Bu video, bir konuşmacının gelişmiş ülkelerdeki iş güvenliği ve meslek hastalıkları konusundaki görüşlerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, gelişmiş ülkelerde iş güvenliği önlemlerinin daha iyi olduğu iddiasını ele alarak, bu durumun sadece gelişmişlik düzeyinden değil, örgütlü işçi sınıfının sendikalarda haklarını araması ve teknolojinin kullanım düzeyinin artmasıyla da ilgili olduğunu açıklıyor. Ayrıca, gelişmiş ülkelerdeki göçmen işçilerin durumu ve meslek hastalıklarının teknolojik gelişmelerle azalmadığı örneklerle anlatılıyor. Video, "gelişmiş ülkelerde çok daha iyi önlemler alınıyor" ifadesinin tamamen doğru olmadığını vurguluyor.
Nüfus piramitleri, nüfusun yaş ve cinsiyet dağılımını gösteren grafiklerdir. Piramitlerin sağ tarafı kadın, sol tarafı erkek nüfusunu gösterir. Piramitlerin tabanı doğum, tavanı ölüm oranlarını gösterir
A millionaire is someone with net worth equal to or exceeding one million units of currency. The term was first used in French in 1719 to describe Mississippi Bubble speculators. The standard French spelling is now "millionnaire"
Otostart kanalından bir auto vlog videosu. Sunucu, yetkili bayilerdeki satış müdürleri ve ikinci el satış yapan galerici satıcılarla görüşerek 2021 otomobil satış durumunu analiz ediyor.. Video, 2021 model araçların stok durumu, fiyatları ve kampanyaları hakkında bilgiler sunuyor. İlk bölümde 2020 model araçların artık stoklarda yeterli olduğu ve firmaların üretimi artırdığı belirtilirken, ikinci bölümde ikinci el araç satışlarının son durumu ele alınıyor. Sunucu, son bir buçuk iki ayda galerilerde ciddi bir sinek avlama modu olduğunu, ancak son dönemde biraz kıpırdanma olduğunu ve ikinci el araç fiyatlarının düştüğünü ancak hala yüksek olduğunu vurguluyor.. Videoda ayrıca kredi oranlarının düşmesinin otomobil fiyatlarına etkisi, "hashtag almıyoruz" kampanyasının önemi ve gelişmiş ülkelerdeki asgari ücretli çalışanların ikinci el araçları rahatlıkla alabildiği örnek gösterilerek Türkiye'de de benzer bir durumun olmasını diliyor.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından nüfus piramitleri konusu anlatılmaktadır.. Video, beş farklı nüfus piramidini (düzgün üçgen piramit, kenarı içe çökük piramit, arı kovanı piramit, çan piramit ve asimetrik piramit) detaylı olarak incelemektedir. Her piramidin hangi ülkelere ait olduğu, nüfus yapısı ve bunların ekonomik ve demografik özellikleri açıklanmaktadır. Ayrıca gelişmiş ve geri kalmış ülkeler arasındaki ekonomik faaliyetler, nüfus artış hızları, milli gelir, şehirleşme, işsizlik, doğum oranları ve ortalama ömür gibi konular karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır. Video, Türkiye'de nüfus ve yerleşme konusuna gelecek bir sonraki derste değinileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
World Bank classifies economies into four income groups: low, lower-middle, upper-middle, and high. Classifications updated annually on July 1 based on GNI per capita. Atlas method introduced in 1989 for converting GNI to US dollars
Average happiness score across 134 countries was 5.54 points in 2022. Finland ranked highest at 7.8 points, Afghanistan lowest at 1.86 points. Data available from 2013 to 2023
Dağıtım şirketleri kesintileri web sitelerinden duyurur. Alo 186 hattı 7/24 hizmet verir. Planlı kesintiler bakım ve onarım sonrası açılır
Bu video, "Benim Güzel Görümcem" YouTube kanalında yayınlanan 10. sınıf coğrafya kampının 39. gün ve 17. günüdür. Bir öğretmen tarafından sunulan eğitim içeriğinde nüfus piramitleri konusu detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda nüfus piramitlerinin nasıl oluşturulduğu, yorumlanması ve ülkelerin gelişim seviyelerine göre nasıl değiştiği açıklanmaktadır. Eğitmen, kenarları içe çökük piramit (en az gelişmiş ülkeler), düzgün üçgen piramit (biraz daha gelişmiş ülkeler), asimetrik piramit (gelişmekte olan ülkeler) ve arı kovanı piramit (gelişmiş ülkeler) örneklerini göstererek her birinin özellikleri (doğum oranları, ölüm oranları, ortalama yaşam süresi, nüfus artış hızı) hakkında bilgi vermektedir.. Ayrıca, gelişmiş ve az gelişmiş ülkeler arasındaki farklar karşılaştırmalı olarak incelenmekte, tarım yöntemleri, hizmet sektörü, gelir dağılımı, eğitim, sağlık hizmetleri, altyapı, nüfus dağılımı, göç durumu ve nüfus artış hızı gibi konular ele alınmaktadır. Video, 2023 MS ve TYT sınavlarında nüfus piramidi sorularının sorulduğu bilgisiyle öğrencilere sınav hazırlığı konusunda uyarılar içermektedir.
