1856'da Çek Cumhuriyeti'nde doğan Freud, psikanaliz kuramının kurucusudur. Viyana Üniversitesi'nde tıp eğitimi almış, sonra fizyolojiye yönelmiştir. Charcot ile çalışarak sinir hastalıkları ve hipnoz üzerine çalışmalar yapmıştır
Bu video, Carl Jung'un hayatını ve psikolojik kavramlarını anlatan biyografik bir içeriktir. 1875 yılında İsviçre'de doğan Jung, içedönük bir yapıya sahip, Freud ile yakın ilişkisi olan ve analitik psikolojiyi geliştiren önemli bir psikologdur.. Video, Jung'un çocukluğundan başlayarak eğitim hayatı, Freud ile olan ilişkisi, kişisel yaşamı ve psikolojik kavramlarını kronolojik olarak anlatmaktadır. Jung'un bilinçdışı, ortak bilinçdışı (arketipler), persona, gölge, anime ve animus gibi kavramları detaylı şekilde açıklanırken, Freud ile arasındaki farklar da vurgulanmaktadır. Ayrıca Jung'un terapi yaklaşımı ve 1961'de İsviçre'de vefatına kadar olan yaşamı da videoda yer almaktadır.
1856'da Avusturya'da Yahudi bir ailede doğdu, 1939'da Londra'da öldü. 1881'de Viyana Üniversitesi'nden tıp doktoru olarak mezun oldu. 1886'da Viyana'da klinik çalışmalarına başladı. 1938'de Nazi tehdidi nedeniyle Avusturya'yı terk etti
Jung, Freud'la yakın arkadaş olup 1913'te analitik psikolojiyi kurdu. Basel ve Zürih üniversitelerinde tıp ve psikiyatri eğitimi aldı. 1910'da Uluslararası Psikanaliz Derneği başkanı oldu
İnsan karanlığı idrak ederek aydınlanır, ışığı hayal ederek değil. Bilinçdışı bizi bizden daha iyi bilir. Yaşamımızın büyük bölümünü bilinçdışında geçiririz
Bu video, Volkan adlı bir eğitmen tarafından sunulan psikanalitik kuram ve terapi süreci hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitmen, KPSS sınavına hazırlanan meslektaşlarına yönelik bilgiler vermektedir.. Video, psikanalitik kuramın temel temsilcilerinden Sigmund Freud'un kuramlarını üç ana bölüme ayrılmış olarak ele almaktadır: İlk bölümde içgüdü kuramı, topografik model ve yapısal model anlatılmakta, ikinci bölümde kaygı türleri ve psikoseksüel gelişim aşamaları açıklanmakta, son bölümde ise psikoterapi sürecinin dört aşaması ve kullanılan teknikler detaylandırılmaktadır.. Eğitmen, terapi sürecinin amacı olarak bilinçdışı bilginin bilinç düzeyine çıkarılması, içgörü kazandırma ve temel kişiliği yeniden yapılandırma konularını vurgulamakta, ayrıca serbest çağrışım, direnç analizi, transferans analizi, rüya analizi ve yorumlama gibi terapi tekniklerini de açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan gelişim psikolojisi dersinin kişilik kuramları ünitesini içeren eğitim içeriğidir.. Video, Freud'un klasik psikanaliz kuramını detaylı şekilde ele almaktadır. Dört alt kuramdan oluşan bu teoriye göre, zihnin üç bilinç düzeyi (bilinçli, bilinç öncesi ve bilinçdışı) açıklanmakta, özellikle bilinçdışının ne olduğu, nasıl oluştuğu ve günlük hayatta nasıl ortaya çıktığı anlatılmaktadır. Ayrıca rüyaların iki içeriği (görünen ve gizli içerik) ve bilinçdışı çatışmaların görünen içeriklere nasıl dönüştürüldüğü örneklerle açıklanmaktadır.. Ders, sınav hazırlığı açısından önemli bilgiler içermekte ve bir sonraki derste Freud'un güdü kuramının inceleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, psikoterapist Ümit Akçakaya tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Ümit Akçakaya, Boğaziçi Üniversitesi mezunu olup şu anda Ege Üniversitesi'nde kişilerarası iletişim bölümünde doktora yapmaktadır.. Video, Jung'un analitik psikoloji kuramını "kapalıçarşı metaforu" üzerinden anlatmaktadır. İçerikte persona (vitrin) kavramı, bilinç ve bilinçdışı yapısı, kişisel ve kolektif bilinçdışı, arketip teorisi ve kahramanlık hareketi gibi temel konular ele alınmaktadır. Sunum, günlük hayattan örneklerle Jung'un kuramlarını açıklamakta ve katılımcıların sorularını yanıtlayarak devam etmektedir.. Videoda ayrıca bilinçdışının içeriği (travmalar, kompleksler, korkular, gölge alanı), kolektif bilinçdışındaki arketipler ve bunların mitolojilerdeki temsilleri, Joseph Campbell'ın "Kahramanın Sonsuz Yolculuğu" teorisi ve krizlerin kişisel gelişim için fırsatlar olduğu vurgulanmaktadır. Sunum, Jung'un kitaplarının okunması tavsiyesiyle ve izleyicilere iyi geceler dilekleriyle sonlanmaktadır.
