Şüpheli hakkında soruşturma başlatılmış ve tutuklanmıştır. Sulh Ceza Hakimliği tutukluluk halinin devamına karar vermiştir
Yargıtay, adli mahkemelerin son mercii olarak tüm kararları inceler. Yargıtay üyeleri ve yakınları için tazminat ve ceza davalarına bakar. Daireler, kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirir
Yargıtay karar arama, yüksek mahkemelerin kararlarının incelenmesidir. Danıştay, idari davaların en üst dereceli mahkemesidir. Emsal kararlar, benzer davalarda yol gösterici niteliktedir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan KPSS sınavına hazırlık amaçlı temel hukuk bilgisi dersidir. Eğitmen, öğrencilere hukuk konularını detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde hısımlık konusu (kan hısımlığı, sıhri hısımlık ve yapay hısımlık) ele alınmakta, ikinci bölümde ise hukukun kaynakları (yazılı kaynaklar, yazısız kaynaklar ve yardımcı kaynaklar) açıklanmaktadır. Eğitmen, her konuyu örneklerle destekleyerek ve detaylı açıklamalar yaparak öğrencilere aktarmaktadır.. Videoda özellikle örf ve adet hukukunun oluşabilmesi için gerekli şartlar (genel inanış, sürekli uygulama ve devlet desteği), içtihat kavramı ve Yargıtay-Danıştay içtihatlarının önemi vurgulanmaktadır. Eğitmen, bir sonraki derste kaynak bulunamadığında hakimin nasıl davranacağı konusunu ele alacağını belirtmektedir.
Bu video, Ev Akademisi YouTube kanalında bir öğretmen tarafından sunulan 10. sınıf 5. ünite dini yorum farklılıkları dersidir.. Video, dini yorum farklılıklarının sebeplerini, İslam düşüncesinde itikadi ve fıkhi yorumları, mezhepleri ve Kur'an'dan mesajları kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerik üç ana bölümden oluşmaktadır: ilk bölümde dini yorum farklılıklarının sebepleri ve İslam düşüncesinde önemli kavramlar (mezhep, fırka, fıkıh, itikat) açıklanırken, ikinci bölümde Ehl-i Sünnet ve Şia mezhepleri ile fıkhi mezhepler (Hanefi, Malik, Şafi, Hanbeli ve Caferilik) incelenmektedir. Son bölümde ise Nisa Suresi 59. ayetinin anlamı, itaat ve içtihat kavramları açıklanmaktadır.. Video, İslam düşüncesindeki mezheplerin tarihsel gelişimini, temel prensiplerini ve günümüzde yaygın olduğu bölgeleri anlamak isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, bir konuşmacının mezhepler hakkında bilgi verdiği dini bir anlatımdır.. Konuşmacı, mezheplerin "görüşler" olduğunu ve ayet ve hadis ışığında ortaya konan ölçüler olduğunu açıklıyor. İmam-ı Azam hazretlerinin ayet ve hadis ışığından elde ettiği müçtehitlerin (içtihat sahibi) ortaya koyduğu görüşler olduğunu belirtiyor. Video, mezheplere hakaret etmenin ayet ve hadis ışığından çıkan ölçülere hakaret etmek olduğunu ve bu durumun tehlikeli olduğunu vurgulayarak sona eriyor.
Bölüm, fasıl ve tali fasıl başlıkları sadece gösterici niteliktedir. Eşyanın yeri pozisyon metinleri ve notlara göre belirlenir. Birçok esas kural uygulanmadan tarifede sınıflandırılabilir
Yargıtay'ın iş daireleri birleşerek 9. Hukuk Dairesi çatısı altında toplandı. Farklı daireler arasında belirsiz alacak davası konusunda önemli içtihat farklılıkları vardı. Birleşmeden sonra mevcut davalarda farklı kararlar verilmesi risk oluşturdu
Din kuralları ilahi güce dayanır ve manevi yaptırıma sahiptir. Ahlak kuralları sübjektif ve objektif olarak ikiye ayrılır. Görgü kuralları yazılı olmayan, bölgesel ve dönemsel kurallardır. Hukuk kuralları maddi yaptırıma sahiptir ve devlet müdahalesini gerektirir
Bu video, bir tesbih uzmanının tesbih alırken dikkat edilmesi gereken noktaları anlattığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, ustalar, tedarikçiler ve koleksiyonerlerle ortak olduğu konuları paylaşmaktadır.. Video, tesbih alırken meşk etmenin önemi ile başlayıp, el ölçüsüne göre uygun tesbih seçimi, çekim ölçüsü, imame ve habbe deliklerinin kalitesi, püskül malzemesi, sistem uzunluğu ve koleksiyon için kaliteli tespih seçimi gibi konuları detaylı şekilde ele almaktadır. Konuşmacı, özellikle yeni başlayanlar için 7-11 mm ölçü aralığında tespih tercih etmelerini tavsiye ederken, eski malzeme tespihlerde ustadan malzeme ve işçilik onayı almanın önemini vurgulamaktadır.