Bu video, yurt dışında mesleki eğitim alma konusunu anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, Türkiye'de meslek liselerinde veya meslek yüksek okullarında alınan diplomaların yurt dışında mesleki eğitim sistemine göre daha az çekici olduğunu vurguluyor. Gelişmiş ülkelerde yapılan bir araştırmaya göre, bir kişinin kariyeri boyunca beş kez en az meslek değiştirdiği belirtiliyor ve bu durumda, dört senelik üniversite diploması yerine kısa süreli, spesifik konulara odaklanan mesleki eğitimlerin daha pratik olduğu anlatılıyor. Gelişmiş ülkelerde "college" olarak adlandırılan bu eğitim birimlerinin ülke bazında değişen isimleri olduğu ve mesleki eğitim sisteminin önemli bir parçası olduğu vurgulanıyor.
Bu video, bir eğitim veya ders formatında, konuşmacının gelişmiş ülkelerdeki silahlı kuvvetlerin siyasi kontrolü hakkında bilgi verdiği bir içeriktir.. Video, Türkiye'deki askeri terfi ve atama mekanizmalarının belirli kıstaslara bağlı olduğunu açıklayarak başlıyor. Ardından Amerika ve İngiltere gibi gelişmiş ülkelerdeki silahlı kuvvetlerin siyasi kontrolü detaylı olarak inceleniyor. Amerika'da silahlı kuvvetlerin savunma bakanlığı bünyesinde olduğu, İngiltere'de ise parlamento ve savunma konseyi tarafından yönetildiği anlatılıyor. Ayrıca, gelişmiş ülkelerdeki silahlı kuvvetlerin sadece savunma görevlerine odaklandığı ve siyasi otoritenin emrine girmeyi kabul ettikleri vurgulanıyor.
Development status is determined by GDP, industrialization, and quality of life. UN uses Human Development Index (HDI) to assess social and economic development. No single metric is universally correct for developing vs developed countries
Bu video, bir konuşmacının gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki bilimsel ve teknolojik farklar hakkında yaptığı bir monologdur.. Konuşmacı, gelişmiş ülkelerin bilimsel, felsefi ve teknolojik buluşların çoğunlukla onların elinden çıktığını, gelişmekte olan ülkelerin ise bu alanda geride kaldığını belirtiyor. Türkiye gibi ülkelerin hastalıklarını tedavi etmek için yabancı ilaçlara ve ameliyatlar için yabancı doktorlara ihtiyaç duyması, eğitim için çocuklarını Amerika, Avrupa gibi ülkelerde yetiştirmesi örneklerle anlatılıyor. Ayrıca, Müslüman ülkelerin neden Kur'an'da yazılı olsa da bu kadar yüzyıldır hiçbir bilimsel buluş yapamadığı sorusu sorularak tartışma devam ediyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan nüfus piramitleri konulu bir ders anlatımıdır. Eğitimci, sınavlarda çıkan bu konuyu detaylı şekilde açıklamaktadır.. Videoda nüfus piramitlerinin yorumlanması, Birleşmiş Milletler'e göre nüfusun üç gruba (genç bağımlı, aktif ve yaşlı bağımlı) ayrılması ve farklı piramit şekilleri (düzgün üçgen, içe dönük üçgen, arı kovanı piramidi, çan şekli ve asimetrik şekil) incelenmektedir. Ayrıca gelişmiş ve geri kalmış ülkelerin ekonomik faaliyet türleri karşılaştırılmakta ve 2016 sınav sorusu üzerinden konu pekiştirilmektedir.. Video, özellikle geri kalmış, gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerin nüfus piramitlerini karşılaştırmalı olarak ele almakta ve bir sonraki videoda çıkabilecek sorular üzerine konuşulacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, ISG Haber'in "Sorun Siz Neden" konseptiyle sunduğu bir röportajdır. Programda sunucu, iş sağlığı ve güvenliği sektöründe uzman olan Erdem Hoca ile uzaktan eğitim konusunu ele almaktadır. Ayrıca videoda bir yazılım firması sahibi de yer almaktadır.. Video, uzaktan eğitim modelinin iş güvenliği sektöründeki uygulamalarını, avantajlarını ve dezavantajlarını incelemektedir. Konuşmacılar, uzaktan eğitim modelinin öğrencilerin 81 ilden eğitim alabilmesini sağladığını, sınav başarısını artırdığını ve ergonomik açıdan dezavantajlar taşıdığını ancak bunların çözülebileceğini belirtmektedir.. Röportajda ayrıca uzaktan eğitim modelinin gelişmiş ülkelerde yaygın uygulandığı, Türkiye'de de gelecekte yaygınlaşacağı vurgulanmaktadır. Erdem Hoca, uzaktan eğitim modelinin geçici bir süreç olduğunu ancak gelecekte hayatımızın her alanına gireceğini belirterek, gençlerin bu süreçte kendilerini geliştirmeleri gerektiğini tavsiye etmektedir.
