Karar, katma değeri yüksek yatırımları teşvik etmeyi amaçlamaktadır. İller sosyo-ekonomik gelişmişlik seviyelerine göre altı bölgeye ayrılmıştır. Asgari sabit yatırım tutarı bölgelere göre 1-5 milyon TL arasında değişmektedir
WhatsApp, nakliye işlerini kolaylaştırmak için grup mesajlaşma özelliği sunmaktadır. Gruplar bölgelere göre ayrılmış şekilde tasarlanmıştır. Kullanıcılar nakliye işleri hakkında anlık bilgi alışverişi yapabilir. Gruplar nakliyeciler ve iş arayanlar için iletişim platformu sağlar
Deniz taşımacılığı dünyada en çok tercih edilen ulaşım şeklidir. Deniz yolu taşımacılığı hava yolundan 14, karayolundan 7 kat daha ucuzdur. Deniz yoluyla sınır aşımı olmadan doğrudan taşıma yapılabilir
Bu video, hava taşımacılığı dersinin ilk ünitesi olan "Ulaştırma Sistemi" konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, ulaştırma ve ulaştırma sistemi kavramlarını tanımlayarak başlıyor ve bu sistemlerin gerekliliğini ve önemini açıklıyor. İçerikte ulaştırma sisteminin temel unsurları, sosyal ve ekonomik katkıları, sürdürülebilir ulaştırma özellikleri ve ulaştırma alt sistemleri (karayolu, denizyolu, demiryolu ve boru hattı taşımacılığı) detaylı olarak ele alınıyor. Ayrıca taşıma türü seçiminde göz önünde bulundurulması gereken kriterler (maliyet, hız, güvenilirlik, izlenebilirlik, yükün özellikleri, esneklik) de açıklanıyor. Video, dersin temel bir öğrenme kaynağı olmadığını ve ders kitabından, televizyon programlarından ve Anadolu Ekampüs sistemindeki diğer öğrenme kaynaklarından yararlanılması gerektiğini belirterek sonlanıyor.
TİO, eşya ve kargo taşımacılığı yapan gerçek veya tüzel kişiliklere verilen belgedir. Belge karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu modlarında taşıma imkanı sağlar
Lojistik, hammaddeden tüketiciye kadar tüm süreçleri kapsar. Taşımanın lojistik maliyet içindeki payı yüzde 40'tır
Uluslararası ticarette FCL ve LCL olmak üzere iki farklı yük taşımacılığı sistemi vardır. Konteyner taşımacılığı yaş meyve ve yüksek tonajlı malların taşınmasında kullanılır
Bu video, 2000 yılında faaliyetlerine başlayan İnsan Grup ve IMS Lojistik şirketinin tanıtımını içeren bir reklam filmidir.. Video, şirketin 60 adet tır filosu ile Ortadoğu ve Orta Asya hattına verdiği hizmetleri anlatmaktadır. Şirketin Avrupa, Amerika ve Asya'da bulunan 146 acentesi, karayolu, denizyolu ve havayolu hizmetleri sunduğu belirtilmektedir. Ayrıca, özellikle zorlu coğrafi bölgelerde lojistik operasyonlarını sahadan yöneten tecrübeli ekibi sayesinde rakiplerinden ayırt edildiği vurgulanmaktadır.
