Konu soru dağılım tabloları her sınav için öğretim yılı başında oluşturulur. Sınavlar açık uçlu veya açık uçlu-kısa cevaplı sorulardan oluşacaktır. Çoktan seçmeli, eşleştirme ve doğru/yanlış soru türleri kullanılmayacaktır
Su, vücut sıcaklığının dengelenmesinde ve metabolizmada önemli rol oynar. Mineraller ve vitaminler kemik gelişimi ve enzim aktivasyonunda görev alır. İnorganik bileşikler hücre zarının yapısına katılır ve sindirilmeden kana karışır. Adaptasyon, canlıların yaşama ve üreme şansını artıran ortak özelliktir
Tema bilim, araştırma süreçleri, sınıflandırma ve biyoçeşitliliği kapsar. Öğrencilerin biyolojideki gelişmeleri sorgulaması ve bilimsel çıkarım yapması hedeflenir. Canlıların ortak özellikleri ve üç üst âlem sistemi öğretilir
Bu video, Tonguç Akademi'de bir öğretmenin canlıların ortak özelliklerini anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuları günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır.. Video, canlıların ortak özelliklerini sistematik bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak canlıların hücresel yapısı, prokaryot ve ökaryot hücreler, beslenme şekilleri (ototrof, heterotrof, hem ototrof hem heterotrof) anlatılmaktadır. Ardından enerji ve ATP kavramı, boşaltım, hareket, uyarılara tepki, metabolizma, homeostazi, adaptasyon, varyasyon ve organizasyon konuları açıklanmaktadır. Son bölümde ise üreme, büyüme ve gelişme kavramları ele alınmaktadır.. Video, canlıların ortak özelliklerini sistematik bir şekilde ele alarak, özellikle hücresel yapı, beslenme, enerji üretme, metabolizma ve üreme konularını detaylıca incelemektedir. Ayrıca anabolizma ile katabolizma arasındaki farklar "analar yapıcıdır, kaynanalar yıkıcıdır" gibi akılda kalıcı ifadelerle hatırlatılmakta ve tek hücreli ile çok hücreli canlılar arasındaki farklar açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan TYT Biyoloji sınavına hazırlık dersidir. Eğitmen, daha önce konu anlatımlı kitapla TYT Biyoloji Kampı yapmış ve soru bankası kitabından ödevler vermiştir.. Videoda, soru bankası kitabından seçilen "Cevap Senden" soruları çözülmektedir. İçerik, tüm canlıların ortak özellikleri, inorganik maddeler, karbonhidrat çeşitleri, enzimler, vitaminler, mineraller, DNA, RNA ve ATP'nin yapısı ve özellikleri gibi konuları kapsamaktadır. Eğitmen, dört video halinde toplam 28 soru çözeceğini belirtmekte ve her videoda 7 soru çözüleceğini açıklamaktadır.. Videoda ayrıca günlük hayatta tüketilen besinlerin karbonhidrat, protein ve yağ açısından incelenmesi, enzimatik tepkimelerde sıcaklığın etkisi, DNA ve RNA'nın yapısında bulunan azotlu organik bazlar, pentoz şekerler ve fosfat grupları gibi detaylı bilgiler de verilmektedir. Eğitmen, öğrencilerin sık yaptığı hataları vurgulayarak konuları yalın bir şekilde anlatmaktadır.
Bu video, Biosem YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Videoda bir biyoloji öğretmeni, 9. sınıf öğrencilerine yönelik sınav hazırlığı yapmaktadır. Öğretmenin yanında dört yaşındaki kızı İpek de videoda görünmektedir.. Video, biyoloji biliminin tarihi gelişimi, Alexander Fleming'in penisilin keşfi, bilimsel çalışma basamakları ve bilimin doğası gibi konularla başlayıp, bilimsel etik ilkeleri ve canlıların ortak özellikleri (hücresel yapı, metabolizma, beslenme, üreme, homeostasi, adaptasyon, boşaltım, varyasyon ve uyarıya tepki) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Öğretmen, sınav stratejileri sunarak öğrencilere sınav hazırlığı için tavsiyeler ve motivasyon mesajları da vermektedir. Video, Tuskey Frengi deneyi ve bilimsel etik ilkelerini ihlal eden bir deney örneği üzerinden dürüstlük ilkesini açıklamakta, canlıların ortak özellikleri hakkında kapsamlı bilgiler vermektedir.
