Öğrenciye görelik ilkesi, bireysel farklılıkların esas alınmasını gerektirir. Bilinenden bilinmeyene ilkesi, eski bilgilerin üzerine yeni bilgilerin eklenmesini sağlar. Somuttan soyuta ilkesi, zihnin somuttan soyuta doğru gelişimini destekler. Ekonomiklik ilkesi, en az kaynakla en yüksek verim elde etmeyi amaçlar
Bu video, Tolga, Hende, Berk ve diğer katılımcıların yer aldığı bir sohbet programıdır. Katılımcılar arasında Tolga, Hende ve Berk bulunmaktadır.. Videoda katılımcılar kendi sevmedikleri kişisel özelliklerini paylaşıyorlar. Tolga'nın ukalalık, Hende'nin motivasyonunun çabuk düşmesi, Berk'in kıskançlığı ve sahiplenici olması, diğer bir katılımcının ise çok tezcanlı olması gibi özellikler ele alınıyor. Sohbet sırasında katılımcılar birbirlerinin özelliklerini değerlendiriyor ve bu özelliklerin olumlu veya olumsuz yönlerini tartışıyorlar.
Gelişim baştan ayağa ve içten dışa doğru ilerler. Gelişim kalıtım ve çevre etkileşiminin ürünüdür. Gelişim belli bir sıra izler ve basitten karmaşığa ilerler. Gelişimde geniş bireysel ayrıcalıklar vardır. Gelişim derece derece ve devamlı bir süreçtir
Program 1-3. sınıflar için altı üniteden oluşmaktadır. Temel amaç sağlıklı ve güvenli yaşam becerileri kazandırmaktır. Program değerler, beceriler ve yetkinlikler çerçevesinde yapılandırılmıştır
Bu video, bir öğretmenin çocuklara yönelik hazırladığı sosyal bilgiler dersi eğitim içeriğidir.. Video, "Farklıyız Arkadaşız" ünitesini ele alarak dört ana konuyu işlemektedir: kimlik, yaşam öyküsü, ilgi, ihtiyaç ve yetenekler, bireysel farklılıklar. İlk bölümde kimlik belgesi ve Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı hakkında bilgiler verilirken, ikinci bölümde farklılıklara saygı kavramı ve bunun günlük hayattaki uygulamaları anlatılmaktadır.. Videoda farklılıklara saygı sadece "saygı duyuyorum" demek değil, yaşamı herkes için daha güzel kılmaya çalışmak olduğu vurgulanmaktadır. Futbolcular arasındaki saygı örneği ve farklı fiziksel özelliklere sahip insanlar için şehir düzenlemelerinde yapılan değişiklikler (yaya geçitleri, rampalar, sarı yollar) gibi pratik örneklerle konu açıklanmaktadır.
Bu video, Cemal ve Gül adlı iki karakter arasındaki bir diyalog sahnesini göstermektedir. Cemal, Gül'ün patronu olarak da tanımlanmaktadır.. Videoda, Cemal'in Gül'e evlenme teklifi konusunu tekrar ele alması ve babasının da bu konuda Gül'ü istemesi üzerine geçen bir diyalog yer almaktadır. Gül, Cemal'in evlenme teklifini reddetmesinin kendisini sevmediğini düşünmediğini belirtirken, iki kişinin dünyaya farklı bakış açıları nedeniyle bir anlaşmazlık yaşanmaktadır. Diyalog, Cemal'in Gül'ün odasına gitmesi ve Gül'ün "burası benim değil mi?" diyerek Cemal'i odadan çıkarmasıyla sona ermektedir.
