Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı KDV tevkifatı konusunu açıklamaktadır.. Video, 35 nolu KDV Genel Tebliğ ile 1 Mart 2021'den itibaren karayolu yük taşımacılığına uygulanacak olan %20 oranında KDV tevkifatı hakkında bilgi vermektedir. Tevkifat kavramı, devletin vergi alacağını güvence altına almak amacıyla fatura üzerindeki KDV tutarının alıcı ile satıcı arasındaki bölüştürerek ödenmesidir. Kurye hizmeti veren mükelleflerin düzenleyeceği faturalarda bu oranın uygulanması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, Sınırlı Sorumlu Kardaşlar Karayolu Yük Taşıma Kooperatifi'nin tanıtımını yapan bir reklam filmidir.. Video, kooperatifin 600 araç kapasitesi ile İç Anadolu'nun en güçlü araç filosuna sahip olduğunu vurguluyor. Komple nakliyat ve parsiyel nakliyat gibi her türlü taşımacılıkta çözüm ortağı olarak tanıtılıyor. Türkiye'nin her yerine yükün zamanında ve güven içinde gitmesi için hizmet verildiği belirtiliyor. Video sonunda kooperatifin Sivas merkezindeki adresi ve telefon numaraları paylaşılmaktadır.
Bu video, bir konuşmacı tarafından sunulan SRC 3 ve 4 gruplarına yönelik TIR mevzuatı hakkında hazırlanmış eğitim içeriğidir.. Video, TIR'in uluslararası transit karayolu taşımacılığı anlamına geldiği bilgisiyle başlayıp, TIR sisteminin gümrük vergilerini garanti altına almak için tasarlandığı açıklanmaktadır. İçerikte karayolu taşıt onay belgesi, ATA karnesi ve TIR karnesi gibi belgeler detaylı olarak anlatılmakta, transit operasyonları, taşıma türleri ve gümrük kapıları hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Ayrıca yabancı plakalı araçların Türkiye'deki kalma süreleri, TIR sistemine kayıtlı araçların gereklilikleri ve CMR sigortası gibi konular da ele alınmaktadır. Video, sınavlarda sıkça çıkan sorulara odaklanarak örneklerle pekiştirilmektedir.
Yönetmelik karayolu taşımacılık faaliyetlerini düzenler ve güvenliği sağlar. Kamuya açık karayollarında motorlu taşıtlarla yapılan yolcu ve eşya taşımalarını kapsar. Özel otomobil, traktör ve resmi taşıtlarla yapılan taşımalar kapsam dışındadır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan karayolu taşıma yönetmeliği dersidir. Eğitmen, SRC sınavından çıkan soruları ve önemli konuları öğrencilere anlatmaktadır.. Videoda karayolu taşıma yönetmeliğine göre çeşitli önemli konular ele alınmaktadır. Öncelikle yolcu bagajı ücretsiz taşıma limiti (45 km), araç iç sıcaklığı (24 derece), hız körlüğü, geçiş üstünlüğü sıralaması, freni bozuk araçlar için çekme kuralları, farların aydınlatma mesafeleri, yük taşımacılığı için boşluk gereklilikleri ve gabarit ölçüleri gibi konular detaylı olarak açıklanmaktadır. Eğitmen, her konuyu örnek sorularla destekleyerek ve sınavda çıkabilecek soru tiplerini göstererek öğrencilere yardımcı olmaktadır.
