Liste A'dan E'ye kadar Latince deyişlerden oluşmaktadır. Deyimlerin çoğu Yunanca kökenli olup, Antik Roma'da retorik gelişmeden önce kullanılmıştır. Listede A'dan E'ye kadar olan deyişler yer almaktadır
Bu video, bir öğretmen ve Recep adlı öğrencisi arasında geçen Türkçe dilbilgisi dersini içermektedir. Öğretmen, Recep'e hitap ederek anlam bilgisi konusunu anlatmaktadır.. Videoda anlam bilgisi konusu detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk olarak sözcükte anlam özellikleri (gerçek anlam, temel anlam, yan anlam) açıklanmakta, ardından sözcükler arası anlam ilişkileri (eş anlamlı, yakın anlamlı, zıt anlamlı) ve söz öbekleri (yansıma anlamı, ikilemeler, dolaylama, deyimler) incelenmektedir. Son olarak terim anlamlı sözcükler ve mecaz anlam kavramları örneklerle anlatılmaktadır.. Video, Türkçe'nin zenginliğinin bir kelimenin farklı anlamlara gelebilecek şekilde kullanılabilmesinden kaynaklandığını vurgulamakta ve konuyla ilgili örnek sorularla devam etmektedir. Bir sonraki videoda sözcükte anlam konusuna devam edileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Çok anlamlılık, sözcüklerin cümle içinde farklı anlamlar kazanmasıdır. Gerçek anlam, sözcüğün ilk ve temel anlamıdır. Mecaz anlam, sözcüğün gerçek anlamından uzaklaşarak kazandığı anlamdır. Yan anlam, sözcüğün temel anlamı dışında kazandığı gerçek anlamlardır
Atasözleri ve deyimler halkın tecrübelerinden ve kültürel birikimlerinden doğmuştur. Yüzyıllar boyunca toplumsal normları ve pratik bilgeliği aktarmışlardır
Bu video, bir eğitmen tarafından DGS (Dikey Geçiş Sınavı) hazırlık programı kapsamında gerçekleştirilen interaktif bir canlı yayındır. Eğitmen, Nagihan, Burak, Şevki, Akın, Eda, Merve, Berkay, Kübra ve Adıyaman'dan Ceylan Hanım gibi öğrencilerle birlikte programı sunmaktadır.. Videoda, DGS sınavına hazırlık için üç haftalık kapsamlı bir program detaylı şekilde anlatılmaktadır. Sayısal bölümde mutlak değer, basit eşitsizlikler, üslü ifadeler, köklü ifadeler, oran-orantı ve ortalamalar konuları işlenirken, sözel bölümde söz öbekleri, deyimler, atasözleri, ikilemeler, cümlede anlam ve cümlenin iletisi gibi konular ele alınmaktadır. Her konu için en az 100 soru çözme ödevi verilmekte ve haftalık çalışma planı paylaşılmaktadır.. Ayrıca videoda DGS ve KPSS sınavlarına hazırlık stratejileri, motivasyonun önemi, deneme sınavlarının nasıl çözüleceği ve ilerleyen haftalarda yapılacak tekrar çalışmaları hakkında bilgiler verilmektedir. Programın her gün çalışma rutini, Pazar günü DGS denemesi yapılması ve Cuma günü sayı problemleri konusuna başlanması gibi detaylar da paylaşılmaktadır.
Bu video, Rüştü Hoca tarafından sunulan "On Dakika Serisi" kapsamında hazırlanmış bir Türkçe dil bilgisi eğitim içeriğidir.. Videoda sözcükte anlam ve mecazi söyleyiş konuları detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk bölümde gerçek anlam, yan anlam, mecaz anlam, terim anlam, eş anlam ve zıt anlam gibi temel kavramlar örneklerle açıklanırken, ikinci bölümde dolaylama, güzel adlandırma, atasözü gibi mecazi söyleyiş türleri incelenmektedir.. Öğretmen ayrıca sınavlarda karşılaşılabilecek soru tiplerini ve çözüm yöntemlerini paylaşmakta, özellikle deyimler, ikilemeler ve kelime öbeklerinin sınavlarda değerli olduğunu belirtmektedir. Ayrıca gerçek-mecaz ayrımı gibi konuların numaralı cümlelerde sorulabileceği ve sadece yaygın kullanılan mecazi ifadelerin sınavlarda yer alabileceği vurgulanmaktadır.
