Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine sosyal bilgiler dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Tonguç" adında bir öğrenciyle etkileşimli bir şekilde dersi sunmaktadır.. Video, "Farklıyız, arkadaşız" konusunu ele alarak başlıyor ve birey ve toplum konusunu detaylı şekilde anlatıyor. İçerikte kimlik (TC kimlik numarası, nüfus cüzdanı, kimlik yerine geçen belgeler), kronoloji, ilgi, yetenek ve empati kavramları açıklanıyor. Ayrıca bireysel farkların bir zenginlik olduğu ve herkesin ırk, dil, din, cinsiyet ayrımı gözetmek için saygıya değer bir varlık olduğu vurgulanıyor.. Videoda empati kavramı örneklerle anlatılmakta ve "Sıfırdan Dört'e" kitabından kimlik belgesi hakkında bir soru çözülmektedir. Dersin sonunda kimliğimiz, yaşam öyküm, ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri ile bireylerarası farklılıklar ve saygılıyız konuları özetlenmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, interaktif bir şekilde öğrencilere sorular sorarak dersi işlemektedir.. Video, "Birey ve Toplum" ünitesini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak sosyal bilgiler dersinin amacı ve insanın canlı-cansız çevre ile etkileşimi anlatılmakta, ardından bireylerin fiziksel, duygusal ve zihinsel farklılıkları incelenmektedir. Son bölümde ise kimlik belgelerinin tarihsel gelişimi, özellikleri ve Türkiye'deki önemi detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca bireysel farklılıklara saygı duymanın önemi, empati yapmanın toplumsal düzenin anahtarı olduğu, ilgi alanlarına uygun meslek seçmenin ve engelli bireylere samimi yardım etmenin gerekliliği vurgulanmaktadır. Türkiye'de ilk resmi kimlik belgesinin 1882 yılında Osmanlı Devleti tarafından düzenlendiği ve 130 yıllık geçmişi olduğu bilgisi de paylaşılmaktadır.
Society viewed as complex system where parts work together for solidarity and stability. Society functions like organisms, with parts working together to maintain equilibrium. Social structures consist of interconnected statuses and roles. Individuals significant through their status and social relations
Konu soru dağılım tabloları her sınav için il zümreleri ve Ölçme Değerlendirme Merkezi ile oluşturulur. İl/İlçe sınavlarında 20 çoktan seçmeli soru planlanmıştır. Okul sınavlarında açık uçlu sorular kullanılacaktır
Bu video, "Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalından bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, 5. sınıf öğrencileri için "Birey ve Toplum" ünitesinin ikinci konusu olan "Olaylar ve Sonuçları" konusunu anlatmaktadır.. Video, olayların çok boyutluluğu ve farklı kişiler üzerindeki etkileri üzerine odaklanmaktadır. Öğretmen, çöp yığınları, trafik kazası ve küresel ısınma gibi örneklerle olayların birden fazla nedeni ve sonucu olabileceğini, aynı olayın farklı bireyler üzerinde farklı etkiler yaratabileceğini açıklamaktadır. Ders notlarının PDF hali açıklama kısmında mevcuttur.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencilerine "Birey ve Toplum" ünitesinin "İletişim" konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, iletişim kavramının tanımı ve unsurlarıyla başlayıp, iletişim çeşitleri (sözlü, sözsüz, yazılı), beden dili ve etkili iletişim için dikkat edilmesi gereken unsurları açıklamaktadır. Ardından medya ve kitle iletişim araçları, RTÜK, akıllı işaretler ve kitle iletişim özgürlüğü ele alınmaktadır. Son bölümde ise iletişim özgürlükleri (doğru bilgi alma hakkı, düşünce ve ifade özgürlüğü, özel hayatın gizliliği, tekzip hakkı ve basın özgürlüğü) detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video, "Birey ve Toplum" ünitesinin son dersi olarak sunulmakta ve ikinci üniteye geçiş yapılacağı belirtilmektedir. Ayrıca öğrencilerin yorum kısmına akıllı işaretlerin anlamlarını yazmaları istenmektedir.