Program dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Değerler ve yetkinlikler programın temel perspektifini oluşturur. Program 1-8. sınıflar için hazırlanmıştır
Ölçek, bireyin sekiz farklı zeka alanındaki deneyimlerini ölçmeyi amaçlar. Yaşamda kullanılan zeka bölümleri hakkında fikir verir. Geliştirilmesi gereken zeka alanlarını belirlemeye yardımcı olur
Çocukların beden, zihin ve duygu gelişimini sağlamak. İlköğretime hazırlamak. Türkçeyi doğru ve güzel konuşmayı öğretmek. Toplumsal hayata uyum sağlamalarını desteklemek
Bu video, bir grup arkadaşın ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response) konusunu tartıştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında ASMR'i seven ve sevmeyen kişiler bulunmaktadır.. Videoda ASMR'in ne olduğu, neden bazı insanlar tarafından sevildiği ve bazıları tarafından rahatsız edici olduğu tartışılıyor. Konuşmacılar kulaklıkla ASMR dinlemenin daha iyi olduğunu belirtiyor ve biri ASMR deneyimi yaparak diğerlerini test ediyor. Video, ASMR'in farklı insanlar üzerindeki etkilerini ve bu konudaki farklı görüşleri yansıtmaktadır.
NTV'de yayınlanan bu programda, Fatih Üniversitesi'nin rehberlik uzmanı Abdurrezzak Çil Hoca ve Merih Apaydın, üniversite tercih süreci ve kariyer danışmanlığı konularında bilgiler paylaşıyor. Program dijital ortamda yayınlanıyor ve izleyicilerden gelen soruları yanıtlıyor.. Program, üniversite tercih sürecinde dikkat edilmesi gereken noktaları ele alıyor. Öğrencilerin meslek erbaplarıyla görüşmesi, şehir dışına gitme kararı alırken olgunlaşma kapasitesini düşünmesi, teknoloji fakülteleri ve fen edebiyat fakültelerinin bölümlerinin daralması gibi güncel konular tartışılmaktadır. Ayrıca hukuk, psikoloji, sosyoloji gibi farklı mesleklerin karakteristik özellikleri ve pozisyon bazlı kariyer danışmanlığı da detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Program, öğrencilerin tercih yaparken puan ve isteklerinin yanı sıra bireysel farklılıklarını da göz önünde bulundurmaları gerektiğini vurguluyor. İyi bir üniversitenin nasıl belirleneceği ve öğrencilerin kendi meslek tercihlerini yaparken kendilerini tanımaları gerektiği konuları da ele alınıyor.
Bu video, Eyüboğlu Eğitim Kurumları'nın tanıtımını yapan bir reklam filmidir.. Video, öğrencilerin sosyal etkinliklere katılımını, özgüven kazanmalarını ve başarılı bireyler yetiştirmeyi hedeflediklerini anlatmaktadır. Kurumların binicilik, bale, halk oyunları, sualtı sporları gibi yüz yakın sosyal etkinliğe olanak sağladığı, güçlü bir eğitim kadrosu ve ulusal-internasyonal eğitim programlarıyla öğrencilerin bireysel farklılıklarını ortaya çıkaracağı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan psikoloji dersinin üçüncü ünitesi olan "Gelişimin Temel İlkeleri" konusunu ele almaktadır.. Videoda, gelişim psikolojisinin temel ilkeleri doğru-yanlış soruları üzerinden açıklanmaktadır. Eğitimci, kalıtım ve çevre etkisinin ortaklaşa gelişimi şekillendirdiği, gelişimin sürekli ve aşamalı olduğu, gelişim alanlarının birbirini etkilediği, gelişimde bireysel farklılıkların olduğu gibi temel ilkeleri örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca gelişimin genelden özele, baştan ayağa, içten dışa ve nöbetleşe olması gibi ilkeler de ele alınmaktadır.. Video, 16'dan 25'e kadar olan soruların çözümüyle devam etmekte ve her bir ifade için detaylı açıklamalar yapılmaktadır. Eğitimci, gelişimin sırasının evrensel olduğunu ancak bireysel farklılıkların olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, algı kavramını ve farklı duyu kanallarının iletişimdeki rolünü açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, algının tanımı ve kültürün algı üzerindeki etkisiyle başlayıp, kişilerarası iletişimdeki algısal yaşantıları anlatmaktadır. Ardından, insanların tercih ettiği duyu kanallarının (görme, işitme ve dokunma) özellikleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Her bir duyu kanalını tercih eden bireylerin davranışları, iletişim tarzları ve öğrenme yöntemleri karşılaştırmalı olarak sunulmaktadır. Video, hem kendi hem de karşımızdaki kişinin tercih ettiği duyusal özellikleri anlayabilmemizin iletişimimizi daha doyurucu ve sağlıklı hale getireceğini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, Montessori eğitimcisinin görevlerini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, Montessori eğitimcisinin en önemli görevinin çocuk için uygun bir çevreyi hazırlamak olduğunu vurguluyor. Eğitimcinin çevreyi temizleme, düzenleme ve materyalleri hazır hale getirmesi gerektiği belirtiliyor. Ayrıca, her çocuğun farklı olduğunu, eğitimcinin çocuğun bireysel farklılıklarını gözlemlemesi gerektiğini ve bu sayede çocuk hakkında daha fazla bilgi edinebileceğini açıklıyor. Okul öncesi eğitim kurumlarında çocukların bireysel farklılıklarının gözlemlenememesi veya müdahale edilememesi sorunu da ele alınıyor.
