Gelecekteki Düzenlemeler İçin Şimdiki Zaman
Şimdiki zaman, kesin gelecekteki düzenlemeler için kullanılır. Düzenlemelerin zamanı önceden bilinir ve günlükte yazılabilir. Birden fazla kişinin bilgisi ve önceden hazırlık vardır
- speakenglish.com.tr
Şimdiki zaman, kesin gelecekteki düzenlemeler için kullanılır. Düzenlemelerin zamanı önceden bilinir ve günlükte yazılabilir. Birden fazla kişinin bilgisi ve önceden hazırlık vardır
Present simple is used for repeated actions and scheduled events. Affirmative sentences use base form, third person adds -s. Negative and questions use do/does with main verb. Verb to be forms present simple with specific structure
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı görselleri vektörel hale dönüştürme yöntemini göstermektedir.. Videoda, herhangi bir görseli vektörel hale çevirmenin en hızlı ve kolay yöntemi anlatılmaktadır. Konuşmacı, görüntü izleme ayarını kullanarak, nesne menüsünden "genişlet" seçeneğini uygulayarak ve grubu çözerek görselleri vektörel hale getirme sürecini adım adım göstermektedir. Ayrıca, bu yöntemin siyah-beyaz ve renkli görseller için nasıl uygulanabileceği de örneklerle açıklanmaktadır.
Section I contains sentence completion exercises. Section II presents sentence completion questions. Section III tests sentence ordering skills. Section IV focuses on conversation practice. Section V includes question completion exercises
Past tense describes actions that have already happened. The past tense of "write" is either "wrote" or "written". "Write" is an irregular verb that doesn't follow "-ed" rule
Bu video, bir İngilizce dil eğitimi dersidir. Eğitmen, İngilizce'deki sıklık zarflarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, sıklık zarflarının ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını açıklamaktadır. Önce tek kelimeden oluşan sıklık zarfları (never, seldom, rarely, sometimes, often, usually, always) tanıtılmakta, ardından iki kelimeden oluşan sıklık zarfları (once a week, every day, on Sundays, every Monday) incelenmektedir. Eğitmen, sıklık zarflarının cümle içindeki konumları, olumsuzluk anlamındaki "never" kelimesinin kullanımı ve sıklık zarflarını sorma şekilleri (how often) hakkında örneklerle açıklamalar yapmaktadır. Video, öğrencilere konuyu tekrar etmeleri için uygulama ve test önerileriyle sonlanmaktadır.
Bu video, Yılmaz Aydın tarafından sunulan bir Türkçe dilbilgisi dersidir.. Videoda üç çoğul kişi iyelik eki konusu ele alınmaktadır. Yılmaz Aydın, normal çoğul eki almış bir ismin üzerine üç tekil kişi iyelik eki geldiğinde nasıl ayırt edileceğini açıklamaktadır. Püf nokta olarak "tamlayan çoğul olursa tamladaki ları üç çoğul kişi iyelik eki olur" ifadesi verilmektedir. Video, örnekler ve TYT sorusu üzerinden konuyu pekiştirmekte, son olarak izleyicilere bir uygulama sorusu sunulmaktadır.
Python installation required from python.org. Turtle graphics library needed for heart creation
Bu video, bir İngilizce dil öğretmeninin öğrencilere Simple Present (Geniş Zaman) ve Present Continuous (Şimdiki Zaman) zamanlarını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, önceki derslerde öğretilen bilgileri hatırlatarak başlıyor ve bu iki zamanın arasındaki farkları örneklerle açıklıyor. Simple Present'ın genelleme, saatlerin belirtilmesi ve stative fiillerin kullanımı gibi durumlarda kullanıldığı, Present Continuous'ın ise şu anda yapılan eylemleri ve değişen durumları ifade etmek için kullanıldığı vurgulanıyor. Öğretmen, öğrencilerin sık yaptığı hataları göstererek, "moment" kelimesinin kullanımı, "every week" gibi ifadelerin genelleme anlamına geldiği ve "wear" gibi fiillerin kullanımı gibi konuları örneklerle pekiştiriyor.
Bu video, bir öğretmenin çocuklara Türkçe dersi verdiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, şiirde konu ve ana duygu bulma konusunu anlatmaktadır.. Video, şiirin tanımıyla başlayıp şiirdeki temel kavramları (dize/mısra, kıta/dörtlük, şair/ozan) açıklamaktadır. Ardından Mehmet Necati Öngay'ın "Türkiye'miz" şiiri üzerinden bu kavramlar gösterilmektedir. Daha sonra çeşitli şiirler üzerinden şiirdeki konu ve ana duygu bulma teknikleri örneklerle anlatılmaktadır. Örnekler arasında "Oyun Sevgisi", "Cumhuriyet Bayramı Sevinci", "Doğa Sevgisi", "Okul Sevgisi", "Papatya Sevgisi" ve "Bayrak Sevgisi" gibi konular bulunmaktadır.