"Bir İslam'ın Işığında" adlı programda bir sunucu ve Dr. Hüseyin Kayapınar, izleyicilerden gelen İslam ilmi sorularını cevaplamaktadır. Program, yaklaşık bir saat süren bir dini sohbet formatındadır.. Videoda izleyicilerden gelen çeşitli İslam ilmi soruları ele alınmaktadır. Ezan okunurken namaz kılmak, mezhepler arasındaki farklılıklar, zekat, namaz vakitleri, kadına dokunma, kan mevzusu, içtihat kavramı, kaza namazları, abdestin bozulma koşulları gibi konular detaylı olarak açıklanmaktadır. Program, haftalık düzende devam edeceği bilgisiyle sonlanmaktadır.. Konuşmacı, her soruya detaylı açıklamalarla cevap vererek dinî konularda bilgi ve rehberlik sağlamaktadır. Ayrıca Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Dirilişler Yüksek Kurulu gibi kurumların yeni meseleler üzerinde çalıştığı ve resmi görüşlerin bu kurumlardan çıktığı belirtilmektedir.
Bu video, bir din adamının dua konusunda bilgi verdiği bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, Said bin Müseyyeb'in tecrübelerinden bahsederek dua icabet edilmesi için özel bir dua yöntemini anlatmaktadır.. Video, insanların en çok sorduğu "hangi duayı yapayım?" sorusuna cevap vermektedir. Konuşmacı, Said bin Müseyyeb'in "bu ayet okunduğunda Allah dualara icabet eder" dediği Zümer Suresi 46. ayetini detaylı olarak açıklamaktadır. Ayetin Türkçe anlamı ve nasıl okunacağı adım adım anlatılmakta, bu dua ile Allah'ın kullarının arasında ihtilaf ettikleri konularda hükmeden olduğunu hatırlatmaktadır.
Bu video, İslam hukukunda kadılık konusunu ele alan bir dini açıklamadır. Videoda İmam-ı Azam Ebu Hanife ve İmam-ı Ebu Yusuf'un kadılık konusundaki farklı içtihatları anlatılmaktadır.. Video, İmam-ı Azam Ebu Hanife'nin kadılık teklifini neden kabul etmediğini ve İmam-ı Ebu Yusuf'un aynı devlette kadılık yapmasını sorgulayarak başlar. Ardından farklı içtihatların İslam'da normal olduğu, Ebu Hanife'nin kadılık yapamadığını kabul etmesinin takva ehli olması ve dünya malına kıymet vermemesi nedeniyle olduğu açıklanır. Video, her iki müctehidin içtihadına da dil uzatmanın bir müslümana yakışmadığını vurgulayarak sona erer.
Bu video, bir sohbet formatında Mustafa İslamoglu, Atasoy Müftüoğlu, Kadir Yarım ve diğer akademisyenlerin Said Nursi'nin hayatını, fikirlerini ve Nurculuk hareketini ele aldığı akademik bir tartışmayı içermektedir.. Video, Said Nursi'nin 1878'deki doğumundan başlayarak yaşamını kronolojik olarak anlatmakta, 1918-1923 yılları arasındaki siyasi dönüşümünü, 1925'ten 1960'a kadar süren sürgün hayatını ve Risale-i Nur'u yazma sürecini ele almaktadır. Konuşmacılar, Nursi'nin İslamcılık, siyaset, tanrı kavramı, tefsir usulü ve içtihat gibi konulardaki düşüncelerini detaylı bir şekilde analiz etmektedir.. Sohbette ayrıca Said Nursi'nin bilim ve teknoloji ilişkisi, Hilafet anlayışı, şia-sünni birleşmesi fikri ve "mehdiyi mehdiyete çevirme" yaklaşımı gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Nursi'nin felsefi ve dini anlayışının modern bilimsel bilgilerle ilişkisi, Nurculuk hareketinin örgütlenme yapısı ve bu hareketin Cumhuriyet sonrası Türkiye'deki durumu hakkında görüşlerini paylaşmaktadır.
