Evenki Halkı ve Kültürü
Evenki, Tungus-Mançu grubunun Doğu Sibirya'sının yerli halkıdır. 2010'da Rusya'da 37.843, Çin'de 39.534 Evenk yaşamaktadır. Altay dil ailesinin Tungus-Mançu grubuna ait Evenki dilini konuşurlar
- tr.wiki7.org
Evenki, Tungus-Mançu grubunun Doğu Sibirya'sının yerli halkıdır. 2010'da Rusya'da 37.843, Çin'de 39.534 Evenk yaşamaktadır. Altay dil ailesinin Tungus-Mançu grubuna ait Evenki dilini konuşurlar
Bu video, bir kişinin arkadaşının yaşadığı bir olayı anlattığı bir hikaye formatındadır. Anlatıcı, bir arkadaşının bir iş yerinde çalışırken patronun maaşını vermemesi ve onu kovması olayını aktarmaktadır.. Video, Allah'a iman ve rızk konusundaki inanç üzerine odaklanmaktadır. Anlatıcı, arkadaşının "o para benim rızkımsa beni bulur" diyerek Allah'a sığındığını ve bu davranışın itikat açısından değerli olduğunu vurgulamaktadır. Ancak, patronun bu durumu nasıl karşıladığı ve "karanlıkta kara karıncayı gören Allah var" gibi ifadelerle Allah'a inanmanın nasıl olması gerektiği konusunda eleştirel bir bakış açısı sunulmaktadır.
Bu videoda konuşmacı, Şiilik ve Sünnilik arasındaki ilişkiler hakkında görüşlerini paylaşıyor. Konuşmacı, Şeyh Yusuf el-Kardavi gibi alimlerin mezhepler arası yakınlaştırma çalışmaları hakkındaki görüşlerini aktarıyor.. Konuşmacı, mezhepler arası yakınlaştırma çalışmaları içinin boş olduğunu ve bu tür çalışmaların aslında bir mezhebi diğer mezhebi sünnileştirmek veya şiileştirmek anlamına geldiğini belirtiyor. Ancak, Müslümanların ortak düşmanlara karşı siyasi ittifaklar kurabileceklerini ve iktisadi birlikler oluşturabileceklerini vurguluyor. Konuşmacı, itikatta ve fıkıhta birliğe gitme yollarının mümkün olmadığını, bunun tarihte olmamış ve gelecekte de olmayacağı görüşünü paylaşıyor.
Bu video, bir din eğitmeni tarafından sunulan Mülk Suresi tefsiri dersi ve İslam'da itikadi ilkelerin önemi hakkında yapılan dini sohbeti içermektedir. Eğitmen, "Hacı ağabey" olarak hitap edilen bir kişi olarak görünmektedir.. Video, Mülk Suresi'nin 14. ayetinin tefsiriyle başlayıp, Allah'ın el-alim (bilen) sıfatının İslam'ın temel prensiplerini nasıl etkilediğini açıklamaktadır. Daha sonra İslam'da her amel ve ahlaki problemin itikadi bir ilkeye bağlı olduğu, Allah'ın yaratma ve bilme sıfatlarının hayatımızda nasıl yansıdığı ele alınmaktadır. Son bölümde ise dünya nimetlerinden faydalanmanın şartları ve ahirete inanmanın dünya hayatını nasıl etkilediği anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Kur'an-ı Kerim'deki ayetler okunarak Allah'ın Mekkelilere sorduğu sorular ve hatırlattığı nimetler açıklanmakta, yeryüzünün insanlar için yaşamaya elverişli hale getirildiği konusuna odaklanılmaktadır. Konuşmacı, İslam toplumunda yaşanan krizleri ve hilafet saltanata dönüşmesini de anlatarak, Allah'ın "yiyin, gezin, dönüşün ve dirilişin Allah'ı olduğunu da unutmayın" mesajını vurgulamaktadır.
Bu video, bir din adamının İmam Rabbani'nin Mektubat'tan itikatla ilgili önemli bir dersini okuduğu dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, perşembe akşamları canlı olarak yayınlanan bu derslerin önemini vurgulamaktadır.. Videoda, Allah'ın yaratması ve kulun kendi yaptığı işlere sebep olması konusu ele alınmaktadır. Konuşmacı, insanın varlığı, fiilleri ve Allah'ın yaratıcılığı üzerine detaylı açıklamalar yaparak, insanın kendi içindeki Allah'ın varlığını, insanın kudretinin sınırlılığını ve Allah'ın yaratılışının insan kudretinden farklılığını anlatmaktadır. Ayrıca, Allah'ın sıfatlarının mahlukatlarda nasıl suretlerini gösterdiği ve insanın irade ve kudreti konuları da ele alınmaktadır.. Sohbet, ehl-i sünnet'in itikadını Mutezile gibi bozuk itikatlara karşı savunmasını içermekte ve insanın kendi seçimleriyle cennete veya cehenneme gidebileceği vurgulanmaktadır. Video, İslami ilimler, Esmaül Hüsna, Kur'an'dan şifa ve rahmet, Mevlid-i Şerif kıraatı gibi konulara değinerek sonlanmaktadır.
