunu belirtmekte ve gelecek derslerde konuların hızlı bir şekilde devam edeceği bilgisini vermektedir.
Bu video, Mutlu Akademi kanalında bir öğretmenin 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının ikinci ünite değerlendirme etkinliklerini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, ders kitabının sayfa 59'dan 64'e kadar olan değerlendirme etkinliklerini kapsamaktadır. İçerikte A bölümünde doğru-yanlış soruları, B bölümünde boşluk doldurma soruları ve C bölümünde açık uçlu sorular ele alınmaktadır. Ayrıca soru-cevap formatında bilgiler verilmekte, harita incelemesi yapılmakta ve zihin haritası doldurma etkinliği sunulmaktadır.. Sorular aile tarihi, geleneksel çocuk oyunları, milli kültür, milli mücadele kahramanları ve Türk dilinin gelişim dönemleri gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen, öğrencilerin kendi şehirlerine göre milli kültür ögelerini ve kahramanları yazmalarını önermektedir.
Bu video, bir öğretmenin sosyal bilgiler dersi formatında milli kültür ögelerini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, önceki derste aile tarihi hakkında araştırmalar yaptıklarını hatırlatarak yeni derse geçiş yapmaktadır.. Video, milli kültürün tanımı ve özellikleri ile başlayıp, Türk milletinin zengin kültürüne ait ögeleri detaylıca incelemektedir. Milli bayramlar, dini bayramlar, geleneksel yiyecekler, gelenek ve görenekler, milli sporlar, el sanatları, halk oyunları ve edebi eserler gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, milli kültür ögelerinin çevremizde nasıl görülebileceği ve etnografya müzelerinde nasıl incelenebileceği de anlatılmaktadır. Video, doğru-yanlış etkinliği ile sonlanmaktadır.
Bu video, 6. sınıf Türkçe ders kitabının Milli Kültürümüz teması için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Milli Eğitim Bakanlığı yayınları kapsamında hazırlanmış olan kitabın sayfa 42, 43 ve 44'ündeki değerlendirme soruları ve cevapları sunulmaktadır.. Video, bir fıkra üzerinden başlayan ve ardından çeşitli Türkçe dil bilgisi, atasözleri, öznel-nesnel cümleler, doğru-yanlış bilgiler ve mantık problemleri gibi farklı soru tiplerini içermektedir. Her soru için detaylı cevaplar verilmekte ve bazı soruların açıklamaları da sunulmaktadır. Video, öğrencilerin ders kitaplarındaki değerlendirme sorularını çözmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bu video, "Dört Tema: Milli Kültürümüz" serisinin bir parçası olup, Nasreddin Hoca'nın bir hikayesini anlatan bir anlatım formatındadır. Hikayeyi Selim Ragıp anlatmaktadır.. Videoda, sıcak bir yaz gecesi uykusunu kaçıran Nasreddin Hoca'nın gökyüzündeki ayı görünce kuyuya su çekmek için indiği ve ay'ı kuyuya düşürdüğü hikaye anlatılmaktadır. Hoca, ay'ı kurtarmak için kanca bağlayıp kuyuya asılır, ancak halat takıldığı için düşer ve ay'ın tekrar gökyüzünde olduğunu görünce "belki düştük falan ama sonunda da ayı düştü, kuyudan çıkardık" diyerek sevinir.
Bu video, bir öğretmen ve Veci Hoca adlı bir eğitimci tarafından sunulan 6. sınıf sosyal bilgiler dersinin bir bölümüdür.. Videoda "Birey-Toplum" ünitesinden "Milli Kültür" konusu işlenmektedir. Milli kültürün toplumun yaşantısı ve hafızası olduğu, kuşaktan kuşağa aktarılan ve bir toplumu diğer toplumlardan ayıran hayat tarzı olduğu açıklanmaktadır. Ayrıca kültürün oluşturan unsurları (dil, tarih, inanç, gelenek, örf, görenekler, sanat, mimari) detaylı olarak ele alınmakta ve bunların toplumsal birlikteliğe katkıları anlatılmaktadır. Video, kültürün genel özellikleri ve toplumsal birlikteliği güçlendiren unsurlarla sonlanmaktadır.