İl/İlçe genelinde 20 çoktan seçmeli soru sorulacak. Okul genelinde açık uçlu sorular kullanılacak. Çoktan seçmeli, eşleştirme ve doğru/yanlış soruları kullanılmayacak
Bu video, Senem Özdemir adlı yeni biyoloji öğretmeninin 9. sınıf biyoloji dersinin ilk konusu olan "Yaşam Bilimi" ve canlıların ortak özelliklerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, canlıların ortak özelliklerini on iki grupta incelemektedir: hücresel yapı, beslenme, solunum, metabolizma, boşaltım, hareket, uyarılara tepki, büyüme ve gelişme, üreme, uyum, homeostazi ve organizasyon. Öğretmen önce hücresel yapı konusunu ele alarak tek hücreli ve çok hücreli canlıları, prokaryot ve ökaryot hücreleri detaylı şekilde açıklar. Ardından beslenme konusuna geçerek ototrof ve heterotrof beslenme türlerini, besinlerin görevlerini ve solunum konusuna geçerek oksijensiz ve oksijenli solunum mekanizmalarını anlatır.
Bu video, lise biyoloji öğretmeni Semih Akpınar tarafından sunulan kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, Biosem YouTube kanalının sahibi olup, biyoloji dersi anlatarak biyoloji sevdirmeye devam etmektedir.. Video, 9. sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir genel tekrar dersidir. İçerikte biyolojinin tanımı, önemi, tarihsel gelişimi ve bilimsel yöntem basamakları ele alınmaktadır. Ayrıca tıp tarihi, genetik ve biyoteknoloji alanındaki önemli keşifler, canlıların ortak özellikleri ve sınıflandırılması detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video, bilimsel yöntemin beş temel basamağını günlük hayattan örneklerle açıklamakta, bilim etiği kavramını ele almaktadır. Canlıların hücre yapısı, beslenme türleri, metabolizma, büyüme, hareket, boşaltım, üreme, uyarılara karşı tepki ve organizasyon gibi temel özellikleri detaylı şekilde incelenmektedir. Video, sınav hazırlığı için önemli bilgiler içermekte ve yazılı sınav provası ile devam etmektedir.
Bu video, bir biyoloji öğretmeninin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı yazılı sınav hazırlık dersidir. Öğretmen, MEB'in paylaştığı öğrenme çıktılarını analiz ederek sınavda sorumlu olacak konuları kapsamaktadır.. Video, bilimin doğası ve bilimsel araştırma süreciyle başlayıp, canlıların ortak özellikleri, temel özellikleri ve virüsler hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İçerikte bilimsel yöntem, hücrelerin yapısı, metabolizma, solunum, hareket, tepki, adaptasyon, üreme gibi konular ele alınmakta ve günlük hayattan örneklerle açıklanmaktadır.. Öğretmen, konuları soru-cevap şeklinde ilerletmekte ve tost makinesi örneği üzerinden bilimsel yöntemin nasıl uygulandığını göstermektedir. Video, açık uçlu sorular, boşluk doldurma soruları ve yazılı sınavı içermekte olup, bir sonraki derste boşluk doldurma soruları ve klasik bir sınav yapılacağı belirtilmektedir.
