Toplum sürekli davranış kalıpları çizerek gelişimi sınırlar. İnsanlar kendilerini kategorize etmek için kalıplara uymaya zorlanır. Kalıplar yaratıcılığı ve cesareti kısıtlar
Subliminal mesaj, bilinçaltının algıladığı ve istemsiz tepki verdiği mesajlardır. Reklamcılıkta ürün tanıtımı ve satış artışı için kullanılır. Bilinçaltını etkileyerek davranışları ve fikirleri değiştirmeyi amaçlar
Bu video, bir çocuk hikayesi formatında olup, Ayşe, Zehra, Kerim ve Nasrettin Hoca karakterlerini içermektedir. Ayşe, başlangıçta kendini beğenmiş ve diğerleriyle çalışmak istemeyen bir öğrencidir.. Video, Ayşe'nin arkadaşlarıyla yaşadığı sorunları ve değişim sürecini anlatmaktadır. İlk olarak, Ayşe'nin grup ödevi için arkadaşlarının onu istemediği ve bunun üzerine arkadaşlarının onu diğer gruplara katılmaya ikna etmeye çalıştığı gösterilir. Daha sonra, Ayşe'nin matematik sınavında birinci olamaması üzerine arkadaşlarının onun davranışlarındaki değişimi fark etmesi ve Nasrettin Hoca'nın yardımıyla Ayşe'nin "versiyon 2" olarak adlandırılan, daha anlayışlı ve sabırlı bir karaktere dönüşmesi anlatılır. Video, Ayşe'nin değişim sürecini ve arkadaşlarının ona verdiği destek üzerine odaklanmaktadır.
Joe Dispenza'nın yazdığı kitap, bilinçaltındaki düşüncelerden arınmayı ele alır. Nörobilim, genetik ve beyin kimyası gibi bilimsel konuları içerir. İnsanın iç nefsi ile ilgili değişim sürecini açıklar
SİM, sağlık davranışlarını değiştirmede kullanılan en eski teoridir. Davranış değişikliği dört temel faktöre bağlıdır: duyarlılık, ciddiyet, yarar ve engel. Model, öz-yeterlik ve sağlığın değerini de dikkate alır
Transteoretik Model, davranış değişimini kolaylaştıran bir çerçevedir. Değişimin sonuçtan çok süreç olduğunu benimser. Bireyin bilişsel, davranışsal ve psiko-sosyal durumunu ölçer
Bu video, bilişsel yeniden yapılandırma kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, bilişsel yeniden yapılandırmanın ne olduğunu günlük hayattan bir örnek üzerinden anlatmaktadır. Sol eliyle diş fırçalamak isteyen bir kişinin sağ eliyle otomatik olarak fırçalaması ve bunu değiştirmek için sürekli çalışması gibi bir süreç üzerinden bilişsel yeniden yapılandırmanın nasıl çalıştığı açıklanmaktadır. Ayrıca, bu teknik bilimsel bir yöntem olduğu, olumlu düşünmenin sihirli bir değneği olmadığı ve değişim bir süreç olduğu vurgulanmaktadır.
Program kanıta dayalı koçluk ilkelerini ve uygulama prensiplerini esas alır. Hastalık tanı ve sonrasında kalıcı davranış değişimi için pratik uygulamalar sunar. Program güvenli ortamda uygulama odaklı ve beceri kazanımı odaklıdır
Bu video, bir konuşmacının kurban ve kurtarıcı rolleri arasındaki farkları anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı kendi deneyimlerinden de bahsederek konuyu açıklamaktadır.. Video, hayatın bir kitap gibi olduğunu ve herkesin kendi romanını yazdığını vurgulayarak başlar. Ardından kurban psikolojisi ve kurtarıcı rolü arasındaki farklar detaylı şekilde anlatılır. Kurban rolündeki kişilerin geçmişe odaklanarak pişmanlık duyması, kurtarıcı rolündeki kişilerin ise geleceğe odaklanarak çözüm üretmesi ve eyleme geçmesi gerektiği vurgulanır. Video, bir sonraki bölümde kurtarıcı rolüne nasıl geçilebileceği anlatılacağını belirterek sona erer.
Bu videoda bir hipnoterapist, izleyicilerin merak ettiği hipnoz konusundaki soruları yanıtlıyor. Konuşmacı, eşiyle birlikte "sır terapisi" adını verdiği bir terapi uyguladığını belirtiyor.. Video, hipnoz sırasında kişinin geçmişinin bir başkasının öğrenmesini istemediği sorusuna cevap veriyor. Konuşmacı, sır terapisi olarak adlandırdıkları teknikte, kişinin probleminin ne olduğunu bilmediklerini, sadece bilinçaltıyla yapılan bir teknik olduğunu ve kişinin davranışının değişmesiyle problemin ortadan kalkacağını açıklıyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, obsesif-kompulsif bozukluk (OKB) yaşayan kişilerde ortak olarak yaşanan üç özellik hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, OKB'de görülen üç ortak özelliği detaylı olarak açıklamaktadır: "kurtulmalıyım" yargısı, obsesif düşünceleri zihinden atmak için yapılan davranışsal ve düşünsel kompülsiyonlar, ve bir daha obsesif düşünce gelmemesi beklentisi. Konuşmacı, bu üç kompülsiyonun nasıl oluştuğunu ve bunların yerine azim ve kararlılıkla nasıl alternatif davranışlar getirilebileceğini anlatmaktadır. Video, OKB yaşayan kişilerin bu üç özellikten kurtulmaları için pratik öneriler sunarak, bu süreçte azim ve kararlılığın önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının özgüven geliştirme konusunda bilgiler paylaştığı eğitim içerikli bir sunumdur. Konuşmacı, danışanlarıyla çalıştığı deneyimlerinden yola çıkarak özgüven geliştirme stratejilerini anlatmaktadır.. Video, özgüvenin hayalleri gerçekleştirmek için önemini vurgulayarak başlıyor ve Arşimet'in "dayanak noktası" sözüyle devam ediyor. İçerikte, özgüven problemi yaşayan insanların eleştirel çevrelerden uzak durması, destek veren insanlarla çevrelenmesi, küçük hedefler koyması, hazır olma yanılgısını önlemesi ve kendini takdir etmesi gibi stratejiler ele alınıyor.. Konuşmacı ayrıca, büyük değişimler yerine küçük değişimlerin daha etkili olabileceğini, zayıf yanlarını göstermeyi, dış dünyayla kıyaslamayı önlemeyi ve "korkmasaydın ne yapardın?" sorusunu sormanın önemini vurguluyor. Herkesin kendi gemisinin kaptanı olduğunu anlamanın özgüven geliştirme sürecindeki rolü de belirtiliyor.
Bu video, rüya yorumları formatında hazırlanmış bir içeriktir.. Videoda rüyada eşya nakli görmekin anlamı açıklanmaktadır. Bu rüya, rüyayı görenin davranışlarını makul ölçülere indirmesi gerektiğini ve hareketlerinin insanları rahatsız ettiği anlamına gelmektedir. Rüya, kişinin hal ve hareketlere dikkat etmesi gerektiğini bildiren bir uyarı niteliğindedir.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacılardan biri "Mide Hanım" olarak hitap edilen bir uzman ve diğer konuşmacı ise sorular soran bir kişi.. Video, AB (Applied Behavior Analysis) yönteminin sağlıklı gelişimli çocuklara nasıl uygulanabileceği konusunu ele alıyor. Konuşmacı, AB yönteminin sadece özel gereksinimli çocuklar için değil, herkesin kullanabileceği bir yöntem olduğunu vurguluyor. Video boyunca, davranışın işlevine odaklanmanın, ceza yerine olumlu davranışları pekiştirmenin ve çocuklara ne istediklerini söylemenin önemi anlatılıyor. Ayrıca, çocukların ilgi için olumsuz davranışları kullandığı ve bunun nasıl değiştirilebileceği örneklerle açıklanıyor.
