Ayşe pencereden gördüğü beyaz bulutların renkli olduğunu fark etti. Komşusu Ali ile birlikte bulutların renk değişimini araştırdılar. Eski bir kitapta bulutların renk değiştiren sihri anlatıldı. Sihir anahtarını bulup bulutları beyaz yaptılar
Modern IQ experts estimate Tesla's IQ between 160 and 310 points. Born in 1856 to Serbian Orthodox priest and creative mother. Studied electrical engineering at Graz and Prague Polytechnic Institutes
Cirrus clouds are high-altitude clouds made of ice crystals. They appear delicate, wispy with white strands. Form when warm, dry air rises and water vapor deposits on particles. Cover an average of 31-32% of Earth's surface
Bu video, bir öğretmenin coğrafya dersinde hava nemleri ve yağış ürünlerini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak ve görsel materyaller kullanarak konuyu somutlaştırmaktadır.. Video, nemin ne olduğu, oluşumu ve türleri (mutlak nem, maksimum nem ve bağıl nem) ile başlayıp, nem taşıma kapasitesi ve sıcaklık arasındaki ilişkiyi açıklamaktadır. Ardından yağış oluşum mekanizması, sıfır santigrat derecenin üstünde ve altında oluşan yoğunlaşma ürünlerinin (yağmur, bulut, çiğ, sis, kar, dolu, kırağı, kırç) özellikleri ve bulutların yüksekliklerine göre sınıflandırılması anlatılmaktadır.. Videoda günlük hayattan örnekler (araba, otobüs, bisiklet) kullanılarak kavramlar somutlaştırılmakta ve nem konusunun genel kültür değeri vurgulanmaktadır. Ayrıca sisin hava kirliliğine yol açabileceği ve dolu tanelerinin farklı büyüklükte düşebileceği gibi pratik bilgiler de paylaşılmaktadır. Video, nem konusunda ikinci derste devam edileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Güneş ısısıyla yeryüzünden atmosfere yükselen su buharı bulutları oluşturur. Ani soğuma ile nemli sıcak hava soğuyarak kümülüs bulutlarını meydana getirir. Isı vermeden soğuma, her 100m yükselişte 1°C soğumaya neden olur. Yüksekten düşen yağmur damlaları sıcak havada yeniden buharlaşarak alçak bulutları oluşturur
Bu video, Şükran Hocam tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir ve nem ve yağış konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır.. Video, nemin tanımı ve buharlaşmayı etkileyen faktörlerle başlayıp, nem çeşitlerini (mutlak nem, maksimum nem ve bağıl nem) açıklamaktadır. Ardından yağış türleri (yükselim, konveksiyonel ve frontal yağışlar) ve bulut sınıfları anlatılmakta, son olarak dünya genelinde yağış dağılımı harita üzerinden gösterilmektedir.. Videoda ayrıca Türkiye'deki yağış oluşumu örnekleri, dünya genelinde en çok yağış gören bölgeler (Amazon Havzası, Kongo Havzası, Ekvatoral İklim Bölgesi, Hindistan, Bangladeş, Çin) ve en az yağış gören bölgeler (Sahra Çölü, Arabistan Çölü, Karasal İklim Bölgeleri, Greenland'ın iç kesimi) hakkında bilgiler de verilmektedir.