Modal verbs express likelihood, ability, permission and obligation in the past. Perfect infinitive is formed with 'have' + past participle. Modals of lost opportunity include 'should have', 'could have' and 'would have'
Bu video, bir eğitim içeriği olup, anlatıcı Illustrator programında çember aracının kullanımını göstermektedir.. Video, çember aracının temel kullanımını adım adım göstermektedir. Önce normal çember çizimi, ardından shift tuşu ile merkezi sabit tutarak çember çizimi anlatılmaktadır. Daha sonra shift ve alt tuşu ile merkezi sabit tutarak yarıçapını değiştirerek çember çizimi gösterilmektedir. Son olarak yarım çember çizimi için iki farklı yöntem (makas aracı ile ayırma ve Pathfinder ile birleştirme) detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı AutoCAD'den PDF çıktısı alma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, DWG veya AutoCAD dosyalarından PDF çıktısı alma işlemini detaylı olarak anlatmaktadır. Konuşmacı, betonarme yapı tasarımı dersi projesinden temel planı örnek olarak kullanarak, sayfa ayarları, kağıt boyutu seçimi, ölçek belirleme, pencere seçimi ve çıktı alma adımlarını göstermektedir. Ayrıca, farklı kağıt boyutlarında (A3, A2, A1, B1) çıktı alma seçenekleri ve yüksek kaliteli (high quality print) çıktı alma teknikleri de açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan C# programlama dersidir. Eğitmen, öğrencilere verilen proje ödevi için örnek bir çözüm sunmaktadır.. Videoda, bir mağaza sistemi örneği üzerinden C# programlama konuları anlatılmaktadır. Örnek, kadın ve erkek ayakkabı satışı yapan bir mağaza sistemini simüle etmektedir. Eğitmen, kullanıcıdan ürün seçimi ve adet bilgisi alarak toplam ödenecek tutarı hesaplayan bir program yazmayı adım adım göstermektedir. Program, if-else koşulları, değişken tanımlama, kullanıcı girişi alma ve matematiksel işlemler gibi temel C# konularını içermektedir. Video sonunda, örnek programın çalıştırılması ve sonuçların gösterilmesi yapılmaktadır.
Bu video, Ayas Hoca tarafından sunulan bir Türkçe dilbilgisi dersidir. Hoca, yan anlam kavramını açıklamaktadır.. Videoda yan anlam kavramı, gerçek anlam ile karşılaştırılarak anlatılmaktadır. Hoca, kanat, ayak, etek, ağız, kuyruk gibi kelimelerin gerçek ve yan anlamlarını örneklerle açıklamakta ve bir soru çözümü yapmaktadır. Ayrıca, yan anlamların genellikle organ isimleri (boğaz, kol, baş, burun, diş) üzerinden benzerlik ilişkisi yoluyla oluştuğu belirtilmektedir. Video, öğrencilere ödev için örnekler sunarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir çocuk dersi formatında olup, Ipek öğretmeni, Ada, Efe, Deha, Nazlı ve Cesur gibi karakterlerin yer aldığı bir matematik dersini konu alıyor. Karakterler arasında futbol kartları konusunda bir kavgası olan Ada ve Efe bulunmaktadır.. Video, Ada ve Efe'nin futbol kartları konusundaki kavgasından başlayıp, arkadaşlarının onları barıştırmaya çalışmasıyla devam ediyor. Sonunda öğretmenin eşit kollu terazi dersi sırasında, doğru ağırlıkları seçemeyen Ada ve Efe'nin ıslanmasıyla barışma fırsatı elde ediyorlar. Öğretmen, terazi dengesinin nasıl sağlandığını örnekleyerek, arkadaşlar arasında anlaşmazlıkların konuşarak çözülebileceğini vurguluyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Word programında tek sütunlu sayfaları nasıl çoklu sütunlara ayırabileceklerini göstermektedir.. Video, Word'de sayfa düzeni bölümünden sütunlar seçeneğini kullanarak tek sütunlu sayfaları iki, üç veya daha fazla sütuna ayırma sürecini adım adım anlatmaktadır. Ayrıca sütunlar arasına çizgi koyma, boşlukları ayarlama, sütun genişliklerini düzenleme ve her sütunun farklı boyutta olmasını sağlama gibi özelleştirme seçenekleri de gösterilmektedir. Son olarak, bazı Word sürümlerinde veya online Word dosyalarında sayfa düzeni bölümünde sütunlar bölümü bulunmadığında tablolar kullanarak sayfayı ikiye ayırma yöntemi de örnek olarak sunulmaktadır.