Bu video, Yaşar Nuri Öztürk ve Ali Bey (İslam fıkhını iyi bilen bir alim) gibi konuşmacıların yer aldığı bir sohbet programıdır. Program, İslam anlayışı, mezhepler ve tasavvuf konularını ele almaktadır.. Video, İslam tarihi boyunca akılcılık ve nakilcilik kavramlarını, mezheplerin (özellikle Hanefi mezhebi) gelişimini ve Emevi dönemi etkilerini tartışmaktadır. Konuşmacılar, İslam'da içtihatlar, hile-i şer'iyye kavramı, tarikatlar ve tasavvuf gibi konuları ele alırken, İslam anlayışının Arap kültürü etkisine maruz kaldığı iddiasını da savunmaktadırlar.. Program boyunca izleyicilerden gelen sorular yanıtlanmakta ve anket sonuçları paylaşılmaktadır. Özellikle "İslam anlayışımız Arap kültürü etkili mi?" sorusuna %93,78 oranında evet cevabı verilmiştir. Program, İslam dünyasının 1220 yılına kadar içtihat kapısının açık olduğunu, sonrasında ise kapandığını belirten bir sonla tamamlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan hukuk dersi formatında olup, hukuk danışmanlığı ofisinde ortağı olan Trabzonlu Serkan hakkında kısa bir anekdotla başlıyor.. Video, hukukun kaynaklarındaki boşluk türlerini detaylı şekilde ele alıyor. Öğretmen, yazılı kurallardaki boşlukların kanun boşluğu olarak adlandırıldığını, bu boşlukların kural içi boşluk ve kural dışı boşluk olarak iki ana kategoride olduğunu açıklıyor. Ayrıca, kural dışı boşlukların açık boşluk (gerçek boşluk) ve örtülü boşluk olarak alt kategorilere ayrıldığı örneklerle anlatılıyor.. Video, içtihat ve ictihatı birleştirme kararlarının hukuk boşluklarına etkisi üzerinde duruyor ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini içeren etkinliklerle sonlanıyor.
Bu video, bir konuşmacının Kur'an'ı anlamak için yöntemler ve İslam alimleri hakkında bilgi verdiği bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, izleyicilerden gelen sorulara cevap vererek konuşmaktadır.. Videoda Kur'an'ı anlamak için beş temel kitap önerisi, Arapça dil bilgisinin önemi ve Kur'an'ın yorumunun zaman ve ortam koşullarına göre güncellenmesi gerektiği anlatılmaktadır. Konuşmacı, müctehitlerin kim olduğu, içtihatlarının mutlak olmadığı ve Kur'an'ın mutlak olarak doğru olduğu görüşünü paylaşmaktadır.. Ayrıca videoda Nisa Suresi 59. ayeti açıklanmakta, Mevdudi, Seyyid Kutup, Said Nursi gibi İslam alimlerinin durumları ve mezhepleri hakkında bilgiler verilmektedir. Konuşmacı, Hz. Muhammed'in bile beşeri hatalar yapabileceğini ancak vahiyde hata yapmadığını, Cebrail'in ona uyarılar yaptığını anlatmaktadır.
Bu video, İslam hukuku ve Türk siyaseti konularında bilgi sahibi bir konuşmacının sunduğu akademik bir ders veya sohbet formatındadır.. Konuşma, İslam hukuku, Türk dili ve siyasi otorite konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde İslam hukukunun metodu ve içtihat sistemi anlatılırken, devamında İslam'da siyasi otoritenin teessüsü, halifelik kavramı ve devletin temel görevleri açıklanmaktadır. Son bölümde ise Osmanlı Devleti'nin biat sistemi, Mustafa Kemal'in kurduğu siyasi yapı ve günümüz Türk siyaseti ele alınmaktadır.. Konuşmacı, İslam'ın dinamik bir din olduğunu, içtihatın gerekliliğini ve İslam'ın inkılapçı değil tekamülcü bir din olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, Türk siyaset sistemindeki partiler, Cumhurbaşkanı'nın partiden seçilmekle birlikte partiden ayrılması ve hükümetin meclis dışından tayini gibi konulara da değinmektedir.
Bu video, bir televizyon programında Ahmet Çakar'ın "maymun" tweeti üzerine yapılan bir tartışma formatındadır. Programda Ahmet Çakar, Hakan ve diğer katılımcılar bulunmaktadır.. Videoda Ahmet Çakar'ın "maymun" tweeti ve bunun ırkçılıkla ilişkisi tartışılmaktadır. Çakar, bu tweetin ırkçılıkla alakalı olmadığını, sadece topa düşmanı gibi vurduğunu iddia etmektedir. Program boyunca katılımcılar arasında gergin bir diyalog yaşanmakta, Çakar'ın özür dilemesi ve tweetini silmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Ayrıca Çakar'ın Galatasaray taraftarından, Galatasaray kulübünden ve tüm futbolculardan özür dilemesi istenmektedir.
Bu video, bir kişinin devlet memurluğu yeminleri hakkındaki sorusunu bir alim tarafından cevapladığı bir dini sohbet formatındadır. Soru soran kişi, devlet memurluğu yeminlerinde İslam'a uygun olmayan sözler olduğunu düşünerek bu yeminleri kabul etmeyi düşünmediğini ifade etmektedir.. Videoda alim, devlet memurluğu yeminlerinin şeriatımızdaki yemin olmadığını belirterek, Müslümanların siyasete ve memurluğa yaklaşımını içtihat olarak değerlendirmektedir. Alim, her iki yaklaşımın da ayet ve hadis ekseninde bir hüküm olmadığını, ancak her iki tarafın da imanlarının kendilerine yüklediği sorumlulukların etkisi altında konuştuğunu vurgulamaktadır. Video, Müslümanların farklı görüşlere karşı matem tutmamaları ve birbirlerini itham etmemeleri gerektiği mesajıyla sonlanmaktadır.