Bu video, Deniz Hoca tarafından sunulan 9. sınıf Türkçe ve edebiyat dersine yönelik sınav hazırlık içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere sınavda çıkabilecek soru tiplerini ve çözüm yöntemlerini anlatmaktadır.. Videoda, edebiyat dersinden yazılı ve prova çözümleri, şiir analizi, metin türleri ve dil özellikleri, şiirden düzyazıya çevirme etkinliği gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, JSK Tarancı, Nazım Hikmet ve Necip Fazıl gibi yazarların şiirlerini örnek alarak açık ve örtük iletiler, çağrışım, imge, sembol, söz sanatları ve hakim duygu gibi edebi kavramları açıklamaktadır.. Video, öğrencilere metinlerin bilgi verme, hissettirme ve sezdirme amaçlarını belirleme, edebiyatın ilişkili olduğu disiplinleri tespit etme, şiirlerin dil kullanımı açısından karşılaştırılması ve şiirden düzyazıya çevirme etkinliğinin nasıl yapılacağı gibi sınavda sıkça çıkan soru tiplerini içermektedir. Öğretmen, geçen sene hazırladığı ve edebiyat öğretmenlerinin bakış açısıyla hazırlanmış bir kitaptan anlatımlar yapmaktadır.
Hişt, Hişt! hikâyesinde yaşama sevinci işlenir. Forsa hikâyesinde vatanseverlik teması ele alınır. Hişt, Hişt!'te doğa güzellikleri ve yaşamın değeri anlatılır. Forsa'da esaretten kurtulan denizcinin vatan sevgisi işlenir
Bu video, Kur'an'daki yeminlerin neden yapıldığını açıklayan bir dini anlatımdır.. Videoda, Kur'an'da incir, zeytin, tura gibi nesnelere yemin edilmesinin nedeni dil özelliğinden kaynaklandığı anlatılmaktadır. Konuşmacı, Arapça'da yeminlerin sıkça kullanıldığını, Kur'an'ın Araplara indirildiği için bu dil özelliklerine göre yazıldığını ve yeminlerin dikkat çekmek, bir şeyin önemini vurgulamak ve insanların düşünmelerini sağlamak gibi amaçlarla kullanıldığını açıklamaktadır. Ayrıca, Türkçe'de yeminlerin az olduğu için bu yeminlerin Türkçe'ye çevrildiğinde pek anlam ifade etmeyeceği belirtilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Ocak ayında okuduğu kitapları tanıttığı ve izleyicilere tavsiye ettiği bir kitap inceleme içeriğidir.. Videoda konuşmacı, Erich Maria Marquez, Sandor Marai, Marjan Kamel, Patrick Modiano, Linken, Daniel Pennac ve Oblomov gibi yazarların kitaplarını detaylı olarak inceliyor. Her kitap için yazar bilgisi, hikaye konusu, dil özellikleri ve kişisel izlenimler paylaşılıyor. Video, konuşmacının kitapları yerleştirmesiyle sona eriyor.. Konuşmacı özellikle Marjan Kamel'in İran'daki siyasi olayları içeren ilgi çekici hikayesini, Patrick Modiano'nun sade dilini ve Oblomov'un üşengeçliği üzerine duruyor. Ayrıca kitap kulübünün ilk kitabı olan "Günler, Aylar ve Yıllar"ı da videoda yer alıyor.
Bu video, bir öğretmenin Türkçe dil bilgisi dersi formatında paragrafın dil ve anlatım yönünü anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, paragrafın dil ve anlatım yönünü kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak anlatıcı tipleri ve anlatım ağızları anlatılmakta, ardından açıklama, tartışma, öyküleme ve betimleme gibi anlatım biçimleri örneklerle açıklanmaktadır. Daha sonra düşünceyi geliştirme yolları (tanımlama, benzetme, karşılaştırma, örneklendirme, tanık gösterme, sayısal verilerden yararlanma) ve paragrafın dil özellikleri (açıklık, yalınlık, duruluk, akıcılık, özgünlük, doğallık, sağlamlık, özlülük, tutarlılık, sürükleyicilik, ulusallık, yerellik, evrensellik, çağdaşlık, kalıcılık, yoğunluk, etkileyicilik, çeşitlilik ve inandırıcılık) detaylı olarak incelenmektedir.. Video, paragrafın anlam ve yapı yönlerinin önceki derslerde işlendiğini belirterek sonlanmakta ve hikaye unsurları (olay, zaman, mekan, yer ve kahramanlar) Batman filmi üzerinden anlatılmaktadır.
