Sabit ivmeli hareket, cismin hızının zamanla düzgün değiştiği harekettir. İvme, birim zamandaki hız değişimidir ve vektörel bir niceliktir. Ortalama ve ani ivmeler sabit ivmeli harekette eşittir
Bu video, bir kişinin evde basit malzemelerle dinamometre yapımını adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda dinamometre yapımı için gerekli malzemeler (pet şişesi, karton, makas, ataç ve lastik) tanıtılmakta ve yapım aşamaları gösterilmektedir. Önce şişe kesilip ölçeklendirilir, ardından delikler açılarak lastikler geçirilir ve ataç ile bağlanır. Son olarak yapılan dinamometre çeşitli nesnelerle (kupa bardak, kalem kutusu, tabanca, boks torbası ve kalemlik) test edilir ve sonuçları gösterilir.
Bu video, iki arkadaşın birlikte yaptığı eğlenceli bir deneyi göstermektedir. Arkadaşlar, bir bebek kuzenlerine (Brocco) ihtiyaç duyacakları için diaper ve çeşitli ürünler kullanarak bir şey yapmaya karar verirler.. Videoda, arkadaşlar önce diaper ve çeşitli ürünler (conditioner, body wash, şampuan, face cleanser, shaving gel) toplarlar. Ardından bu ürünlerle bir karışım hazırlarlar ve sonunda "slime" benzeri bir madde elde ederler. Deney sırasında, hazırladıkları karışımın nasıl göründüğünü ve hissettirdiğini değerlendirirler. Video, arkadaşların bir sonraki videoda ne yapacaklarını tartışarak sona erer.
Bu video, bir anne ve çocuklarının katıldığı bilimsel deneyleri gösteren eğitici bir içeriktir. Anne, çocuklara iki farklı deneyi adım adım göstermektedir.. Videoda iki farklı deney yapılmaktadır. İlk deneyde, sirkede bekletilmiş bir yumurta kabuğu çıkarılarak, kalsiyum kaybı sonucu elastik bir yapıya dönüştüğü gösterilmektedir. İkinci deneyde ise soğuk ve sıcak su kullanılarak renklerin nasıl davranacağı incelenmektedir. Anne, deneyleri yaparken çocuklara sorular sorarak interaktif bir şekilde ilerlemektedir.
Queensland Üniversitesi'nde 1927'de Prof. Thomas Parnell viskozite deneyini başlattı. Zift, bitkilerden, petrolden ve kömür katranından elde edilen bir hidrokarbondur. Parnell, ısıtılmış zift numunesini cam huniye doldurup 3 yıl bekletti
Bilgi, düzenli ve elverişli duruma getirilmiş veridir. Bilim, kanıtlanmış, geçerliği kabul edilmiş, nesnel ve sistemli bilgiler bütünüdür. Araştırma, bilimsel yöntem çerçevesinde planlı ve sistemli veri toplama sürecidir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu dinamometre yapımını göstermektedir.. Videoda dinamometrenin nasıl yapıldığı adım adım anlatılmaktadır. Önce yapılmamış maket gösterilip, ardından yay, halka, el ve dinometre malzemesi kullanılarak yapım süreci detaylı olarak açıklanmaktadır. Sunucu, kapağın bir bölümünden delik açma, yayı halka haline getirme ve tel bağlama gibi adımları göstermektedir. Video, öğrencilere konuyla ilgili detaylı bilgiye sahip olmaları ve ödevlerde yüksek not alabilmeleri için tavsiyelerle sonlanmaktadır.
Fen Bilimleri doğal dünyayı anlama ve açıklama becerisi kazandırır. Gözlem ve deney yapma yeteneklerini geliştirir. Eleştirel düşünme ve veri analizi becerilerini artırır. Teknolojiye ve mühendisliğe olan ilgiyi teşvik eder. Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı konusunda bilinç oluşturur
Bu video, Elektrik Eğitimi kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, okullarda deneme ile yapılan dinamometre yapımını adım adım göstermektedir.. Videoda, deney setinin açılması ve içinden çıkan parçaların (tel, yay ve kaldırma tutma halkası) tanıtımı yapılmaktadır. Ardından telin kıvrılması, halkanın şekillendirilmesi ve dinamometrenin montajı detaylı olarak gösterilmektedir. Son olarak, yapılan dinamometrenin ağırlık testi yapılarak çalışma prensibi açıklanmaktadır. Ayrıca, evde tuvalet kağıdı veya pet şişe gibi malzemelerle de benzer bir deney yapılabileceği belirtilmektedir.