TİO, eşya ve kargo taşımacılığı yapan gerçek veya tüzel kişiliklere verilen belgedir. Belge karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu modlarında taşıma imkanı sağlar
Turist taşıma araçlarında havalandırma, ısıtma ve soğutma tesisatı aranmaz. Tarifeli otobüslerde terminal ve ara duraklar dışında yolcu indirilip bindirilemez. Otobüsler ilk 3 yaş sonunda ve sonrasında yılda bir teknik muayeneye tabi tutulur
Bu video, karayolu taşımacılığında sürücülere zorunlu tutulan SRC belgesi hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, SRC dört belgesinin ne olduğu, hangi alanlarda kullanıldığı ve nasıl alınabileceği konularını ele almaktadır. SRC dört belgesinin yurt içinde yük ve eşya taşımacılığı için geçerli olduğu, 66 yaşını geçmemiş sürücüler tarafından kullanılabileceği belirtilmektedir. Ayrıca, belgeyi almak için sınava girme veya muafiyet başvurusu yapma seçenekleri, sınav detayları ve gerekli belgeler hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan SRC (Sürücü Mesleki Yeterlik Belgesi) sınavına hazırlık amaçlı soru çözüm dersidir. Eğitmen, güncel sınav sorularını çözmekte ve öğrencilerin başarılarını paylaşmaktadır.. Videoda SRC sınavının ne olduğu, sınav formatı ve SRC-1, SRC-2, SRC-3, SRC-4 ve SRC-5 belgeleri hakkında bilgiler verilmektedir. Eğitmen, 17'den 25'e kadar olan soruları detaylı şekilde çözmekte ve her soru için doğru cevapları açıklamaktadır.. Sorular karayolu taşıma yönetmeliği, tır taşımacılığı, araç muayenesi, gümrük işlemleri, alkollü sürücülerin ehliyet cezaları, tır sisteminin avantajları, araç gürültü seviyesi belgesi, lojistik firma yükleme kuralları, hız sınırları, tır karnesi geçerlilik süreleri, hız tespit cihazları ve araç güvenlik sistemleri gibi konuları kapsamaktadır.
Bu video, Business ChannelTürk'te yayınlanan bir röportajdır. Programda sunucu, Tuzla ADR'nin sahibi Dündar Oz (veya Dündar Opus) ile tehlikeli maddelerin karayoluyla taşınmasına ilişkin Avrupa Anlaşması (ADR) konusunda sohbet etmektedir.. Röportajda ADR'nin ne olduğu, Türkiye'nin 2010 yılında bu uluslararası anlaşmaya imza attığı ve eğitim süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitimin 49 saatlik olduğu, lisans mezunu olma şartı olduğu ve sınav süreci açıklanmaktadır. Ayrıca Türkiye'de tehlikeli madde güvenlik danışmanlığı mesleğindeki ihtiyaç durumu ve mesleğin ekonomik açıdan cazip olduğu vurgulanmaktadır.. Röportajda Türkiye'de 18 bin kişiye ihtiyaç olduğu ancak şu anda sadece 1500 civarında güvenlik danışmanı bulunduğunu belirtmektedir. Tehlikeli maddelerin dokuz sınıfa ayrıldığı, eğitimlerin açık kitaplı olduğu ve mesleğin stratejik önemi hakkında bilgiler verilmektedir. Dündar Oz, Tuzla'daki şubelerinin yanı sıra Konya'da da Data Academy adlı bir şubelerinin olduğunu belirtmektedir.
Lojistik, hammaddeden tüketiciye kadar tüm süreçleri kapsar. Taşımanın lojistik maliyet içindeki payı yüzde 40'tır
K belgesi, karayolu taşımacılığında yasal zorunluluktur. Belgenin amacı taşımacılık faaliyetlerini güvenli ve yasal hale getirmektir. 2024 yılı için K1 ve K2 belge ücretleri 70.140 TL'dir
Lademetre, karayolu taşımacılığında kullanılan uluslararası bir terimdir. Almanca kökenli terim "yüklenen metre" anlamına gelir. Malların taşıma aracı içinde istiflenemeyen hacim hesaplaması için kullanılır
Bu video, UTIKAD tarafından düzenlenen bir webinar formatında olup, Birol Gun Doğan Mali Müşaviri (30 yıllık tecrübesi olan bir uzman) tarafından sunulmaktadır. Webinar, karayolu taşımacılığı ve lojistik sektöründe uygulanan KDV tevkifatı konusunu ele almaktadır.. Webinar, KDV tevkifatının ne olduğu, neden getirildiği ve karayolu taşımacılığı sektöründeki etkileri üzerine odaklanmaktadır. Video boyunca katılımcıların soruları yanıtlanmakta, özellikle bin TL altındaki işlemler, kiralık araçlarla yapılan taşımacılık, uluslararası taşımacılık, öz mallar, depolama hizmetleri ve fatura kesimi konularında detaylı bilgiler verilmektedir.. Webinar'da ayrıca KDV tevkifatının vergi güvenlik müessesesi olarak değil, hazineye hızlı para aktarımı sağlamak için kullanıldığı, firmaların her ay iki nolu KDV beyannamesi vermesi gerektiği ve kargo işletmelerinin bu düzenlemeye tabi olmadığı gibi önemli bilgiler paylaşılmaktadır. Katılımcıların soruları, tebliğde belirtilen kurallar ve KDV kanunundaki maddeler referans gösterilerek detaylı şekilde yanıtlanmaktadır.
