Bu video, Bayram Meral tarafından sunulan 2024 KPSS sınavına hazırlık coğrafya dersinin tanıtım ve eğitim içeriğidir. Videoda acil yardım ve afet yönetimi, sınıf öğretmenliği, ilk yardım, hemşirelik, ziraat mühendisliği, sanat tarihi, Türkçe öğretmenliği ve hemşirelik mezunu temsilciler yer almaktadır.. Video, 30 günde tamamlanacak coğrafya dersinin yapısını ve içeriğini tanıtmaktadır. İçerikte Türkiye'nin coğrafi konumu, iklim, yer şekilleri, jeolojik zamanlar, göller, dağlar, akarsular, enerji kaynakları gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca Türkiye'nin farklı bölgeleri (Marmara, Ege, İç Anadolu, Karadeniz, Akdeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu) ve bu bölgelerdeki önemli şehirler detaylı şekilde tanıtılmaktadır.. Videoda harita kullanımı, görselleştirme yöntemleri ve soru kalıpları gösterilmektedir. Öğretmen, KPSS sınavının genel kültür ve genel yetenek soruları içeren bir sınav olduğunu vurgulayarak, öğrencilerin çalışma masalarına özel haritalar asarak bilgileri gözlerinde canlandırmaları gerektiğini tavsiye etmektedir. Ayrıca, 2022-2023 sınavlarında öğrencilerin yaşadığı uygulama sorunlarına çözüm sunmayı amaçlamaktadır.
Coğrafya, dünya üzerindeki coğrafi özellikleri ve ilişkileri öğretir. İnsanların doğal çevreyle etkileşimini ve sonuçlarını inceler. Farklı kültürleri ve yaşam biçimlerini anlamayı sağlar. Yerel ve küresel ekonomik ilişkileri öğretir
Dünya yüzeyinin şekli, büyüklüğü ve coğrafi koordinatlar öğretilir. Harita okuma ve yorumlama becerileri kazandırılır. İklim tipleri ve hava olayları ele alınır. Nüfus dağılımı ve demografik yapı incelenir. Ekosistemler ve çevre koruma konuları işlenir
"Coğrafyanın Kodları" YouTube kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 10. sınıf öğrencilerine coğrafya yazılı sınavına hazırlık amacıyla kapsamlı bir ders sunmaktadır.. Video, coğrafya dersinin temel kavramlarını sistematik bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak coğrafi bakış kavramı ve bileşenleri anlatılmakta, ardından CBS ve uzaktan algılama sistemleri, İDES uygulaması ve haritalarda mekansal verilerin gösterilmesi konuları işlenmektedir. Daha sonra yerin iç yapısı, levha tektoniği, levha hareketleri ve bunların sonucunda oluşan yer şekilleri detaylı şekilde açıklanmaktadır. Son bölümde ise volkanizma, volkanik oluşumlar ve depremler konuları ele alınmaktadır.. Öğretmen, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini göstererek öğrencilere sınav stratejileri sunmakta ve konuları günlük hayattan örneklerle pekiştirmektedir. Özellikle Türkiye'deki önemli coğrafi yapılar (Kuzey Anadolu Fay Hattı, Doğu Anadolu Fay Hattı, Manisa Kula, Ağrı Dağı, Karacadağ) hakkında bilgiler verilmektedir.
Dağcılar Uludağ'da kamp yapıp sis nedeniyle kaybolmuştur. Son sinyal 40°05′ Kuzey, 29°12′ Doğu koordinatlarında alınmıştır. Dağcıların GPS, harita ve pusula gibi yön bulma araçları olmalıdır
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı İngilizce dersidir. Öğretmen, "My Town" (Benim Kasabam) ünitesini anlatmaktadır.. Video, kasabada bulunan dükkanların İngilizce isimlerini öğreterek başlıyor ve ardından önemli kelimeleri (by, corner, get, map, neighborhood, place, road, town, by bread, for the bus, bridge, building, preposition of place) açıklıyor. Daha sonra yer yön bildiren kelimeler (on, behind, in, front of, between, next to, under, near, opposite, in, round) ve bunları cümle içinde kullanma örnekleri veriliyor. Son bölümde ise yer yön sorma ve tarif etme ifadeleri (turn right, turn left, go straight, go to your right, go to your left, go across the street, go along the street) ve bunları harita üzerinde uygulama örnekleri sunuluyor.
