"Tercih Kılavuzu" programında sunucu Duygu Özdemir Cömert, Düzce Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Profesör Dr. İsmail Karagöz ile yaptığı röportajı içeren bu video, fakültenin detaylı tanıtımını sunmaktadır.. Röportajda İlahiyat Fakültesi'nin kuruluş tarihi, eğitim sistemi, bölümleri ve mezuniyet sonrası imkanları ele alınmaktadır. Fakülte 2015-2016 yılında eğitim hayatına başlamış olup, bir yıl hazırlık ve dört yıl lisans eğitimi sunmaktadır. Üç bölüm (Temel İslam Bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri, İslam Tarihi ve Sanatları) olan fakülte, 200 kontenjanına 297 öğrenci kaydettiğini ve taban puanının 350 olduğunu belirtmektedir.. Videoda ayrıca fakültenin Türkiye'deki konumu (50. sıralarda), öğrencilerinin dağılımı (çoğunlukla İstanbul'dan gelenler), eğitim dili (%30 Arapça, %70 Türkçe), mezunların imkanları (Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı'nda çeşitli görevler) ve fakültenin sunduğu etkinlikler hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.
TÜBİTAK 2209-A projesi kapsamında Fas'ta İbn Tûmert'in eseri incelendi. Prof. Dr. Okur, İMVAK'ta "Kur'ân İslâmı Ne Demektir?" konulu konferans verdi. Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü öğrencisi Barcelona'da araştırma yaptı
Konu başlığı büyük harflerle yazılmalıdır. Bilimsel etik beyanı zorunludur. Özet ve abstract bölümleri yaklaşık 250-300 sözcük olmalıdır. Önsöz ve teşekkür bölümü isteğe bağlıdır
"Bir Kariyer" adlı programda sunucu ile Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Akgün arasında geçen bir röportajdır. Prof. Akgün, 1969'da Diyarbakır'ın Çünkü ilçesinde doğmuş, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden mezun olmuş ve 2011'de profesörlüğe yükselmiş bir akademisyendir.. Röportajda ilahiyat fakültesinin tercih edilme nedenleri, fakültedeki zorluklar ve mezuniyet sonrası iş imkanları ele alınmaktadır. Fakültenin 30 yıllık tarihine sahip olduğu, 50'ye yakın yabancı uyruklu öğretim elemanı ve 1700'e yakın öğrencisiyle çalıştığı, üç ana bölüm (Temel İslam Bilimleri, İslam Tarihi ve Sanatları, Felsefe ve Din Bilimleri) sunduğu ve yüksek lisans-doktora programları sunduğu anlatılmaktadır.. Programın son bölümünde siyer (Peygamber Efendimizin hayatını anlatan eserler) ve Kur'an okuma konuları ele alınmaktadır. Konuk, siyer derslerinin ilkokul-ortaokul çağındaki çocukların zihnine göre nasıl anlatılması gerektiğini ve Kur'an'ı okurken meal ve tefsir okumanın önemini anlatmaktadır. Ayrıca mezunların Diyanet İşleri Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve akademik kariyer gibi üç ana alanda kariyer yapabileceği vurgulanmaktadır.
Bu video, Arapça öğrenin.com tarafından hazırlanan bir eğitim içeriğidir. Video, Açıköğretim İlahiyat Fakültesi'nde verilen Arapça dersinin üçüncü ünitesinin ilk dersini kapsamaktadır.. Videoda "Günlük Hayatımızda Arapça" konusu kapsamında trafik işaretleri (isaratu'l-mu) işlenmektedir. İçerik, iki farklı diyalog üzerinden ilerlemektedir: bir baba ve oğlu arasındaki konuşma ile bir trafik polisi ile bir hanımefendi arasındaki diyalog. Her diyalogda önemli Arapça kalıp ifadeleri ve fiiller vurgulanmakta, özellikle "yecibu en" (gerekir) ve "allahuaie" (iyi çalışmalar) gibi kalıp ifadeler açıklanmaktadır.
Bu video, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nin ek kontenjan hakkında yaptığı açıklamayı içeriyor.. Videoda, İlahiyat Fakültesi ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri bölümlerine toplam 160 ek kontenjan alınacağı belirtiliyor. Kontenjan ayrıntıları paylaşılarak, İlahiyat Bölümü'ne 40+40, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri Bölümü'ne 40+40 olmak üzere toplam 160 boş kontenjanın ÖSYM ek kontenjan kılavuzunda yayınlanacağı ve yerleştirmelerin tercih sırasına göre merkezi sistemle yapılacağı açıklanıyor.
