Afazi, beyin hasarı sonucu ortaya çıkan dil ve konuşma bozukluğudur. Konuşma, anlama, okuma ve yazma becerilerinde ciddi gerileme görülür. Genellikle beynin sol yarımküresindeki inme veya travmalardan kaynaklanır
Bu video, kekemelik konusunda bilgilendirici bir sunum formatındadır. Konuşmacı, kekemelik hakkında teknik bilgiler vererek izleyicilere rehberlik etmektedir.. Video, kekemelikin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve özellikle ilkokul çağındaki kekemelikin belirtilerini anlatıyor. Konuşmacı, kekemelikin okul öncesi dönemde de görülebileceğini, ancak bu dönemde müdahale edilmesinin önemini vurguluyor. Ayrıca, kekemelik tedavisinde okuma yazma bilmenin gerekmediğini, öğretmenlerin kekemelik problemi yaşayan çocuklara yaklaşım tarzının önemini ve yaş büyüdükçe kekemelikin geçme olasılığının düştüğünü belirtiyor.
Paraphasia is a language output error associated with aphasia. Three main types: phonemic, neologistic, and verbal paraphasias. Most common in fluent forms of aphasia. Can affect metrical, segmental information, or both
Bu videoda Merve Göktaş, uzman dil ve konuşma terapisti olarak kendi eğitim geçmişi ve dil ve konuşma terapisi bölümü hakkında bilgi vermektedir.. Video, dil ve konuşma terapisi bölümünün ne olduğunu, eğitim programını ve mezunların iş imkanlarını anlatmaktadır. Bölümün multidisipliner yapısı, teorik dersler ve klinik uygulamalar, laboratuvar imkanları ve mezunların çalışabileceği alanlar detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca, iyi bir dil ve konuşma terapisti olabilmek için gerekli özellikler de belirtilmektedir.
Gecikmiş konuşma, çocuğun yaşıtlarıyla benzer konuşma becerilerini sağlayamamasıdır. Organik ve işlevsel olmak üzere iki tür konuşma bozukluğu vardır
Bu video, Anadolu Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü son sınıf öğrencilerinin Dil Konuşma Bozuklukları Eğitim, Araştırma ve Uygulama Merkezi (DECOM) tanıtımını içeriyor. Videoda stajyer dil ve konuşma terapistleri, merkezin farklı bölümlerini ve hizmetlerini gösteriyor.. Video, DECOM'un 1999 yılında Anadolu Üniversitesi'ne bağlı olarak kurulduğunu ve Türkiye'de konuşma bozuklukları alanında açılan ilk merkez olduğunu belirterek başlıyor. Ardından merkezin dış ve iç mekanları, GDK (Gecikmiş Dil ve Konuşma) odası, Floortime odası, bireysel terapi odaları, afazi grup odası, ses analizi odası, odyometri birimi, yutma terapi odası, materyal odası, toplantı odası ve bahçe gibi bölümler detaylı olarak gösteriliyor. Ayrıca merkezde yapılan değerlendirme, aile danışmanlığı ve terapi hizmetleri hakkında bilgi veriliyor.
Bu video, bir uzman (dil konuşma terapisti veya psikolog) tarafından sunulan, ekolali ve otizm spektrum bozukluğu hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir.. Video, ekolalin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, şüphelendiğinde alınması gereken adımları detaylı şekilde anlatmaktadır. Ardından ekolalin iki ana türü (anında ve gecikmeli ekolali) açıklanmakta ve tedavi yöntemleri (dil ve konuşma terapisi, uygulamalı davranış analizi, sosyal beceri grupları ve görsel destekler) sunulmaktadır. Son bölümde ise otizmli bireylerin topluma entegrasyonu için beş temel öneri (erken teşhis ve müdahale, bireyselleştirilmiş tedavi, güçlü yönlerin kullanılması, aile desteği ve eğitimi, toplum farkındalığı) vurgulanmaktadır.. Video, ekolalin her zaman bir hastalık belirtisi olmadığı ve normal çocuk gelişiminin bir parçası olabileceği hatırlatmasıyla sonlanmakta, ayrıca toplumun anlayışının artırılmasının önemini vurgulamaktadır.
