• Buradasın

    Arapça Dilbilgisi

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Kur'an-ı Kerim Öğrenme Yolunda İfa Videosu: Elif Harfinin Uzatma Durumu

      Bu video, Akademi Eğitim kanalında yayınlanan Kur'an-ı Kerim öğrenme serisinin on üçüncü bölümüdür. Eğitmen, Arapça dilbilgisi konularından elif harfinin uzatma durumunu anlatmaktadır.. Videoda elif harfinin kendinden önceki ince harfi ae ara sesle, kalın harfi de a sesiyle uzattığı açıklanmaktadır. Eğitmen, çeşitli örnekler üzerinden elif'in uzatma durumunu göstermekte ve "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem", "demem

      • youtube.com
    • Muttasıl Zamirler Öğrenci Çalışmaları

      Öğrenciler muttasıl zamirler hakkında çeşitli testler ve oyunlar hazırladı. Testler 6. sınıf Türkçe müfredatına uygun olarak hazırlandı. Oyunlar arasında köstebek vurmaca, çarkıfelek ve labirent kovalamaca bulunuyor

      • wordwall.net
    • 5. Sınıf Kur'an-ı Kerim 2. Dönem 2. Yazılı Hazırlık Videosu

      Bu video, Akademi Eğitim kanalında bir öğretmen tarafından sunulan 5. sınıf öğrencileri için Kur'an-ı Kerim dersinin yazılı sınavına hazırlık içeriğidir.. Videoda soru-cevap formatında Kur'an-ı Kerim'in kavramları (hamd, şükür, ihlas, rahmet), Arapça dilbilgisi konuları (cezm, ince-kalın harfler, med harfleri, huruf-u mukattaya), Kur'an'ın özellikleri ve İslam'ın temel kavramları gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca Nuh aleyhisselam ile ilgili ayetler, Kur'an-ı Kerim'de kullanılan harf işaretleri (asar, şedde, cezm) ve ezber yaparken dikkat edilmesi gereken prensipler de işlenmektedir.. Video, bir dua tamamlama ve kelime okuma alıştırmasıyla sonlanmakta, eğitimci öğrencilere başarılar dileyerek videoyu tamamlamaktadır.

      • youtube.com
    • İdgamı Bilagune Kuralı Eğitim Videosu

      Bu video, Arapça dilbilgisi kurallarından İdgamı Bilagune kuralını anlatan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, kuralı şemada göstererek ve örneklerle açıklamaktadır.. Video, İdgamı Bilagune kuralının tanımı ve uygulanışı üzerine odaklanmaktadır. Kural, Temin veya Sakin Undan sonra gelen Lam veya Ra harflerine göre şekillenen bir idgam kuralıdır. Eğitmen, kuralı "Bila Gunne" olarak adlandırarak, Lam ve Ra harflerinin "Lam ham" diyerek N sesini yutup yerine kendilerini koyduğunu örneklerle açıklamaktadır. Video boyunca çeşitli kelimeler üzerinden kuralın uygulaması gösterilmekte ve izleyicilere Kur'an-ı Kerim'den örnekler vererek pekiştirmeleri önerilmektedir.

      • youtube.com
    • Türkçe Kelime Sözlüğü A'dan Z'ye

      Aba terlik, abartı, ABD Başkanı Eisenhower'in takma adı gibi anlamlar içerir. Acem hükümdarı, acemi zeybek, acı biber gibi terimler bulunur. Açık, açık alan, açık toprak gibi coğrafi ve doğal anlamlar mevcuttur. Açık, orta, açıkgöz gibi anlamlar içerir

      • importcu.wordpress.com
    • Bulmaca Sözlüğü'nde A Harfi ve Anlamları

      Aba terlik, abartı, abe terlik, aba terlik gibi terimler. Acı, acı biber, acı çikolata gibi anlamlar. Açık, açık alan, açık toprak gibi coğrafi terimler. Açık, ortada, açık hava gibi anlamlar

      • megaforum.com
    • Meddi Muttasıl Dersi

      Bu video, Arapça dilbilgisi konularından meddi muttasıl (bitişik med) hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, meddi muttasılın sözlük anlamı olan "bitişik med" ile başlayıp, uzatma harfinden sonra sebeb-i medden hem de aynı kelimede yan yana bulunması durumunda oluştuğunu açıklamaktadır. Kıraat alimlerinin bu medin uzatılarak okunmasında görüş birliğine varmış olduğu, dört elif miktarı çekilerek okunması gerektiği ve uzatılması vacip olduğu belirtilmektedir. Video, örnek ayetler üzerinden konuyu pekiştirmektedir.

