Divan şiirinde şiirlerin özel bir başlığı yoktur. Kasideler nazım şekli, konu, redif veya kafiyelerine göre adlandırılır
Bu video, dini bir şiir veya manzum edebiyat performansını içermektedir. Videoda Hz. Muhammed'in (Resulallah) hayalindeki bir manzara ve meleklerin Kabe'ye indiği anlatılmaktadır.. Video, göklerin açılıp nur ile dolduğu, meleklerin Kabe'ye inmesi ve hurielerin göründüğü bir dini hayal dünyasını anlatmaktadır. Şiirde Hz. Muhammed'e hitap edilmekte, "Ya Rasulallah" ve "Essalatu vesselamu aleyke" gibi dini ifadeler kullanılmaktadır. Performans, dini bir manzara ve Hz. Muhammed'in hayalindeki göklerden gelen meleklerin anlatımıyla ilerlemektedir.
Bu video, bir derviş baba ile sarı çiçek arasında geçen diyalogları içeren bir şiir veya manzum eser formatındadır.. Videoda derviş baba sarı çiçeğe dört soru sormaktadır: annesi babası var mıdır, evlat kardeş var mıdır, kimin ümmetisin ve beni bilir misin. Her soru için çiçek "annem babam topraktır", "evlat kardeş yapraktır", "Muhammed ümmetiyim" ve "sen Yunus değil misin" cevaplarını vermektedir. Video boyunca "La ilahe illallah" ve "Allah" ifadeleri tekrarlanmaktadır.
Bu video, Pir Sultan Abdal'ın "Ayrılık Derdinin Dermanı Nedir?" adlı şiirinin sözlü performansını içermektedir.. Şiir, ayrılık derdinin dermanı sorusu etrafında dönmektedir. Şiirde Kerbela'da yatan İmam Hüseyin, Hacı Bektaş, Hazreti Ali, Halil Peygamber gibi İslam tarihindeki önemli şahsiyetlerden bahsedilmektedir. Şair, bu şahsiyetlerin ayrılık derdinin dermanı olup olmadığını soruştururken, "Pir Sultan Abdal'ım" olarak kendini tanıtmaktadır.
İbnu'l Farid, Mısır'da tasavvufi düşünceyi en güzel işleyen şairdir. Hem doğuda hem batıda meşhur olmuştur. Kemâl Paşazâde de Kaside'yi şerhedenler arasındadır
"Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen" dizesi tasavvufun önemli dayanaklarındandır. "Kendine iyi bak çünkü alemin özüsün sen" anlamına gelir
Mevlana'ya atfedilen manzumenin ilk dizesi "doğru olsam ok gibi yabana atarlar beni" dizesidir. Manzumede keder, matem ve sitemden uzak durulması öğütlenir. Konya Valisi, III. Mevlana Kongresi'nde bu dizeyi Mevlana'ya atfetmiştir
Bu video, dini bir şiirin okunduğu bir performanstır. Şiirde "Şems-i Hüdam" olarak bahsedilen bir karakterden bahsedilmektedir.. Video, Allah'a vasıl olmanın, gönülde kenz açmanın ve Allah'ın tecelli etmesinin koşullarını anlatan dini bir şiirin okunmasını içermektedir. Şiirde "hane mamur olmadan padişah konmaz saraya", "dost cemalin kabe'sini kılar" gibi ifadeler kullanılarak Allah'a yaklaşma ve dini ibadetlerin önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, tekrarlanan sözleri olan bir şükür ilahisidir.. İlahi, Allah'a şükür ifade eden dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde anne-baba ve insan olma lütfu için şükür, ikinci bölümde "tulum" kelimesiyle başlayan bir bölüm, üçüncü bölümde dört mevsim için şükür ve son bölümde "kulum" kelimesiyle başlayan bir bölüm yer almaktadır. Her bölümde Allah'a şükür ifade eden tekrarlanan dizeler bulunmaktadır.
Bu video, dini bir şiir veya manzumeyi içermektedir. Şiirde insan, iman, ehl-i takva, müminler gibi kavramlar ele alınmaktadır.. Video, "insan nedir şimdi bildim" ifadesiyle başlayıp aynı ifadeyle sonlanmaktadır. Şiirde insan, iman, ehl-i takva, müminler, hayvan, buhran ve nihan gibi kavramların ne olduğunu sorgulayan ve bilgi edinilen bir yolculuk anlatılmaktadır. Şiir, dini kavramları ve varoluşsal soruları içeren derinlemesine bir inceleme sunmaktadır.
Fatih Sultan Mehmet'in mahlası olan Avni'nin yazdığı şiirdir. Osmanlı padişahları iyi eğitimli ve şairlerdi. Şiirin asıl teması Hz. Muhammed'e yazılmıştır
Bu video, bir kişinin dini içerikli şiirlerini okuduğu bir performanstır. Şiirler, hasret, yalnızlık ve Allah'a yakınlık temalarını işlemektedir.. Video, hasret ve gurbet duygularıyla başlayan şiirlerle başlayıp, Allah'a yakınlık, korku ve sevgi temalarına geçiş yapmaktadır. Şiirlerde Ramazan ayı, namaz, yalnızlık ve Allah'ın varlığı gibi dini kavramlar işlenmektedir. Video, "Türkçe" olarak başlayan ve Allah'a yakarışlarla sonlanan bir şiirle sona ermektedir.
