Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan motor çalışma prensibi konulu eğitim içeriğidir. Eğitmen, motor dersine korkan ve endişeli öğrencilere yönelik kısa, net ve özet bir anlatım sunmaktadır.. Video, motorun tanımı ve sınıflandırılmasıyla başlayıp, içten yanmalı motorların çalışma prensibini detaylı şekilde açıklamaktadır. Benzinli ve dizel motorlarda dört zamanlı çalışma prensibi (emme, sıkıştırma, ateşleme/iş, egzoz zamanları) karşılaştırmalı olarak anlatılmakta ve her bir zaman için sorular sorularak doğru cevaplar açıklanmaktadır.. Video, teorik bilgilerin ardından 20 civarında soru çözümüyle pekiştirilmekte ve izleyicilere sorular sorarak interaktif bir şekilde ilerlemektedir. Ayrıca motorların yakıt çeşitlerine göre sınıflandırılması ve motor bloğu gibi temel kavramlar hakkında bilgiler de verilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan interaktif bir araç tekniği eğitim içeriğidir. Eğitmen, Hacı Murat motoru üzerinden araç ve motor hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, araç ve motor kavramlarının tanımıyla başlayıp, içten yanmalı benzinli ve dizel motorların çalışma prensiplerini karşılaştırmalı olarak anlatmaktadır. Daha sonra akü (akümülatör) hakkında bilgiler verilmekte ve son bölümde arabanın hararet yapması durumunda yapılması gerekenler, soğutma sisteminin çalışma prensibi ve radyatörün nasıl çalıştığı açıklanmaktadır.. Video, sürücülerin araç teknik bilgilerini geliştirmelerine yönelik hazırlanmış olup, motorların yakıttan elde ettiği ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren bir makine olduğu, benzinli motorlarda emme, sıkıştırma, ateşleme ve egzoz zamanları, dizel motorlarda ise sadece hava emilip ısıtılıp enjektörle mazot püskürtülüp yanma süreci gibi teknik detaylar içermektedir.
Motor deneyleri, motorların garanti edilen özellikleri kontrol etmek için yapılır. Deneylerde moment, devir sayısı, yakıt ve soğutma suyu debileri ölçülür. Motorlar taşıt ve stasyoner olarak farklı koşullarda test edilir
İlk içten yanmalı motor 1886'da Mercedes tarafından kullanıldı. SV (Flathead) motor 1950'lere kadar kullanıldı. OHV, SOHC ve DOHC sistemleri geliştirildi
Bu video, bir otomobil testi formatında olup, sunucu ve VGT'nin sahibi Ulaş arasında geçen bir röportajı içermektedir. Ulaş, VGT'nin hava kontrol ünitesi olduğunu ve yanma odasına erken nüfuz etmesini sağlayarak optimum karışım sağladığını açıklamaktadır.. Videoda, VGT teknolojisinin düşük hacimli motorlarda yakıt tasarrufu sağladığı test edilmektedir. Test, eşit koşullarda (40 km/saat sabit hız, 21 derece klima, eğim yok) VGT'li ve VGT'siz araçların yakıt tüketimini karşılaştırmakta ve %50 tasarruf elde edildiğini göstermektedir.. Cihazın içten yanmalı motorlara (benzin, LPG, dizel), hibrit araçlara ve bazı traktör modellerine uygulanabildiği belirtilmektedir. Ayrıca VGT'nin arabanın teknik altyapısına zarar vermediği, yanma verimini yükselttiği ve mekanik ömrü uzattığı bilgisi paylaşılmaktadır.
