Bu video, bir öğretmenin online eğitim sürecinde öğretmenlere yardımcı olacak olan Virtual Tablet programını tanıttığı bir eğitim içeriğidir.. Video, Virtual Tablet programının nasıl indirileceği ve kurulacağı adım adım gösterilmektedir. Program, cep telefonu veya tabletin bilgisayara grafik tablet olarak tanıtılmasını sağlar ve özellikle matematik öğretmenlerinin işini kolaylaştıracak şekilde tasarlanmıştır. Videoda, programın kurulumu, WiFi bağlantısı, Open Board programında kullanımı ve Samsung S Pen ile parmak dokunuşu ile nasıl kullanılacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, programın matematik derslerinde çizim yapma, soru çözme ve işaretlemeler yapma gibi işlevleri de gösterilmektedir.
Bu video, Trakya Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Dr. Funda Gündoğdu Alalı tarafından sunulan bir program tanıtımıdır.. Video, ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programının yapısını, içeriğini ve imkanlarını anlatmaktadır. Programda pür matematik, matematik eğitimi, eğitim bilimleri ve genel kültür dersleri yer almakta, öğrencilerin her yıl yaklaşık 40 kontenjanla yerleştiği belirtilmektedir. Ayrıca programın topluma hizmet faaliyetleri, öğrenci değişimi imkanları ve mezunların KPSS başarıları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, 1993 doğumlu, Uludağ Üniversitesi mezunu ve beş yıllık deneyime sahip matematik öğretmeni Özgeşat Çelik ile yapılan bir röportajdır.. Röportajda Özgeşat Çelik, öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri, mezuniyet sonrası mesleğe geçiş süreci ve öğretmenlik deneyimindeki zorluklar ele alınmaktadır. Ayrıca matematik öğretmenliği konusunda yeni başlayanlar ve atama bekleyenler için tavsiyeler sunulmaktadır.. Röportajda matematik dersinin soru çözme odaklı olduğu vurgulanmakta, konu anlatımından önce çok soru çözmenin, ezberci eğitim yerine uygulamalı bir yaklaşımın ve formülleri sürekli görebilecekleri şekilde asmanın önemi belirtilmektedir. Öğretmenlik mesleğinin zorluğuna rağmen çabalama ile başarıya ulaşılabileceği mesajı da paylaşılmaktadır.
Bölüm 4 yıllık ve SAY puan türüyle öğrenci almaktadır. 2025'te tercih edilebilecek bölüm sayısı 103'tür. Son 7 yılın verileri YÖK Atlas üzerinden alınmıştır
Samsun'da toplam 492 matematik öğretmeni bulunmaktadır. Öğretmenler genellikle Atakum ilçesinde hizmet vermektedir
Antalya'da 870 matematik öğretmeni bulunmaktadır. Öğretmenler farklı bölgelerde hizmet vermektedir
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı hem öğretmenlik yapmış hem de öğretmen yetiştiren biri olarak deneyimlerini paylaşıyor.. Videoda öğretmen olmanın en keyifli ve püf noktaları ele alınıyor. Konuşmacı, öğrencilerin başarılarını görmek ve onların mutluluğundan keyif aldığını belirtiyor. Ayrıca Türkiye'de sınıf öğretmenliği ve matematik öğretmenliği yaparken verdiği emeğin karşılığını hissettiğini, öğretmen yetiştirmenin ise daha büyük bir katkı sağladığını ve binlerce öğrenciyi etkileyebileceğini vurguluyor.
Bu video, MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ndeki İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümünü tanıtan bir tanıtım filmidir.. Video, Türkiye'deki matematik eğitimindeki sorunlara değinerek bölümün idealini anlatmaktadır. Bölümün mezunlarının matematik öğretmenliği dışında teknokentlerde ölçme değerlendirme uzmanı, eğitsel tasarımcı, test geliştirme uzmanı, matematik bilimine, bilgisayar teknolojisine veya akademisyenliğe yönelme imkanları sunulmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin zamanlarının yarısını üniversitede, yarısını uygulama okullarında geçirdikleri ve Philip Classom yöntemiyle bilime ve deneyime dayalı eğitim aldıkları belirtilmektedir.
Matematik öğretmenliği en çok ihtiyaç duyulan branşlardan biridir. Devlet kurumları, özel okullar ve etüt merkezlerinde çalışma imkanı vardır. Özel ders vererek bağımsız çalışma seçeneği de mevcuttur
TÜBİTAK 2237-A kapsamında 35 öğretmen adayına çevrimiçi eğitim verilecek. Etkinlik 26-31 Ocak 2024 tarihleri arasında Zoom üzerinden ücretsiz yapılacak. Katılımcıların TÜBİTAK ARBİS'e kayıtlı olması zorunlu
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, matematik öğretmenliği bölümü için gerekli net ve taban puanları hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, matematik öğretmenliği bölümünü kazanmak için gerekli netleri ve taban puanlarını detaylı şekilde incelemektedir. İçerikte önce net tablosu gösterilmekte, ardından Boğaziçi Üniversitesi örneği üzerinden netlerin nasıl yorumlanacağı açıklanmaktadır. Daha sonra taban puanları ve başarı sıralamaları tablosu incelenmekte, bu bilgilerin nasıl kullanılacağı ve garanti yerleşmek için dikkat edilmesi gereken noktalar anlatılmaktadır. Video, diğer bölümlerin net ve taban puanı bilgilerinin kanalda bulunan diğer videolarda bulunabileceğini belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim uzmanının 2023 KPSS öğretmen atama sonuçlarını detaylı şekilde analiz ettiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Mersin'e gelenek haline gelen bu videoda atama sonuçlarını incelemektedir.. Videoda, 20.000 öğretmen atamasının son beş branşına dağılımı ve diğer branşların kontenjan sayıları karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır. Sınıf öğretmenliği liderlik pozisyonunda, özel eğitim ikinci, rehberlik üçüncü sırada yer alırken, İngilizce, Türkçe, edebiyat, sosyal bilgiler, müzik ve matematik gibi diğer branşların atama sayıları detaylı olarak incelenmektedir.. Ayrıca videoda matematik öğretmenliği, ilköğretim matematik, lise matematik, kimya öğretmenliği, beden eğitimi öğretmenliği, fen bilimleri öğretmenliği, fizik öğretmenliği, Almanca öğretmenliği, coğrafya, resim öğretmenliği, Arapça öğretmenliği, felsefe öğretmenliği, biyoloji öğretmenliği, bilişim öğretmenliği ve meslek dersleri öğretmenliği gibi çeşitli branşların atama sayıları karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır. Konuşmacı, özellikle matematik ve ilköğretim matematik branşlarının düşük atama sayıları üzerinde durmakta ve ilkokullara resim, sanatlar, beden eğitimi ve müzik derslerinin gelmesiyle ilgili Milli Eğitim Bakanlığı açıklamasını paylaşmaktadır.
