314 km/sa azami hıza sahip yarış motosikleti. 218 bg güç üreten ShiftCam motor. Titanyum malzeme kullanımı ile 3.657 gram ağırlık tasarrufu. 7 sürüş modu ve Pro vites değiştirme asistanı
Bu video, araç aerodinamik konusunu açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, aerodinamik kavramının tanımıyla başlayıp, hava sürtünme katsayısının düşük olması sayesinde aracın yakıt tasarrufu, performansı ve yere tutunma gücünün nasıl arttığını anlatmaktadır. Ardından rüzgar tünelleri aracılığıyla yapılan testler ve uzun yıllar süren araştırmalar sonucunda araç tasarımlarındaki yuvarlak hatların köşeli yapılara göre avantajları açıklanmaktadır. Son olarak, kapı camları, farlar, yan aynalar, lastik oyukları, çamurluklar ve etekler gibi araç parçalarının aerodinamik tasarım açısından nasıl geliştirildiği örneklerle gösterilmektedir.
Hava ve uzay araçlarının tasarım, bakım ve geliştirilmesine odaklanan mühendislik disiplinidir. Uçak, helikopter, roket ve uyduların tasarımından test edilmesine kadar görev alır. Uzay teknolojileri ve aerodinamik performans geliştirme uzmanlık alanlarıdır
Spoilers disrupt air movement across vehicle body, reducing lift and drag. Front spoilers (air dams) are common on racing cars. Passenger vehicles use spoilers primarily for styling. Active spoilers dynamically adjust based on vehicle conditions
Bu video, L-Enter kanalının sahibi ve aracın sahibi Volkan ile birlikte çekilen, ayrıca Abdullah ve Onur adlı kişilerin de yer aldığı özel bir otomobil inceleme içeriğidir.. Video, dünyada sadece 30 adet bulunan ve Türkiye'de sadece bir tane olan orijinal Nissan Nismo GTR'ın detaylı incelemesini sunmaktadır. İçerik, aracın dış tasarımı, aerodinamik özellikleri, motor detayları (VR38 twin turbo, 600 beygir fabrikasyon, yazılımlarla 700 beygir), iç mekan özellikleri ve sürüş performansı hakkında kapsamlı bilgiler içermektedir.. Videoda ayrıca aracın fiyat, yakıt tüketimi, bakım maliyetleri ve teknik özellikleri de ele alınmaktadır. Test sürüşü bölümünde aracın 0-100 km/s hızlanma süresinin 6.30 saniye olduğu, 50-150 km/s hız aralığında 4.70 saniye olduğu ve virajlarda dengeli ve kontrollü olduğu gösterilmektedir. 2016 model GTR'nin 19.661 kilometrede olduğu ve İstanbul'da üretilen bu özel GTR'ın kronik sorunları, şanzıman kalibrasyonu ve egzoz sıcaklığı gibi teknik detaylar da paylaşılmaktadır.
Standart atmosferde sıcaklık deniz seviyesinde 15°C, basınç 760 mmHg'dir. Troposfer atmosferin %75'ini kaplar ve meteorolojik olayların merkezidir. Atmosfer stratosfer, mezosfer, termosfer ve eksozferden oluşur
Bu video, bir motosiklet model yapım sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Sunucu, BMW'nin M çatısı altında ürettiği ilk ve en güçlü motosiklet olan M1000RR modelini yapmaktadır.. Videoda motosikletin yapım aşamaları detaylı olarak gösterilmektedir. Sunucu, motosikletin vites sistemi, piston hareketleri, dişli sistemi ve amortisör sistemi gibi teknik özelliklerini test ederken, gerçek motosikletin aerodinamik unsurlarından biri olan "kanadı" (parçalar kanadı) hakkında bilgi vermektedir. Ayrıca, modelin genel dokusunu fazla kurcalamadan, öndeki M kanatlarını küçülttüğünü belirtmektedir.
Bu video, "Ne Nedirin" serisinin bir bölümü olup, konuşmacı uçakların nasıl uçtuğunu ve kaldırma kuvvetini nasıl sağladığını anlatmaktadır.. Video, uçakların tarihini kısaca ele alarak başlıyor ve Hazerfen Ahmet Çelebi'nin kanat denemelerinden Wright kardeşlerin ilk uçuşuna kadar olan süreci anlatıyor. Ardından uçak kanatlarının aerodinamik yapısı, Bernoulli denklemi ve kaldırma kuvveti mekanizması detaylı şekilde açıklanıyor. Son bölümde ise kanatların uçaktaki görevleri (flap, slat, elevatör, rudder) ve uçağın havada nasıl yönlendirildiği ve durdurulduğu anlatılıyor.