Portekizce, Hint-Avrupa dil ailesine ait bir dildir. Dünyada yaklaşık 250 milyon kişi tarafından konuşulmaktadır. Melodik tonları ve duygusal derinliğiyle aşk mesajları içerir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe dil bilgisi ve anlatım teknikleri konulu eğitim içeriğidir. Eğitmen, Okyanus Master adlı test sorularını ve çeşitli metinleri çözmektedir.. Videoda metinlerin anlatım teknikleri, hikaye unsurları, dil özellikleri ve metin anlatım türleri gibi konular ele alınmaktadır. Eğitmen her soru için metni okuyup çözüm sürecini açıklamakta, doğru cevabı belirtmekte ve bazen yanlış cevapları da neden yanlış olduğunu anlatarak açıklamaktadır.. Video içeriğinde benzetme, kişileştirme, ikileme, pekiştirme, tanık gösterme, örnekleme, tanımlama gibi dil özellikleri ile açıklama, öyküleme, betimleme, karşılaştırma gibi anlatım türleri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca Cengiz Aytmatov ve Ömer Seyfettin gibi yazarların dil bilinci konusundaki katkıları da ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan programlama dili eğitim içeriğidir. Eğitmen, "go to" keyword'ünü detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, "go to" keyword'ünün ne olduğu, nasıl kullanıldığı ve piyasadaki eleştirileri üzerine odaklanmaktadır. Eğitmen önce "go to" keyword'ünün kodun akışını ters istikamete alarak herhangi bir noktaya geri dönüş sağladığını açıklar, ardından switch-case ve normal metodlarda nasıl kullanıldığını gösterir. Ayrıca "go to" keyword'ünün performans kaybına neden olabileceği, spagetti koda sebep olabileceği ve yüksek seviyeli dillerde tercih edilmediği gibi eleştirileri ele alır.. Video, "go to" keyword'ünün senkronizasyonda sonsuz döngü yaratabileceğini ve bu nedenle tavsiye edilmediğini, ancak zaruri durumlarda kullanılabileceğini belirtmektedir. Eğitmen, Sefer Algan gibi üstatların "gerekmediği sürece kullanmamalı" tavsiyelerini de içerir ve örneklendirmelerin sonraki videolarda gösterileceğini belirtir.
İskitler ilk yurtları Tanrı Dağları ve Kaşgar bölgesi olan Hint-İran kökenli bir halktır. Hunlar Asya'nın ilk büyük göçebe hanlığının kurucularıdır. Göktürkler 553-745 yılları arasında yaşamış, Türk adını taşıyan ilk Türk boyudur. Uygurlar Göktürklere karşı ayaklanmış, Mani, Nestoryan ve Budizm dinlerini benimsemiştir
Metinlerde genellikle bilgi verme amacı ve akademik dil kullanılır. Çoğu metin okuyucuyu olay içinde yaşatır. Karşılaştırmalar ve öyküleme sıkça kullanılır. Öznel anlatım ve tartışma teknikleri yaygındır
Bu video, bir konuşmacının İngilizce ve Türkçe dillerini karşılaştırdığı bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, kendi görüşlerini ve deneyimlerini paylaşarak iki dilin temel özelliklerini açıklamaktadır.. Videoda konuşmacı, İngilizce'nin net ve tek anlamlı olduğunu, Türkçe'nin ise pratik ve çok anlamlı olduğunu vurgulamaktadır. İngilizce'nin "zeka seviyesi en düşük olan" bir dil olduğu, Türkçe'nin ise "karşı taraf kör değilmiş" gibi daha zeki bir dil olduğu iddiasını savunmaktadır. Ayrıca, İngilizce'nin zihindeki düşünceleri aynen aktarırken, Türkçe'nin gereksiz detayları atlayarak daha bütünsel bir bakış açısı sunduğunu örneklerle açıklamaktadır. Konuşmacı, Türkçe'nin beynin sağ tarafında, İngilizce'nin ise sol tarafında işlendiğini de belirtmektedir.