Bu video, Bebee, Şuşu, Şila, Pepee, Dedee, Eke ve Zulu gibi karakterlerin yer aldığı eğitici bir çocuk programıdır. Karakterler arasında aile bağları ve arkadaşlık ilişkileri bulunmaktadır.. Video, çocuklara çeşitli konuları eğlenceli bir şekilde anlatmaktadır. İlk bölümde Eke'nin saçlarını kestirmek için berbercilik oyunu oynanır, ikinci bölümde sevgi ve farklılıklar konuları işlenir, üçüncü bölümde çocuklar denize gider ve vücut parçalarını öğrenirler, son bölümde ise meyve toplama şenliği düzenlenir ve "birlikten kuvvet doğar" dersi verilir.. Videoda çocukların saçlarını kestirmek konusundaki endişeleri, sevgiyi anlamaları, farklılıkları kabul etmeleri ve birlikte çalışarak meyve toplama şenliğine hazırlanmaları gibi konular eğlenceli oyunlar ve şarkılar aracılığıyla anlatılmaktadır.
Bu video, dünyanın çeşitli yerlerinden gelen ilginç insanlar ve onların özel yeteneklerini tanıtan bir belgesel formatındadır. Video, teknoloji alerjisi olan Bird'den başlayarak, hıçkıran Chris Sand, zeki otistik Daniel Tammet, manyetik adam Miroslav Magola, hafızalı Jil Price, suya karşı alerjisi olan Ashton Morris, hiç uyumayan Red Lamp, buzdan adam Wim Hoff, acıyı hissetmeyen Tim Creedland, gözleri olmayan ancak görebilen Ben Underward, dünyanın en kısa kadını Jioto ve en kısa bele sahip kadın Kati Young gibi ilginç kişileri tanıtmaktadır.. Video, her bir kişinin kısa biyografisini ve özel yeteneklerini sıralayarak ilerlemektedir. Bazı kişilerin Guinness Rekorlar Kitabı'na girdiği, bazılarının ise ilginç sağlık sorunları veya yetenekleri olduğu belirtilmektedir. Video, 20 farklı ilginç insanı tanıtarak, her birinin 1-20 arası bir numaralandırılmış şekilde sunulmaktadır.
Bu video, bir uzmanın erken boşalma konusunda bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, erken boşalmanın kişilik yapısıyla ilişkisini açıklayarak başlıyor ve özellikle aşırı heyecanlı, aceleci kişilerde daha sık görüldüğünü belirtiyor. Ardından erken boşalmanın diğer risk faktörleri olarak ilk cinsel deneyimlerini yakalanma endişesi, uygunsuz ortamlarda yaşamak, geç yaşlarda ilk cinsel deneyimlerini yaşamak ve düzenli cinsel yaşamı olmayan kişiler ele alınıyor. Son olarak, düzenli cinsel yaşamı olmayan kişilerde erken boşalma tanısı koymak için acele etmemenin ve düzenli bir yaşamla boşalma kontrolünü sağlayabileceğinin vurgulanıyor.