Bu video, duygusal ve dini içerikli bir şiir okumasını içermektedir. Konuşmacı, kalp kırıklığı, hasret ve sabır temalarını işleyen şiirsel ifadeler sunmaktadır.. Video, kalbin acısını, hasreti ve Allah'a yakarışı anlatan şiirsel ifadelerle başlayıp, zamanın geçmesi, çaresizlik ve dua konularına geçmektedir. Şiir, hayatın zorluklarının rahmet olduğunu, dertlerin yol gösterici olduğunu ve her şeyin bir anda son bulabileceğini, ardından yeniden can bulabileceğini vurgulayarak sona ermektedir.
13. yüzyılda Akşehir ve Sivrihisar'da yaşamış sufi şairdir. Yaşadığı yüzyıl konusunda Doerfer ve Adamoviç 14-15. yüzyıl öne sürmüştür. 1348'de Akşehir'de vefat etmiştir. "Şeyyad" sözcüğünün yalancı veya sıvacı anlamlarına geldiği düşünülmektedir
Bu video, şiirsel bir metin okumasını içermektedir. Videoda "kadın" kelimesi sıkça tekrarlanan bir şiir sunulmaktadır.. Video, kadın temalı şiirsel ifadelerden oluşmaktadır. Şiirde kadın, çölde kaçan bir serap, kementli mihrap, madeni, son ıstırap, dipsiz hasrete tuzak gibi metaforlarla anlatılmaktadır. Ayrıca "en yakınken en uzak", "tadı zehrinde erzak" gibi karşıtlık ifadeleri ve "bir işaret, bir misal ayrılık, remzi misali allah'a yol" gibi dini ve filozofik düşünceler de yer almaktadır.
Bu video, bir kişinin Türkçe şiirleri okuduğu bir performanstır.. Videoda okunan şiirler, aşk, huzur, derd ve gerçeklik gibi temaları işlemektedir. Şiirlerde "yeter" kelimesi sıkça tekrarlanarak bir tekrarlanan motif oluşturmakta ve okuyucu, şiirlerin duygusal içeriğini vurgulamaktadır. Video, dini ve aşk temalı şiirlerin okunmasıyla ilerlemektedir.
Bu video, "Hepimiz Hançalayız" adlı dini bir şiirin seslendirilmesini içermektedir. Şiirde Selahattin Ömer ve Meryem Zeynep Mevva adlı kişilerden bahsedilmektedir.. Şiir, zulme karşı durma, adalet arama ve mazlumları savunma mesajını taşımaktadır. Video boyunca "Hepimiz Hançalayız", "Duyarsız kalamayız", "Zulmün karşısındayız" gibi tekrar eden dizelerle, adalet arayan insanların birlikte hareket etmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Şiirde ayrıca Mekke zulüm boykotu örneği verilerek, azınlık değil, Allah'ın yardımcısı olduğumuz ve hocamızı savunmak hakkımız ve görevimiz olduğu mesajı aktarılmaktadır.
Bu video, bir dini şiir okuması ve ardından bir konuşmacının duaya dönüşen ifadelerini içermektedir.. Videoda öncelikle sevgiliye hitap eden, kader ve varlık hakkında derin anlamlara sahip bir şiir okunmaktadır. Şiir, "Sevgili, en sevgili, ey sevgili" ifadesiyle başlayıp, kader, varlık ve iman temalarını işlemektedir. Şiirin ardından konuşmacı, Allah'a hamd ederek, kendilerine bu muhabbeti ve yol arkadaşlarını nasip etmesi için şükran ifade etmektedir.
Bu video, tekrarlanan dizelerle ilerleyen bir Türkçe şiir okumasını içermektedir.. Şiir, "kahrında hoş, lütfunda hoş" ifadesi etrafında dönen bir aşk ve teslimiyet temalı eserdir. Şiirde Allah'a hitap edilerek, onun hem kahrı hem de lütfu karşısında insanın teslimiyeti vurgulanmaktadır. Şiir, "gelse celalinden cefa, yahut cemalinden vefa" gibi tekrar eden dizelerle ilerlemekte ve "ey padişah lem ezel" gibi ifadelerle Allah'a yakarışlar içermektedir.
Bu video, bir kişinin Türkçe şiir okumasını içermektedir. Şiirde "Haydar" kelimesi tekrarlanmaktadır.. Şiir, 14 bin yıllık bir yolculuk anlatmaktadır. Şiirde pervane, divan, mestan gibi yerlerden bahsedilmekte, kırkların ceminde dara düşüldüğü, bir ruh ilacı'na özün katıldığı ve Firdevs'e ödül verildiği anlatılmaktadır. Şiir, "bir zaman gül için dara düş oldum" ifadesiyle tekrarlanan bir yapıya sahiptir.