Bu video, bir öğretmenin sınıfında öğrencilerle yaptığı eğitici bir dersi göstermektedir. Öğretmen, Emre, Zeynep ve Barış gibi öğrencilerle birlikte çalışmaktadır.. Videoda öğretmen, sporcuların vücutlarındaki tüyleri alarak aerodinamik avantajlarını açıklamaktadır. Öğretmen, kronometre kullanarak öğrencilerin sınıfa giriş sürelerini ölçmekte ve Emre'nin rekorunu kırmaya çalışmasını göstermektedir. Emre, tüysüz kafasının sayesinde birkaç saniye daha kazanarak rekorunu kırmayı amaçlar, ancak öğretmen onu durdurur ve Emre'nin kafasını kırdığını düşünür.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan fen ve doğa etkinliği olan erozyon deneyini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda erozyon deneyi adım adım gösterilmektedir. Deneyde beş litrelik su şişesi, ağaç dalları, sürahi su ve iki adet pet şişe kullanılmıştır. Erozyonun toprağın rüzgar ve su ile taşınmasına denildiği açıklanmakta ve ağaçların erozyonu nasıl engellediği gösterilmektedir. Deneyde ağaçsız ve ağaçlı toprak örnekleri karşılaştırılarak, ağaçların köklerinin yağmur sularının ve rüzgarın hızını keserek erozyonu nasıl engellediği gözlemlenmiştir.
Bağımlı değişken, deneyin sonuçlarını ve ölçülen değişiklikleri temsil eder. Bağımsız değişken, araştırmacının kontrol ettiği ve değiştirdiği değişkendir. İki değişken arasındaki ilişkiyi anlamak için bu terimler kullanılır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tarafından kontaktörler ve bunların çalışma prensipleri hakkında bilgi verilmektedir.. Video, farklı türdeki kontaktörlerin tanıtımıyla başlayıp, Siemens marka bir kontaktörün detaylı incelemesine geçiyor. Konuşmacı, kontaktörün çalışma mantığını açıklayarak, bobin, güç kontakları ve yardımcı kontakların işlevlerini anlatıyor. Daha sonra, start-stop butonları ile birlikte kontaktörün nasıl çalıştığını gösteren bir deney gerçekleştiriyor. Deneyde, kontaktörün çalışmasıyla lambanın yanması gösteriliyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencisiyle (Tonguç) arasında geçen eğitim formatında bir ders anlatımıdır. Öğretmen, konuları öğrencisine sorular sorarak ve örnekler göstererek anlatmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde elektrik devreleri konusu ele alınmakta, devre elemanları ve sembolleri, açık ve kapalı anahtarların ampul parlaklığına etkisi ve elektrik güvenliği önlemleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise değişken kavramı, bağımsız değişken, bağımlı değişken ve kontrol edilen değişken olarak üç farklı değişken türü açıklanmakta ve ampul sayısı ile parlaklık arasındaki ilişki örnek olarak kullanılmaktadır.. Videoda deney yapma süreci adım adım gösterilmekte ve öğrencinin ödevini yaparak sona ermektedir. Bu içerik, elektrik devreleri ve değişken kavramını öğrenmek isteyenler için temel bilgileri içermektedir.
Boru akımlarında sürtünme ve yerel direnç kaynaklı basınç kayıplarının ölçülmesi amaçlanmaktadır. Deney Bernoulli denkleminin uygulamalarını içermektedir. Farklı pürüzlülükteki borularda basınç kayıpları ve Reynolds sayısı belirlenecektir
Hipotez, test edilebilir bir tahmin veya varsayımdır. Araştırmacılar null (H0) ve alternatif (H1) hipotez türlerini kullanır. Hipotezler belirli bir araştırma sorusuna dayandırılır
Bilimsel araştırma, doğal olayları sistemli ve kontrollü inceleme sürecidir. Deneyim ve muhakemeden farklı olarak araştırma ampiriktir ve kendini düzeltir. Bilgi edinme yolları: otorite figürü, mistiksel yaklaşım ve rasyonel yaklaşım
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere deney sorularında karşılaşılan temel kavramları anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda bağımsız değişken, bağımlı değişken ve kontrol edilen değişken kavramları detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, her bir kavramı tanımladıktan sonra müzik dinlemenin ders çalışmasına etkisi, güneş ışığının çiçeğin büyümesine etkisi, ağırlığın basıncı üzerindeki etkisi ve yayların uzama miktarına etkisi gibi çeşitli örneklerle konuyu pekiştirmektedir. Ayrıca, 5-8. sınıflarda karşılaşılan bu konunun deney sorularında nasıl sorulduğu ve hangi değişkenlerin nasıl belirleneceği de anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere bağımlı, bağımsız ve sabit değişken kavramlarını anlattığı eğitim içeriğidir. Özellikle LGS sınavına hazırlanan öğrenciler için hazırlanmıştır.. Videoda öncelikle bu kavramların tanımları yapılmakta, ardından çeşitli deney örnekleri üzerinden bu kavramlar açıklanmaktadır. Dinometre deneyi, bitki büyüme deneyi, basınç deneyi ve sıvı yoğunluğu deneyi gibi farklı örnekler üzerinden bağımsız değişken, bağımlı değişken ve kontrol değişken kavramları detaylı olarak incelenmektedir. Video, bir soru çözümüyle sonlanmaktadır.
