Evolution and Applications of V8 Engines
First V8 engine was Antoinette, built in 1904 for racing and cars. Renault and Buchet began small-scale production in 1904. First mass-produced V8 was Cadillac L-head in 1914
- en.wikipedia.org
First V8 engine was Antoinette, built in 1904 for racing and cars. Renault and Buchet began small-scale production in 1904. First mass-produced V8 was Cadillac L-head in 1914
ICEs convert chemical energy into kinetic power through combustion. First commercial engine created by Étienne Lenoir in 1860. Otto engine, first modern IC, patented in 1876
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan araç tekniği dersi formatında hazırlanmış eğitim içeriğidir. Eğitmen, motorların temel özellikleri ve çalışma prensiplerini görsel olarak göstererek anlatmaktadır.. Video, motorların sınıflandırılmasıyla başlayıp (içten yanmalı, dıştan yanmalı, hava soğutmalı, su soğutmalı, benzinli, dizel, iki zamanlı, dört zamanlı) dört zamanlı motorun çalışma prensibini açıklamaktadır. Ardından benzinli ve dizel motorların yakıt sistemleri detaylı olarak incelenmekte, ateşleme sisteminin çalışma prensipleri, akü, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör ve buji gibi parçaların işlevleri anlatılmaktadır.. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerine dikkat çekerek öğrencilere yardımcı olmayı amaçlamakta ve yakıt deposu, yakıt göstergesi, yakıt boru ve hortumları, yakıt pompası, yakıt filtresi, karbüratör, enjektörler, alternatör, marş motoru ve manifoldlar gibi motor parçaları hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır.
248.77 cm³ hacimli motor 27 HP güç üretiyor. Azami hız 124 km/h, yakıt tankı kapasitesi 13 litre. Hindistan'da üretilen araç 2 yıl, 30.000 km garantili
200cc motor hacmi ve 24.48 HP güç üretiyor. 125 km/h azami hıza ulaşabiliyor. 12 litrelik yakıt tankı kapasitesine sahip. 308 kg maksimum yük taşıyabiliyor
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere sıralı LPG sistemi kullanan motorların rölanti problemlerini ve bunların sebeplerini anlatmaktadır.. Video, araç sahiplerinin gereksiz masraf etmemeleri için önce benzinde rölanti problemi olup olmadığını tespit etmeleri gerektiğini vurgulayarak başlıyor. Ardından LPG sisteminde rölanti sorunlarına neden olan faktörleri detaylı şekilde açıklıyor: enjektörlerin araca uygunluğu, enjektör iş ekipmanlarının aşınması, gaz geçiş ısı değerlerinin düşük olması, enjektör kablo soket sıralamalarının doğru takılması ve vakum bağlantılarındaki gaz kaçakları.
Bu videoda bir kişi, Osmaniye Kadirli İspirler Ticaret'te bulunan motor modellerini ve fiyatlarını tanıtmaktadır. Konuşmacı, bayinin hem servis hem de bayi olduğunu belirtmektedir.. Video, çeşitli motor modellerinin fiyatlarını ve özelliklerini göstermektedir. En baba, Special, Stil, MS, Eko gibi modellerin fiyatları (30 bin TL'den 261 bin TL'ye kadar) ve özellikleri (tork değerleri, ağırlık gibi) paylaşılmaktadır. Ayrıca, bu motorların hepsinin iki yıl garantili olduğu ve kuraya bağlı olarak fiyatların değişebileceği bilgisi verilmektedir.
Bu video, Dirençli YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Video, motorlar serisinin bir parçası olarak DC motorlarını detaylı şekilde incelemektedir.. Video, DC motorlarının fırçalı ve fırçasız türlerini karşılaştırmalı olarak ele almaktadır. İlk olarak fırçalı DC motorların çalışma prensibi, avantajları ve dezavantajları anlatılmakta, ardından redüktörlü ve redüktörsüz motorların özellikleri açıklanmaktadır. Daha sonra fırçasız DC motorların çalışma prensibi, avantajları, dezavantajları ve kullanım alanları detaylandırılmaktadır. Son olarak fırçasız motorların in-runner ve out-runner tipleri ile ESC (Elektronik Speed Control) sürücülerinin önemi anlatılmaktadır.
250cc tek silindirli, 4 zamanlı motor. Maksimum gücün %85'i olan geniş devir aralığında tork. 24.5 HP güç ve 21.50 NM tork. Azami hız 127 km/h
Bu video, dizel motorun tarihini ve çalışma prensibini anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, dizel motorun benzinli motorun icadı ile başladığını ve Rudolf Diesel'in 1893'te patentini aldığını anlatarak başlar. Ardından dizel ve benzinli motorlar arasındaki temel farklar detaylı şekilde açıklanır: yakıt karıştırma ve ateşleme süreçleri, enjeksiyon sistemleri ve elektronik kontrol üniteleri. Dizel motorların verimli olmasına rağmen gürültülü çalıştığı ve daha siyah duman çıkardığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir kişinin Lüleburgaz'daki TMD Motor mağazasını ziyaret ettiği bir tur formatındadır. Videoda mağaza çalışanları Samet, Fahrettin, Feymi ve Artuk Bey ile tanıştırılmaktadır.. Video, mağazanın farklı bölümlerini tanıtmaktadır. Önce elektrikli scooter'lar, ardından üç tekerlekli araçlar, ATV'ler ve son olarak alt katta bulunan motosiklet aksesuarları gösterilmektedir. Mağazada Revit, Magna, Berglan, Nolan, Benelli gibi markaların modelleri bulunmaktadır. Ayrıca Trakya bölgesinde elden satış, servis ve bakım hizmetleri sunulduğu belirtilmektedir. Video, mağazanın geniş çeşitliliğini ve Trakya bölgesindeki en kapsamlı motor satış, servis ve bakım hizmetleri sunduğunu vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, bir içerik üreticisinin Kepez Drag Pisti'nde gerçekleşen motor yarışlarını çektiği bir vlog formatındadır. İçerik üreticisi, dün çektiği bir eleme turundan sonra bugün asıl şampiyonun belirleneceği yarışa katılmaktadır.. Videoda Kepez Drag Pisti'ndeki motor yarışlarının atmosferi gösterilmektedir. İçerik üreticisi, Iron Mate CG gibi motorların yarışını, kadın şoförlerin performansını ve pistteki kalabalık ortamı anlatmaktadır. Ayrıca, dün çektiği motor durak yarışlarını da videoda ekleyeceğini belirtmektedir. Video, yarışın heyecanını ve pistteki motorcuların yoğunluğunu göstermektedir.
