Siyanür doğada ve endüstriyel süreçlerde yaygın bulunan ölümcül bir kimyasaldır. Zehirlenme solunum, yutma veya deri yoluyla vücuda girer. Siyanür hücrelerde oksijen alımını engelleyerek hücresel solunumu durdurur
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan biyoloji dersidir. Eğitmen, öğrencilerin karıştırabildiği konuları açıklamak için kısa bir bilgiler serisi çektiğini belirtiyor.. Videoda hücresel solunum ve fotosentez konuları detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Özellikle NAD, FAD ve NADP moleküllerinin durumları ve değişimleri, glikoliz, krebs döngüsü, elektron taşıma sistemi ve fermantasyon süreçleri incelenmektedir. Ayrıca oksijensiz solunumun fermantasyondan farklılığı ve hücresel solunum ile fotosentez arasındaki farklar da anlatılmaktadır.. Eğitmen, İngilizce şekiller kullanmasına rağmen yurt içi ve yurt dışı biyoloji biliminin aynı olduğunu vurgulayarak, Türkçe çevirme konusunda zaman kaybetmek istemediğini belirtmektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilerine oksijenli solunum konusunu anlattığı bir eğitim dersidir. Öğretmen, geçen derste oksijenin sorumluluğunu anlattığını belirterek bu derste oksijenin solundaki gerçekleşen olayların analizini yapacağını açıklıyor.. Ders, oksijenli solunumun dört aşamasını (glikoliz, geçiş evresi, krebs döngüsü ve ETS) verimlilik açısından değerlendiriyor. Öğretmen, her aşamada ATP üretimini hesaplayarak toplam 38 ATP üretildiğini gösteriyor. Ayrıca, oksijenli solunumun gerçek denklemi, enerji verimi (%40) ve diğer organik bileşiklerden (yağlar, proteinler) enerji elde edilme süreçleri detaylı olarak anlatılıyor. Video, proteinlerin kullanım sırası hakkında bilgi vererek sona eriyor.
Bu video, bir öğretmenin "Hocalar Hoş Geldiniz" kanalında 12. sınıf öğrencileri için hazırladığı biyoloji yazılı çalışmasını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek soruları adım adım açıklamaktadır.. Video, 12. sınıf birinci dönem ikinci yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, nitrat bakterisi, ATP, fotosentez, klorofil pigmenti, hücre solunumu, oksijenli solunum ve fermantasyon gibi konuları kapsamaktadır. İçerik, soru-cevap formatında ilerleyerek her konunun detaylı açıklamasını sunmaktadır.. Videoda ayrıca fotosentezi etkileyen faktörler, ışık şiddeti ve uzaklık deneyleri, maraton koşucularında fermantasyonun nedenleri ve ATP ile ilgili tablolar gibi konular da ele alınmaktadır. Öğretmen, konuları pekiştirmek için grafikler ve örnekler kullanmaktadır.
Solunum sistemi kan ile atmosfer havası arasında gaz değişimini sağlar. Sistem dış solunum, iç solunum ve hücresel solunum olarak incelenir. Solunum organları türlere göre deri, solungaç, trake veya akciğer olabilir
"Sen Anlat Hocam" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen öğrencilere biyoloji dersinde glikoliz ve fermentasyon konularındaki soruları çözmektedir.. Video, glikoliz reaksiyonları sonucu hangi maddelerin miktarında artma olacağı sorusuyla başlayıp, glikoliz sürecini detaylı olarak açıklamaktadır. Ardından fermantasyon türleri (etil alkol fermantasyonu ve laktik asit fermantasyonu) arasındaki farklar ele alınmakta, her iki fermantasyon türünün de glikoliz ile başladığı, ancak etil alkol fermantasyonunda karbondioksit çıkışı olduğu, laktik asit fermantasyonunda ise olmadığı belirtilmektedir.. Öğretmen, glikoliz denklemini ezberlemenin önemini vurgulayarak soruları adım adım çözmekte ve öğrencilerin konuyu daha iyi anlamaları için grafikler ve moleküler yapılar kullanmaktadır. Ayrıca fermantasyonda ATP üretimi, fermantasyonda gerekli olan ve olmayan faktörler ve fermentasyon reaksiyonlarında açığa çıkan moleküller gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından ATP'nin üretim yollarından biri olan oksidatif fosforilasyon konusu anlatılmaktadır.. Ders, oksidatif fosforilasyonun hücresel solunum ve kemosentezle nasıl gerçekleştiğini açıklamaktadır. Öğretmen önce hücresel solunumda oksijenli ve oksijensiz solunum tepkimelerinde elektronların ETS aracılığıyla enerjilerini ATP'ye aktarma mekanizmasını hatırlatmakta, ardından kemosentezde bu mekanizmanın nasıl uygulandığını anlatmaktadır. Kemosentezde organik besin sentezi için gereken enerjinin inorganik maddelerin oksidasyonu sırasında açığa çıkan kimyasal enerjiden sağlandığı ve bu işlemin sadece prokaryotlar tarafından gerçekleştirildiği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan AYT Biyoloji kampının 44. günüdür. Eğitimci, iki çocuk babası olduğunu belirterek TYT sınavına hazırlık amacıyla ders anlatmaktadır.. Video, oksijenli solunum (aerobik solunum) konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. Öncelikle hücresel solunumun üç ana kategorisi (oksijenli, oksijensiz ve fermantasyon) karşılaştırılmakta, ardından oksijenli solunumun dört aşaması (glikoliz, privattan asetilko oluşumu, krebs döngüsü ve ETS) detaylı olarak açıklanmaktadır. Her aşamada gerçekleşen reaksiyonlar, ATP üretimi ve NAD/FAD indirgenmesi gibi süreçler anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca protein, karbonhidrat ve yağların oksijenli solunuma katılma yolları, hidroliz süreçleri ve enerji verim sırası (yağlar > proteinler > karbonhidratlar) gibi konular da ele alınmaktadır. Ökaryot ve prokaryot hücrelerde oksijenli solunumun nasıl gerçekleştiği, mitokondrinin yapısı ve işlevi hakkında bilgiler de sunulmaktadır.
Concentration gradient is the gradual change in solute concentration over distance. Results from unequal distribution of particles between intracellular and extracellular fluids. Solutes move from high to low concentration areas to establish equilibrium
Enerji, iş yapabilme yeteneğidir ve doğada ısı, ışık, hareket, elektrik ve kimyasal enerjiler bulunur. Güneş ışınım enerjisi fotosentezle kimyasal bağ enerjisine dönüşür. ATP, hücrelerde kullanılan temel enerji molekülüdür
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı oksijenli solunum konusunda bilgi vermektedir.. Video, oksijenli solunum hakkında doğru ve yanlış bilgileri karşılaştırarak başlıyor. Konuşmacı, oksijenli solunumun sitoplazmada başladığı, glikoliz, krebs ve ETS aşamalarından oluştuğu, ATP sentezinin nasıl gerçekleştiği gibi bilgileri açıklıyor. Ardından C şıkkındaki "oksijenli solunum sonucunda organik yapılı son ürünler oluşur" ve "oksijenli solunum prokaryot canlılarda gerçekleşmez" gibi yanlış bilgileri düzeltiyor. Son olarak, hatalı işaretleme yapılmış şıkkı belirleyerek doğru cevabı açıklıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan biyoloji dersi formatında hazırlanmış eğitim içeriğidir. Eğitmen, hücre solunumu konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, hücre solunumunun temel amacı, oksijenli solunum, elektron taşıma sistemi ve besin moleküllerinin oksijenli solunuma katılım yolları gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca mitokondri organelinin yapısı, işlevleri (elektron taşıma sistemi, krebs döngüsü, ATP sentezi) ve oksijenli solunum deneyleri de açıklanmaktadır.. Videoda sıcaklık değişimiyle oksijenli solunum reaksiyonlarının nasıl etkilendiği, oksijenli solunum yapan bakterilerin kireç suyu ile birlikte bulunduğu deney sistemi ve sonuçları gibi konular da incelenmektedir. Eğitmen, konuları pekiştirmek için grafikler ve diyagramlar kullanmakta ve üniversite sınavlarına hazırlanan öğrenciler için faydalı olabilecek soru çözümleri sunmaktadır.