2010 yılında Türkiye Diyanet Vakfı tarafından kurulmuştur. Altunizade ve Ümraniye'de 3 fakülte altında 12 bölüm bulunmaktadır. Eğitim dili Türkçe olup, bazı bölümlerde İngilizce hazırlık sınıfı vardır
Tezler 2000-2020 yılları arasında hazırlanmıştır. Koleksiyon, İlahiyat Fakültesi'nin tüm lisansüstü tezlerini kapsamaktadır. Proje Prof. Dr. Kasım Küçükalp başkanlığında yürütülmektedir
1992'de 3837 Sayılı Kanun ile kurulmuştur. 1995-1996'da Anafartalar Yerleşkesi'nde 30 öğrenciyle eğitime başlamıştır. İlk mezunlarını 1999-2000'de vermiştir. 2020'den beri Prof. Dr. Nimetullah Akın dekanlık görevini yürütmektedir
Bu videoda Kocaeli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi üçüncü sınıf öğrencisi Tuğçe Erilli, kendi eğitim deneyimlerini paylaşıyor.. Tuğçe, ilahiyat fakültesine neden tercih ettiğini, hazırlık dönemindeki Arapça eğitimini ve ihtisas programı kapsamında Ürdün ve İngiltere'ye yaptığı seyahatleri anlatıyor. Üniversiteye gelmeden önce tedirginlikler yaşadığı ancak sonrasında hocalarının bilgi donanımı ve uluslararası imkanlarla ilgili deneyimlerini paylaşarak, ilahiyat fakültesinin felsefe ve sosyoloji gibi alanlarda da faydalı olduğunu vurguluyor. Ayrıca uluslararası sempozyumlara katılabilme imkanı gibi avantajlarından da bahsediyor.
Bu video, bir konuşmacının İzmir İlahiyat Fakültesi'nde yaşanan bir tartışma hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, dekanlık tarafından desteklenen bir ilahiyat öğrencisinin Meryem'in iffetsiz olduğunu ve İsa'nın babasız bir oğul olmadığını iddia ettiğini anlatmaktadır.. Konuşmacı, bu durumun İslam'a ve Kur'an'a aykırı olduğunu, ilahiyat fakültesinin din adamı yetiştiren bir kurum değil, bilim üreten bir fakülte olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, bu durumun Hıristiyanlık'a da zarar verebileceğini ve İslam'ın selefilik ve vehhabilik gibi akımlarla birlikte Körfez ülkelerini etkilediğini belirtmektedir. Konuşmacı, bu durumun "fikir özgürlüğü" olarak nitelendirilmesinin yanlış olduğunu ve dinin hakaretlere maruz kalmasının doğru olmadığını ifade etmektedir.
Bu video, bir konuşmacının ilahiyat fakültesindeki hocalarına saygı ifade ettiği bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Hüseyin Aydın, Günay Tünel ve Hüseyin Ergül Er gibi hocaların değerini vurgulamaktadır.. Konuşmacı, bu hocaların ilahiyat fakültelerinde çok ihtiyaç duyulan, ilahiyatçı olmak isteyen kişiler değil, farklı mesleklerde kariyer yapmak isteyen ama ilahiyat fakültesine gelen kişiler olduğunu belirtiyor. Konuşmacı, bu tür hocaların farklı medeniyet açılımları sağlayabileceğini ve ilahiyat fakültelerinin değerini kavramak için onların varlığına ihtiyaç duyulduğunu vurguluyor. Ayrıca, kendisinin 16 yıl gurbette kaldığını ve Bursa'ya döndüğünü de paylaşıyor.
Mütercim ve Tercümanlık bölümünde Arapça ve İngilizce programlar bulunmaktadır. Felsefe, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Psikoloji ve Tarih bölümleri mevcuttur. Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde dört profesör görev yapmaktadır
Bu video, Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'ne hitap eden bir konuşmacının öğrencilerine yönelik bir uyarı mesajıdır.. Konuşmacı, okulların tatil edilmesinin bir tatil olmadığını, virüsün yayılmasını önlemek için alınan bir tedbir olduğunu vurguluyor. Öğrencilere evde kalmaları, temizlik yapmaları, düzenli abdest alıp namaz kılmaları, sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmeleri ve vücut direncini artırmaları konusunda tavsiyelerde bulunuyor. Ayrıca, temizlik ve imanın birbirine bağlı olduğunu, İslam'ın temizlikten bir cüz olduğunu ve bu dönemde bu değerleri daha fazla önemsemeleri gerektiğini belirtiyor.
Bu video, üniversite sınavına giren öğrencilerin ve ailelerinin deneyimlerini gösteren bir belgesel formatındadır. Videoda üniversite sınavına girecek öğrenciler, aileleri ve kolluk kuvvetleri yer almaktadır.. Video, üniversite sınavına girecek öğrencilerin ve ailelerinin yaşadığı zorlukları konu alıyor. İlk bölümde öğrencilerin hedefleri ve sınav hazırlıkları hakkında bilgiler verilirken, ikinci bölümde ilahiyat fakültesine giriş sürecinde yaşanan sorunlar gösteriliyor. Öğrencilerin Google Maps'te yanlış konum gösterdiği, trafik sorunları yaşadığı ve kapıların kapanmasıyla içeri alınamadığı anlatılıyor.