Bu video, Otowork kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, SRC sınavına hazırlananlar için soru çözümü yapmaktadır.. Videoda toplam 20 SRC sınavı sorusu çözülmektedir. Sorular iş öncesi hazırlık, karayolu taşıma yönetmeliği, araç geçme, kalp krizi belirtileri, otobüs kaptanının görevleri, araç kızaklama, e-devlet, dijital göstergeli araçlar, yetki belgeleri, transfer araçları, sigorta poliçesi ve trafik sigortası ile kasko sigortası arasındaki farklar gibi konuları kapsamaktadır. Sunucu, izleyicilere önce soruları kendilerinin cevaplayıp sonra cevaplara bakmalarını tavsiye etmektedir.
Bu video, karayolu yolcu taşımacılığında yapılan yeni yönetmelik değişikliği hakkında bilgi veren bir haber formatındadır. Videoda bir sunucu ve Kocatepe Üniversitesi Türk Müziği Konservatuvarı'nda okuyan bir öğrenci yer almaktadır.. Video, karayolu yolcu taşımacılığında evcil hayvanların araç içerisinde taşınabilirliğinin kabul edildiğini anlatmaktadır. Yeni yönetmelikte evcil hayvanların (kedi, köpek, kuş, saka, muhabbet kuşu, kanarya) araç içerisinde seyahat edebilmesi için aşı karneli olması, 8 kilogram ağırlığında olması ve özel kafeslerde (23-40 cm boyutunda) taşınması gerekmektedir. Yırtıcı hayvanların ise araç içerisinde seyahat etmesi kesinlikle izin verilmeyecektir. Video, bir öğrencinin bu yeni uygulamadan duyduğu memnuniyet ve eksikliklerini de içermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan SRC (Sürücü Ruh Sağlığı) sınavına hazırlık amaçlı eğitim içeriğidir. Eğitmen, sınavda çıkmış ve çıkabilecek soruları çözmektedir.. Videoda eğitmen, SRC sınavına hazırlananlar için çeşitli soruları adım adım çözmektedir. İlk bölümde strese neden olan faktörler, karayolunda araçların kayma nedenleri, geçiş hakkı, GPS sistemi, yağ basıncı göstergesi, zincir takılması gereken lastikler, mali sorumluluk kavramı, şoför yaş sınırları, periyodik muayeneler, gazların sınıf numarası, çeken-çekilen araç arasındaki bağlantı uzunluğu, sisli havalarda sürüş kuralları ve takip mesafesi gibi konular ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise araç takip sistemleri, trafik kazalarında asli kusur sebepleri, ışıklı oklar, harita ölçekleri, harita yönleri, park etme yasakları, sigorta teminatları, virajlar, kavşak kuralları, yetki belgesi türleri ve karayolu taşıma yönetmeliği gibi konular işlenmektedir.. Eğitmen, bazı soruları "yıldızlı" olarak işaretleyerek sınavda çıkması muhtemel sorulara dikkat çekmekte ve izleyicilere soruları önce kendilerinin cevaplamasını, ardından cevaplara bakmalarını tavsiye etmektedir.
Bu video, bir lojistik derneğinin tanıtım etkinliğinde yapılan sunumları içermektedir. İlk bölümde derneğin başkanı Mehmet Hoca, ikinci bölümde ise 25 yıllık sektör deneyimine sahip bir lojistik uzmanı konuşmaktadır.. Video, lojistik derneğinin 15 yıllık geçmişi, faaliyetleri ve tedarik zinciri yönetiminin önemini ele almaktadır. Derneğin bireysel üyeliği, düzenlediği konferanslar, yarışmalar ve eğitim programları hakkında bilgiler verilirken, tedarik zinciri yönetiminin farklı departmanlar ve üçüncü partilerle entegrasyonunun önemi vurgulanmaktadır.. Sunumda ayrıca lojistik standartları geliştirme çalışmaları, depolama ve karayolu taşımacılığı standartları gibi derneğin faaliyetleri anlatılmaktadır. Konuşmacı, lojistik sürecinin sadece bir parçası olmadığını, satış-pazarlama ve ticaret departmanlarıyla entegre çalışması gerektiğini ve süreçteki iletişim eksikliklerinin nedenlerini örneklerle açıklamaktadır.