Bu video, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Başakşehir Kayabaşı'da inşa ettiği engelli rehabilitasyon merkezinin tanıtımını içeriyor. Konuşmacı, merkezin özelliklerini ve hizmetlerini anlatıyor.. Video, bitme aşamasında olan rehabilitasyon merkezinin detaylarını sunuyor. Merkez, 0-6, 7-12 ve 17-35 yaş gruplarına hizmet verecek, dil terapisi, hidroterapi, konuşma terapileri ve bitki terapileri gibi çeşitli aktiviteler sunacak. Ayrıca havuz, eğitim ve iş atölyeleri, kuaför hizmeti ve kafe gibi alanlar da olacak. Merkezde İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin kreşlerinden biri de yer alacak ve tüm hizmetler ücretsiz olacak. Vatandaşlar 153 numaralı telefon hattından veya doğrudan başvurabilirler.
Disleksi, sesleri tanıma ve harf-kelime ilişkisini anlayamama nedeniyle okuma güçlüğüdür. Zeka problemi olmadan okuma, yazma ve heceleme güçlüğüne neden olur. Genellikle çocukluk çağında fark edilir ve yaşam boyu sürebilir
Bu video, bir uzmanın kekemelik konusunda ebeveynlere kitap önerileri sunduğu bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, kekemelik yaşayan çocuklara ve ebeveynlere yönelik kitap önerilerini içermektedir. İlk olarak çocukla birlikte okunabilecek "Duringo" kitabı, ardından ebeveynlerin okuması gereken "Beyni Çocuk", "Korkma, İyi Bir Annesin" ve "Evlat" kitapları tanıtılmaktadır. Uzman, kekemeliğin psikolojik bir nedeni olmadığını ancak duygusal zorluk yaşayan çocukların kekemelik yaşayabileceğini vurgulamakta ve dil ve konuşma terapistinden değerlendirme alınması gerektiğini belirtmektedir.
Dil ve konuşma terapisi, konuşma ve dil bozukluklarına yönelik yapılan çalışmalardır. Kekemelik ve artikülasyon bozuklukları konuşma, afazi ve dil gecikmesi dille ilgilidir. Terapi için yaş sınırı yoktur, erken müdahale önemlidir
Bu video, bir uzmanın çocuklarda kekemelik konusunda bilgi verdiği bir sohbet formatındadır. Uzman, hastaların sorduğu sorulara cevap vererek kekemelik hakkında detaylı bilgiler paylaşmaktadır.. Video, çocuklarda kekemelikin ne zaman başladığı, normal akıcısızlık ile kekemelik arasındaki farklar ve ailelerin bu durumda nasıl yaklaşması gerektiği konularını ele almaktadır. Uzman, 2-3 yaş arası normal akıcısızlık dönemini, 3,5 yaşından sonra başlayan ve erkek çocuklarda daha sık görülen kalıcı kekemelik riskini açıklamaktadır. Ayrıca, ailelerin kekemelik durumunda yapmamaları gerekenler, terapi seçenekleri ve farklı yaş gruplarındaki tedavi yaklaşımları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Down sendromlu çocukların konuşma terapisi için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Videoda Aras, Çağlar, Nurgül, Zafer gibi Down sendromlu çocuklar yer almaktadır.. Video, Down sendromlu çocukların ileride bağımsız bir hayat yaşayabilmesi için konuşma terapisinin önemini vurgulayarak başlıyor. Ardından her bir çocuk sırayla alfabenin harflerini ve bu harflerle başlayan kelimeleri tekrarlıyor. Video, konuşma terapisi ile Down sendromlu çocukların dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor.
Bu video, dil ve konuşma terapisi ile ilgili mini bilgilendirme serisinin bir bölümüdür. Programda odyoloji ve ses konuşma bozuklukları uzmanı Sermin Kundakçı Hanım konuk olarak yer almaktadır.. Video, hızlı konuşma bozukluğunun ne olduğunu ve neden oluştuğunu açıklamaktadır. Sermin Kundakçı Hanım, hızlı konuşma bozukluğunun tanımını, belirtilerini (akıcısızlık, revizyonlar, tekrarlamalar, hece düşürme, anormal duraklamalar) ve nedenlerini (nörofizyolojik durum, genetik faktörler, psikolojik faktörler) detaylı şekilde anlatmaktadır.