Bu video, bir öğretmenin kampüsten AYT coğrafya dersinin ülkeler coğrafyası konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda gelişmiş ve az gelişmiş ülkelerin özellikleri, Nijerya, Almanya, Hollanda, Japonya, Çin, Hindistan, İngiltere, Rusya ve Güney Afrika Cumhuriyeti gibi önemli ülkelerin coğrafi konumları, ekonomik faaliyetleri, nüfus özellikleri, iklim özellikleri ve doğal kaynakları detaylı şekilde incelenmektedir. Ayrıca ÖSYM tarzı sorular çözülerek sınavlarda çıkabilecek önemli noktalar vurgulanmaktadır.. Öğretmen, TYT ve AYT sınavlarında ülkelerden soruların çıktığını belirterek, ülkelerin gelişmiş veya az gelişmiş olma durumunun, kıtalarının ve iklimlerinin coğrafi yorumlamalarda nasıl önemli olduğunu vurgulamaktadır. Video, turizmin kültürel etkileri hakkında bir soru ile sonlanmakta ve bu haftanın ödüllü sorusu öğrencilere bırakılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı gelişmiş ülkeler hakkında bilgi vermektedir.. Video, gelişmiş ülkelerin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, gelişmiş ülkelerin dünya haritasında gösterildiği bir yapıya sahiptir. Konuşmacı, gelişmiş ülkelerin ortak özelliklerini (güvenli, özgür ve sağlıklı bir hayat sağlama, yüksek kişi başına düşen milli gelir, insan haklarına saygılı yönetim anlayışı) açıkladıktan sonra, hangi ülkelerin gelişmiş ülke olarak kabul edildiğini anlatmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından nüfus piramitleri konusu anlatılmaktadır.. Videoda çam piramit nüfus piramidi detaylı olarak açıklanmaktadır. Çam piramidi, gelişmiş ülkelerin nüfus piramitlerinden biri olarak tanımlanmakta ve arı kovanı piramitinden farkı nüfusun sonradan artırılmak istenmesidir. Öğretmen, piramidin yaş gruplarına göre nasıl döndüğünü göstererek, ABD ve Kanada gibi ülkelerin çam piramit nüfus piramidine sahip olduğunu ve bunun nedenlerini (ekonomik şartların iyi olması ve dışarıdan göç alması) açıklamaktadır.
Bu video, bir ekonomist ile yapılan röportaj formatında olup, sunucu ekonomi konularında sorular sorarken uzman detaylı açıklamalar yapmaktadır.. Videoda öncelikle IMF kayıtlı 189 ülkeden 140'ını inceleyerek başkanlık ve parlamenter sistemlerin ekonomik performansları karşılaştırılmaktadır. Ardından Türkiye'nin ekonomik durumu, 2014 yılından sonra yaşanan politik risklerin turizm gelirlerine etkisi, 2016 yılında 10 milyar dolar döviz kaybı ve 10 milyon 300 bin turist eksikliği ele alınmaktadır.. Uzman, gelişmiş ülkelerde parlamenter sistemin daha başarılı olduğunu vurgularken, Türkiye'nin ekonomik sorunlarının sistem değişikliğinden ziyade eğitim sistemi ve yüksek teknoloji ihracatı gibi faktörlere bağlı olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, döviz bozdur kampanyası sonrası Türkiye'deki döviz hesaplarının durumu ve vatandaşların neden yabancı paralara yatırım yaptığı açıklanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'nin bilimsel ve patent durumunu anlattığı bir sunum formatındadır.. Konuşmacı, Web of Science ve Avrupa Patent Ofisi'nden 2018 yılı verilerine dayanarak Türkiye'nin bilimsel yayın ve patent sayılarını gelişmiş ülkelerle karşılaştırıyor. İsrail, İran, Çin, Amerika, Almanya, Japonya, Fransa ve Güney Kore gibi ülkelerin bilimsel yayınları ve patent sayıları Türkiye'nin çok gerisinde kaldığı gösteriliyor. Konuşmacı, bilimin ileri giden ülkelerin ekonomik, sağlık, savunma ve politik liderliğine nasıl katkıda bulunduğu ve Türkiye'nin bu alandaki durumunun gelişmiş ülkelerle karşılaştırıldığında ne kadar geride kaldığı vurguluyor.