      • youtube.com
    • İklap Tertibi Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tarafından Arapça dilbilgisi konularından iklap tertibi öğretilmektedir.. Videoda iklap tertibi detaylı olarak anlatılmaktadır. İklap, ceznun veya ten den sonra b harfi geldiğinde oluşan bir tecrit türüdür. Konuşmacı önce teorik bilgileri vererek iklapın nasıl oluştuğunu açıklar, ardından çeşitli örneklerle uygulamalı olarak gösterir. Örnekler arasında "men behile", "bett btt", "ley ley beden", "mimberdi", "semi basir", "galebe galem be" ve "zeu behi" gibi kelimeler bulunmaktadır.

      • youtube.com
    • Şaban Gül ile Kur'an Ayetlerinin Yeni Yorumlanması Tartışması

      Bu video, Şaban Gül adlı kendisini ilah olarak iddia eden ve 22-23 yıldır seyyar pazarcılık yapan bir kişi ile Edip Bey/Elif Bey arasında geçen dini bir tartışma formatındadır.. Videoda, Şaban Gül'ün Kur'an ayetlerini yeni yorumlama yöntemleri ve Arapça dilbilgisi hakkındaki görüşleri tartışılmaktadır. Özellikle "La ilahe illallah" ayetinin "Allah ilah değildir" şeklinde yorumlanması, "Allah" kelimesinin "Semih" veya "Semi" olarak okunabileceği iddiası ve "müslümanların ilkiyim" ifadesinin anlamı gibi konular ele alınmaktadır.. Tartışma, eğitim sistemi, diploma ve bilgi aktarımı hakkında bir tartışma ile başlayıp, Arapça dilbilgisi, kelime kökleri ve ayetlerin yorumlanması üzerine yoğunlaşmaktadır. Şaban Gül, Allah'ın yaratıcı olduğunu ve "alime" kelimesinin öğrenme ve öğretme anlamına geldiğini savunurken, diğer kişi bu yorumları Kur'an'ın orijinal anlamını bozduğunu iddia etmektedir.

      • youtube.com
    • Kur'an-ı Kerim Dersi: Bakara Suresi ve İkinci Cüz Sonu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Kur'an-ı Kerim dersidir. Eğitmen, "Kur'an Ufku" kitabından Bakara Suresi'nin 249-252. ayetlerini ve ikinci cüzün son ayetini Arapça dilbilgisi açısından incelemektedir.. Ders, Talut'un kral seçildiği ve ordusunun ırmakla imtihan edildiği olayı, Davud ve Calut (Golyat) arasındaki savaşın anlatımını ve ikinci cüzün son ayetinin detaylı açıklamasını içermektedir. Eğitmen, ayetlerin Arapça dilbilgisi yapısını, "ibtela", "leyse", "illa" gibi kelimelerin kullanımını ve "lam farika" gibi dilbilgisi kavramlarını açıklamaktadır.. Videoda ayrıca, savaşa giden ordunun ırmaktan içmesi, iman gücü, Allah'ın izniyle az bir topluluğun çokluğa galip gelmesi ve Allah'ın insanların bir kısmını diğer bir kısmıyla engellemesi olmasaydı yeryüzünün fesada uğrayacağı mesajı gibi dini öğretiler de ele alınmaktadır. Dersin sonunda, ikinci cüzün bitirildiği ve üçüncü cüzün başlayacağı belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Nahiv İlmi Dersi: Avamil Kitabı

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan interaktif bir nahiv ilmi dersidir. Eğitimci, medreselerde okutulan İmam Birgivi'nin "Avamil" kitabını temel alarak dersi anlatmaktadır.. Ders, nahiv ilminin temel kavramlarını ve Avamil kitabının önemi hakkında bilgi vermektedir. Eğitimci, nahiv ilminin kelimenin sonundaki değişimle ilgilendiğini, bu değişimlerin amil (etkileyen) ve mamul (etkilenen) olarak adlandırılan iki ana kategoride olduğunu açıklamaktadır. Ders, üç bab (bölüm) halinde anlatılmakta olup, ilk babın amil hakkında olacağını belirtmektedir.. Videoda besmele, hamd-ı salat-ı ve "emma" gibi Arapça dilbilgisi kavramları ele alınmakta, her talebe için marifet-i arabi (Arap bilgisi) ve Irak bilgisinin gerekliliği vurgulanmaktadır. Ayrıca amillerin lafzi (ağızda açığa çıkan) ve manevi (ağızda açığa çıkmayan) olabileceği, lafzi amillerin semai (Arap'tan işitilen) ve kıyasi (Arap'ın koyduğu kural) olabileceği açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Arapça Dilbilgisi Dersi: Sarf İlimi ve Emsile

