Charter Party replaces 1922, 1976 and 1994 forms for general maritime trade. Parties agree to perform under Part I and Part II conditions. Part I provisions prevail over Part II in case of conflicts
Hapag-Lloyd'a web sitesi üzerinden kayıt ve giriş yapılabilir. Rezervasyon onayı en fazla 1 iş saati içinde (DRY konteynerler için) verilir. Rezervasyon için kotasyon, rotasyon, konteyner miktarı ve kargo bilgileri gereklidir
Uluslararası ticarette FCL ve LCL olmak üzere iki farklı yük taşımacılığı sistemi vardır. Konteyner taşımacılığı yaş meyve ve yüksek tonajlı malların taşınmasında kullanılır
Bu video, Emre Hoca tarafından sunulan "Konteyner Sistemleri ve İşletmeciliği" dersinin son bölümüdür. Hoca, COVID-19 salgını nedeniyle uzaktan eğitim vermek zorunda kaldığını belirtiyor.. Dersin ana konusu konteyner taşımacılığındaki liman masraflarıdır. Hoca, ihracat ve ithalat masraflarını detaylı olarak açıklıyor: yükleme bedeli, terminal hendrik charge, geçici kabul ücreti, ISP liman güvenlik bedeli, mühür ücreti, konşimento, Enes IF ücretleri, teleks release, tahliye bedeli, tahliye nezaret bedeli, ordinat, gümrük yük bildirim ücreti, ekipman denetim bedeli ve demraş gibi masrafların hangi durumlarda, hangi birimlerde (konteyner başına veya konşimento başına) ve KDV'li/KDV'siz olarak kesildiğini anlatıyor. Dersin sonunda, üç konteyner için oluşabilecek giderlerin hesaplanması örneği çözülüyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan konteyner taşımacılığı konulu eğitim dersidir.. Ders, konteyner taşımacılığının iki ana türünü detaylı şekilde ele almaktadır: FCL (Full Container Load) ve LCL (Partial Container Load). İlk bölümde FCL ve LCL taşımacılığı arasındaki farklar açıklanırken, ikinci bölümde coloader kavramı ve işleyişi anlatılmaktadır. Coloaderların farklı göndericilerin yüklerini bir araya getirip farklı yerlere sevk ettikleri ve bazen aktarma merkezlerini kullanarak hizmet sundukları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca konteyner taşımacılığında faaliyet gösteren farklı aktörlerden (forwarder, coloder, broker, armatör) ve bu sektördeki uzmanlaşma gerektiren işlerden bahsedilmektedir. Video, bir sonraki derste konteyner tiplerinden bahsedileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
"İşıltılarda" programında sunucu Tahire Demircan, Koç Üniversitesi İşletme mezunu ve Londra'da denizcilik master'ını tamamlamış armatör Ecem Kalkavan ile bir röportaj gerçekleştiriyor. Ecem, dört kız kardeşten en büyüğü olarak 20 yaşında işe başlamış ve konteyner taşımacılığı alanında çalışmaktadır.. Röportajda Ecem'in aile şirketinin tarihçesi, Kalkavan ailesinin Kafkasya'dan Rize'ye göçü ve İstanbul'a yerleşmesi anlatılmaktadır. Ayrıca Ecem'in şirketin yönetim kurulu üyesi olarak görevleri, line taşımacılığı alanındaki deneyimleri, Amerika'da yaptığı pazarlama faaliyetleri ve kişisel gelişim süreci ele alınmaktadır.. Röportajda Ecem'in Saint Josef'teki eğitim hayatı, Amerikan okullarındaki deneyimleri ve Londra'daki master programı hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır. Uçakta tanışma hikayesiyle başlayan röportaj, Ecem'in iş hayatı, aile bağları ve kültürel deneyimlerini yansıtan bir şekilde ilerlemektedir.