Matematiksel kavramları ve ilişkilerini anlar ve kullanır. Yazılı ve sözlü iletişim yollarını etkili şekilde kullanır. Bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip eder. Uygun öğretim yöntemleri ve değerlendirme stratejileri uygular. Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır
Bu video, "Akanmak İçin Kaç Net Yapmam Gerekir?" serisinin yedinci bölümüdür. Sunucu, ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünden mezun olan öğretmen adaylarının sınav sonuçlarını ve atama durumlarını analiz etmektedir.. Videoda, farklı öğrencilerin (Cenk, Anıl, Tarık, Cansu ve Feyyaz) genel kültür, genel yetenek ve eğitim bilimleri alanlarındaki netleri detaylı olarak incelenmektedir. Sunucu, ilköğretim matematik öğretmenliği branşında atanmak için alan sınavından ortalamanın altında kalmamanın önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, genel kültür ve eğitim bilimleri alanlarında yapılan netlerin düşüşlerinin, alan sınavından alınan netlerle nasıl telafi edilebileceği örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, Şahika adlı bir içerik üreticisinin izleyicilerinin sorularına yanıt verdiği ve 2018 mezunu bir öğrencinin matematik öğretmenliği bölümünü tanıttığı bir soru-cevap formatındadır.. Video, matematik öğretmenliği bölümünün tercih süreci, ders yapısı ve mezuniyet sonrası kariyer imkanları hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Konuşmacı, YKS sınavında başarısız olduktan sonra mezun olup matematik öğretmenliği bölümünü tercih ettiğini anlatarak, bölümün ders içeriklerini sınıf sınıf incelemektedir.. Videoda ayrıca matematik öğretmenliği bölümünün KPSS süreci, atama imkanları, özel ders verme fırsatları ve sayısal çıkışlı öğrencilerin bu bölümde başarılı olma olasılığı gibi konular ele alınmaktadır. Konuşmacı, bölümün sadece KPSS'ye hazırlık değil, öğretmen olmaya hazırlık olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ilköğretim matematik öğretmenliği ÖABT sınavına hazırlık amaçlı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle analitik geometri konusu detaylı bir şekilde ele alınmakta, ardından 4. sınıf hazırlık süreci hakkında bilgiler verilmektedir. İlk bölümde analitik geometrinin ÖABT'de yaklaşık 7-8 soru çıkardığı belirtilerek, doğrunun analitik incelenmesi, çemberin analitik incelenmesi, düzlemde vektörler, konikler, uzayda doğru düzlem, vektör ve simetri incelemesi, dönüşüm geometrisi, vektörel karma çarpım ve ikinci dereceden yüzeyler gibi konular anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise 4. sınıfa hazırlık sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar, çalışma stratejileri ve stres yönetimi konuları ele alınmaktadır.. Video, bir sonraki bölümde olasılık ve istatistik konularının inceleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin konuları nasıl çalışabilecekleri, hangi kaynakları kullanabilecekleri ve sınav hazırlık sürecinde dikkat etmeleri gereken noktalar hakkında tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu videoda Orhan Aslanhan, MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümünden mezun olduğunu belirtiyor.. Orhan, üniversite modeli kapsamında dört farklı eğitim kurumunda staj yapma imkanı bulduğunu ve bu sayede mezun olduktan sonra Gökcan Kolejleri ile anlaşma yaptığını paylaşıyor. Ayrıca Mustafa Özcan ve diğer hocalarına teşekkür ediyor.
Bu video, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü'nden üç farklı öğrencinin (Melek Bahat, Bu Abuçkn ve Meltem Perçemli) bölümlerini tanıttığı bir tanıtım videosu. Her öğrenci kendi bölümünden mezun olduktan sonra kariyer hedeflerini de paylaşıyor.. Video, üç farklı öğretmenlik programının (Okul Öncesi Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği) detaylı tanıtımını içeriyor. Her program için ders içerikleri, staj imkanları, mezuniyet sonrası kariyer fırsatları ve öğrencilerin bölüm tercih nedenleri anlatılıyor. Ayrıca Boğaziçi Üniversitesi'nin sunduğu akademik ve sosyal imkanlar hakkında bilgiler veriliyor.