Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu Rusya'da Kazan Federal Üniversitesi'nde tıp eğitimi gören Şevin ile sohbet ediyor. Şevin, Muş'tan gelen, doktor olmak isteyen ve İngilizce tıp hazırlık öğrencisi olan bir öğrencidir.. Röportajda Şevin, Rusya'ya geliş süreci, Kazan'daki yaşam koşulları, üniversite deneyimleri ve yurt hayatı hakkında bilgiler paylaşıyor. Ayrıca Rusya'da eğitim almanın avantajları, dil geliştirme imkanları ve danışmanlık hizmetleri hakkında tavsiyeler veriliyor.. Konuşmacılar, üniversite sitesinde yazan yetkili sayfayla daha iyi iletişim kurmanın önemini vurguluyor ve Rusya'da eğitim gören Türk öğrencilerin sayısının arttığını belirtiyor. Danışmanlık hizmetlerinin yanı sıra öğrencilerin kendi kendilerini de ön plana çıkarmaları gerektiği konusunda tavsiyelerde bulunuluyor.
Tekerlemeler, konuşma yeteneğini geliştirmek için hazırlanan eşsesli sözlerdir. Masal, hikaye ve halk tiyatrosunda sıkça kullanılır. Çocuk oyunlarında eş ve ebe seçmek için söylenir. Yörelere göre döşeme veya sayışma olarak adlandırılır
Tongue twisters are rhyming words and sound repetition for language improvement. According to Camford.org, they help kids learn pronunciation and focus. They strengthen brain-muscle connection and improve concentration. Help kids learn word meanings and develop confidence
Masallar müzikli ve sesli olarak sunulmaktadır. Her hafta yeni masallar eklenmektedir. Masallar Instagram üzerinden takip edilebilir
Bu video, çocuklar için hazırlanmış bir parmak oyunu öğretim içeriğidir. Videoda bir eğitmen, "Ninem Koca Gözlüklü" adlı parmak oyununu göstermektedir.. Videoda eğitmen önce parmak oyununun sözlerini ve hareketlerini tek tek gösteriyor, ardından izleyicilere birlikte yapmalarını söylüyor. Oyun, ninenin kocaman gözlüklü ve çizgili önlüklü olması, dedemin sivri sakallı ve kaskatı yakalı olması ve bakışından korkulması gibi karakteristik özelliklerini vurguluyor. Video, çocuklarla eğlenceli bir şekilde parmak hareketleri yaparak dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak bir içerik sunuyor.
İngilizce hikaye kitapları dil bilgisi gelişimi için etkili bir yöntemdir. Seviyeye uygun kitap seçimi için Open English üyeliği önerilir. Seviyeye göre önerilen kitaplar basitten ileri seviyeye kadar çeşitlilik gösterir
LexiBot offers free AI-powered IELTS writing score checking service. Sample assessment includes detailed feedback on various sections. Feedback focuses on grammar, coherence, and vocabulary usage
Bu video, Renkli Okul kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, izleyicilere V sesi ile hece ve kelime oluşturma etkinliğini sunmaktadır.. Videoda öğretmen, V sesi ile çeşitli heceler ve kelimeler oluşturarak izleyicilerle birlikte tekrar etmektedir. Etkinlik, "ev au", "iv o", "ov ov", "oh", "o", "eee", "ve", "aaa var", "vi v o", "vo", "vuuuuu", "eee", "ve v", "ı", "vı vak", "vak van", "vay vay ve", "vur ve vız vız", "vav", "veli", "veli ve ya", "ve da", "ve baa", "vebaa vali", "vali va naaaaaa", "de", "vade va zoo, vazo", "iz", "vaiz ve da", "vida wie", "vize vole" ve "vole" gibi heceler ve kelimelerin tekrarını içermektedir.
