Sekant, kosekant ve kotanjant, sinüs, kosinüs ve tanjantın ters fonksiyonlarıdır. Trigonometrik döngü, yarıçapı 1 olan dairedir
Secant, cosecant, and cotangent are derived from sine, cosine, and tangent. These functions are ratios of sides in a right-angled triangle. The sides are denoted as Adj, Opp, and Hyp
Tanjant, karşı kenarın komşu kenara oranıdır. Kotanjant, tanjantın tersi olup komşu/karşı oranıdır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, trigonometrik fonksiyonların grafiklerini detaylı olarak anlatmaktadır.. Videoda öncelikle kosinüs, sinüs ve tanjant fonksiyonlarının grafikleri incelenmekte, ardından kotanjant fonksiyonunun özellikleri ele alınmaktadır. Her fonksiyon için periyot değerleri, birim çemberdeki değerler ve grafik çizimi adım adım gösterilmektedir. Ayrıca, fonksiyonların tanımsız olduğu noktalar ve çift/tek fonksiyon özellikleri de açıklanmaktadır.. Video, 0°, 30°, 45°, 60°, 90°, 120°, 135°, 150°, 180° gibi özel açıların trigonometrik değerlerini göstererek konuyu pekiştirmekte ve konuyu pekiştirmek için soru çözme önerisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, matematik eğitim içeriği olup, bir eğitmen tarafından yarım açı formülleri konusunda örnek soru çözümleri sunulmaktadır.. Videoda iki farklı yarım açı formülü sorusu çözülmektedir. İlk soruda sin(10x) / (1 - cos(10x)) ifadesinin eşiti bulunmakta ve sonucun kotanjant 5x olduğu gösterilmektedir. İkinci soruda ise cos(2x) = 3/5 koşulu altında kotanjant x değerinin hem geometrik yolla hem de yarım açı formülü kullanılarak iki farklı yöntemle çözülmektedir. Her iki soruda da adım adım çözüm süreci detaylı olarak anlatılmaktadır.
Sinüs ve tanjant fonksiyonları açı büyüdükçe büyür. Kosinüs ve kotanjant fonksiyonları açı büyüdükçe küçülür. Kosekant, sinüs fonksiyonunun tersidir
Secant is a trigonometric function derived from hypotenuse/adjacent side ratio. Secant is abbreviated as "sec" and is reciprocal of cosine. Most common trigonometric functions are sine, cosine, and tangent
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, trigonometrik fonksiyonların karşılaştırılması konusunu anlatmaktadır.. Videoda sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant fonksiyonlarının birbirleriyle karşılaştırılması detaylı olarak ele alınmaktadır. Eğitmen önce birim çember üzerinde bu fonksiyonların değerlerini göstererek, kosinüsün 0-90 derece arasında azaldığını, sinüsün 0-90 derece arasında arttığını açıklamaktadır. Ardından tanjant ve kotanjant fonksiyonlarının özellikleri anlatılmakta, özellikle tanjant 45 dereceden 90 dereceye kadar 1'den büyük olduğu vurgulanmaktadır.. Video, teorik bilgilerin ardından çeşitli karşılaştırma sorularının çözümüyle devam etmekte ve trigonometri konusunun ilk kısmının son bölümüdür. Eğitmen bir sonraki derste tekrar testi çözeceğini belirtmektedir.
Cetvel 0° ile 45° arasındaki tanjant değerlerini göstermektedir. Her derece için tanjant dakikaları 0.0000 ile 1.0000 arasında değişmektedir. Cetvelde 0'dan 45'e kadar olan değerler bulunmaktadır. Kar-el firması Ankara'da tesisat malzemeleri satışı yapmaktadır. Firma merkezi Yenimahalle'de TİMKO Ticaret Merkezi'nde bulunmaktadır
Bu video, bir öğretmenin trigonometri konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu açıklamaktadır.. Video, trigonometrik fonksiyonların (kosinüs, sinüs, tanjant ve kotanjant) değerlerini anlatmaktadır. Öğretmen, kosinüs ve sinüs değerlerinin 0, 90, 180 ve 270 derece açılarındaki değerlerini "kosinüs on on oynar" ve "sinüs tersini oynar" gibi sloganlarla hatırlatmaktadır. Ayrıca kotanjant ve tanjant değerlerinin değerlerini "kotanjant toto oynar" ve "tanjant tersini oynar" sloganlarıyla açıklamaktadır. Video, bu bilgilerin pekiştirilmesi için örnek sorularla devam etmektedir.
Bu video, bir matematik dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından kosekant ve kotanjant fonksiyonlarının integrallerinin nasıl alınacağını anlatmaktadır.. Videoda, cosekant x çarpı kotanjant üzeri mx çarpım biçimindeki integrallerin çözümü üç farklı durumda incelenmektedir: n'nin çift olma durumu, m'nin tek olma durumu ve n'nin tek, m'nin çift olma durumu. Eğitmen, önceki videoda sekant ve tanjant integrallerini çözdüğünü belirterek, bu videoda kosekant ve kotanjant integrallerinin çözüm yöntemlerini göstermektedir. Video, teorik açıklamaların ardından iki örnek soru çözümüyle devam etmektedir.
Bu video, Tonguç Akademi'de bir öğretmen ve Tonguç adlı bir öğrenci arasında geçen matematik dersidir. Öğretmen, trigonometride tanjant ve kotanjant konusunu anlatmaktadır.. Videoda tanjant ve kotanjant oranlarının dik üçgenlerde nasıl hesaplandığı açıklanmaktadır. Öğretmen, tanjantın "karşı bölü komşu" olduğunu ve kotanjantın bunun tam tersi olduğunu "komşu bölü karşı" olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant arasındaki ilişkiler örneklerle gösterilmekte ve Pisagor teoremi kullanılarak problemler çözülmektedir. Video, ödüllü bir soru ile sonlanmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin trigonometrik denklemler konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda tanjant, kotanjant, sinüs ve kosinüs denklemlerinin çözüm yöntemleri detaylı şekilde ele alınmaktadır. Öğretmen önce teorik bilgileri açıklamakta, ardından çeşitli örnek sorular üzerinden çözüm tekniklerini göstermektedir. Özellikle tanjant ve kotanjantın periyotlarının π olduğu, yarım açı açılımları ve ikinci dereceden denklemlerin çözümü gibi konular üzerinde durulmaktadır.. Video, bir sonraki derste daha karmaşık soruların çözüleceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Rehber Matematik kanalında bir matematik öğretmeninin öğrencisiyle birlikte trigonometri konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "enerji" olarak hitap edilen bir öğrenciyle birlikte dersi sunmaktadır.. Video, trigonometrinin dördüncü ünitesini kapsamakta olup, tanjant ve kotanjant fonksiyonlarının tanımı, özellikleri ve hesaplanma yöntemleri detaylı şekilde anlatılmaktadır. Daha sonra sekant ve kosekant kavramları birim çember üzerinde açıklanmakta ve bunların sinüs, kosinüs ve tanjant fonksiyonlarıyla ilişkisi gösterilmektedir.. Videoda birim çember üzerinde trigonometrik fonksiyonların çizimi, açıların tanjant ve kotanjant değerlerinin hesaplanması, üçgenlerin alanlarını hesaplama ve taralı alanları bulma gibi şekil soruları üzerinden konu pekiştirilmektedir. Öğretmen, konuyu ezber yerine mantıkla anlamayı vurgulayarak, ÖSYM'nin son dönemde en çok sorduğu şekil sorularına da değinmektedir.