İkinci Dereceden Denklemlerin Diskriminantı
Diskriminant (Δ), ikinci dereceden denklemin köklerini bulmak için kullanılan formüldür. Diskriminant formülü: Δ = b² - 4ac
- derspresso.com.tr
Diskriminant (Δ), ikinci dereceden denklemin köklerini bulmak için kullanılan formüldür. Diskriminant formülü: Δ = b² - 4ac
Bu video, bir matematik öğretmeninin ikinci dereceden denklemler ve kökler konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek adım adım çözüm yöntemlerini göstermektedir.. Videoda ikinci dereceden denklemlerle ilgili çeşitli soru tipleri ele alınmaktadır. Öğretmen, kökler toplamı ve çarpımı formüllerini kullanarak denklemleri çözmeyi, köklerden bilinmeyenleri bulmayı ve denklemleri üretmeyi göstermektedir. Video boyunca beş farklı soru çözülmekte, her soru için detaylı çözüm adımları verilmekte ve bazı soruların çözümünde dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanmaktadır.. Ayrıca videoda köklerin kuvvetlerini hesaplama gibi konular da ele alınmakta ve matematik dersinde kökler konusunu öğrenmek veya pekiştirmek isteyen öğrenciler için faydalı bilgiler sunulmaktadır.
Komşunun arazisine taşan dal ve kökler, uygun süre içinde kaldırılmazsa kesilebilir. Ekilmiş veya yapı yapılmış arazideki dalların meyvelerini toplama hakkı vardır. Komşu ormanlar hakkında bu hükümler uygulanmaz
Bu video, Nimet Hoca tarafından Denizli'den sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Hoca, Hız Yayınları'nın 8. sınıf matematik soru bankasındaki test 38'deki soruları çözmektedir.. Videoda köklerle ilgili çeşitli matematik soruları adım adım çözülmektedir. İlk bölümde köklerin çarpımı, bölünmesi ve sadeleştirilmesi konuları ele alınırken, ikinci bölümde bir kenarın desimetre cinsinden uzunluğunu bulma ve bir oyunda atış yapılan topun üzerindeki sayı ile vurulan cismin üzerindeki sayı çarpılarak oyuncunun puanı hesaplanması gibi problemler çözülmektedir.. Her soru için çözüm yöntemi detaylı olarak anlatılmakta ve doğru cevaplar belirtilmektedir. Video, öğrencilerin köklerle ilgili problemleri çözmelerine yardımcı olacak pratik çözümler sunmaktadır.
Bu video, Rüştü Hoca tarafından sunulan bir Türkçe dilbilgisi dersidir. Öğretmen, sınav hazırlığı için genel tekrarlar serisinin ilk bölümünü sözcük yapısı konusunu ele almaktadır.. Videoda sözcük yapısının temel unsurları detaylı olarak anlatılmaktadır. İlk olarak çekim ekleri (içli ve kek) ve yapım ekleri (isimden fiil, fiilden isim, fiilden fiil) açıklanmakta, ardından kökler (isim kökleri, fiil kökleri, sesteş kökler, ortak kökler) incelenmektedir. Son olarak basit, türemiş ve birleşik sözcükler arasındaki farklar örneklerle anlatılmaktadır.. Öğretmen, sınavda sözcük yapısı konusundan yaklaşık iki soru geleceğini belirterek, özellikle çekim eklerinin önemini vurgulamakta ve öğrencilere not alma tavsiyeleri yapmaktadır. Ayrıca yapım eklerini ezberlemek yerine görevlerini öğrenmenin önemini de açıklamaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Türkçe dilbilgisi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, sözcük yapısı ve kökler konularını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, sözcük yapısının üç temel türünü (basit, türemiş ve birleşik sözcükler) tanıtarak başlıyor ve ardından kök ve ek kavramlarına geçiyor. Öğretmen, kökün tanımını yaparak (kelimenin anlamlı en küçük parçası) ve kökün bağlı bulunduğu kelimeyle anlam ilişkisi olması gerektiğini vurguluyor. Daha sonra kök türlerini (isim kök, fiil kök, sesteş kök) örneklerle açıklıyor ve özellikle isim köklerin mak-mek eki alamadığını, fiil köklerin ise bu eki aldığını belirtiyor.