MSC, 7/24 özel çözümler sunan küresel konteyner taşımacılık lideridir. Hava, kara, deniz ve demiryolu taşımacılığı hizmetleri verilmektedir. 200 bin çalışan, 850 gemi ve 24.5 milyon TEU kapasiteye sahiptir
Bu video, bir lojistik şoförünün günlük iş hayatını ve deneyimlerini paylaştığı bir vlog formatındadır. Şoför, Akbaş Parkı ve Vadi Parkı gibi yerlerde konteyner taşımacılığı yapmaktadır.. Videoda şoför, lojistik sektöründeki maaş ve gelir durumlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Türkiye'de çalışan şoförlerin ortalama 30-35 bin lira kazandığı, yurtdışına gönderilen şoförlerin ise 50-60 bin lira kazandığı belirtilmektedir. Ayrıca, konteyner taşımacılığı sırasında dorse içi düzenin önemi vurgulanmakta ve şoförlerin mazot çalma gibi yanlış davranışlardan kaçınması gerektiği tavsiye edilmektedir. Video, şoförün günlük iş rutinini göstererek, konteyner boşaltma, dorse kesme ve yükleme işlemlerini içermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tehlikeli maddelerin paketlenmesi ve taşıma kuralları hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir.. Video, tehlikeli maddelerin paketlenmesi ve tanklara doldurulması ile ilgili kuralları detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte ambalaj türleri (tek ambalajlar, kombine paketleme, kompozit paketleme, IBC konteynerler), doldurma oranları, plastik ambalajların kullanım süreleri, çok tehlikeli maddelerin taşıma kısıtlamaları ve sıvılaşmaya meyilli maddelerin taşıma kuralları gibi konular açıklanmaktadır.. Eğitimci, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini örneklerle göstermekte ve özellikle kaynama noktası, dolum sıcaklığı, paketleme talimatları (P1, P2, P3) ve özel hükümler gibi önemli bilgileri vurgulamaktadır. Video, silindir, tüpler ve basınç konusuna geçiş yaparak sona ermektedir.
Bu video, Monar YouTube kanalında yayınlanan bir ürün tanıtım videosu olup, konuşmacı karton köşebent hakkında bilgi vermektedir.. Video, karton köşebentin ne olduğu, nerede ve nasıl kullanıldığı konusunu ele almaktadır. Konuşmacı, koli ve konteynerlerin karayolu ve denizaşırı gönderimlerde sallanma ve zarar görme riskini azaltmak için karton köşebentin önemini anlatmaktadır. Ayrıca, karton köşebentin farklı kalınlık ve boyut seçenekleri hakkında bilgi verilmekte ve ürünün nasıl monte edileceği gösterilmektedir.
Yılport, Yılport Holding bünyesinde faaliyet gösteren çok terminalli bir limandır. 2017'de dünyanın en büyük 12. terminal operatörü olmuştur. 2018'de 10 milyon TEU olan kapasite, 2025'te 33.75 milyon TEU'ya ulaşmayı hedeflemektedir
Bu video, Ergüner Nakliyat'ın tanıtımını yapan bir reklam filmidir. Videoda Ergüner Nakliyat'ın kuruluş hikayesi ve hizmetleri anlatılmaktadır.. Video, taşımacılığın insanlık tarihi kadar eski bir ihtiyaç olduğunu vurgulayarak başlıyor ve Ergüner Nakliyat'ın 1981 yılında Mersin'de merhum Acı Sönmez Ergün tarafından kurulduğunu anlatıyor. 2012 yılından itibaren Marmara Bölgesi'nde Ergünler Depolama Nakliyat ve Petrol Ürünleri Ticaret Limited Şirketi olarak faaliyet gösteren şirket, 140 adet Euro 5 güncel araç ile konteyner taşımacılığında lider konuma gelmiştir. Video, şirketin deneyimli şoförleri ve uzman kadrosu ile nakliyat sektörünün öncü kuruluşu olduğunu vurgulayarak sona eriyor.
Konşimento, lojistikte taşıma senedi olarak kullanılan kıymetli evraktır. Malın yüklendiği noktadan varış noktasına kadar taşıma sözleşmesi niteliğindedir. En az 3 asıl belge olarak düzenlenir ve her birine konşimento nüshası denir
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından limancılık sektörünün mevcut durumu ve geleceği konusu anlatılmaktadır.. Ders, dünya limancılık sektörünün durumunu ve Türkiye'deki limancılık sektörünün yapısını detaylı şekilde ele almaktadır. İlk olarak dünya genelindeki liman yükleri ve konteyner elleçlemeleri hakkında istatistiksel bilgiler verilmekte, ardından Türkiye'deki liman kümeleri, yük türleri ve liman başkanlıklarının performansları incelenmektedir. Son bölümde ise büyüyen gemi boylarının limanlar üzerindeki etkileri ve limancılık sektörünün geleceği etkileyen faktörler (endüstri teknolojileri, dijital kırganlık, iklim değişikliği, üretim lokalizasyonu vb.) ele alınmaktadır.
