Sistemli okuma yapmayan yazarlar önemli hatalar yapar. Ana duygu şiirlerde tek sözcük veya tamlamayla ifade edilir. Yüklem cümlede yargı bildiren ögedir. Kesme işareti özel adlara getirilen ekleri ayırmak için kullanılır
Bu video, İslam ilimleri ve medeniyet kavramı hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, medeniyet kavramının tanımıyla başlayıp İslam ilimlerinin din bilgileri ve fen bilgileri olarak ikiye ayrıldığını açıklamaktadır. Medeniyetin fen ve sanat ile güzel ahlakın birlikte olması olduğu, medeni insanın fen ve sanatı insanların hizmetinde kullandığı, zalimlerin ise insanlara işkence yapmak için kullandığı vurgulanmaktadır. Video, hakiki müslümanın medeni, ilerici bir insan olduğunu, Hıristiyan, Yahudi ve komünistlerin ise gerici, şaki ve zavallı kişiler olduğunu belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir İslam akidesi dersi formatında olup, Allame Şeyh Said Food Hoca'nın tehzip çalışmasını temel alarak sunulmaktadır. İlk bölümde bir eğitmen, ikinci bölümde ise "Yusuf" adında bir konuşmacı yer almaktadır.. Videoda İslam akidesinin temel meseleleri ele alınmaktadır. İlk bölümde bilginin var olma sebebi, İslam kültüründeki bilgi anlayışı ile modern bilim anlayışı karşılaştırılmakta, bilginin metafizik ile fizik arasındaki köprü olarak işlevi incelenmektedir. İkinci bölümde ise aklen ve adetten muhal ve vacip kavramları örneklerle açıklanmaktadır.. Dersin ilerleyen bölümlerinde Allah'ın sıfatları, resuller ve semaiyat gibi ilahiyat meseleleri işlenecektir. Ayrıca modern bilimin İslam akıdemine uygun olmayan yönleri de detaylı şekilde ele alınmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Din Bilgisi dersinin yazılı sınavına hazırlık eğitim içeriğidir.. Videoda, sınavda çıkabilecek muhtemel sorular çözülerek konular özetlenmektedir. İçerikte Allah'ın iradesi, evrendeki yasalar (fiziksel, biyolojik ve toplumsal), kaderle ilişkili kavramlar (ecel, ömür, emek, rızık, sünnetullah, tevekkül), Hz. Musa ve kardeşi Hz. Harun hakkında bilgiler gibi konular işlenmektedir.. Öğretmen, doğru-yanlış soruları, boşluk doldurma soruları ve eşleştirme soruları üzerinden kavramları detaylı bir şekilde açıklamakta ve doğru cevapları belirtmektedir. Video, öğrencilerin sınavlarda net sonuçlar alabilmeleri için kavramları tekrar etmeleri gerektiğini vurgulayarak sona ermektedir.
Bilgi, bilen ile bilinen arasında kurulan bağın ürünüdür. Felsefe öncelikle insan bilgisini konu edinir. İnsan bilgiye duyum, deneyim, akıl, inanç ve sezgi ile ulaşır
Bu video, İslam tarihinde önemli bir sahabe olan Abdullah İbni Mesud'un Kur'an-ı Kerim bilgisi ve sesi hakkında bilgi veren bir anlatımdır.. Video, İbni Mesud'un Kur'an'ı en iyi bilen sahabeler arasında olduğunu ve Resulullah'ın ona Kur'an okumasını istediğini anlatmaktadır. Ayrıca İbni Mesud'un kendi öğrendiği ilmi eşine Zeynep Binti Abdullah'a da öğrettiği ve eşi de Kur'an'ı anlama konusunda çok bilgili olduğu belirtilmektedir.
Bilgi, insanın nesne ve olaylar arasındaki ilişkileri kurarak oluşturduğu düşünsel üründür. Gündelik yaşam bilgisi duyu ve algıya dayanır, tek tek olgularla sınırlıdır. Din bilgisi ilahi kaynaklı olup, mutlak gerçeklikle ilişki kurar. Sanat bilgisi estetik ilişkiyle kurulur, öznel ve yaratıcıdır. Felsefe bilgisi varlığın bütünsel olarak anlaşılmasını amaçlar
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı din bilgisi dersidir. Öğretmen, ikinci ünite birinci konu olan "D'nin Tanımı ve Kaynağı" konusunu anlatmaktadır.. Ders, ilahlık ve ubudiyet kavramlarının karşılaştırılmasıyla başlayıp, din kavramının kelime ve terim anlamlarını açıklamaktadır. Dinin tanımı detaylı olarak ele alınmakta, Allah tarafından gönderilen ilahi kurallar olarak tanımlanmaktadır. Ayrıca dinin kaynağı olan vahiy, peygamberler ve Kur'an'daki din kavramının kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir. Video, soru-cevap formatında ilerlemekte ve öğrencilere ödev olarak din kelimesinin uluhiyeti ve ubudiyeti ifade edişine dair örnekler bulmaları istenmektedir.
Kanada göçmenlik başvurusu için bekar belgesi isteniyor. Nüfus kayıt örneğinde din bilgisi bulunuyor. Yabancı kurumlar din başlığını görünce korkuyor
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kelam ilmi hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir.. Video, kelam ilminin tanımı, konusu ve amacını açıklayarak başlamakta, ardından tarihsel gelişimini beş farklı dönemde incelemektedir. İçerikte kelam ilminin diğer isimleri (akaid, usulüddin, ilmi tevhid, fıkh-ı ekber, ilmi istidlal ve nazar), üç temel konusu (tevhid, nübüvvet, ahiret) ve önemli ekollerini (Mutezile ve Ehl-i Sünnet) ele almaktadır.. Videoda ayrıca kelam ilminin dönüm noktası olan Gazali'nin rolü, bilginin kaynakları (vahiy-akıl dengesi) ve kelam ilminin günümüzdeki durumu da açıklanmaktadır. Mutezile'nin kurucusu Vasıl bin Ata ve Ehl-i Sünnet'in temsilcisi İmam Ebu'l-Hasan el-Eş'ari gibi önemli şahsiyetler de dersin içeriğinde yer almaktadır.