Roller doğuştan ve sonradan kazanılan, sürekli değişen görevlerdir. Aile, okul, oyun grubu gibi gruplarda farklı roller üstlenilir. Haklar yapabilme yetkisi, sorumluluklar görev yerine getirme yükümlülüğüdür
Birey, toplumu oluşturan en küçük parçadır. Bireyler birden fazla rol üstlenebilir. Roller toplumdan topluma ve örf-adetlere göre değişir. Kültür, toplumun bilgi, inanç ve davranışlarının bütünüdür
İl/İlçe genelinde 20 çoktan seçmeli soru sorulacak. Okul genelinde açık uçlu veya açık uçlu-kısa cevaplı sorular kullanılacak. Çoktan seçmeli, eşleştirme ve doğru/yanlış soru türleri kullanılmayacak
Bu video, "Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalından Buğra Hoca tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Hoca, 5. sınıf öğrencileri için "Birey ve Toplum" ünitesinin üçüncü konusu olan "Hak ve Sorumluluklar"ı anlatmaktadır.. Video, birey, grup, kurum, rol, hak ve sorumluluk kavramlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Her kavram için tanımlar ve günlük hayattan örnekler verilmekte, ayrıca dokunulamaz, devredilemez ve vazgeçilemez haklar (yaşama hakkı, kişi dokunulmazlığı ve düşünce ve ifade özgürlüğü) hakkında bilgi verilmektedir. Video, öğrencilerin yorum kısmına çeşitli mesleklerin sorumluluklarını yazmaları istenerek interaktif bir şekilde sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve Tonguç adlı öğrencinin yer aldığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere 5. sınıf sosyal bilgiler dersinin 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla interaktif bir şekilde ders anlatmaktadır.. Video, sosyal bilgiler dersinin 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, birey ve toplum ünitesi, hak ve sorumluluk kavramları, Anadolu ve Mezopotamya uygarlıkları, Türkiye'nin kültürel zenginlikleri ve kültürel bölgeleri gibi konuları kapsamaktadır. İçerik, konu anlatımı ve soru çözümü şeklinde yapılandırılmıştır.. Videoda özellikle Anadolu uygarlıkları (Hititler, Frigler, Lidyalılar, İyonlar, Urartular) ve Mezopotamya uygarlıkları (Sümerler, Babiller, Asurlar) hakkında detaylı bilgiler verilmekte, Türkiye'nin yedi coğrafi bölgeye ayrıldığı ve bu bölgelerdeki kültürel farklılıklar örneklerle açıklanmaktadır. Ayrıca öğrencilere yazılı sınavına hazırlık için not alma, Dinamo setinden yazılı provaları çözme ve öğretmenin yazılı notlarını takip etme gibi tavsiyelerde bulunulmaktadır.
Bu video, Metin Hoca tarafından sunulan 7. sınıf sosyal bilgiler dersinin "Birey ve Toplum" ünitesinin full tekrar içeriğidir.. Video, iletişim kavramını detaylı şekilde ele alarak başlamakta, iletişim türleri (sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim), iletişimde ortaya çıkabilecek sorunlar ve olumlu-olumsuz iletişim davranışlarını açıklamaktadır. Ardından kitle iletişim araçları (radyo, gazete, dergi, sosyal medya, televizyon) tanıtılmakta, medya okuryazarlığı ve kitle iletişim özgürlüğü konuları ele alınmaktadır. Son bölümde ise empati kavramı ve Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi ile çocukların kitle iletişim özgürlüğü uluslararası alanda koruma altına alındığı bilgisi verilmektedir.. Videoda ayrıca "ben dili" ve "sen dili" kavramları örneklerle anlatılmakta, empati ile "ben dili"nin kardeş olduğu vurgulanmakta ve sınavlarda sıkça karşılaşılabilecek bir kavram olduğu belirtilmektedir.
Sosyal Bilgiler dersi çevre duyarlılığı ve hak-sorumluluk bilincini geliştirir. Etkin vatandaş olmak için haklarını bilmek ve bunlara göre hareket etmek gerekir. Darülaceze, 1895'ten beri 72.000 kişiye hizmet veren bir hayır kurumudur. Çocuk hakları 191 ülke tarafından kabul edilmiş ve Türkiye 1990'da imzalamıştır
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine sosyal bilgiler dersinin "Birey ve Toplum" ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, beş ana konu etrafında yapılandırılmıştır: Sosyal bilgiler dersinin katkıları, olayların çok boyutluluğu, roller, hak ve sorumluluklar, çocuk hakları. Her konu detaylı örneklerle açıklanmakta ve günlük hayattan örneklerle desteklenmektedir. Öğretmen, sosyal bilgiler dersinin tarih, kültür, çevre ve demokratik kurallar hakkında bilgi verdiğini, bireylerin toplum içindeki rollerini, hak ve sorumluluklarını ve çocuk haklarını anlatmaktadır. Video, bir sonraki derste Anadolu ve Mezopotamya uygarlıkları konusunun işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.