Bu video, "Tehlikeli Madde Lojistiği ve İş Güvenliği" kitabının altıncı ünitesini anlatan bir eğitim dersidir. Konuşmacı, denizyolu ve demiryolu taşımacılığında tehlikeli maddelerin taşınması konusunu ele almaktadır.. Video, dört temel amaca odaklanmaktadır: yasal düzenlemelerin öğrenilmesi, deniz yoluyla taşımadaki temel ilkelerin özetlenmesi, demiryolu ile taşımanın temel ilkelerinin özetlenmesi ve güvenlik önlemlerinin açıklanması. İçerikte uluslararası denizcilik örgütü (IMO) ve uluslararası demiryolu taşımacılığı hükümetlerarası örgütü (COTIF) tarafından hazırlanan düzenlemeler, Türkiye'deki yasal düzenlemeler, tehlikeli madde sınıflamaları ve yük ilgilisinin, kıyı işletmecisinin ve gemi kaptanın yükümlülükleri detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, bir hukuk semineri formatında olup, profesör, avukatlar ve lojistik uzmanları tarafından sunulan taşıma hukuku konulu bir eğitim oturumunu içermektedir. Katılımcılar arasında Avukat Erdem Taş, Avukat Ahmet Erhan ve Msc Gemi Acenteliği'nden bir uzman bulunmaktadır.. Seminer, farklı taşıma türlerinin (karayolu, demiryolu, havayolu ve denizyolu) uygulanacak hukuki kurallarını detaylı olarak ele almaktadır. CMR, CIM, Montreal Sözleşmesi gibi milletlerarası taşıma sözleşmeleri, karma taşıma sözleşmeleri, konşimento belgeleri, sorumluluk sınırları, bildirim süreleri ve zamanaşımı kuralları gibi konular incelenmektedir. Ayrıca, Brüksel Antlaşması, Incoterms ve taşıma işleri organizatörlüğü taslak yönetmeliği gibi güncel hukuki konular da tartışılmaktadır.. Seminerde teorik bilgilerin yanı sıra, Und Adriyatik gemisi kazası ve Düsseldorf-Rotterdam-İzmir-Manisa taşıma örneği gibi pratik uygulamalar üzerinden taşıma hukukunun nasıl işlediği açıklanmaktadır. Etkinlik, soru-cevap oturumu şeklinde ilerlemekte ve bir sonraki hafta Cüneyt Süzel ve Türkay Özdemir'in katılımıyla devam edeceği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından denizyolu taşımacılığı ve Türkiye'deki limanlar hakkında bilgi verilmektedir.. Video, denizyolu taşımacılığının en ucuz taşımacılık türü olduğunu açıklayarak başlıyor ve Türkiye'nin denizcilik durumunu ele alıyor. Ardından liman kavramı, hinterland (arka bölge) kavramı ve Türkiye'deki önemli limanlar (İstanbul, İzmit, Ambarlı, Bandırma, Samsun, Sinop, Trabzon, Dans, İskenderun, Mersin, Antalya ve Kuşadası) detaylı olarak inceleniyor. Her limanın gelişmesinde etkili olan faktörler (demir çelik fabrikası, petrol rafinerisi, doğalgaz termik santrali, bor, demiryolu ulaşımı ve serbest ticaret bölgesi) açıklanıyor. Video, dünyanın en büyük limanlarının Hollanda'daki Amsterdam ve Rotterdam limanları olduğunu belirterek sona eriyor.
Bu video, bir öğretmenin ulaşım konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, haritalar kullanarak soruları çözmekte ve öğrencilerin kalıcı öğrenme için not alma yöntemlerini paylaşmaktadır.. Videoda demiryolu ağı, demiryolu taşımacılığı, denizyolu taşımacılığı, hava yolları ve boğazlar gibi ulaşım konuları ele alınmaktadır. İlk bölümde demiryolu ağı yoğunluğu, demiryolu taşımacılığı ve denizyolu taşımacılığı gibi konular işlenirken, ikinci bölümde havayolu ulaşımının gelişmiş ekonomi merkezleri ve doğal engellerin fazla olduğu ülkelerde nasıl kullanıldığı açıklanmaktadır.. Öğretmen, Japonya, Fransa, Avustralya ve Norveç gibi gelişmiş ülkeleri ile Nijerya gibi gelişmiş olmayan ülkeleri karşılaştırarak havayolu trafiğinin kullanım alanlarını analiz etmektedir. Video, ulaşımla ilgili on sorunun tamamlanmasıyla sona erer ve doğal afetler konusunun bitirileceği belirtilir.
Bu video, bir konuşmacının forwarder kavramını ve hizmetlerini anlattığı bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, Arkas Lojistik'in temsilcisi olarak görünmektedir.. Video, forwarder kavramının Türk Ticaret Kanunu'ndaki tanımıyla başlayıp, lojistik sürecinin ne olduğunu açıklamaktadır. Ardından forwarderların denizyolu taşımacılığında nasıl önemli bir rol oynadıkları, Türkiye'deki forwarder firmalarının sayısının 2008'den bu yana altı kat arttığı ve forwarderların sunduğu hizmetler (operasyonel yapılar, satış, dökümantasyon, gümrükleme, finans) detaylı olarak anlatılmaktadır. Son bölümde ise forwarderların müşterilere sağladığı avantajlar ve özellikle kötü günlerde taahhütlerini nasıl yerine getirdikleri vurgulanmaktadır.