Bu video, bir araç tanıtım videosu olup, sunucu Sebahattin Çakır ve kameraman Bekir Başkan'ın katılımıyla gerçekleştiriliyor.. Videoda Mercedes 1840 model araçta kullanılan optik kılçık dorse tanıtılıyor. Bu dorsten balığın kılçıklarına benzediği için ve uzayıp kısaldığı için bu isim verilmiş. Araç 5700 kg boş ağırlığında, 13 ton civarında yük taşıyabiliyor ve konteyner taşımacılığında 20'lik ve 40'lık konteynerleri taşımak için tasarlanmış. Video, dorenin nasıl uzayıp kısaldığını ve konteyner taşımacılığında nasıl kullanıldığını gösteriyor.
Bu video, bir konuşmacının deniz nakli ve deniz yolu taşımacılığı konusunda bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, konteyner ithalat ve ihracat işlemlerinde karşılaşılan liman masraflarını detaylı şekilde anlatmaktadır. İlk bölümde liman masraflarının ne olduğu ve neden oluştuğu açıklanırken, ikinci bölümde geçici kabul, mühür masrafı, ISP masrafı, konteyner bakım ve temizlik masrafı gibi özel masraflar ele alınmaktadır.. Konuşmacı, Gemlik limanından İngiltere Felix'e bir ihracat örneği üzerinden konteynerin liman sürecindeki hareketlerini adım adım göstermekte ve ihracat ile ithalat arasındaki masraf farklılıklarını karşılaştırmalı olarak sunmaktadır. Ayrıca doğrulanmış brüt ağırlık (VGM) kavramı ve konteyner tipinin ve adedinin seçiminin önemi de videoda vurgulanan konular arasındadır.
Bu video, bir deniz nakliyeciliği şirketinde çalışan bir müşteri temsilcisinin ve Erkan Can adlı operasyon uzmanının, Sinan adlı bir müdürle birlikte deniz nakliyeciliği booking sürecini anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, deniz nakliyeciliği sektöründe müşteri temsilcisinin booking sürecini adım adım göstermektedir. İçerik, müşteri talep alımı, pricing süreci, armatör ile iletişime geçme, teknik teklif hazırlama, TMS programları (Cargo Wise, Select gibi) kullanımı, müşteri kartı oluşturma ve booking formu hazırlama gibi konuları kapsamaktadır.. Eğitimde ayrıca konteyner taşımacılığı alanındaki detaylar, VGM (Veselge Gross Mass) süreci, fabrika dolum tarihi, tonaj bilgisi ve ön taşıma detayları gibi teknik konular da ele alınmaktadır. Video, deniz nakliyeciliği sektöründe çalışanlar veya bu alanda eğitim almak isteyenler için pratik bilgiler ve standart süreçleri göstermektedir.
Bu video, İşkolik programının İzmir'deki 23. Uluslararası İzmir Mermer Fuarı'ndan yaptığı bir röportajdır. Program sunucusu, MYL Lojistik'in genel müdür yardımcısı Ebru Öge ile görüşmektedir.. Röportajda MYL Lojistik'in kuruluş hikayesi, faaliyetleri ve hedefleri anlatılmaktadır. 2007 yılında kurulan şirket, kara, hava ve deniz lojistik hizmetleri sunmakta, özellikle konteyner taşımacılığı ve forwarder hizmeti vermektedir. Ayrıca maden sektöründe de faaliyet göstermekte ve üretim tarafına da geçmektedir. Şirket, İzmir, Bursa, İstanbul, Mersin ve Almanya'da şubeleri bulunmaktadır. Amerika'da ofis açma hedefi de bulunmaktadır. Röportajda şirketin güvenilirlik, yenilikçi olma ve müşteri memnuniyeti gibi hizmet politikaları da vurgulanmaktadır.