Cumulus clouds are low-level, puffy clouds with flat bases. They form below 2,000m altitude unless congestus form exists. Can appear alone, in lines, or clusters. Usually produce little precipitation but can grow into cumulonimbus
Creates highly realistic sky with redesigned clouds and HD variations for 80+ biomes. Includes height-based textures that accurately reflect atmospheric layers. Works as an add-on with minimal bugs and performance issues. Optimized for low-end hardware with minimal lag
Bu video, çocuklara yönelik eğitici bir anlatım formatındadır. Anlatıcı, gökyüzündeki bulutların nasıl oluştuğunu açıklamaktadır.. Video, bulutların oluşum sürecini adım adım anlatmaktadır. Deniz, göl ve nehirlerdeki suyun buharlaşması, bu buharın havada yuvarlak şekiller alması ve zamanla soğuyarak sıvı suya dönüşmesi süreci görsel olarak gösterilmektedir. Ayrıca bulutların farklı şekillerine benzetilmesi ve bu şekillerin nasıl oluştuğu da açıklanmaktadır. Video, izleyicilere gökyüzüne bakmaları ve bulutların değişik şekillerini gözlemlemeleri tavsiyesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere yağmurun oluşumunu anlatan bir deney sunmaktadır.. Videoda yağmurun oluşumunu gösteren basit bir deney adım adım gösterilmektedir. Deney için boş bir kavanoz, su, tıraş köpüğü, bardak, kaşık ve gıda boyası kullanılmaktadır. Önce kavanozda su doldurulur, tıraş köpüğü bulutları oluşturur ve bardağa su ile gıda boyası eklenerek yağmur suyu hazırlanır. Son olarak, bulutlardan yağmur damlalarının yeryüzüne nasıl düşeceği gözlemlenir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan coğrafya dersi formatındadır. Eğitimci, öğrencilere hitap ederek meteorolojik konuları detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, nem kavramının tanımı ve özellikleriyle başlayıp, nem çeşitlerini (mutlak nem, maksimum nem ve bağıl nem) açıklamaktadır. Ardından yoğuşma kavramı, yoğuşma türleri (sis, bulut) ve bulutların üç farklı yüksekliği (alçak, orta, yüksek) ele alınmaktadır. Ayrıca, bağıl nem oranıyla bulutluluk oranı arasındaki doğru orantı ve sıcaklık değişiminin nem üzerindeki etkileri örneklerle açıklanmaktadır.. Video, ÖSYM, MEB, açıköğretim ve KPSS sınavlarına hazırlanan öğrenciler için önemli bilgiler içermekte ve sınavlarda çıkabilecek soru kalıpları üzerinden örnekler verilmektedir. Şanlıurfa'nın güneşlenme süresinin en fazla olduğu il olduğu gibi coğrafi bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin coğrafya dersinde yoğunlaşma ve yağış konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu detaylı bir şekilde açıklamakta ve görsel örneklerle desteklemektedir.. Video, yoğunlaşma kavramının tanımı ve oluşumuyla başlayıp, yoğunlaşma için gerekli dört şartı açıklamaktadır. Ardından sis türleri ve bulutların sınıflandırılması anlatılmakta, yağış türleri ve oluşum mekanizmaları detaylandırılmaktadır. İkinci bölümde ise yağış ölçen aletler, izo haritalar ve farklı iklim bölgelerindeki yağış rejimleri incelenmektedir.. Videoda ayrıca Türkiye'deki yağış dağılımı, dünyanın en çok ve en az yağış alan bölgeleri ile ekvator, savan, çöl, muson, Akdeniz, orta kuşak karaların batı kıyıları, orta kuşak karaların iç kesimleri, sert karasal ve tundra iklimlerindeki yağış rejimleri hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir çocuk masalı formatında sunulmuş olup, Niloya, Mete ve Tospiş adlı karakterlerin yer aldığı bir hikayeyi anlatmaktadır. Ayrıca Niloya'nın babası da hikayede yer almaktadır.. Video, bir masal ile başlayıp, Niloya ve Mete'nin gece bulutların yanmasını görüp merak etmeleriyle devam ediyor. Sabahleyin Niloya'nın babası, arabanın aküsü arızalanması nedeniyle kontrol kalemi ararken, çocukların merak ettiği bulutların yanmasını açıklıyor. Bulutların elektrik yüklü olduğu, birbirleriyle çarpıştığında elektrik ortaya çıktığı ve bu elektrik kesik çizgiler halinde görüldüğü, böylece şimşeklerin oluştuğu anlatılıyor. Video, şimşeklerin nasıl oluştuğunu açıklayan bir şarkı ile sona eriyor.
Bu video, Bebee, Pepee, Doruk, Dede, Şuşu ve Nene gibi karakterlerin yer aldığı eğitici bir çocuk programıdır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çocuklar bulutları seyretme, fotoğraf albümü düzenleme ve kamyon oyunu gibi çeşitli aktivitelerle eğlenirken, ikinci bölümde "ay" kavramının farklı anlamları açıklanmaktadır. Gökyüzündeki ay ve zaman anlamındaki ay arasındaki fark, ayların isimleri ve "ay" kelimesinin duygu ifadesi olarak kullanımı gibi konular ele alınmaktadır.. Videoda çocukların günlük hayattan öğrenmeleri ve eğlenceli oyunlarla ilerlemeleri konu edilmekte, ayrıca ayların isimlerini öğreten bir şarkı da yer almaktadır.