Bu video, Kadir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Kübra adında bir öğrenciyi de ders sırasında yanına almıştır.. Video, sözcükte anlam konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. Gerçek anlam, yan anlam, mecaz anlam, terim anlam, eş anlamlı, yakın anlamlı, eş sesli ve zıt anlamlı sözcükler, sözcüklerde anlam değişmeleri, deyim aktarması, benzetme, teşbih, soyutlaştırma, somutlaştırma, genel-özel anlam, nicel-nitel anlam, yansıma sözcükleri, atasözleri ve ikilemeler gibi konular örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca ÖSYM sınavlarında karşılaşılabilecek soru tipleri çözülmekte, boşluk doldurma soruları ele alınmakta ve "nergis" kelimesinin etimolojik kökeni ile Yunan mitolojisindeki Narsis hikayesi anlatılmaktadır. Öğretmen, konuları günlük hayattan örneklerle pekiştirmekte ve öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini göstermektedir.
Deyimler, halk arasında yaygın kullanılan kalıplaşmış söz öbekleridir. Deyimlerdeki kelimelerin yeri değiştirilemez ve çoğunlukla mecazi anlamdadır. Deyimlerde teşbih ve mecaz-i mürsel en çok kullanılan söz sanatlarıdır
Sayfada G harfiyle başlayan 165 deyim ve anlamları bulunmaktadır. Deyimler alfabetik sırayla listelenmiştir
Sözlükte yaklaşık 3000 deyim ve anlamları bulunmaktadır. Deyimler, gerçek anlamından uzak, kalıplaşmış söz öbekleridir. Deyimler baş harflerine göre sayfalara ayrılmıştır
Bu video, bir öğretmenin sınıfında deyimlerin konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen ve öğrenciler arasında diyaloglar geçmektedir.. Videoda deyimlerin tanımı ve özellikleri anlatılmaktadır. Deyimlerin gerçek anlamlarının dışında mecaz anlamda kullanıldığı, atasözleri gibi öğüt vermediği ancak konuşmalarımıza ve yazılarımıza güzellik ve canlılık kattığı belirtilmektedir. Öğretmen, bir sonraki derste deyimleri tek tek inceleyeceğini söyleyerek dersi sonlandırmakta ve öğrencilerin sınıf başkanlığı adaylığı konusunda bir tartışma yaşanmaktadır.
Bu video, Tonguç Dershane tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Bir öğretmen ve Tonguç adlı bir öğrenci, öğrencilere Türkçe'deki deyimler, atasözleri ve özdeyişler konusunu anlatmaktadır.. Videoda deyimler, atasözleri ve özdeyişler arasındaki farklar karşılaştırmalı olarak açıklanmakta, günlük hayatta kullanılan örnekler verilmektedir. Öğretmen, bu ifadelerin gerçek ve mecaz anlamlarını göstermekte, çeşitli atasözlerinin anlamlarını ve doğru kullanımını örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca, metinlerde anlam bütünlüğüne göre atasözlerinin nasıl kullanılacağı da ele alınmaktadır.. Video, Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu konuya verdiği önem vurgulanarak başlamakta ve öğrencilere ödevler hakkında bilgi vererek sonlanmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin Dinamo Plus sayfasındaki yazılı provaları ve testleri çözmeleri gerektiğini belirtmekte ve dersin sonunda meydan okuma soruları ve ödül soruları yapmalarını tavsiye etmektedir.