Freud, psikanalitik kuramı enerjinin korunumu yasasından esinlenerek geliştirmiştir. Başlangıçta psikanaliz bir tedavi yöntemi olarak ortaya çıkmıştır. Freud'un topografik modeli bilinç, bilinçöncesi ve bilinçdışı katmanlarını içerir
Jung 1914-1930 yılları arasında bilinçdışıyla ilgili mahrem notlar yazdı. Bu notlar önce Kara Kitap'ta toplandı, sonra Liber Novus adıyla yayımlandı. Jung 1930'da deneyi sonlandırdı ve kitabı yarım bıraktı. Jung 1957'de kitabın yayımlanmasını istemedi
Bu video, bir öğretmen ve öğrenciler arasında geçen etkileşimli bir eğitim dersi formatındadır. Öğretmen, psikolojik savunma mekanizmaları ve Freud'un psikanalitik kuramını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, ego savunma mekanizmalarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve id, ego ve süper ego arasındaki ilişkiyi hatırlatıyor. Ardından bastırma, inkar, mantığa bürüme, yansıtma, yer yön değiştirme, ödünleme, yüceltme, özdeşim kurma, gerileme, çarpıtma, karşıt tepki geliştirme, polyannacılık, hayal kurma, duygusal soyutlanma, bedenselleştirme, düşünselleştirme, özgecilik, ketlenme ve assetizm gibi çeşitli savunma mekanizmaları örneklerle açıklanıyor.. Dersin son bölümünde Freud'un psikanalitik kuramı ele alınmakta, bilinç ve bilinçdışı kavramları açıklanmakta ve savunma mekanizmaları, kaçınma-kaçınma, yaklaşma-yaklaşma ve yaklaşma-kaçınma çatışmaları örneklerle anlatılmaktadır. Ayrıca Freud'un kuramına çağdaş yaklaşımlar (bilinçdışı düşünce merkezi, cinsel güdülere yapılan vurgunun azalması, kültürel ve sosyal çevreye vurgu, yaşam boyu gelişimin kabul edilmesi) ele alınmaktadır.
Bu video, terapi türleri hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, psikanalitik terapiyi Freud'un geliştirdiği psikanalizden yola çıkarak tanıtmaktadır. Psikanalitik terapinin bilinçdışı zihnin davranışları ve düşünceleri üzerindeki etkisini, terapistin tarafsız ve yargılamayan tutumunu ve bireyin bilinçdışının farkına varmasını sağlama amacını açıklamaktadır. Ayrıca psikanalitik psikoterapi ile psikanaliz arasındaki farklar da ele alınmaktadır.
Bu video, Etkinlik İzini tarafından düzenlenen bir söyleşi ve akademik sunum formatında hazırlanmıştır. Konuşmacılar arasında Cem Kaptanoğlu ve diğer psikoloji uzmanları bulunmaktadır.. Video, psikanaliz ve çocukluk dönemindeki psikolojik gelişim üzerine kapsamlı bir inceleme sunmaktadır. İçerik, çocukluk kavramının tarihsel gelişiminden başlayarak, Freud'un çocuk cinselliği teorileri, anne-baba ilişkilerinin etkileri, bağlanma ve basılan kavramları, güvenli ve güvensiz bağlanma modelleri ve bilinçdışı kavramının çocukluk dönemindeki şekillenmesi gibi konuları ele almaktadır.. Sunumda ayrıca Melanie Klein, Harlow gibi psikologların çalışmaları, çocukların fantezileri, haset ve kıskançlık gibi temel duyguların gelişimi ve altı aydan üç yaşa kadar olan "kritik periyot"unun beynin gelişimindeki rolü gibi bilimsel bulgular da paylaşılmaktadır. Video, çocuk psikolojisine ilgi duyanlar için psikanalitik ve biyolojik perspektiflerden önemli bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bir içerik üreticisinin insan psikolojisi ve beynimizin bize oynadığı oyunlar hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, beynimizin bize oynadığı on adet ilginç oyundan bahsedilmektedir. İçerik üreticisi, bu oyunlardan onuncu, dokuzuncu, sekizinci, beşinci, dördüncü, üçüncü ve ikinci numaralara kadar olan yediini detaylı olarak anlatmaktadır. Kriptomnezi (bilinçdışı intihal), dejavu, bi-stand (seyirci etkisi), Kitty Genovese cinayeti, Fil Topsi olayı, plasebo etkisi ve MAGK etkisi gibi fenomenler örneklerle açıklanmaktadır.. İçerik üreticisi, izleyicilerin beğendiği takdirde geri kalan beş fenomeni de anlatacağını belirtmektedir.
Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu kişisel gelişim uzmanı Anılcan ile bilinçaltı temizliği ve kişisel gelişim konularını ele almaktadır.. Video, bilinçaltı (bilinçdışı) kavramı, alışkanlıkların oluşumu ve bilinçaltının hayatımızdaki etkileri üzerine odaklanmaktadır. İçerikte bilinçaltı temizliğinin nasıl yapılacağı, duygusal blokajların çözülmesi, olumlu düşünce geliştirme teknikleri ve günlük hayatta uygulanabilecek pratik öneriler sunulmaktadır.. Videoda ayrıca şükür egzersizi, "olumsuzluk diyeti" olarak adlandırılan 21 günlük olumlu düşünme süreci ve geçmişte hesaplaşma gibi dört temel kişisel gelişim tekniği detaylı olarak açıklanmaktadır. İzleyicilerden gelen sorular yanıtlanarak, bilinçaltı temizliğinin geçmiş haksızlıkları affetme ve güvensizlik sorunlarını çözme süreçlerindeki önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, Carl Gustav Jung'un hayatını ve psikolojik kuramlarını anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Jung'un 1875'te İsviçre'de doğumundan 1961'deki ölümüne kadar olan yaşamını kronolojik olarak ele almaktadır.. Video, Jung'un çocukluğu, eğitim hayatı, Freud ile olan ilişkisi ve analitik psikoloji kuramını oluşturma sürecini anlatarak başlar. Ardından Jung'un temel psikolojik kavramları detaylı şekilde incelenir: bilinçdışı (kişisel ve kolektif), arketipler (persona, gölge, anima, animus, bend), kişilik gelişimi dördüncü dönemler (çocukluk, gençlik, orta yaş, yaşlılık) ve kişilik tipolojisi (dışa dönüklük-içe dönüklük, dört temel işlev). Video, Jung'un kuramının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirerek sona erer.. Jung'un kişilik gelişimi kuramında "iki ergenlik" kavramı, bireyleşme kavramı ve zıt kutuplar arasındaki denge önemi vurgulanmaktadır. Ayrıca Jung'un Freud'dan farklı olarak bilinçdışını kişisel ve kolektif olarak ikiye ayırdığı, arketiplerin kişilik gelişimindeki rolü ve sekiz kişilik tipinin oluşumu gibi önemli kavramlar açıklanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının "Yüzleşme" adlı programda izleyicilere bilinçdışı yüzleşme ve duygusal bilinçaltı çalışma teknikleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, yüzleşme kavramının ne olduğunu, bilinçdışının ilkel çağdan gelen ve nesilden nesile aktarılan evrensel bir yapı olduğunu açıklamaktadır. Konuşmacı, çocukluk deneyimlerinin bilinçdışımıza nasıl yerleştiğini, anne-baba ilişkilerinin duygusal etkilerini ve bu duyguların hayatımızdaki sorunlara nasıl yansıdığını anlatmaktadır. Ayrıca, duygusal bilinçaltı çalışma sürecini adım adım göstererek, duyguları hissetmeyi, çocukluk anılarına ulaşmayı ve bu duyguları çocukluk dönemlerindeki karakterlere aktarmayı önermektedir.. Video, izleyicilere günlük hayatta karşılaştıkları duygusal zorluklarla (anlayışsızlık, tembellik, yetersizlik, sevgisizlik, değersizlik, başarısızlık, dışlanma) nasıl başa çıkacaklarını öğreten pratik öneriler içermektedir. Konuşmacı, bu çalışma sürecinin bir hafta süreyle devam etmesi gerektiğini ve samimi olmanın, duyguların içinden geçmenin önemini vurgulamaktadır.
Bu video, "Sonsuz Muhabbet" adlı bir programın bir bölümüdür ve Reşat, Duygu, Hasan, Ahmet ve Rema gibi konuşmacıların katıldığı bir sohbet formatındadır. İzmir'de çekilen bu programda, daha önce Tülin Smberg ile regresyon ve geçmiş yaşamlar üzerine konuşmuş olan kişiler zihin ve bilinç konularını ele almaktadır.. Video, zihnin işleyişi, bilinç ve bilinçdışı, duygular, ruh kavramı ve duyular dışı algılamalar gibi konuları kapsamlı şekilde ele almaktadır. Konuşmacılar, beyin ve zihnin hiyerarşik yapısı, Robert Dilts'in Logical Levels modeli, meditasyon, hipnoz ve trans haller gibi konuları tartışırken, gerçekliğin illüzyonel doğası ve Matrix, Inception gibi filmlerden örnekler vererek konuyu derinlemesine incelemektedir.. Sohbette ayrıca duyguların doğası, ruhsal gelişim, zihin-beden ilişkisi ve modern teknolojinin insan zihnine etkileri gibi konular da ele alınmaktadır. Bruce Lipton ve Ernest Rossi gibi araştırmacıların zihinsel değişikliklerin genetik seviyede etkileri konusundaki çalışmaları da programda paylaşılmaktadır. Video, zihnin "software" olarak adlandırılması ve bu "software" üzerinde yapılan terapi çalışmaları gibi metaforlarla zihin ve beden ilişkisine dair düşüncelerle devam etmektedir.