Çocuklara izlettirmeden önce içerik detayları iyi incelenmeli. Şiddet ve yanlış yönlendirme içeren içeriklerden kaçınılmalı
Bu video, Hasan Arslan'ın "Pazar Günü Kitap Günü" programında John Berger'in "Hoş Beş" adlı kitabını incelediği bir kitap tanıtımıdır. John Berger, İngiliz bir sanat eleştirmeni ve yazar olarak tanıtılmaktadır.. Videoda, Metis Yayınları'ndan çıkan "Hoş Beş" kitabının kısa parçalardan oluştuğu ve her birinin beş-altı sayfa olduğu belirtilmektedir. Hasan Arslan, kitabın giriş bölümlerini ve güzel dille ilgili bölümleri paylaşarak, John Berger'in yazma motivasyonu, insan olmanın anlamı ve dil geliştirme konularında düşüncelerini aktarmaktadır. Ayrıca, Shakespeare, Goethe ve Sabahattin Ali gibi kaliteli yazarların okunmasının dil geliştirmede faydalı olduğu tavsiyesinde bulunmaktadır.
Bu videoda Ece, kendi İngilizce öğrenme deneyimlerini paylaşarak izleyicilere çeşitli yöntemler sunuyor. Kendisi ilkokuldan beri İngilizce ilgisinin olduğunu ve geçen seneye göre İngilizcesinin geliştiğini belirtiyor.. Video, İngilizce geliştirme yollarını kendi deneyimleri üzerinden anlatıyor. Ece, Tandem ve Cambly gibi uygulamaları kullanarak yabancı arkadaşlar edinme, kendi kendine konuşmak, paragraf okumak, Türkçe cümleleri İngilizce'ye çevirmek, şarkı sözleri üzerinden kelime öğrenme, gerçek hayatta İngilizce konuşan bir partnerle konuşma ve formal İngilizce videoları izleyerek bilinmeyen kelimeleri Google Translate ile öğrenme gibi pratik yöntemleri paylaşıyor.. Videoda ayrıca deftere yazma gibi yöntemler de anlatılıyor ve dil öğrenmenin merak ve pratik yapmanın önemi vurgulanıyor. Video, izleyicilerin kendi aralarında tavsiye verebilecekleri bir yorum bölümüyle sonlanıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan İngilizce okuma becerisini geliştirmeye yönelik bir eğitim dersidir.. Videoda İngilizce okuma becerisini geliştirmek için çeşitli teknikler ve kaynaklar anlatılmaktadır. Eğitmen, okuma becerisinin dil öğrenmede olmazsa olmaz olduğunu vurgulayarak, temel seviyeden ileri seviyeye kadar okuma yapmanın önemini açıklamaktadır. Okuma teknikleri arasında cümle okuma, paragraf okuma, sesli okuma, bilmediğiniz kelimeleri çıkarma ve sözlük kullanma gibi yöntemler bulunmaktadır. Ayrıca, okuma becerisini diğer becerilerle (yazma, konuşma) birleştirmek için öneriler sunulmaktadır. Video sonunda, Breaking New English adlı bir web sitesi tanıtılmakta ve bu sitenin seviye seviye ayrılmış metinler ve aktiviteler sunduğu gösterilmektedir.
Bu video, Menderes Sargın (spor yönetimi doktora öğrencisi, satranç antrenörü, Satranç Akademisi'nin kurucusu ve Satranç Antrenörleri Derneği'nin başkanı) tarafından sunulan bir eğitim sunumudur.. Sunum, okul öncesi dönemde satranç eğitiminin önemi ve uygulamaları üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde Türkiye'deki okul öncesi satranç eğitiminin durumu ele alınırken, ikinci bölümde Satranç Akademisi'nin geliştirdiği oyun temelli satranç eğitim modeli ve uygulanan teknikler (drama, tiyatro, masallar, kesme-yapıştırma) detaylı olarak anlatılmaktadır.. Sunumda ayrıca anaokulunda ve okul öncesinde kullanılan çeşitli satranç eğitim materyalleri (boyama kitapları, masal kitapları, adım serisi anaokulu kitapları, Lego Cheese başlangıç düzeyi satranç okulu, Fritz ve Chester programları, Judith Tolga'nın satranç programı ve Polgar programı) tanıtılmakta ve satrançın konuşma problemi olan çocuklarda dil becerilerini geliştirmesindeki etkisi ile matematikle ilişkilendirilmiş uygulamalar gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından Super Read adlı okuma geliştirme uygulamasının nasıl kullanılacağını anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, uygulamanın özelliklerini ve kullanım aşamalarını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, Super Read uygulamasının okuma hızını ve anlama seviyesini nasıl geliştirdiğini adım adım anlatmaktadır. Önce video derslerle eksiklerin belirlenmesi, ardından pratik egzersizlerle gelişim sağlanması, kitap okuma, kitap özetleri, yarışmalar ve sınav hazırlık özellikleri gösterilmektedir. Ayrıca uygulamanın Türkçe ve İngilizce dil desteği sunduğu, kullanıcıların okuma deneyimini kişiselleştirebileceği ve çeşitli okuma modları (egzersiz modu, normal e-kitap modu) sunduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim içeriğidir. İlk bölümde Keloğlan'ın Sihirli Tası masalı anlatılırken, ikinci bölümde kitap okumanın faydaları ve yazma etkinliği ele alınmaktadır.. Video, atasözleri ile başlayıp Keloğlan'ın Sihirli Tası masalının okunması ve analizi ile devam etmektedir. Ardından kitap okumanın akademik başarı, kişisel gelişim, dil becerileri, düşünme yeteneği ve hafıza güçlendirme gibi faydaları anlatılmakta ve öğrencilerin yazma etkinliğini değerlendirmeleri için bir form sunulmaktadır.. Videoda masalla ilgili çeşitli etkinlikler (sözcüklerin anlamlarını öğrenme, deyimlerin kullanımı, metinle ilgili sorular, başlık belirleme, empati kurma, olay tasarlama ve bilgilendirici metin yazma) yer almaktadır. Ayrıca yazma etkinliği için adım adım yönergeler de sunulmaktadır.
Bu video, bir sunucu ve oğlu Kamil'in birlikte tekerleme okuduğu eğlenceli bir içeriktir. Sunucu, tekerlemelerin sadece eğlenceli sözler olmadığını, aynı zamanda dilimizi geliştirmeye yardımcı egzersizler olduğunu belirtiyor.. Videoda, "O pikap, bu pikap", "Serçe ile söyleşenin sesi semadan gelir", "Paşa tası ile beş has kayısı hoşafı" gibi çeşitli tekerlemeler okunuyor. Sunucu ve oğlu, tekerlemeleri birlikte okuyarak izleyicilere eğlenceli bir deneyim sunuyor. Video, tekerlemelerin zorluklarını göstererek, doğru sesleri çıkartabilme yeteneğini geliştirmenin önemini vurguluyor.
Bu video, bir soru-cevap formatında artikülasyon bozukluğu hakkında bilgi veren bir içeriktir. Konuşmacı, r sesini söyleyememe sorununu ve bunun nedenlerini açıklamaktadır.. Video, r sesini söyleyememe sorununun artikülasyon bozukluğu olduğunu ve bu sesin diğer seslerden farklı olarak dilin bükülmesiyle çıkarıldığını anlatmaktadır. Sorunun nedenleri arasında emzik kullanımı, dilin yukarı vurmada tembellik ve alışkanlıkların yerleşmesi bulunmaktadır. Ayrıca, bu sorunun sadece bir seansla düzeltilemeyeceği, günlük hayatta sürekli deneyimleme gerektirdiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, yabancı dil geliştirme için podcast kullanımını anlatan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, psikolojiye ilgi duyan ve İngilizce podcastleri takip eden biri olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, podcastin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve yabancı dil geliştirme için podcast dinlemenin faydalarını anlatıyor. Ardından podcast dinleme teknikleri (sadece dinleme, script takibi, konuşmacıyı taklit etme) açıklanıyor ve İngilizce öğrenmek isteyenler için BBC Learning English, Voice of America, ESL Pod, Britlish, Lux English, Ears English, Business English Pod, Go Natural English, TED Talks Daily, Hidden Brain, Pop Culture Happy Hour ve The Levee They List Time gibi podcastler tanıtılıyor.. Konuşmacı ayrıca podcast dinlerken dikkat edilmesi gereken noktaları ve dil öğrenme sürecinde podcastlerin nasıl kullanılacağını da paylaşıyor. Video, podcast dinlemenin kültür seviyesini de artırdığını belirterek sona eriyor.