Bu video, bir öğretmenin sınıfında öğrencilerle yaptığı eğitici bir dersi göstermektedir. Öğretmen, Emre, Zeynep ve Barış gibi öğrencilerle birlikte çalışmaktadır.. Videoda öğretmen, sporcuların vücutlarındaki tüyleri alarak aerodinamik avantajlarını açıklamaktadır. Öğretmen, kronometre kullanarak öğrencilerin sınıfa giriş sürelerini ölçmekte ve Emre'nin rekorunu kırmaya çalışmasını göstermektedir. Emre, tüysüz kafasının sayesinde birkaç saniye daha kazanarak rekorunu kırmayı amaçlar, ancak öğretmen onu durdurur ve Emre'nin kafasını kırdığını düşünür.
Drag is a force opposing the relative motion of objects in fluid. Drag force depends on velocity and is proportional to velocity at low speeds. Drag force decreases fluid velocity relative to the object in its path
Bu video, uçakların uçma prensibini açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, uçakların uçma prensibinin jet motorundan ziyade kanatların şekline dayandığını anlatmaktadır. Jet motorunun sadece ileri itme etkisi sağladığı, kanatların ise asimetrik yapısı (airfol yapı) sayesinde havaya doğru itme etkisi yarattığı açıklanmaktadır. Kanatların üst tarafının bombeli, alt tarafının düz olması sonucu üst taraftan akan havanın hızının artması ve basıncının düşmesi, alt taraftan akan havanın ise basıncının aynı kalması sonucu kanatların yukarı doğru itilmesi ve uçakın havalanması prensibi detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Paris Otomobil Fuarı'nda Volkswagen standında çekilen bir otomobil inceleme videosu. Sunucu, Volkswagen Tyron modelini detaylı olarak tanıtmaktadır.. Video, Tyron'un fiziksel özellikleri ve iç hacmi hakkında bilgilerle başlayıp, dış tasarım detaylarını (ön kaput, farlar, jantlar, yan taraf, arka kısım) incelemektedir. Ardından otomobilin aerodinamik özellikleri ve 0,28 hava sürtünme katsayısı anlatılmaktadır. Son bölümde ise Tyron'un yedi farklı güç ünitesi (üç hibrit, iki şarj edilebilir hibrit, iki benzinli ve iki dizel) hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir otomobil inceleme formatında olup, konuşmacı kendi otomobil deneyimlerinden bahsederek (ilk otomobili 1993'te aldığı Honda Civic) beşinci nesil Honda Civic Type R modelini detaylı olarak tanıtmaktadır.. Video, otomobilin dış tasarım özellikleri, aerodinamik yapısı ve teknik detaylarıyla başlayıp, iç mekan, koltuklar ve dijital ekran sistemine geçiyor. Ardından 320-325 beygir gücündeki motorun performans testleri, 0-100 km/s hızlanma süresi (6.90 saniye) ve İstanbul Park'taki performansı inceleniyor.. Videoda ayrıca otomobilin 20 inç jantları, özel lastikleri, konfor modları, sürüş modları ve direksiyon kontrolü gibi özellikler de test ediliyor. Konuşmacı, Type R'nin hem performans hem de konfor açısından dengeli olduğunu ve aile kullanımı için uygun olduğunu vurguluyor.
Lift coefficient (CL) relates lift to fluid density, velocity and reference area. CL depends on body angle, Reynolds and Mach numbers. Lift coefficient can be approximated using lifting-line theory
Bu videoda bir kişi, 93.851 kilometredeki Ford Black aracının bakım sürecini ve deneyimlerini paylaşıyor. Video, Etiler'de yapılan bakım sonrası eve dönüş sırasında çekilmiş.. Videoda aracın bakım detayları anlatılıyor: yağ değişimi, hava filtreleri, alt üst kayışlar, trigerler, soğutma suyu devir daimi, şanzıman yağı değişimi ve fren balataları. Konuşmacı, 90.000 kilometrede trigerlerin değişmesi gerektiğini vurguluyor ve ikinci el araba alırken dikkat edilmesi gereken noktaları paylaşıyor. Ayrıca, arabanın performansı hakkında bilgiler vererek, beygir gücünün yanı sıra aerodinamik yapının da önemli olduğunu belirtiyor.