Gerçek anlam, kelimenin akla ilk gelen ve sözlükteki ilk anlamıdır. Mecaz anlam, sözcüğün gerçek anlamından uzaklaşarak kazandığı soyut anlamdır. Terim anlam, bilim, sanat ve meslek alanlarına özgü kavramlardır
Bu video, bir öğretmenin altıncı sınıf öğrencilerine Türkçe dilbilgisi dersi verdiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, sözcük yapısı ve ekler konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, sözcük yapısının temel kavramlarını ele alarak başlıyor, kök kavramı ve köklerin türleri (isim kökü ve fiil kökü) açıklanıyor. Ardından ek kavramı ve eklerin türleri (çekim ekleri ve yapım ekleri) örneklerle anlatılıyor. Son bölümde ise fiil çekimleri, olumsuzluk eki, zaman eki, şahıs eki ve dilek tasarlama kipleri gibi konular ele alınıyor.. Videoda ayrıca basit, türemiş ve birleşik sözcük yapıları örneklerle açıklanmakta ve 7. ve 8. sınıf konularından bahsedilmektedir. Öğretmen, konu anlatımı sonrası etkinlik ve soru çözüm videolarının geleceğini belirtmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin öğrencilere üslü sayılar ve kuvvetler konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, üslü sayıların özel durumlarını ele almaktadır. Özellikle tabanları eşit olan üslü ifadelerde kuvvetlerin nasıl oranlanacağı, tabanlar eşit olduğunda üstlerin nasıl toplanacağı ve çarpılacağı anlatılmaktadır. Ayrıca oran verip oran verme soruları ve bilinmeyenlerin birbirine dönüştürülmesi gibi konular örneklerle açıklanmaktadır.. Video, üslü sayılar konusunun son bölümü olup, ardından kök konusuna geçileceği belirtilmektedir. Öğretmen, karmaşık durumlarda taraf tarafa çarpma veya bölme yöntemlerini de göstermekte ve öğrencilerin dikkat etmesi gereken noktaları vurgulamaktadır.
Bu video, Muammer Hoca tarafından sunulan bir Türkçe dil bilgisi eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Yirmi Soruda Sözcük Türleri Karma" adlı videoda TYT Türkçe sınavına hazırlık amaçlı soru çözümlerini sunmaktadır.. Videoda sözcük türleri ve kökler konusu ele alınmakta, 20 soruluk bir test üzerinden isim kök, fiil kök, yüklem kökleri, isim, sıfat, zarf, zamir, edat, bağlaç ve fiil gibi dil bilgisi kavramları örneklerle açıklanmaktadır. Öğretmen, 9'dan 18'e kadar olan soruları çözerek altı çizili sözcüklerin sözcük türü bakımından ötekilerden farklı olanlarını belirleme tekniklerini göstermektedir.. Öğretmen, "ismin önüne geliyorsa sıfat, ismin yerini tutuyorsa zamir" gibi pratik kuralları tekrar ederek konuyu pekiştirmekte ve öğrencilere sınavda karşılaştıkları sözcük türleri sorularını nasıl çözeceklerini öğretmektedir.
Polinom, bir değişken ve gerçek katsayılardan oluşan ifadedir. Polinomun derecesi, x değişkeninin aldığı en büyük üsdür. Sabit polinom, P(x) = 0 olan ve derecesi sıfır olan polinomdur
A zero of a function is a value that vanishes at a point. Every equation can be rewritten as a function equation. The number of roots of a polynomial equals its degree. Real polynomial of odd degree has an odd number of real roots
Bu video, bir televizyon programında Murat adlı bir kişinin evlatlık verildiği ailesiyle tanışma sürecini göstermektedir. Programda Murat, annesi Zeynep Hanım, Abdullah Bey (Murat'ı Fransa'dan getiren arkadaşı), Fatma Teyze ve Fatoş Teyze yer almaktadır.. Videoda, Murat'ın 30 yıldır aradığı ailesiyle tanışma anı gösterilmektedir. Murat'ın Fransa'ya evlatlık verildiği, ancak erkek kardeşi ve kız kardeşi tarafından arandığı anlaşılmaktadır. Program sonunda Murat'ın Ankara'ya gitmesi ve ailesiyle daha fazla tanışması planlanmaktadır. Ayrıca, programda soru işaretlerinin hayatımızda yarattığı zorluklar ve köklerimizle tanışmanın önemi hakkında konuşulmaktadır.
Cube root is a number y such that y³ = x. Real numbers have one real root and two complex conjugate roots. Complex numbers have three distinct complex cube roots. Principal cube root is defined as greatest real part of argument
Bu video, Salim Hoca tarafından sunulan bir Türkçe dilbilgisi eğitim içeriğidir. Öğretmen, sözcükte yapı konusunu iki videoda ele alacağını belirtmektedir.. Videoda sözcükte yapı konusu, kökler ve yapım ekleri üzerinden detaylı olarak anlatılmaktadır. İlk bölümde kökler (isim kökü, fiil kökü, ortak kök, sesteş kök ve yansıma kök) açıklanırken, ikinci bölümde yapım ekleri (isimden isim yapım ekleri, fiilden fiil yapım ekleri, isimden fiil yapım ekleri ve fiilden isim yapım ekleri) ele alınmaktadır. Son bölümde ise sözcük yapıları (basit, türemiş, birleşik) ve ekler (yapım ekleri, çekim ekleri, fiilimsi ekleri) örneklerle açıklanmaktadır.. Öğretmen, "kısmak", "doğmak", "giymek", "yatmak", "basamak", "kalmak", "sınamak", "düşünmek", "sayaç", "süpürge", "çalışkan", "algı", "coşku", "baskın", "batmak", "boğmak", "yığın", "yıkıntı", "dikiş", "çizim", "bilmece", "bulamaç", "basınç" gibi fiillerden isim yapım eklerini ve çeşitli kelimeleri örnek olarak kullanarak her birinin kökünü, yapım eklerini ve çekim eklerini analiz etmektedir. Dersin sonunda öğretmen, bir sonraki derste çekim eklerini göreceğini belirtmektedir.