Yazı dili yapay, konuşma dili doğal bir yapıya sahiptir. Bir ülkede birden fazla yazı, tek konuşma dili olabilir. Konuşma dili kuralları yazı diline göre daha esnektir
Çingenelerin yazılı olmayan bir dili vardır. Gannon, Yeniche, Abdoltili, Lugha ve Romani gibi türleri bulunur. Hint-Avrupa dil ailesine bağlı değildir
Bu video, Hülya Yıldız tarafından sunulan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nün "14-15. Yüzyıllar Türk Dili" ders kitabının ikinci ünitesinin özetini içermektedir.. Video, Harezm Altınordu Türkçesinin dil özelliklerini detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte yazım özellikleri, ünlü ve ünsüz değişmeleri, çekim ekleri, sıfat ve zarf fiiller, isim ve fiil yapan ekler gibi konular açıklanmaktadır. Ayrıca, kitabın sonunda örnekli dil incelemeleri, özet, kendimizi sınayalım, yanıt anahtarı ve sıra sizde yanıt anahtarı bölümleri bulunmaktadır. Video, öğrencilere dersle ilgili diğer öğrenme kaynaklarına da atıfta bulunarak sonlanmaktadır.
Bu video, Abdurrahman Özel tarafından hazırlanan, Türk Dillerinin Oğuz Grubu ülkelerini tanıtan bir eğitim içeriğidir. Video, Kafkas Üniversitesi'nde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmıştır.. Video, Azerbaycan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan ve Özbekistan gibi Türk Dillerinin Oğuz Grubu ülkelerini sırayla ele almaktadır. Her ülke için coğrafi konumu, resmi dili, lehçeleri, alfabeleri ve dil özellikleri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca her dilin Türkçe ile olan benzerlikleri ve farklılıkları da açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Türkçe dersi eğitim içeriğidir. Öğretmen, Türkiye ders kitabındaki "Memleket İsterim" adlı metni incelemektedir.. Video, şiirin okunması ve ardından çeşitli etkinliklerle ilerlemektedir. Öğretmen, şiirin temasını, ana duygusunu ve şairin kullandığı dil özelliklerini açıklamaktadır. Ayrıca, şiirin diğer memleket temalı şiirlerle karşılaştırılması, zıt anlamlı kelimelerin tespiti ve tezat sanatının kullanımı gibi etkinlikler yapılmaktadır. Video, öğrencilerin kendi memleketlerini anlatan şiirler yazmaları ve gelecek derse hazırlık olarak fobi kelimesinin anlamını araştırmaları istenmesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Selman Hoca tarafından sunulan bir Türkçe dil bilgisi eğitim dersidir. Eğitmen, paragrafta sıkça kullanılan kelimeler ve kavramları tanıtmaktadır.. Videoda iki ana bölüm bulunmaktadır: İlk bölümde paragrafta en çok çıkan kelimeler ve kavramlar (ayırım fark, atfetmek, bağdaşma, betimleme, biçem, dil özelliği, anlatım vb.) açıklanırken, ikinci bölümde "tut ki", "yadsımak", "yargı", "yayınlamak", "yeğlemek", "yeksenak", "yetki", "yetkin", "yenilemek", "yitmek" ve "yorum" gibi kelimelerin anlamları ve kullanım örnekleri verilmektedir.. Her kelime veya kavram için eğitmen kısa açıklamalar yaparak ve örnekler sunarak konuyu pekiştirmektedir. Video, eğitmenin "konumuz bitti" ifadesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı PHP programlama dilinde karşılaştırma operatörlerini anlatmaktadır.. Video, PHP'de karşılaştırma operatörlerinin nasıl kullanılacağını göstermektedir. Konuşmacı, "==" ve "===" operatörlerinin kullanımını örneklerle açıklamakta, eşit ve denk olma durumlarını test etmektedir. Ayrıca, string ve sayı tiplerinin karşılaştırılmasında dikkat edilmesi gereken noktaları ve operatörlerin sonuçlarını (true/false) göstermektedir. Video, atama operatörlerini ve karşılaştırma operatörlerini tamamlama konusunda bilgi vermektedir.
Bu video, Arapça alanında uzman bir öğretmenin 18 Aralık Dünya Arapça Günü münasebetiyle hazırladığı eğitim sunumudur.. Sunum, Arapça'nın dünya çapındaki yaygınlığı ve resmi dil statüsü ile başlayıp, dil özellikleri üzerine yoğunlaşmaktadır. Arapça'nın sağdan sola yazılması, Sami dil ailesine üyeliği, 28 harfli sessiz alfabesi, çekimli ve bükümlü yapısı, iştigak, teradüf, mükeser, munaf ve iğraf gibi dil özellikleri detaylı örneklerle açıklanmaktadır.. Sunumda ayrıca Kur'an-ı Kerim'den örneklerle iğrafın önemi gösterilmekte ve Arapça'nın İslam'daki önemi vurgulanmaktadır. Video, Arapça'nın ifade gücü, anlaşılması kolaylığı ve kavraması yönünden eşsiz olduğu görüşleriyle sonlanmaktadır.