      Bu video, Lalegül TV'de yayınlanan bir Arapça dilbilgisi dersinin kaydıdır. Eğitmen, Arapça dilbilgisinin temel kavramlarını ve sarf ilmini anlatmaktadır.. Ders, Arapça'nın sarf ve nahiv olarak ikiye ayrıldığını açıklayarak başlıyor ve sarf ilminin kelime ilmi olduğunu vurguluyor. Ardından Emsile kitabına giriş yapılıyor, kelimenin tanımı ve üç ana bileşeni (isim, fiil, harf) açıklanıyor. Daha sonra Emsile-i Muhtelife ve Emsile-i Muhtari kavramları, mastar (kök) kavramı ve fiil kiplerinin nasıl oluşturulduğu örneklerle anlatılıyor.. Eğitmen, "kara e" ve "nasara" kalıplarının geçmiş zaman, şimdiki zaman, ismi fail, ismi meful gibi farklı zaman ve isim formlarını nasıl oluşturduğunu açıklıyor. Dersin sonunda, bir sonraki derste emsile-i muhtelife ve emsile-i muttaride kalıplarının daha detaylı ele alınacağı belirtiliyor.

      • youtube.com
    • Abese Suresi Tahlili ve Kur'an Dilbilgisi Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan "Otuz Cüz" adlı kitabın "Otuz Tahlili" bölümünde Abese Suresi'nin tefsiri ve Arapça dilbilgisi dersidir. Eğitimci, öğrencilere surenin ayetlerini Türkçe'ye çevirirken dilbilgisi kurallarını da açıklamaktadır.. Video, Mekke'de indirilen ve 42 ayetten oluşan Abese Suresi'nin detaylı tahlilini içermektedir. İçerik, surenin ilk ayetlerinden başlayarak son ayetlerine kadar uzanan bir yapıya sahiptir. Eğitimci, ayetlerin gramer yapısını, fiillerin çekimlerini, zamirlerin mahallerini ve ayetlerin genel anlamlarını açıklamaktadır.. Videoda ayrıca yeryüzünün yaratılışı, Allah'ın insanlara sunduğu faydalar, kıyamet gününe dair ayetler ve insanların kıyamet günü kardeşlerinden, annelerinden, babalarından, arkadaşlarından ve çocuklarından kaçacağı gibi konular ele alınmaktadır. Eğitimci, izleyicilere sureyi ezberlemeleri ve her harfine on sevap kazanmaları tavsiyesinde bulunmaktadır.

      • youtube.com
    • Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi Zorunlu Arapça Yazılı Sınav Soruları Çözümü

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Arapça dilbilgisi dersidir. Eğitmen, Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi zorunlu Arapça yazılı sınıfları için 2017-2018 eğitim öğretim yılında hazırlanmış sınav sorularını çözmektedir.. Videoda toplam 50 sorudan oluşan bir dosya çözülmektedir. Eğitmen, fiil cümleleri, cinsiyet uyumu, zamirler, edatlar, muzari fiil, nas vedatları, isim cümlesi, hal cümlesi, müstesna, izafet terkibi ve irab gibi Arapça dilbilgisi konularını içeren soruların detaylı çözümlerini sunmaktadır. Video, 90 dakika süren ve muafiyet sınavına hazırlık amaçlı hazırlanmış bir içeriktir.. Eğitmen, her soruyu adım adım açıklayarak doğru cevaba nasıl ulaşılacağını göstermekte ve öğrencilerin dönem içinde muhatap olacakları müfredatın bilgisine sahip olması gerektiğini vurgulamaktadır. Bu ders, üniversitelerin Arapça eğitim veren bölümlerinde eğitim görecek üniversite adayları için faydalı olabilecek bir kaynak niteliğindedir.

      • youtube.com
    • Kur'an-ı Kerim Dilbilgisi ve Tefsir Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Kur'an-ı Kerim dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, Kur'an ayetlerinin Arapça dilbilgisi yapısını ve anlamını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Videoda Naziat suresinin son ayetleri, Fırıncı'nın hikayesi, Kıyamet günü ve insan karakterleri gibi konular ele alınmaktadır. Eğitimci, ayetleri kelime kelime analiz ederek fiil cümleleri, lem ve nün kısır, atıf harfleri, ismi mevsul, müpteda, sıfat tamlaması gibi Arapça dilbilgisi kurallarını açıklamaktadır.. Dersin içeriğinde dünya hayatının kısa olduğu vurgusu, Allah'ın yaratılışını anlatan ayetler, Kıyamet Saati hakkında bilgiler ve insanın karakter özelliklerinin manevi anlamları da işlenmektedir. Video sonunda bir sonraki derste Abese suresinin tahlili yapılacağı belirtilmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor