• Buradasın

    Akademik

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Konya Ticaret Odası Karatay Üniversitesi Podcast: İletişim ve Tasarımı Bölümü

      Bu podcast, Konya Ticaret Odası Karatay Üniversitesi'nin podcast serisinin ilk bölümüdür. Konuk, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi İletişim ve Tasarımı Bölüm Başkanı Doçent Doktor Birol Büyükdoğan'dır.. Podcast, geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları detaylı şekilde ele alarak başlıyor ve ardından iletişim sektöründe çalışan akademisyenlerin sahip olması gereken özellikler hakkında bilgi veriyor. Video, 10 Ocak Gazeteciler Günü'nün kutlanması kapsamında gazetecilere yönelik mesajlarla sonlanıyor.. Videoda ayrıca yapay zeka gibi teknolojik gelişmelerin iletişim sektörüne etkisi, iletişimcilerin teknolojiyi takip edebilme, davranış bilimleri bilgisi, analiz yapabilme, kriz yönetimi bilgisi, finans piyasalarını bilme, ikna yeteneği, hızlı düşünme, sorumluluk alma ve vizyon sahibi olma gibi gerekli özellikler detaylı olarak anlatılıyor.

      • youtube.com
    • İbrahim Kalın'ın Akademik ve Profesyonel Kariyeri

      1971'de İstanbul'da doğdu, İstanbul Üniversitesi Tarih Bölümü'nden mezun oldu. Malezya'da yüksek lisans, George Washington'da doktora, İbn Haldun'da profesörlük yaptı. Georgetown, Bilkent ve İbn Haldun'da dersler verdi. SETA Vakfı'nı kurdu ve başkanlığını üstlendi

      • mit.gov.tr
    • Matematik Terimleri Sözlüğü Tanıtımı

      TMD ve TÜBA tarafından hazırlanan iki yeni matematik terimleri sözlüğü kullanıma açılıyor. Sözlük yaklaşık iki bin terim içeriyor ve üç dilde (Almanca, Fransızca, İngilizce) tanımları mevcut. Türkçeye saygı ve ortak dil oluşturma projenin temel hedefleri arasında

      • tmd.org.tr
    • Türk Tarihi Kaynakları Üzerine Bir Sohbet

      Bu video, bir akademisyen ile yapılan bir röportaj formatındadır. Konuşmacı, Türkiye'de Çince bilen nadir akademisyenlerden biri olarak tanıtılmaktadır.. Videoda Türk tarihinin ortaya çıkarılmasında Çin kaynaklarının kritik önemi ele alınmaktadır. Konuşmacı, Türklerin taşa yazmaları ve yerleşik kültürde daha az belge bırakmaları nedeniyle İslam öncesi Türk tarihini Çin kaynaklarından öğrenmenin önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, İslam kaynaklarının 700'lerden itibaren devreye girdiğini ve özellikle Arap fetihleri sonrası boylar hakkında etnografik ve tarihi bilgiler sunduğunu belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Arkeoloji, Kimlik ve Tarih Üzerine Akademik Bir Röportaj

      Bu podcast programında sunucu Nil'e Örnek, arkeolog, yazar ve öğretim üyesi İsmail Gezgin ile bir röportaj gerçekleştiriyor. İsmail Gezgin, on iki kitabın yazarı olup, arkeoloji, mitoloji, psikoloji, felsefe, sinema ve edebiyat alanlarından beslenen bir akademisyendir.. Röportaj, "nasıl arkeolog olunur" sorusu etrafında şekillenen bir sohbet formatında ilerliyor. Konuşmada arkeolojinin ideolojik boyutu, hafıza ve iktidar ilişkisi, kimlik inşa etme süreci, Türkiye'deki arkeoloji durumu, yurtdışına kaçırılan tarihi eserler ve Göbeklitepe'nin uygarlığın başlangıcındaki önemi gibi konular ele alınıyor.. Röportajda ayrıca müzelerin rolü, tarihi eserlerin korunması, arkeolojik kazıların sorumluluğu ve bilginin topluma aktarılması gibi konular da tartışılmaktadır. İsmail Gezgin, arkeolojinin sadece akademisyenler için değil, herkesin erişebileceği bir bilim olduğunu ve toplumsal tarih bilincinin oluşması için bu bilginin halka yayılması gerektiğini vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitim ve Bilimsel Merak Üzerine Akademik Sohbet