Bu videoda Esin, intermodel taşımacılık kavramını açıklıyor.. Video, intermodel taşımacılığın tanımını yaparak başlıyor ve ardından lojistik bir örnek üzerinden nasıl uygulandığını anlatıyor. Örnek, bir yükün karayolu, denizyolu ve demiryolu olmak üzere üç farklı taşıma modu kullanılarak İtalya'dan Lüksemburg'a nasıl ulaştırıldığını adım adım açıklıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan denizyolu taşımacılığında kullanılan teknik terimler hakkında eğitim dersi formatındadır.. Ders, denizyolu taşımacılığında kullanılan İngilizce kökenli teknik terimlerin tanıtımıyla başlayıp, armatör, acente, coloader, BL of Lading, charter party gibi temel kavramları açıklamaktadır. Daha sonra konteyner taşımacılığında önemli olan free time kavramı, limanda depolama ücretleri, CF tarihleri, TC ücretleri ve çeşitli navlun ek ücretleri (CAF, BUFF, WARRIS SEARCHARGE, HIGH CUBE SEARCHARGE, IMPO CHARGE) detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video, bir sonraki derste konşimento konusunun anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, 2000 yılında faaliyetlerine başlayan İnsan Grup ve IMS Lojistik şirketinin tanıtımını içeren bir reklam filmidir.. Video, şirketin 60 adet tır filosuyla Ortadoğu ve Orta Asya hattına verdiği hizmetleri anlatmaktadır. Şirketin Avrupa, Amerika ve Asya'da bulunan 146 acentesi ile karayolu, denizyolu ve havayolu hizmetleri sunduğu belirtilmektedir. Ayrıca, özellikle zorlu coğrafi bölgelerde lojistik operasyonlarını sahadan yöneten tecrübeli ekibi sayesinde rakiplerinden ayırt edildiği vurgulanmaktadır.
Bu video, "Tehlikeli Madde Lojistiği ve İş Güvenliği" kitabının ikinci ünitesini anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, tehlikeli maddelerin taşınmasında kullanılan araçları detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, tehlikeli maddelerin taşınmasında kullanılan araçları üç temel amaç doğrultusunda ele almaktadır: araç örneklendirme, taşıma türlerini tanımlama ve taşıma türü seçimi ile araç tercihlerinin nasıl oluştuğunu açıklamak. İçerikte karayolunda, denizyolunda, demiryolunda ve havayolunda kullanılan araçlar detaylı olarak incelenmekte, her bir taşıma türünde kullanılan araç türleri ve bu araçlarla taşınabilecek tehlikeli madde sınıfları hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca çok türlü taşımacılıkta kullanılan konteynerler ve bunların özellikleri de anlatılmaktadır.
Bu video, Türkiye Trans Lojistik'in uluslararası taşıma hizmetlerini tanıtan bir tanıtım filmidir.. Video, Türkiye Trans Lojistik'in sunduğu zati eşya taşıma seçeneklerini (karayolu, havayolu ve denizyolu) anlatmaktadır. Ayrıca taşıma öncesi ve sonrası hizmetler hakkında bilgi verilmekte ve şirketin 40 yıllık hizmet deneyimine değinilmektedir. Video, izleyicilere daha detaylı bilgi için web sitesini ziyaret etmeleri tavsiyesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, denizyolu taşımacılığındaki CIF (Cost, Insurance and Freight) teslim şeklini açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, CIF teslim şeklinin tanımı ve özellikleri hakkında bilgi vermektedir. CIF teslim şekli sadece denizyolu taşımacılığında kullanılmakta olup, varış limanı belirtilir. Satıcı, nakliye aracına teslim ettiğinde sorumluluğunu bitirirken, varış limana kadar olan nakliye masrafları ve malın %110'una karşılık sigorta masrafları satıcıya aittir. Videoda, İzmir'den Venedik'e mal gönderme örneği üzerinden CIF teslim şeklinin nasıl uygulandığı açıklanmaktadır.