Bu video, Emrah Hoca tarafından sunulan, Instagram ve Telegram'dan gelen sorulara cevap veren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, yüksek lisans kazanma ve araştırma görevlisi olma konusunda detaylı bilgiler paylaşmaktadır.. Video, yüksek lisans için gerekli şartları (ALES puanı, GANO, dil puanı ve bilim sınavı) ve başvuru sürecini anlatmaktadır. Ayrıca, farklı üniversitelerin (Sakarya, Marmara, Kocaeli, Erzurum) başvuru süreçleri ve puan ağırlıkları karşılaştırılmaktadır. Araştırma görevlisi olmak için yüksek lisans yapmanın yanı sıra, ALES puanı 70, GANO 2,50, dil puanı 50 ve bilim sınavından yüksek puan almanın gerekliliği vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca devlet bursları, KYK yurtları, ilahiyat fakültesi mezunlarının farklı alanlarda yüksek lisans yapabilme imkanları ve öğretmenlik yapanların yüksek lisans yapabilme durumu gibi konulara da yanıt verilmektedir. Konuşmacı, dil konusunda Arapça'nın temel İslami bilimlerde daha avantajlı olabileceğini ve başvuru sürecinde puan üstünlüğünün önemini de belirtmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından ilahiyat fakültesine girecek veya düşünen öğrencilere yönelik hazırlanmış bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, ilahiyat fakültesinde Kur'an-ı Kerim dersinin nasıl işlendiğini ve öğrencilere önceden hazırlık yapabilecekleri konuları anlatmaktadır.. Video, Kur'an-ı Kerim dersinin birinci sınıf birinci yarıyıl ve ikinci yarıyıl konularını detaylı şekilde ele almaktadır. Her hafta için okunacak dualar, mahreç bölgeleri, medler, tedbir usulü gibi konular ve ezberler hakkında bilgi verilmektedir. Konuşmacı, öğrencilerin bu konuları önceden çalışarak ilahiyat fakültesine girmelerinin daha kolay olacağını vurgulamakta ve mahreç çıkış yerlerini görsel olarak öğrenmenin önemini tavsiye etmektedir.
Bu video, bir komedi sketçisi formatında olup, bir öğrenci ve babası arasındaki diyalogları ve öğrencinin ilahiyat fakültesine giriş sürecini konu alıyor. Videoda ayrıca üniversite öğrencileri ve hocalar da yer alıyor.. Video, öğrencinin yüksek puan aldığı için ilahiyat fakültesine gitmek istemesiyle başlıyor. Babası bu tercihin yanlış olduğunu düşünüyor ve öğrencisine çeşitli bahaneler sunuyor. Öğrenci, babasının yerine tercih yaparak ilahiyat fakültesine giriyor ve üniversiteye ilk gününü yaşıyor. Video, öğrencinin ilahiyat fakültesindeki ilk gününü, hocalarla tanışmasını ve kantinci ile karşılaşmasını komik bir dille anlatıyor.
Bu video, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nin tanıtımını yapan bir reklam filmidir.. Video, fakültenin fiziksel özellikleri, akademik kadrosu, tarihçesi ve eğitim programları hakkında bilgi vermektedir. Fakülte 11 profesör ve 9 doçentten oluşan 68 kişilik akademik kadrosuyla, 3 Temmuz 1992'de kurulmuş ve 1994-1995 öğretim yılında ilk öğrencilerini almıştır. Fakülte, Temel İslam Bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri, İslam Tarihi ve Sanatları olmak üzere üç bölüm sunmakta ve toplam 1422 öğrenciye eğitim vermektedir. Ayrıca kütüphane, bilgisayar laboratuvarı ve internet odası gibi öğrenci hizmetleri de tanıtılmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ilahiyat fakültesi Türkçe ve Arapça dilbilgisi dersidir. Eğitmen, öğrencilere hitap ederek konuları açıklamaktadır.. Video, Türkçe dilbilgisi konularını ele alarak başlamakta ve Arapça dilbilgisi konularına geçmektedir. Türkçe bölümünde isim cümleleri, haberin türleri, müpteda-haber ilişkisi, zamirler, fiiller ve düzensiz çoğullar gibi konular işlenmektedir. Arapça bölümünde ise cümle türlerinin nasıl belirlendiği, isim cümlesi, fiil cümlesi ve haber cümlesi arasındaki farklar örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda özellikle 2020 yılında sınava girenler için önemli bilgiler içermekte ve dilbilgisi tablolarının ezberlenmesi ve zamirlerle birlikte öğrenilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Eğitmen, diğer Arapça konularını da gelecek videolarda anlatacağını belirtmektedir.