Bu video, bir din adamının "Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır" hadisini yorumladığı bir dini sohbettir.. Konuşmacı, haksızlık karşısında susmanın ve hak karşısında sürekli konuşmanın her ikisinin de yanlış olduğunu vurguluyor. Haksızlık karşısında susmanın korku veya işine gelmemesi nedeniyle olduğunu, hak karşısında sürekli konuşmanın ise Allah'ın emrini dinlememekten kaynaklandığını açıklıyor. Video, günümüz insanlarında bu durumun nasıl görüldüğünü örneklerle anlatarak, hak karşısında itaat etmenin ve Peygamber'in uygulamasını takip etmenin önemini vurguluyor.
Bu video, bir din adamının İslami akaid konusunda verdiği ders formatındadır. Konuşmacı, onbeş günde bir düzenlenecek olan bu derslerin ilkini sunmaktadır.. Ders, Kur'an-ı Kerim'deki ve Peygamber Efendimizin hadis külliyatındaki rivayetlerden yola çıkarak iman ve itikat konularını ele almaktadır. Konuşmacı, İslam'da akide eğitiminin önemi, takva kavramının doğru anlaşılmaması ve İslami akaidin felsefi düşüncelere boğulmaması gerektiğini vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca, çocukların erken yaşta akide eğitiminin önemi, İmam Ebu Hanife ve İmam Maturidi'nin görüşleri, takva kavramının dört boyutu (itikadi kemal, ibadetleri ihsan halinde yaşamak, muharrematlardan uzaklaşmak, ahlaki olgunluk) ve İslami ilimlerin usulünü bilmenin önemi gibi konular da işlenmektedir. Konuşmacı, ilerleyen haftalarda peygamber Efendimiz zamanındaki ilah anlayışları ve Kur'an-ı Kerim'in Allah'ı nasıl tanıttığı konularını ele alacağını belirtmektedir.
Bu videoda bir kişi, hayatını değiştirebilecek bir kitap tavsiyesi yapıyor. Kitap, Ömer Nasuhi Bilmen hazretlerinin yazdığı "Büyük İslam İmalesi" adlı eser.. Videoda kitabın içeriği detaylı olarak anlatılıyor. Kitap, dört ana bölümden oluşuyor: İtikat kitabı (inanç esasları), Tarih ve Temizlik kitabı (abdest, gusül gibi temizlik ibadetleri), Namaz kitabı (namazın farzları, vacipleri, sünnetleri), Oruç kitabı (orucun farzları, vacipleri, sünnetleri) ve diğer konular (zekat, hac, kurban, av, cerahat, hristiyan, İslam ahlakı, peygamberlerin hayatı). Kitap, emekli İstanbul müftüsü Sadifik Yavuz tarafından günümüz Türkçe'sine çevrilmiş ve Milli Gazete tarafından sunulmuştur. Hanefi mezhebine göre yazılmış olan bu kitap, diğer mezheplerde yaşayanlar için uygun olmayabilir.
Bu video, bir konuşmacının İslam konularında yaptığı bir sohbeti içermektedir. Konuşmacı, Hindistan'ın en büyük alimlerinden birinin vefat ettiğini ve Risale-i Muhammediye adlı kitabını yazdığını anlatmaktadır.. Konuşmacı, İslam'da itikatın önemi üzerine vurgu yaparak, kılık kıyafet yerine itikatın öncelikli olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, İslamoğlu adlı bir kişinin "Üç Muhammed" adlı kitabını yazdığını ve bu kitabın Resulullah'ın faziletlerini inkar ettiğini eleştirmektedir. Konuşmacı, "üst kimlik" olarak Ehl-i Sünnet'i, alt kimlik olarak ise Hanefi, Nakşibendi, Müceddid, Halid ve Mevlana Halid tarikatlarını tanımlamaktadır.