Afazi, beyin hasarına bağlı konuşma ve anlama yetilerinin kaybıdır. En yaygın nedeni beyindeki kan damarının tıkanması veya yırtılmasıdır. Broca, Wernicke, Transkortikal gibi farklı türleri vardır
Bu video, bir uzmanın sesletim ve artikülasyon bozuklukları hakkında bilgilendirme yaptığı bir eğitim içeriğidir.. Video, çocukların konuşmalarının anlaşılmaması durumunda yapılan tanı sürecini açıklamaktadır. Uzman, sesletim ve artikülasyon bozukluklarının ne olduğunu, bu sorunların okuma ve yazma becerilerine nasıl etki edebileceğini ve çocukların okula başlamadan önce dil ve konuşma bozuklukları uzmanına başvurmasının önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, ailelerin bu sorunları genellikle okula başladığında geçeceğini düşünmelerinin yanlış olduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, uzman dil ve konuşma terapisti pedagog Veysel Kızılboğa ile eğitim aile danışmanı psikolojik danışman Mahmut Kızılbağ'ın kekemelik ve konuşma bozuklukları hakkında bilgi verdiği bir röportajı içermektedir.. Programda kekemelik nedir, kimlerde görülür, nedenleri ve etkileri detaylı olarak ele alınmaktadır. Kekemelikin akıcı konuşma bozukluğu olarak tanımlanması, çocukluk döneminde %80'lik bir oranla yaşanması ve bunların %5'inin kronikleşebileceği bilgisi paylaşılmaktadır. Ayrıca, kekemelik terapilerinin erken müdahaledeki önemi, çocukların 16-19 aylık yaşlardan itibaren terapi alabileceği ve yetişkinlerde de başarılı sonuçlar verildiği vurgulanmaktadır.. Röportajda kekemelik korkusu, ailelerin çocuklarını kekemelikten sorumlu tutmamaları gerektiği, çocukların takılma davranışlarının nasıl geliştiği ve terapi sürecinin önemi gibi konular da ele alınmaktadır. Program, izleyicilerden gelen soruların yanıtlanmasıyla devam etmektedir.
Bu videoda dil ve konuşma terapisti Alperen, kendi deneyimlerini paylaşarak dil ve konuşma terapisi bölümünü anlatıyor. Alperen, Anadolu Üniversitesi'nden mezun olmuş ve Hollanda'da staj yapmış bir terapist.. Video, dil ve konuşma terapisi mesleğinin tanımı, eğitim içeriği, kariyer olanakları ve gerekli özellikler hakkında detaylı bilgiler sunuyor. Alperen önce bölümün temel derslerini ve eğitim sürecini anlatıyor, ardından mezuniyet sonrası çalışma alanlarını (hastaneler, özel eğitim merkezleri, klinikler, üniversiteler) açıklıyor. Son olarak, bu mesleği tercih etmek isteyen öğrencilere iyi iletişim, sabır, empati, problem çözme, yaratıcılık, güçlü dinleme ve bilimsel bilgi gibi gerekli özellikler hakkında tavsiyelerde bulunuyor.
Bu video, bir uzmanın r sesinin terapisi hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, r sesinin düzelip düzelmeyeceği ve ne kadar süre beklenmesi gerektiği sorularını ele alıyor. Uzman, Türkçe'de r sesinin konuşmada en geç gelen seslerden biri olduğunu, genellikle yumuşak y veya y gibi üretilebildiğini açıklıyor. Çocuklarda 6 yaşa kadar beklenebileceği, çocuklarda sorun varsa erken terapi yapılabileceği belirtiliyor. Yetişkinlerde de bu ses problemi düzeltilebiliyor, ancak dil altı bağı çok kısa olan nadir durumlarda operasyon gerektiği vurgulanıyor.
Bu video, bir kişinin R harfini söyleyemediğinde kullanabilecekleri basit bir yöntem hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, uzmana gitmenin öneminden bahsedilip, R harfini söyleyemediğinde kağıt ve kalem kullanarak "tokat'ın tersi ıslatan ara ara" ifadesini yazıp tekrar etmenin faydalı bir yöntemi olduğu anlatılıyor. Bu yöntemin günde en az üç defa, her seferinde 15-20 dakika çalışılması gerektiği ve sabır ve tekrarın önemli olduğu vurgulanıyor.