Gaz molekülleri her yöne hızla yayılabilir. Gazlar bulundukları kapta homojen karışım oluşturur. Heterojen dağılmış gazlar kabın tamamını kaplar. Graham'a göre difüzyon hızı mol kütlelerinin karekökü ile ters orantılıdır
Bilimsel yöntem, doğal dünyayı anlamak için kullanılan sistematik süreçtir. Bilim insanı test edilebilir ve objektif bir soru belirler. Mevcut bilimsel literatür taraması yapılır
Bu video, bir eğitim veya deney formatında sunulmaktadır. Konuşmacı, trafodaki demir saç kullanımının neden yapılmadığını göstermektedir.. Videoda, trafoda demir saç kullanılmamasının nedenleri gösterilmektedir. Konuşmacı, bobin üzerinde zarar görmemesi için kağıt parçası kullanarak bir deney gerçekleştiriyor ve "trafo trafoda diye mesaj kullanırsak" trafonun nasıl havyaya dönüşeceği gösteriliyor.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf biyoloji dersinin "Bilimin Doğası" konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, bilimsel bilginin nasıl üretildiğini, özellikleri ve bilimsel araştırma yöntemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak Francesco Reddi ve Louis Pasteur'ün abiyogenez görüşünü çürütmek için yaptığı deneyler anlatılmakta, ardından bilimsel bilginin toplum ihtiyaçlarına yönelik olması, özgünlüğü, öznelliği gibi özellikleri açıklanmaktadır. Daha sonra bilimsel araştırma sürecinin temel aşamaları (problem belirleme, gözlem yapma, hipotez oluşturma, kontrollü deney tasarlama, analiz ve sonuç çıkarma) kaktüs örneği üzerinden gösterilmekte ve video bilimsel etik konusuna geçiş yaparak sona ermektedir.. Video, Alexander Fleming'in penisilin keşfi, Charles Darwin ve Lamarck'in evrim teorileri, Gregor Mendel'in Mendel kanunları gibi tarihsel bilimsel çalışmalar üzerinden konuları pekiştirmekte ve test ve yazılı sınavlarına hazırlık için soru çözümleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin LGS Fen Bilimleri dersi kapsamında fotosentez konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu iki ayrı videoda işleyeceğini belirterek, bu videoda fotosentez konusunu detaylı şekilde ele almaktadır.. Video, fotosentezin amacı, hangi canlıların fotosentez yaptığı, fotosentezin nasıl gerçekleştiği ve kloroplast organelinde gerçekleştiği bilgilerini içermektedir. Ayrıca, fotosentez hızını etkileyen faktörler (su miktarı, ışık şiddeti, ışık rengi, karbondioksit miktarı ve sıcaklık) detaylı şekilde açıklanmaktadır. Öğretmen, konuyu basit örneklerle ve deneylerle anlatmakta, LGS tarzı örnek sorular çözerek konuyu pekiştirmektedir.. Videoda ayrıca bağımsız, bağımlı ve kontrol edilen değişkenler açıklanmakta, deney sorularının temel mantığı vurgulanmakta ve maksimum hızın nasıl belirlendiği örneklerle gösterilmektedir.
Bu video, bir deney veya eğitim içeriği olup, konuşmacı "kazıklı radye temel"in sıvılaşmasını göstermektedir.. Videoda çakıl taşları kullanılarak bir radye temelin sıvılaşması deneyi yapılmaktadır. Deney sırasında temelin ayağı çekildiği ve sıvılaşma durumu gösterilmektedir. Ayrıca, sıvılaşma durumunun depremin süresinin kısa olması veya büyüklüğünün az olmasıyla ilişkisi vurgulanmaktadır.