Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı e-twinning platformunda projelerin teması ve profil resminin nasıl değiştirileceğini adım adım göstermektedir.. Video, e-twinning live sayfasına giriş yaparak başlıyor ve projeler sekmesine geçiş yapılıyor. Ardından "Masal Korusu" adlı projede tema ve profil resmi değiştirme süreci gösteriliyor. Konuşmacı, düzenli sekmesinden tema değiştirme ve profil resmini sürükle bırak veya seçme yöntemleriyle değiştirme adımlarını detaylı şekilde anlatıyor.
Bu video, e-Twinning projelerinde teknoloji kullanımı hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, e-Twinning projelerinde teknoloji kullanımının dört kriterini detaylı şekilde açıklamaktadır. Bu kriterler arasında teknolojik araçların etkili kullanımı, çalışma alanı yönetimi, veri koruma ve telif hakkı bulunmaktadır. Özellikle Twinspace, harici web siteleri veya blog gibi dijital ortamlarda teknolojinin nasıl kullanılması gerektiği, öğrencilerin e-güvenliği ve AB genel veri koruma regülasyonu çerçevesinde dikkat edilmesi gereken hususlar ele alınmaktadır.
Bu video, Avcılar Milli Eğitim Müdürlüğü eğitim koordinatörü ve Filiz Hoca, Sibel Hoca, Bilge Hoca gibi deneyimli öğretmenlerin sunduğu kapsamlı bir eğitim webinarıdır. Konuşmacılar üç yıldır birlikte çalışmış ve HELP ve matematik gibi projelerde ortaklık kurmuşlardır.. Video, uluslararası eğitim projelerinin (UDS, Erasmus, e-twinning) yazım, yönetimi ve yaygınlığı süreçlerini adım adım göstermektedir. İçerikte proje oluşturma, sayfa düzenleme, ortaklar ekleme, içerik oluşturma, Padlet ve Ebook kullanımı, harita ekleme, dijital ayak izi ve projelerin değerlendirilmesi gibi konular detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca, "Zorba Değil Kankayım" ve matematik projeleri gibi örnekler üzerinden pratik uygulamalar sunulmaktadır.. Eğitimde projelerin farklı platformlarda (web sitesi, blog, Facebook, Twitter) nasıl yaygınlaştırılacağı, öğrencilerin farklı yaş gruplarına göre etkinliklerle nasıl işbirliği içinde çalışacağı ve projelerin değerlendirilmesinde anketler, değerlendirme raporu ve sertifikalar gibi sonuçların nasıl elde edileceği de açıklanmaktadır. Video, katılımcıların sertifika linkleri ve sosyal medya hesapları hakkında sorular sorulduğu bir teşekkür etkinliğiyle sonlanmaktadır.
MEB öğretmenleri ve üniversite öğrencileri portalda kayıt oluşturabilir. Öğretmenler proje yürütmeden de platforma katılabilir. Okul idarecileri de portalda kayıt oluşturabilir ve proje yürütebilir
Bu video, İngilizce öğretmeni olan bir eğitimci tarafından sunulan e-Twinning platformu ve Erasmus projesi kayıt süreçlerini anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde e-Twinning'in ne olduğu, platformun sunduğu imkanlar ve Erasmus projelerine katkıları açıklanmaktadır. İkinci bölümde Eğitim İnternet Sitesi'ne üyelik kayıt süreci adım adım anlatılmakta, üçüncü bölümde ise Erasmus projesi kayıt formunun nasıl doldurulacağı detaylı şekilde gösterilmektedir.. Videoda ayrıca projelerin kalite etiketi süreci, üyelik kayıt sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar, okul bilgilerinin doğru girilmesinin önemi ve Avrupa Birliği ülkelerinden bir okulun ortak olduğu projelerin Avrupa Kalite Etiketi'ne başvuru hakkı gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
İnternet etiği, çevrimiçi iletişimde doğru ve ahlaki davranışları belirleyen kurallardır. Gerçek hayattaki nezaket internet ortamında da gösterilmelidir. Tartışmalar kişiselleştirilmemeli ve başkalarının hakları korunmalıdır
Bu video, çeşitli öğretmenlerin (Davut Atış, Mehtap Öz, Tuğba Bademci, Selda Kulbaş Türk, Özgen Şahin Bektaş ve diğerleri) uluslararası eğitim projelerini tanıttığı bir sunum formatındadır. Katılımcılar eğitimciler ve projelerin koordinatörleri olarak yer almaktadır.. Videoda Cool Schoolbox, EBA, MAYA, Adventure Train, Üç E (Enjoy English Effective) gibi farklı uluslararası eğitim projeleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Sunumlar, projelerin içerikleri, uyguladıkları etkinlikler, kullandıkları teknolojik araçlar ve elde ettikleri sonuçlar hakkında bilgiler içermektedir. Ayrıca, katılımcılar arasında kavut oyunu oynanmakta ve projeler hakkında soru-cevaplar yapılmaktadır.. Videoda özellikle Erasmus ve e-twinning projelerinin nasıl yürütüldüğü, öğrencilerin katkısı, Web 2.0 araçlarının eğitimde kullanımı ve pandemi sürecinde projelerin nasıl devam ettirildiği gibi konular ele alınmaktadır. Katılımcılar projelerin uluslararası işbirliği, dil becerilerini geliştirmek, dijital beceriler kazandırmak ve kültürel alışveriş sağlamak gibi amaçlarını paylaşmaktadır.