Bu video, bir konuşmacının sunduğu teknik bir eğitim içeriğidir ve temel aerodinamik modülünün sekizinci bölümünü kapsamaktadır.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde atmosfer (troposfer, stratosfer, iyonosfer, egzosfer), atmosferin kompozisyonu, nem kavramları ve atmosfer basıncı anlatılmaktadır. İkinci bölümde aerodinamik hava, kinetik ve potansiyel enerji, Bernoulli prensibi, statik ve dinamik basınç, airfoil, sınır tabakası ve sürükleme kuvvetleri ele alınmaktadır. Son bölümde ise uçakların dört ana kuvveti (kaldırma, ağırlık, itiş, sürükleme), kanat yapısı, kanat oranları, kanat hücum açısı ve kaldırma kuvveti gibi konular açıklanmaktadır.. Video ayrıca uçak kontrol sistemleri, flaplar, slotlar, slats gibi kaldırma kuvvetini artıran kumanda yüzeyleri, load faktörü, yapısal limit faktörü ve stall hızı gibi teknik detayları da içermektedir. EGM ve ESA lisans sınavlarında karşılaşılacak terimleri kapsayan bu içerik, uçak tasarımı ve uçuş dinamikleri hakkında teknik bilgi edinmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, Piston Kupası yarışını konu alan bir spor programıdır. Sunucu Chick, eski ve ebedi Piston Kupası şampiyonu olarak yer alırken, istatistik analisti Natal da programda yer almaktadır. Yarışta Şimşek McQueen, Swift ve yeni yarışçı Jackson Storm gibi karakterler yer almaktadır.. Video, bir yarışın son anlarını ve ardından Jackson Storm'un beklenmedik galibiyetini göstermektedir. Yarışın sonunda Jackson Storm, teknolojik avantajları sayesinde Şimşek McQueen'i yenmiştir. Programda, yeni nesil yarışçıların lastik basıncı, bastırma gücü, ağırlık dağılımı ve aerodinamik gibi verileri kullanarak daha hızlı olabildikleri ve yarış dünyasının değişim içinde olduğu vurgulanmaktadır.
Bu eğitim videosu, kağıt uçakların nasıl uçtuğunu ve aerodinamik prensiplerini açıklamaktadır. Videoda ayrıca en uzun kağıt uçak uçuş rekorunu elinde tutan ve havacılık mühendisi olan bir kağıt uçak mühendisi tanıtılıyor.. Video, kağıt uçakların uçabilmesini sağlayan dört temel kuvveti (düşüş, kaldırma, ağırlık ve sürükleme) detaylı olarak anlatmaktadır. Ayrıca, en iyi kağıt uçak tasarımı için kağıt ağırlığı, kütle merkezi konumu ve kanat yükü gibi faktörlerin nasıl değiştirilebileceği açıklanmaktadır. Video, kağıt uçak yapımında dikkat edilmesi gereken teknik detaylar ve ideal kağıt türleri hakkında pratik bilgiler de içermektedir.
Bu video, Jack Gam adlı bir base jump sporcunun, Mouse Descial ile birlikte Kemaliye'de gerçekleştirdiği Türkiye'deki ilk ikili wings uçuşunu anlattığı bir belgesel formatındadır.. Videoda Jack, Türkiye'nin doğasının sürekli değişen yapısını ve bu değişimin kendisini nasıl etkilediğini anlatır. Kendisinin Amerika'daki beş yıllık tecrübeyi bırakıp Türkiye'ye dönmesi ve burada bu spora devam etmesi hikayesi aktarılır. Video, Jack'in uçuş hazırlıklarından başlayıp, kanatlanma anını ve bu deneyimin onun üzerindeki etkilerini duygusal bir dille anlatarak sona erer.
Bu video, uçakların nasıl uçtuğunu açıklayan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, uçakların havada kalmasının motorların değil, kanatların sorumluluğunda olduğunu anlatmaktadır. Uçak motorlarının hava akımını iterek itme gücü sağladığı, kanatların ise kesif yapısı sayesinde kaldırma kuvveti oluşturduğu açıklanmaktadır. Ayrıca, uçakların havada kalmasının kuşların uçma prensibine dayandığı ve kanatların aerodinamik yapısı sayesinde taşıma kuvveti sağladığı detaylı olarak anlatılmaktadır.