Cummins offers generators from 15 to 3750 kVA. All major components are manufactured, tested and serviced by Cummins. Generators are designed for reliability, compactness and sustainability
Bu videoda, konuşmacı ve arkadaşı Yücel, CF Moto 250S ve Bajaj Pulsar RS 200 motorlarının hız performansını karşılaştırıyor. Konuşmacı, kendi CF Moto 250S'ini kullanırken, Yücel'in Bajaj Pulsar RS 200'ini kullanıyor.. Video, iki motorun hız performansını test etmeyi amaçlıyor. İki motor arasında ortalama 10-12 bin lira fiyat farkı ve 26-27 beygir güç farkı bulunuyor. Test sırasında, 31 bin kilometredeki CF Moto 250S'in daha iyi performans gösterdiği, 1200 kilometredeki Bajaj Pulsar RS 200'in ise daha az hız alabildiği gözlemleniyor. Konuşmacı, motorların kilometre sayısına göre performansının değiştiğini ve 5-10 bin kilometreden sonra motorların tam performansını gösterdiğini belirtiyor.
Bu video, bir motosiklet inceleme içeriği olup, sunucu Honda'nın Forza 750 tur sınıfı scooter modelini detaylı olarak tanıtmaktadır.. Video, Forza 750'nin tasarım değişikliklerini, teknik özelliklerini ve konfor unsurlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. Sunucu önce farların yeni tasarımını, defektörlerin geliştirilmesini ve rüzgar koruma sistemini inceliyor, ardından elektrikli cam, cruise kontrol, anahtarsız çanta açma gibi yeni eklenen konfor unsurlarını gösteriyor. Ayrıca sel altı tuşları, USB ve Type-C çıkışları, egzoz sesi ve genel sürüş deneyimi hakkında bilgiler veriyor. Video, Forza 750'nin tur scooter olarak sunduğu avantajları ve rakipleriyle karşılaştırmasını içermektedir.
Bu videoda bir motosiklet tutkunu, Honda NC750 modelini satın alma deneyimini ve motor hakkında detaylı bilgilerini paylaşıyor. Konuşmacı, daha önce scooter kullanmış ancak bu motorla daha kapsamlı bir deneyim yaşamak istemiş.. Video, konuşmacının Honda NC750'yi seçme nedenlerini detaylı şekilde anlatıyor. DCT (çift debriyaj şanzımanı), yakıt ekonomisi, bagaj alanı, sele yüksekliği ve jant boyutları gibi özellikler üzerinde duruluyor. Ayrıca motorun teknik özellikleri (230 kg ağırlık, 58,5 beygir, 69 Nm tork), sürüş modları, fren sistemi ve süspansiyon özellikleri hakkında bilgiler veriliyor. Konuşmacı, motorun şehir içi kullanım için pratik olduğunu, ancak tecrübeye ihtiyaç duyduğunu ve sele yüksekliğinin 81 cm olduğunu belirtiyor.
Bu video, Sergen'in Ege Bölgesi'nin en güzel CG motorunu tanıttığı bir motor vlogu formatındadır. Videoda Sergen, motor sahibi Kaan ve Yaşar Uşak adlı motor ustası yer almaktadır.. Videoda, Yaşar Uşak tarafından yapılan özel CG motorunun tanıtımı yapılmaktadır. Motorun özellikleri, sürüş deneyimi ve Türkiye'deki CG kültürü hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Motorun 60 kiloluk ağırlığı, Yunanistan'dan getirilen ön lastikleri ve Antep'ten gelen arka lastikleri gibi teknik detaylar anlatılmaktadır. Ayrıca, CG motorunun diğer motorlardan farklı bir sürüş deneyimi sunduğu ve Türkiye'de özellikle Adana, Mersin ve İzmir'de popüler olduğu belirtilmektedir.
Bu video, Hyundai TCS 25 V motorlu testin koli içeriğini, ilk kurulumunu ve özelliklerini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, testin koli içeriğinin tanıtımıyla başlayıp, montaj aşamalarını adım adım göstermektedir. Ardından benzin ve yağ karışımı hakkında bilgi verilmekte, son olarak da testin ilk çalıştırılması için gerekli adımlar anlatılmaktadır. Testin fındık ve ağaç budama gibi işlerde kullanılabileceği, hem küçük hem hafif hem de güçlü bir ürün olduğu belirtilmektedir.