Web 2.0, 2004'te O'Reilly Media tarafından Mono internetin yerini almıştır. Kullanıcılar arasında iki yönlü iletişim ve işbirliği sağlar. İçerik geliştirme ve bilgi paylaşımını destekleyen ikinci kuşak platformdur
Şahin TV'den Yusuf Arda Çeçen, sekiz A sınıfından bir öğrenci olarak e-Twinning projesi ve okulundaki "Hayatımızdaki Matematik" projesi hakkında bilgi veriyor.. Video, öncelikle e-Twinning'in Avrupa'daki geniş kapsamını ve 122 ülkeden destek aldığını anlatıyor. Ardından "Hayatımızdaki Matematik" projesinin öğrencilerin araştırma yapma, takım çalışması ve sorumluluk bilinci kazandırma amaçlarını açıklıyor. Proje kapsamında matematik oyunları, şifreleme yöntemiyle mektuplaşma ve yüz yüze görüşmeler gibi faaliyetler gerçekleştirildiği belirtiliyor. Son olarak, bu tür projelerin öğrenciler arasındaki sorumluluk bilinci ve görev paylaşımını geliştirdiği vurgulanıyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı e-Twinning'in yeni Twinspace arayüzünde Padlet'in nasıl ekleneceğini adım adım göstermektedir.. Video, e-Twinning Twinspace'de yeni bir sayfa oluşturma ve Padlet'i iframe olarak ekleme sürecini detaylı şekilde anlatmaktadır. Konuşmacı, Padlet'in URL'sini kopyalama, Twinspace'de iframe ekleme, genişlik ve yükseklik ayarları yapma ve hizalama gibi adımları göstermektedir. Ayrıca, eski arayüzle yeni arayüz arasındaki farklar hakkında da bilgi verilmektedir.
Ankara Sincan'da bulunan devlet okuludur. 1720 öğrenci ve 108 öğretmenle eğitim vermektedir. 2024-2025'ten itibaren normal eğitime geçiş yapacaktır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere e-twinning platformundan kendi yarattıkları etkinlikleri nasıl silebileceklerini adım adım göstermektedir.. Video, e-twinning live giriş yaparak başlıyor ve etkinlikler sekmesine tıklama ile devam ediyor. Ardından etkinliklerin sol kısmındaki "etkinlik oluştur" seçeneğine tıklanarak, kendi yarattığınız etkinlikleri seçme süreci anlatılıyor. Ancak, başkalarının oluşturduğu ve katılımcıların katıldığı etkinliklerin sayfadan silinemeyeceği vurgulanıyor. Son olarak, seçilen etkinliğin isminin sağ tarafındaki ok tuşuna tıklayarak silme işleminin nasıl yapılacağı gösteriliyor.
2024 LGS'de 494.5234 puanla Türkiye'nin en yüksek taban puanlı 4. lisesidir. İstanbul Beşiktaş'ta devlet okulu olarak eğitim vermektedir. 1908'de Kabataş'ta Aþiret Mektebi'nin yerine açılmıştır
Bu video, e-twinning videoları serisinin dokuzuncu bölümü olup, bir eğitimci tarafından karma takım etkinlikleri konusunda bilgilendirme yapılan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, şu anda kurucu ortağı olarak yürüttüğü üç projede karma takım etkinliklerini kullanmaktadır.. Video, e-twinning projelerinde öğrencilerin aktif katılımını sağlamanın en önemli yollarından biri olan karma takım etkinliklerinin ne olduğunu ve nasıl uygulanabileceğini somut örneklerle açıklamaktadır. Konuşmacı, "Bugün Geleceğimin İlk Günü", "Flip Information Technologies" ve "Kitap Kurtları Yazarlarla Buluşuyor" gibi projeler üzerinden karma takım etkinliklerinin planlanması, Google e-tablolar üzerinden öğrenci listelerinin oluşturulması, takımların oluşturulması ve Zoom üzerinden yapılan toplantılar gibi teknik detayları paylaşmaktadır.. Bu etkinliklerin öğrencilerin sorumluluk duygusu, özgüven ve topluluk içinde iletişim becerilerini geliştirdiği vurgulanırken, farklı okullardan öğrencilerin bir araya gelerek danışman öğretmenlerinin rehberliğinde işbirliği içinde çalıştıkları projeler de anlatılmaktadır.