Dinamometreler yayların esneklik özelliğinden yararlanarak kuvvet ölçer. Yay kalınlığı değişirse dinamometrenin ölçtüğü kuvvet değişir. Dinamometreler 10'ar bölmeli yaylara sahiptir
Dokuz farklı kimyasal maddenin pH değerleri ölçüldü. Deney tüpleri, pH kağıdı ve saf su kullanıldı. Maddeler karıştırılıp pH değerleri ölçüldü
Bu video, dinamometre yapımını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda dinamometrenin ne işe yaradığı açıklanarak başlanıyor: cismin ağırlığını ve cisme etki eden kuvvetin şiddetini ölçmeye yarar. Ardından dinamometre yapımı için gerekli malzemeler (şırınga, trili atar, lastik bant, çivi ve makas) listeleniyor. Video, dinamometre yapımının anlatıldığı bir bölümle devam ediyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu tarafından "Yağmur Nasıl Yağar" adlı bir deney gösterilmektedir. Videoda Anna, Elsa ve Sindirilla adında üç misafir de yer almaktadır.. Videoda yağmur oluşumunun nasıl gerçekleştiği görsel olarak gösterilmektedir. Önce mavi gıda boyası ile su maviye dönüştürülür, ardından tıraş köpüğü ile bulutlar oluşturulur ve son olarak çay kaşığı ile yağmur damlaları yeryüzüne dökülür. Deney, bulutların ağırlaştığında yağmur damlalarının yeryüzüne indiğini göstermektedir.
Bu video, Chris adlı bir adamın bir restoranda çalışan kadınlarla yaptığı kısa bir deneyi göstermektedir. Chris, Francisco adında bir arkadaşı da restoranda çalışmaktadır.. Videoda Chris, çalışan kadınlara "eğer beni güldürürse bir öpücük alacağını" söyleyerek onları etkilemeye çalışmaktadır. İlk olarak bir kadına, ardından Francisco'nun kız arkadaşı Audrey'e (bir ortopedi cerrahı) yaklaşmaktadır. Her iki kadınla da "bir sayı tahmin oyunu" oynamakta ve sonunda Audrey'den öpücük almakta, ancak Francisco'nun kız arkadaşı ona telefon numarasını vermektedir. Video, Chris'in "bir dad" olduğunu söylemesiyle sona ermektedir.
Bu video, evde basit malzemelerle dinamometre yapımını adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda dinamometre yapımı için gerekli malzemeler (silikon, silikon tabancası, askın, lastik, maket bıçağı, pense, yapıştırıcı, şişe kapağı, dondurma çubuğu, kablo ve 60 ml şırınga) tanıtılmakta ve yapım süreci detaylı olarak gösterilmektedir. Önce askının demir kısmı şişe kapağına saplanıyor, ardından lastik, kablo ve şırınga parçaları monte ediliyor. Son olarak silikon tabancası kullanılarak parçalar birleştiriliyor ve dinamometre test ediliyor.
Bu video, iki kişinin birlikte gerçekleştirdiği bilimsel bir deneyi göstermektedir. Deneyde, havanın ısınarak genleşmesi ve soğuyarak büzülmesi ile bunun basınç üzerindeki etkisi gözlemlenmektedir.. Videoda, önce mavi renkli su kullanılarak küçük bir deney yapılmakta, ardından kırmızı renkli su kullanılarak büyük bir deney gerçekleştirilmektedir. Her iki deneyde de mum yakılarak havanın ısınması ve soğuması sağlanmakta, bu süreçte suyun tabağa yükselmesi gözlemlenmektedir. Deneyler, ısınan havanın hacminin artması ve soğuyan havanın hacminin azalması ile bunun basınç üzerindeki etkisini göstermektedir.