Bu video, bir öğretmenin KPSS sınavına hazırlık amacıyla Türkiye'nin coğrafi konumu konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere sorular sorarak cevaplarını alıp ardından açıklamaları yapmaktadır.. Videoda Türkiye'nin jeopolitik konumu, göreceli konumu, matematik konumu, gerçek alanı ve izdüşüm alanı arasındaki farklar, boylamlar ve enlemler gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, doğal ve beşeri unsurlar arasındaki farkı, Türkiye'nin boğazları, orta kuşakta olması, engebeli ve yüksek arazileri gibi coğrafi özelliklerini açıklamakta ve sınavlarda çıkabilecek soru kalıplarını örneklerle göstermektedir.. Ayrıca videoda yerel saat farkı, ulusal saat kavramı, haritaların sınavlarda önemi ve soru çözme stratejileri hakkında tavsiyeler de bulunmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin soru bankalarını nasıl kullanmaları gerektiği ve konuları nasıl tekrar etmeleri gerektiği konusunda da bilgiler vermektedir.
Pusula, manyetik iğneli şeffaf plastik bir araçtır. Pusula avuç içinde, göğüs önünde tutulmalıdır. Hareket yönü oku pusuladan ileriyi gösterir
Latitude lines run east to west from equator, labeled with N (north) or S (south). Longitude lines run north to south from prime meridian, labeled with E (east) or W (west). Coordinates are written as latitude followed by longitude, separated by commas
Bu video, Paraf Z Takımı ve Yunus Hoca tarafından sunulan 9. sınıf coğrafya dersinin dördüncü bölümüdür. Öğretmen, harita okuma ve coğrafi koordinatlar konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, harita kavramı ve özellikleri ile başlayıp, haritaların türleri (genel ve tematik), coğrafi koordinatlar (paraleller, meridyenler, enlem, boylam), yerel saat ve saat dilimleri konularını kapsamaktadır. Öğretmen, konuları harita üzerinde göstererek, günlük hayattan örneklerle ve MEB sınavlarında çıkabilecek soru tipleriyle açıklamaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'nin ortak saat sistemi, saat dilimleri ve tarih değiştirme çizgisi gibi konular da ele alınmaktadır. Öğretmen, MEB'nin artık saat hesaplamaları yerine sadece saat dilimlerini bilmeyi istediğini vurgulamakta ve projeksiyonlar konusunun bir sonraki derste işleneceğini belirtmektedir.
Bu video, 18 yıllık meslek tecrübesine sahip bir öğretmenin Türkiye'nin akarsuları ve delta ovaları hakkında sunduğu kapsamlı bir coğrafya dersidir. Öğretmen, harita çalışmalarını kullanarak konuyu anlatmaktadır.. Video, Türkiye'nin önemli akarsularının (Çoruh, Fırat, Dicle, Meriç, Aras, Bakırçay, Seyhan, Ceyhan gibi) özellikleri, delta ovalarını, havzalarını ve bunların Türkiye'nin coğrafi yapısındaki rolünü detaylı şekilde ele almaktadır. Akarsuların debi, rejim, kirlenme oranları, taşımacılık potansiyeli ve oluşturdukları delta ovaları gibi konular harita üzerinden açıklanmaktadır.. Öğretmen, sınavlarda çıkabilecek soru kalıplarını vurgulayarak, öğrencilerin harita okuma ve mantık kurma becerilerini geliştirmeleri gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca, Türkiye'nin kapalı havzaları (Van Gölü çevresi, Hazar Gölü kapalı havzası, İç Anadolu kapalı havzası, Göller Yöresi kapalı havzası) ve akarsuların doğal sınır yapma özellikleri gibi önemli coğrafi bilgiler de videoda yer almaktadır.
"Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 5. sınıf öğrencileri için yazılı sınavı hazırlamaktadır.. Video, toplam altı soru çözümü içermektedir. İlk bölümde aile rolleri, Türk ve Rus kültürleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar, turizmin faydaları, sadaka taş uygulaması, sosyal yardımlaşma faaliyetleri ve göreceli konum kavramları gibi konular ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise harita üzerinden Aşiyan Caddesi, Rüzgar Sokağı ve Arda Sokağı gibi yerlerin konumları gösterilmekte ve Çınar'ın evinin nerede kaldığını belirlemek için yön yıldızının kullanımı açıklanmaktadır.. Video, beşinci yazılı sınavı hazırlık serisinin bir parçası olup, öğretmen daha önce de benzer içerikler paylaştığını belirtmektedir.
Harita, yeryüzünün kuşbakışı görünümünün küçültülmüş düzlemsel gösterimidir. Paraleller Ekvator'a paralel uzanan, meridyenler kutuplardan geçen dairelerdir. Ekvator dünyayı kuzey ve güney yarımküreye ayırır
"Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, sosyal bilgiler alanında uzman bir öğretmen 9. sınıf öğrencilerine yönelik coğrafya dersi yazılı sınavına hazırlık yapmaktadır.. Video, coğrafya dersinin temel konularını kapsayan 7 sorudan oluşan bir yazılı sınavını çözmektedir. İlk bölümde doğayı oluşturan ortamlar, fiziki coğrafyanın alt dalları, coğrafi bakış açısı, orta çağda coğrafya biliminin gelişimi, harita projeksiyonları ve oryantrik yön bulma gibi konular ele alınırken, ikinci bölümde izohips haritası üzerinden çeşitli soruların çözümü gösterilmektedir.. Öğretmen her soru için detaylı açıklamalar yaparak doğru cevapları vermektedir ve özellikle harita üzerindeki yükselti farklarını, izohips aralıklarını ve noktaların konumlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Video, öğrencilerin yazılı sınavlarına hazırlanmalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Bu video, Türkçe dil eğitimi formatında hazırlanmış bir içeriktir. Videoda Satoshi adında 11 yaşındaki bir öğrenci ile tanışma ve soru-cevap şeklinde ilerleyen bir bölüm bulunmaktadır.. Video, temel Türkçe dilbilgisi ve konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır. İlk bölümde Satoshi'nin tanıtımı ve kişisel bilgileri (adı, yaşı, okulu, sevdiği dersler, konuştuğu diller, milliyetiyeti) sorulmaktadır. İkinci bölümde ise yön gösterme ve harita okuma konuları ele alınmakta, "turn right", "turn left", "go straight ahead" gibi yön ifadeleri ve "between", "opposite", "behind", "in front of", "next to" gibi konum ifadeleri öğretilmektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan kapsamlı bir coğrafya eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilerin harita sorularında yaşadığı eksiklikleri gidermek amacıyla dünya haritası üzerinde önemli bölgeleri ve ülkeleri tanıtmaktadır.. Video, dünya haritası üzerinde ekvator, kıtalar (Kuzey Amerika, Güney Amerika, Afrika, Avrupa, Asya, Avustralya, Okyanusya ve Antarktika) ve okyanuslar (Atlas Okyanusu, Hint Okyanusu, Pasifik Okyanusu) ile başlayıp, her kıta için iklim özellikleri, nüfus yapısı, doğal kaynaklar ve önemli ülkeler hakkında bilgiler vermektedir. Ayrıca Ortadoğu, Kızıldeniz, Basra Körfezi, Arap Yarımadası, Sahra, Bengal Körfezi, Amazon ormanları, Meksika Körfezi, Kaliforniya, Alaska Körfezi, Hudson Körfezi ve Labrador Yarımadası gibi coğrafi bölgeler ve körfezler hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır.. Öğretmen, sınavlarda çıkabilecek soru kalıplarını vurgulayarak, öğrencilerin dünya dilsiz haritası kullanarak bilgileri pekiştirmelerini önermektedir. Ekvatoral iklim, muson bölgesi, ateş çemberi, deprem ve volkanizma bölgeleri gibi önemli coğrafi kavramlar da videoda ele alınmaktadır.