İstanbul Pendik'te bulunan devlet fen lisesidir. 2018-2019 eğitim yılında faaliyete başlamıştır. 650 öğrenci kapasiteli, 29 derslikli bir okuldur. 2024 LGS'de taban puanı 460.1431, yüzdelik dilimi 2.85'tir
Bu video, Neslihan Uçaroğlu ve diğer eTwinning destek ekibi üyeleri tarafından sunulan kapsamlı bir eğitim oturumudur. 2014'ten beri eTwinning portalında yer alan ve birçok projede yer alan, ulusal ve Avrupa kalite etiketleri ile ödüllendirilen bir eğitimci olan Neslihan Uçaroğlu, öğretmenlere portalın kullanımını öğretmektedir.. Video, eTwinning portalının tanıtımı ve kullanımı üzerine odaklanmaktadır. İçerikte portalın kayıt olma süreci, profil oluşturma, kullanıcı profili düzenleme, Twinspace platformunun özellikleri (ana sayfa, sayfalar, materyaller, forum, çevrimiçi toplantılar, üyeler, twin mail, öğretmen bülteni, sohbet odası), projelerin planlanması, tasarım ve yönetimi, işbirlikçi aktiviteler, değerlendirme ve sertifika verme süreçleri gibi konular detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Eğitim, yaklaşık bir saat süren bu oturumda öğretmenlerin eTwinning platformunu etkili bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli tüm bilgileri içermektedir. Video, soru-cevap oturumu ve katılımcıların sohbetiyle sona ererken, yarın saat 21:40'da devam edeceğini ve proje planlama ile örnek projelerin ele alınacağını duyurulmaktadır.
Bu video, Yüksek Eğitim Online EBA İçerik Geliştirme Ekibinden bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmenlere yönelik bir webinar serisidir. Sunumda Burcu öğretmeni ve Adana'dan gelen, Ada Bilim ve Sanat Merkezi'nde sınıf öğretmeni olarak görev yapmakta olan ve aynı zamanda eTwinning Level Türkiye moderatörü olan Burhan Sel öğretmeni de yer almaktadır.. Webinar, e-güvenlik kavramının tanımı ve önemi ile başlayıp, EFT Level platformunun ne olduğu, nasıl kullanıldığı ve etiket sistemi (bronz, gümüş, altın) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca e-Twinning Okulu ve e-Safety Level (İnternet Güvenliği) başvuru süreci, okul e-güvenlik politikası oluşturma ve dijital etik konuları ele alınmaktadır.. Sunumda eba.gov.tr, güvenliçocuk.org.tr ve güvenli.net.org.tr gibi kaynak siteler tanıtılmakta, GDPR (Kişisel Verilerin Koruma Kanunu) vurgulanmakta ve platformun çalışma prensipleri, etiket sistemi, başvuru formu doldurma süreci ve teknik sorunlar için destek almanın yolları açıklanmaktadır. Video, soru-cevap bölümüyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, proje başvuru formunun nasıl doldurulacağını ve Buds platformunda proje yönetimi sürecini anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Aliye Hoca adlı bir ortakla birlikte proje başvurusu yapmaktadır.. Video, proje başvurusu yapmadan önce dikkat edilmesi gereken temel bilgilerle başlayıp, Eğitimlik Live ve Buds platformlarında proje oluşturma sürecini adım adım göstermektedir. Başvuru formunun doldurulması için gerekli alanlar (başlık, kısa açıklama, dil seçimi, yaş aralığı, öğrenci sayısı, proje alanları, hedefler, çalışma süreci, beklenen sonuçlar) ve ortak ekleme süreci detaylı olarak anlatılmaktadır.. Ayrıca videoda ulusal ve uluslararası projeler arasındaki farklar, Erasmus ortaklığı ve e-Twinning seti gibi projelerin Buds platformunda nasıl değerlendirildiği ve proje onaylandıktan sonraki düzenleme imkanları hakkında bilgiler de sunulmaktadır.