Metabolik tepkimeler ekzergonik (enerji veren) ve endergonik (enerji gerektiren) olarak gruplandırılır. Besinlerdeki kimyasal enerji önce ATP'de depolanır. ATP, hücrelerde kısa süreli enerji depolayan acil enerji kaynağıdır
Cellular respiration converts nutrients into ATP using oxygen as electron acceptor. Process occurs in all cells of plants and some bacteria. Can be aerobic (requiring oxygen) or anaerobic (without oxygen)
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kapsamlı bir biyoloji soru çözüm dersidir. Eğitmen, çeşitli biyoloji konularındaki soruları çözmekte ve doğru cevapları açıklamaktadır.. Video, sinaptik geçiş, kalp sinirsel düzenlemesi, kas türleri, alveolde gaz değişimi, bitki hücreleri, popülasyon dinamikleri, fotosentez, protein sentezi, bitki stoma hücreleri, hücre solunumu, kan hücreleri, boşaltım sistemi ve göz yapısı gibi geniş bir yelpazede biyoloji konularını içermektedir. Her soru için eğitmen, verilen bilgileri analiz ederek doğru ve yanlış seçenekleri açıklamakta, şekil ve grafikleri kullanarak konuyu pekiştirmektedir.. Video, biyoloji sınavlarına hazırlanan öğrenciler için faydalı bir kaynak niteliğindedir ve her soru için detaylı açıklamalar sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı canlıların enerji üretim mekanizmasını anlatmaktadır. Konuşmacı, Akın Hoca'nın bahsettiği atomdan bahsederek elektron detaylarına girmektedir.. Video, canlıların enerji üretim mekanizmasını elektron transport zinciri üzerinden açıklamaktadır. Konuşmacı, elektronların hidrojen iyonları ve moleküler oksijenle birleşerek ATP (biyolojik pil) üretilme sürecini anlatmaktadır. Ayrıca, bu süreçte kullanılan proteinlerin (sitokrom c, ubiquin gibi) DNA'daki genetik materyalden nasıl sentezlendiği ve elektronların nasıl güvenli bir şekilde taşındığı detaylı olarak gösterilmektedir. Video, canlıların bu karmaşık mekanizmayı nasıl gerçekleştirdiğini ve bunun Allah'ın yarattığı bir mucize olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından solunum sistemi konusu anlatılmaktadır.. Ders, solunum kavramının tanımıyla başlayıp, dış solunum ve iç solunum kavramlarını açıklamaktadır. Öğretmen, solunum yüzeylerinin nemli, ince ve geniş olması gerektiğini vurgulayarak, difüzyon mekanizmasını açıklamaktadır. Daha sonra solunum sisteminin evrimsel gelişimini ele alarak, tek hücrelilerden başlayarak solunum mekanizmalarının nasıl geliştiğini anlatmaktadır. Video, hücrelerdeki gaz değişiminin kısmi basınçlar ve difüzyon mekanizması üzerinden nasıl gerçekleştiğini açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan biyoloji dersidir. Eğitmen, oksijenli solunum ve fermantasyon konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, oksijenli solunumun temel prensiplerini, mitokondri yapısını, glikoliz evresini, Krebs döngüsünü ve oksidatif fosforilasyonu ele almaktadır. Ayrıca fermantasyon türleri (laktik asit fermantasyonu ve etil alkol fermantasyonu) da açıklanmaktadır. Eğitmen, konuyu pekiştirmek için çeşitli soru çözümleri yaparak, her soruyu adım adım açıklamaktadır.. Videoda ayrıca bira mayası deneyi üzerinden enzimlerin çalışması, karbondioksit oluşumu, ATP üretimini artırmanın yolları ve glikoliz sürecinin hazırlık ve üretim evreleri gibi konular da ele alınmaktadır. Bu içerik, biyoloji sınavlarına hazırlanan öğrenciler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
"Sen Anlat Hocam" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen öğrencilere fermantasyon konusunu anlatmaktadır.. Video, etil alkol fermantasyonu ve laktik asit fermantasyonu arasındaki farkları detaylı şekilde ele almaktadır. Öğretmen önce her iki fermantasyonun ortak özelliklerini (sitoplazmada gerçekleşmesi, 4 ATP kazanması, ısı çıkışı, hücre pH'sını düşürmesi) anlatmakta, ardından her birinin özel özelliklerini karşılaştırmalı olarak açıklamaktadır.. Videoda ayrıca bitki tohumlarının etil alkol fermantasyonu yapması ve olgun alyuvar hücrelerinin laktik asit fermantasyonu yapması gibi banko test soruları için önemli bilgiler verilmektedir. Video, bir sonraki derste oksijenli ve oksijensiz solunumun anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.