Bu video, bir animasyon veya çizgi film formatında olup, Walter ve arkadaşları karakterlerini içermektedir. Walter, ahtapotlardan mürekkep elde etmek için bir çiftliğe dönüştürdüğü fabrikasında çalışmaktadır.. Video, Walter'ın "omurgalı olma" eğitimi alması ve bu eğitimden sonra nasıl değiştiğini anlatmaktadır. İlk başta Walter'ın herkese emir vermesi ve arkadaşlarına boyun eğdirmesi gösterilirken, sonrasında arkadaşlarının ona "hayır" demeyi öğretmeye çalışması ve bu eğitimden sonra Walter'ın omurgasını bulması ve kendi kararlarını vermeye başlaması anlatılmaktadır. Video, Walter'ın ahtapotlardan elde ettiği mürekkebi fabrikada üretirken yaşadığı maceraları ve arkadaşlarıyla olan ilişkilerini konu almaktadır.
Bu video, beyin yıkama kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, beyin yıkama kavramının ne olduğunu açıklayarak başlar ve bu sürecin nasıl gerçekleştiğini anlatır. Beyin yıkama, bir kişinin kendi dünya görüşlerine yabancılaşması ve özgür iradesinin ortadan kaldırılmasıdır. İçerikte, beyin yıkama işleminin televizyon, diziler, reklamlar ve konuşmalar gibi çeşitli yollarla nasıl gerçekleştirildiği, insanların neden beyinlerinin yıkanması istendiği ve beyin hücrelerinin sinyal ağı üzerinden nasıl etkilendiği detaylı olarak açıklanır.
Bu video, uzman psikolog Serdar Vatansever ile yapılan bir röportajdır. Serdar Bey, ilişkilerde yaşanan klişeler ve doğru ilişki kurma yöntemleri hakkında görüşlerini paylaşıyor.. Videoda, "kaçan kovalanır", "seven kıskanır" gibi kalıplaşmış ilişki klişelerinin nereden çıktığı ve hayatımızda nasıl etkili olduğu ele alınıyor. Serdar Bey, ilişkilerde hesap kitap yapmanın sakıncalarını, doğru kişiyi bulmak yerine hazır bir ilişkiyi aramanın sorunlarını ve davranışları değiştirmenin yollarını anlatıyor. Özellikle bir kişinin davranışlarını değiştirmek için sözle değil, davranışın karşılığını vererek (örneğin, geç kalan biriyle görüşmek yerine bir sonraki görüşmeyi iptal etmek) etkili olabileceğini vurguluyor.
Bu video, Gumball Waters karakterinin yer aldığı bir animasyon bölümüdür. Videoda Gumball, Darwin ve diğer karakterler yer almaktadır.. Video, Gumball'ın Memo Çarşısı'nda bir evrensel uzaktan kumanda satın almasıyla başlar. Kumanda, Gumball'ı kötü bir karaktere dönüştürür ve intikam almak için planlar yapar. Aynı zamanda, Gumball ve arkadaşları oyun almak için para toplamaya çalışırken, Darwin'in kaybolması ve onu bulma çabaları da anlatılır. Video, karakterlerin birbirleriyle olan ilişkilerini ve Gumball'ın yeni kötü karakteriyle mücadelesini konu alır.
Bu video, bir konuşmacının sosyal manipülasyon konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, sosyal manipülasyonun bir sosyal psikolojik hareket olduğunu ve kötücül amaçlarla kullanıldığında insanların düşüncelerini ve davranışlarını nasıl değiştirebileceğini açıklamaktadır. Video, manipülasyonun motivasyon sağlama, insanların ülke etrafında toplanmasını sağlama ve bu durumun eyleme dönüşmesini anlatmaktadır. Ayrıca, bu durumun maç izleyenlerin gündüz düşleri gibi basit bir motivasyon üzerinden nasıl uygulanabileceği de örneklerle açıklanmaktadır.