Motor, mekanik enerjiyi ısı enerjisine çeviren güç kaynağıdır. Araçlarda içten yanmalı ve dört zamanlı motorlar kullanılır. Motorlar yakıt sistemlerine göre benzin, dizel ve LPG olarak sınıflandırılır
Bu video, Kemal Ertek (Bosphorus Innovations kurucusu) ve diğer teknik uzmanlarla yapılan bir röportajdır. Kemal, elektrik-elektronik bilgisi ve motor yönetimi konusunda uzman bir mühendis olarak tanıtılır.. Videoda, içten yanmalı motorlara su veya metanol enjeksiyonu yaparak motor performansını artırma teknolojisi detaylı olarak ele alınmaktadır. Konuşmacılar, bu teknolojinin temel prensiplerini, motorlara sağladığı avantajları (performans artışı, yakıt tasarrufu, motor temizliği, emisyon iyileştirmesi) ve teknik detaylarını açıklamaktadır. Ayrıca, suyun ve metanolun motorlara nasıl püskürtüldüğü, doğru miktar ve zamanlama önemi ve egzoz gazı sıcaklığı (EGT) üzerindeki etkileri de incelenmektedir.. Röportajda ayrıca, Kemal'in 2010'da başlattığı AR-GE çalışmaları, geliştirdiği sistemin depo, pompa, hat ve nozül gibi bileşenleri ve elektronik kontrol mekanizmaları hakkında teknik bilgiler paylaşılmaktadır. Türkiye'nin bu teknolojiyi 85 ülkeye ihraç ettiği ve katma değerli ihracat yapan bir endüstriyel başarı örneği olduğu da vurgulanmaktadır.
Benzinli motor 1876'da Otto tarafından icat edildi. Dizel motor 1878'de Rudolf Diesel tarafından geliştirildi. Her iki motor da içten yanmalı ve fosil yakıt kullanıyor
Bu video, bir şirketin piston üretim sürecini gösteren bir belgesel formatındadır. Video, pistonların içten yanmalı motorlarda nasıl çalıştığını açıklayarak başlar.. Video, bir pistonun üretim sürecini adım adım göstermektedir. Alüminyum çubuklardan başlayarak, kesim, şekillendirme, ısıtma, torna tezgahı işlemleri, freze makinesi kullanımı, delme, zımpara ve son olarak temizleme aşamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Bu şirket, cross motosikletlerinden araba motorlarına kadar dokuzbin farklı türde piston üretmektedir.
Motorlar, kimyasal enerjiyi mekanik işe dönüştüren makinelerdir. İçten yanmalı motorlar yakıtın kimyasal enerjisini yanma sonucu ısı enerjisine dönüştürür. Motorlar dıştan yanmalı ve içten yanmalı olmak üzere iki ana gruba ayrılır
Atmosferik motor, ortam basıncında çalışan içten yanmalı bir motor türüdür. Tüm oksijen ihtiyacı dışarıdan karşılanır ve ekstra hava basma sistemi gerektirmez. Basit tasarımı sayesinde uzun süredir kullanılmaktadır
Bu video, bir motosiklet sahibinin kendi motosikletini yıkama ve zincir ayarı yapma sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda konuşmacı, Nihat ve Sefa adlı iki usta ile birlikte çalışmaktadır.. Video, motosikletin yıkanması ile başlayıp, zincir ayarının nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir. Zincir ayarında çizgilere göre boşluk kontrolü yapılarak, 3,5-4,5 cm aralığında ayarlanmaktadır. Ayrıca zincir yağlanması ve tork değerlerinin (57 Nm) doğru şekilde ayarlanması da gösterilmektedir. Video, motosikletin artık sürüşe hazır hale geldiğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı hidrojenli araçların çalışma prezi ve avantajlarını anlatmaktadır.. Video, hidrojenli araçların neden tercih edilmesi gerektiği sorusuyla başlayıp, önce normal içten yanmalı motorların çalışma prezi (silindir, piston, buji, patlama) ve hareket aktarım sistemini adım adım açıklamaktadır. Ardından hidrojenli araç sistemleriyle içten yanmalı sistemlerin karşılaştırması yapılarak, hidrojenli araçların şanzıman ve diferansiyel sistemi gerektirmemesi gibi avantajları vurgulanmaktadır.. Video, hidrojenli araçların daha verimli olabileceğini göstermek için içten yanmalı motorların enerji kayıplarını detaylı olarak incelemektedir.