Bilgi, bilen ile bilinen arasında kurulan bağın ürünüdür. Felsefe öncelikle insan bilgisini konu edinir. İnsan bilgiye duyum, deneyim, akıl, inanç ve sezgi ile ulaşır
1913'te Kayseri'nin Develi ilçesinde doğdu. Develi Müftüsü'nden din ilimleri eğitimi aldı. Ankara'da tasavvuf eğitimi gördü ve mürşidi İskilipli İbrahim Edhem Efendi'den ders aldı. 1933'te Diyanet İşleri Başkanlığı'nda memur olarak çalışmaya başladı
Bu video, farklı kişilerle yapılan röportajlardan oluşan bir diyalog formatındadır. Katılımcılar arasında beş vakit namaz kılan, Rusya'da yaşayan ve hastanede olan kişiler bulunmaktadır.. Videoda katılımcılar İslam dini hakkında çeşitli sorulara cevap vermektedir. Kelime-i şehadet, kıble, gusül abdesti, peygamberimizin kabri şerifi, sünnetleri, halifeler, dört büyük melek, hadesten taharet, haram aylar, imanın şartları, Kabe'yi kurtaran kuşlar (Ebabil), Kur'an-ı Kerim'in özellikleri, Miraç olayı, ilk kıble, ilk sure ve Ramazan ayı gibi konular ele alınmaktadır.. Katılımcılar genellikle bu konularda bilgi sahibi olmadıklarını, bazen de unuttuklarını belirtmektedir. Video, bir müslümanın İslam dini konusundaki bilgi seviyesini sorgulayan bir içerik sunmaktadır.
Bu video, açık öğretim imam hatip lisesi 2019-2020 öğretim yılı 1. dönem sınavının 3. oturumunu içeren bir sınav sorularını ve cevaplarını sunmaktadır.. Video, "Peygamberimizin Hayatı" dersinden 20 soru ve bunların cevaplarını içermektedir. Sorular, namazlar, zekat, oruç, hac, cihad, Müslümanların yükümlülükleri, Hz. Peygamber'in özellikleri, Medine'deki icraatları ve sahabeler hakkında çeşitli konuları kapsamaktadır. Her soru için doğru cevap verilmekte ve bazı soruların yanıtları Kur'an ayetleri ve hadislerle desteklenmektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Nisan ayı örnek sorularını çözdüğü bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, soruları adım adım açıklayarak çözümlerini sunmaktadır.. Videoda beş farklı soru ele alınmaktadır. İlk soru Muhammed Ali'nin hayatı ve dinin korunması konusuyla ilgilidir. İkinci soru Allah'ın sıfatları (ilim, kudret, irade) ve Enam Suresi 96. ayetiyle ilgilidir. Üçüncü soru bir hadisten yola çıkarak vurgu yapılan konuyu sorgulamaktadır. Dördüncü soru toplumsal yasalara örnek oluşturan bir durumu ele almaktadır. Son soru ise İslam'da yardım etme konusundaki vurguları ve sosyal medyada paylaşmanın etkilerini incelemektedir. Her soru için detaylı açıklamalar ve doğru cevaplar verilmektedir.
Bu video, bir sohbet formatında olup, konuşmacılar ilmihal ve fıkıh konularını tartışmaktadır. Konuşmacılardan biri "hocam" olarak hitap edilen bir akademisyen veya din bilgini görünmektedir.. Video, günümüz ilmihal kitaplarının sorgulamadan ve soru sorma tarzından uzak olduğunu ele alıyor. Konuşmacılar, ilmihalın "halin ilmi" olduğunu, yani zamanın aktif olduğu üzerinden anlaşılabileceğini vurguluyor. Kur'an'da akılın fiil olarak geçtiği, tefakkuhun fıkıhı diriltmek için gerekli olduğu ve soru sormanın ilim üretiminin temel unsuru olduğu anlatılıyor. Ayrıca, soru sormayı kerih gören anlayışın ilmihalı dondurduğunu ve fıkıhı "ölü fıkıh" haline getirdiğini, bu durumun dinin çağ dışı ve ölü bir değerler manzumesi olarak algılanmasına yol açtığını tartışıyorlar.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan İslam dini eğitim dersidir. Konuşmacı, İslam alimlerinden İmam Müslim'in hayatını, eserlerini ve özellikle "Sahih-i Müslim" kitabını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Ders, İmam Müslim'in hayatı, seyahatleri, hocaları ve eserleri hakkında bilgiler sunarak başlamakta, ardından "Sahih-i Müslim" kitabının yapısı, özellikleri ve İmam Buhari'nin kitabından farkları ele alınmaktadır. Video, iki sahih kitabının İslam'daki önemi, üzerine yapılan çalışmalar ve dersin sonunda Sahih-i Müslim'den bir hadis-i şerif okunarak sonlanmaktadır.. Videoda ayrıca İmam Müslim'in 220 hoca ve talebesi, eserinin 54 kitap başlığı, 1322 bab ve 7471 hadis içermesi gibi teknik bilgiler de paylaşılmaktadır. Dersin son bölümünde, "Lillahi ma fi's-samavati ve ma fi'l-arde" ayetinin nüzul sebebi ve "Semi'na ve ileykel masir" duasının önemi gibi konular da ele alınmaktadır.