Bu video, bir diyalog formatında gerçekleşen bir sohbeti içermektedir. Konuşmacılar arasında "Cübbeli Hoca" olarak hitap edilen bir kişi ve onunla konuşan bir sunucu bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu dinler arası diyalog ve Ergenekon örgütü ile ilgili iddialar etrafında şekillenmektedir. Konuşmacı, Ergenekon'un din ayağı olarak kullandığı bir örgütle ilgili iftiraların kendisine atıldığını ancak kendisinin bu örgütle hiçbir ilgisi olmadığını belirtmektedir. Ayrıca dinler arası diyalog konusunda İslam'ın itikat ve fıkıh esaslarından taviz verilmemesi gerektiğini vurgulamakta ve sekülerizm karşıtı bir bakış açısıyla farklı dinlerin bir araya gelmesi gerektiğini ifade etmektedir.
Bu video, bir sunucu ve Dr. Ebubekir Sifil arasında geçen dini bir sohbet programıdır. Dr. Sifil, İslam dininin temel kavramlarını açıklayan bir din alimi olarak görünmektedir.. Sohbetin ana konusu İslam'da itikat ve imanın önemi üzerine odaklanmaktadır. Dr. Sifil, dinin temelini itikat oluşturduğunu, imanın sadece bir inanç sistemi değil, Allah'ın bize gönderdiği her şeyi kabul etmek ve teslim olmak olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, günümüzde dinin sadece faydalar temin eden bir kurum haline dönüştüğünü, bazı hükümlerin bugüne uygun olmadığı düşüncesiyle pazarlık yapıldığını eleştirmektedir. Video, dünya hayatının imtihan olduğu ve ahiret saadetinin temin edileceği bir yer olduğu görüşüyle devam etmektedir.
Bu video, bir dini sohbet formatında olup, konuşmacı Hz. Muhammed'in "Amelinde kusur, küsür noksanlık olsa da bana uy, bana tabi ol, benim gibi inan demektir" sözünü açıklıyor.. Sohbetin ana konusu, Hz. Muhammed'in "bana uy" mesajının itikat (inanç) üzerine odaklandığı ve amel (davranış) üzerinde değil olduğu. Konuşmacı, kadere inanmanın, Allah'ın sıfatlarını kabul etmenin ve Kur'an'ı değiştirmeyi düşünmemenin kurtuluş için gerekli olduğunu vurguluyor. Ayrıca, yetmiş iki fırkanın cehenneme gideceği, sadece ehl-i sünnetin müstesna olduğu ve Ankara ile Hayat'ın itikat bölümünde çalışan Şaban adlı bir profesörün Mutezile fırkasından olduğu bilgisi paylaşılıyor.
Bu video, Ev Akademisi YouTube kanalında bir öğretmen tarafından sunulan 10. sınıf 5. ünite dini yorum farklılıkları dersidir.. Video, dini yorum farklılıklarının sebeplerini, İslam düşüncesinde itikadi ve fıkhi yorumları, mezhepleri ve Kur'an'dan mesajları kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerik üç ana bölümden oluşmaktadır: ilk bölümde dini yorum farklılıklarının sebepleri ve İslam düşüncesinde önemli kavramlar (mezhep, fırka, fıkıh, itikat) açıklanırken, ikinci bölümde Ehl-i Sünnet ve Şia mezhepleri ile fıkhi mezhepler (Hanefi, Malik, Şafi, Hanbeli ve Caferilik) incelenmektedir. Son bölümde ise Nisa Suresi 59. ayetinin anlamı, itaat ve içtihat kavramları açıklanmaktadır.. Video, İslam düşüncesindeki mezheplerin tarihsel gelişimini, temel prensiplerini ve günümüzde yaygın olduğu bölgeleri anlamak isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, bir konuşmacının İslam'da itikat bozukluğu ve ahir zaman konularını ele aldığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Efendi Hazretleri'nin sözlerini aktararak görüşlerini paylaşmaktadır.. Konuşmacı, İslam'da itikat bozukluğunun tehlikelerini vurgulayarak, özellikle "İsmailaga" olarak bilinen bir grup hakkında uyarılar yapmaktadır. Video, İslam dünyasının yaşadığı zorlukları, Libya'dan başlayarak Bosna, Irak, Suriye ve Türkiye'ye kadar uzanan iç savaşları ele almaktadır. Konuşmacı, Ehl-i Sünnet itikadının beyan edilmesinin önemini vurgulayarak, ahir zamanda İslam'a sıkı sarılmanın gerekliliğini "ateşi elinde tutmak" benzetmesiyle anlatmaktadır.