Test 12 sorudan oluşmaktadır ve her soru için 1 dakika süre verilmiştir. Test, canlıların ortak özelliklerini ve yaşamsal süreçlerini kapsamaktadır
MEB Biyoloji Dersi Öğretim Programına uygun olarak hazırlanmıştır. Çeşitli görsellerle desteklenmiş ve sistemli bir içerik sunmaktadır. Soru bankasında görsel destekli, açık uçlu ve test soruları bulunmaktadır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan biyoloji yazılısı soru çözümlerini içeren eğitim içeriğidir. Eğitmen, dört senaryo sorusunun çözümlerini adım adım anlatmaktadır.. Video, biyoloji biliminin tanımı ve dönüm noktaları ile başlayıp, bilimsel yöntem basamaklarını açıklamaktadır. Ardından bilimin etiği, intihal, yanıltma ve tahrip etme kavramları ele alınmaktadır. Son olarak canlıların ortak özellikleri (uyarana tepki, adaptasyon, boşaltım, beslenme, büyüme ve organizasyon) ve tek hücreli ile çok hücreli canlılardaki organizasyon düzeyleri detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Tonguç Akademi tarafından sunulan 9. sınıf biyoloji dersinin bir eğitimcinin anlattığı ders içeriğidir.. Video, biyolojinin ne olduğu, inceleme alanları ve canlıların ortak özellikleri hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. İlk bölümde biyolojinin temel kavramları ve bilimsel çalışmaları anlatılırken, ikinci bölümde canlıların ortak özellikleri (metabolizma, homeostasi, boşaltım, uyar-görev, hareket, adaptasyon, üreme, büyüme ve gelişme, organizasyon) detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca biyolojinin gıda ve sağlık sorunlarına çözüm getirmek için yaptığı çalışmalar, gen aktarımı yöntemi ve insan genom projesi gibi önemli bilimsel projeler hakkında bilgiler de verilmektedir. Canlıların tümünün hücrelerden oluştuğu ve bu hücrelerin belirli bir organizasyona sahip olduğu bilgisiyle ders tamamlanmaktadır.
Bu video, Betül adlı bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı interaktif bir biyoloji dersidir. Öğretmen, biyoloji konularını kısa ve öz cümlelerle anlatmayı tercih eden, heyecanlı ve enerjik bir eğitimci olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, 9. sınıf biyoloji yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, canlı klonlaması, bilimsel yöntem basamakları, bilim etiği, canlıların ortak özellikleri ve beslenme-organizasyon özellikleri gibi konuları kapsamaktadır. İçerik, MEB senaryosuna uygun hazırlanmış olup, yıllık plan ve öğrenim çıktılarına göre soruların dağılımını içermektedir.. Videoda canlıların ortak özellikleri (hücresel yapı, beslenme, hareket, uyarılara tepki verme, metabolizma, homeostazi, adaptasyon, üreme, büyüme ve gelişme) detaylı şekilde ele alınmakta, prokaryot ve ökaryot hücreler, çok hücreli ve tek hücreli canlılar hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca canlıların beslenme yönüyle üç gruba (üreticiler, tüketiciler ve hem üretici hem tüketici) ayrılmasıyla ve organizasyon basamakları (atom, molekül, organel, hücre, doku, organ, sistem ve organizma) anlatılmaktadır. Video, yazılıya hazırlık için beş soru çözümüyle sonlanmaktadır.
Bu video, Seda Hoca tarafından sunulan bir biyoloji dersidir. Öğretmen, 2024 YKS sürecine hazırlık amacıyla TYT konu anlatımlarını başlattığını belirtiyor.. Videoda canlıların ortak özellikleri detaylı şekilde ele alınmaktadır. Konu, hücresel yapı, boşaltım, homeostazi, organizasyon, beslenme, hareket, metabolizma, büyüme ve gelişme, solunum, uyarılara tepki, üreme ve uyum gibi özelliklerden oluşmaktadır. Ders, biyoloji biliminin tanımı ve inceleme alanından başlayarak, prokaryot ve ökaryot hücre yapıları, beslenme türleri (ototrof, heterotrof), solunum yöntemleri ve hareket özellikleri gibi konuları kapsamaktadır.. Öğretmen, konuları örneklerle pekiştirmekte ve sınavlarda çıkabilecek soru kalıplarını açıklamaktadır. Video, konuyla ilgili örnek sorular ve çözümlerle desteklenmekte, dersin sonunda on soru çözüleceği belirtilmektedir.