Bu video, bir kişinin 125 MHDRift motorunda sibop ayarı yapma sürecini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, motorun senteye getirilmesi, sibopların ayarlanması ve motorun çalıştırılması aşamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce motorun senteye getirilmesi için yan kapakların sökülmesi, T harfine getirilmesi ve egzoz sibobunun sıkıştırma alanına getirilmesi gösterilir. Ardından emme ve egzoz siboplarının ayarlanması için 0,5 ve 0,1 milimetre çakılar kullanılarak 5 ve 8 numara ayarlarının nasıl yapılacağı açıklanır. Video, motorun çalıştırılmasıyla sona erer.
Bu videoda İsmail ve bir arkadaşı motor tamiri konusunda konuşuyorlar. İsmail'in motoru yağ kaçırması nedeniyle tamamen sökülmüş durumda.. Videoda çakma stili motor parçaları, plastik ve demir parçalar hakkında konuşuluyor. İsmail'in motoru sökülüp mazotla temizleniyor ve dişli kapağı sökülmeye çalışılıyor. Konuşmada orijinal City motoru ve farklı stil parçaları hakkında da bilgiler paylaşılıyor.
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, bir eğitmen tarafından içten yanmalı motorların sıkıştırma oranının performansa etkisi hakkında bilgi verilmektedir.. Video, öncelikle motor türleri (buji ateşlemeli ve sıkıştırma ateşlemeli) hakkında temel bilgiler vererek başlıyor, ardından sıkıştırma oranı kavramını açıklıyor. Daha sonra sıkıştırma oranı, sıkıştırma işi, basınç ve sıcaklık arasındaki ilişkiler matematiksel olarak inceleniyor. Son olarak, sıkıştırma oranının artırmakla birlikte motor performansının nasıl etkilenebileceği ve sıkıştırma kaybının motor üzerindeki olumsuz etkileri anlatılıyor.
Bu video, içten yanmalı motorlarda atayran çevrimi ve sekiz silindirli motorlar hakkında teknik bilgiler sunan bir eğitim içeriğidir.. Video, atayran çevrimi ile standart dört silindirli motorların farklarını açıklayarak başlıyor. Ardından benzinli motorlarda emme manifoldunun sadece hava emmesi, yakıt enjektörden püskürtme yapılması ve krank mili dönüş açısı hakkında detaylı bilgiler veriliyor. Son bölümde ise sekiz silindirli motorların dört silindirli motorlardan farkları, daha fazla güç elde etme ve daha az yakıt yakma avantajları anlatılıyor.
Bu video, Aygaz Otogaz bölümünde sunucu ve Hüseyin adlı bir LPG dönüşüm uzmanı arasında geçen bir röportajdır. Hüseyin, LPG sistemleri konusunda uzman bilgiler paylaşmaktadır.. Video, içten yanmalı motorlara LPG sistemlerinin takılması konusunu ele almaktadır. Hüseyin, günümüzde içten yanmalı motorların %90-95'ine LPG dönüşümü yapılabildiğini, ancak doğru montaj için motor numarası, silindir hacmi ve motor gücü gibi teknik bilgilerin önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, ekonomik motorlarda performans artışı sağladığı ve yüksek performanslı araçlarda %5 performans artışı elde edilebileceği belirtilmektedir.
Bu video, "Anlatan Adamlar" serisinin bir bölümü olup, konuşmacı yapay benzin üretimi ve içten yanmalı motorların geleceği hakkında bilgi veriyor.. Video, yapay benzin üretiminin nasıl yapıldığını, Şili'de Porsche ve Siemens'in kurduğu tesisin çalışma prensiplerini ve bu benzinin emisyon değerlerini detaylı şekilde anlatıyor. Konuşmacı, yapay benzinin elektrikli otomobillerle karşılaştırıldığında emisyon açısından neredeyse eşit olduğunu, ancak hala içten yanmalı motorların bir nesil daha devam etmesini sağlayabileceğini belirtiyor. Ayrıca, bu teknolojinin motor sporlarını da kurtarabileceği ve halihazırda benzinli araçlarda sorunsuz kullanılabileceği vurgulanıyor.