Bu video, bir Minecraft oyun içeriğidir. Oyuncu, uzun bir aradan sonra Minecraft serisi ile izleyicilerle buluşuyor ve oyun dünyasında yaptığı projeleri gösteriyor.. Videoda oyuncu, bulutların üzerinde üzerine çıkan bir kule inşa ettiğini ve bu kuleden bulutların üzerindeki manzarayı gösteriyor. Ayrıca "İnek Cenneti" olarak adlandırdığı bir bölgede koyun ve inek buluyor, bu hayvanları eve götürüyor ve etlerini pişiriyor. Oyuncu, evin üzerine bir saat veya yazı yapmayı planlıyor ve izleyicilerden bu konuda yorum yapmalarını istiyor. Video, deniz ortasındaki yapay adada bulunan bu yapıların bulutlardan nasıl göründüğünü göstererek sona eriyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu tarafından "Yağmur Nasıl Yağar" adlı bir deney gösterilmektedir. Videoda Anna, Elsa ve Sindirilla adında üç misafir de yer almaktadır.. Videoda yağmur oluşumunun nasıl gerçekleştiği görsel olarak gösterilmektedir. Önce mavi gıda boyası ile su maviye dönüştürülür, ardından tıraş köpüğü ile bulutlar oluşturulur ve son olarak çay kaşığı ile yağmur damlaları yeryüzüne dökülür. Deney, bulutların ağırlaştığında yağmur damlalarının yeryüzüne indiğini göstermektedir.
Bu video, doğa olaylarından biri olan hortumların oluşumunu ve etkilerini anlatan bilgilendirici bir içeriktir. Videoda, hortumların nasıl oluştuğu ve bunların dünyada yarattığı zararlar gösterilmektedir.. Video, hortumların dünyada yarattığı büyük zararları (Pakistan'da 500 bin kişi, Amerika'da 8 bin ev ve orman, Ankara'da 3 kişi, Antalya'da 2 kişi) anlatarak başlıyor. Ardından hortumların oluşum mekanizması detaylı olarak açıklanıyor: kümülüs bulutlarının oluşumu, sıcak ve soğuk hava kütlesinin etkileşimi, basınç değişikliği ve girdap oluşumu. Video, hortumların oluşumunun hala tam olarak çözülememiş olduğunu ve insanlığın bu doğa olayına engel olma çabasını vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, yağmur yağarken geçen bir masal formatındadır. Karakterler arasında Gülücük ve ona masal anlatan bir teyze bulunmaktadır.. Videoda yağmurun oluşum süreci anlatılmaktadır. Teyze, yağmurun nasıl oluştuğunu, suların buharlaşarak atmosfere çıkıp bulutları oluşturduğunu, bu bulutların rüzgar etkisiyle çarpışarak soğuyup yağmur haline geldiğini açıklamaktadır. Masal, yağmurun gürültüsüne korkan Gülücük'ün merakını gidermek için anlatılmakta ve sonunda çay içmeye davet edilmektedir.
Bu video, iki kişi arasında geçen kısa bir sohbeti içermektedir. Konuşmacılar arasında bir soru-cevap dolasımı bulunmaktadır.. Videoda, bir kişinin "daha sonra ne görmüş biliyor musunuz?" sorusuyla başlayıp, diğer kişinin "göz ne gördün bulutları?" sorusuna cevap vermesi ve masanın üstünde neler olduğunu sorgulaması yer almaktadır. Video, "aaaa" sesiyle sona ermektedir.
Bu video, bulutların oluşumu ve özellikleri hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir.. Video, bulutların fiziksel özellikleri ve oluşum mekanizmasını açıklamaktadır. Bir km çapındaki bulutların yaklaşık 1 milyon kilogram su içerdiği, bu damlacıkların nasıl birleşerek yağmur damlaları haline geldiği anlatılmaktadır. Ayrıca bulutların şekil ve yüksekliklerine göre sınıflandırılması (sirius, kümülüs, stratüs, alto, sirro, nimbo nimbus) ve bulutların neden gökyüzünde asılı kalabildiği açıklanmaktadır.