      Bu video, jeolog ve akademisyen olan bir konuşmacı ile Cey adlı bir kişi arasında geçen sohbet formatındadır. Ayrıca hukuk fakültesinde uygarlık tarihi dersi veren bir akademisyen de konuşmacılar arasında bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu eğitimin amacı, kaliteli eğitim yapmanın önemi ve bilimsel merak duygusunun değeri üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde eğitimin amacı kendi dışındaki dünyayı tanımak olduğu ve bilim kültürü almış öğretmenlerin önemi vurgulanırken, ikinci bölümde ansiklopediler, özellikle Pauli Ansiklopedisi ve Oxford Lügatı gibi dünya çapındaki önemli ansiklopedilerin özellikleri ele alınmaktadır.. Konuşmacılar ayrıca Türkiye'deki eğitim sisteminin gelişimi, üniversite sayısının artışı, sınıf boyutlarının önemi ve araştırma-geliştirme alanındaki eksiklikler hakkında görüşlerini paylaşmaktadır. Video, Cambridge Üniversitesi'ndeki bir deneyimle sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Türk Bilim İnsanı Oktay Sinanoğlu

      1935'te İtalya'nın Bari şehrinde doğdu, 1953'te TED Ankara Yenişehir Lisesi'nden birincilikle mezun oldu. 1956'da Berkeley'de kimya mühendisi olarak mezun oldu, 1960'ta Yale'de profesör oldu. Yale'de 37 yıl çalıştı, 1997'de emekli oldu. Kuantum mekaniğinde önemli katkılar sağladı ve Sinanoğlu indirgemesi yöntemini geliştirdi

      • tr.wikipedia.org
    • ORCID Kimliği Alma ve YÖKİS'e Girişi

      Bu video, Hakan Akademi kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araştırmacı kimliği olan ORCID'nin nasıl alınacağını ve YÖKİS sisteminde bu bilginin nasıl girileceğini adım adım göstermektedir.. Video, ORCID hesabının oluşturulması sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. Önce ORCID web sitesine kayıt olma, hesap oluşturma ve görünürlük ayarları gösterilmektedir. Ardından hesap bilgilerinin (çalışma kurumları, eğitim geçmişi, ödüller, araştırma destekleri, çalışmalar) nasıl girileceği açıklanmaktadır. Son olarak, ORCID kimliğinin YÖKİS sisteminde nasıl kullanılacağı gösterilmektedir. Video, özellikle akademisyenlerin ve araştırmacıların ORCID kimliklerini nasıl oluşturabileceklerini ve bu bilgileri YÖKİS gibi sistemlere nasıl aktarabileceklerini öğrenmek isteyenler için faydalı olacaktır.

      • youtube.com
    • Merkezi Asya Müslümanları Eğitim ve Araştırma Merkezi (MAMER) Tanıtım Videosu

      Bu video, Merkezi Asya Müslümanları Eğitim ve Araştırma Merkezi (MAMER) hakkında bilgi veren bir tanıtım videosudur. 2016 Eylül ayında kurulan merkez, Türkiye'de eğitim gören Merkezi Asya'dan gelen öğrenciler ve Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan Merkezi Asya kökenli kişilerin akademik çalışmalarını desteklemektedir.. Video, MAMER'in hedeflerini, faaliyetlerini ve yapısını anlatmaktadır. Merkez, akademik kurul oluşturarak Merkezi Asya konusunda bilimsel ve kültürel çalışmalar yapmakta, yüksek lisans ve doktora programlarına teşvik edici çalışmalar gerçekleştirmekte, seminer, makale ve konferans faaliyetleri düzenlemektedir. Ayrıca, Merkezi Asya medeniyet birikimini gösterecek bir kütüphane kurma ve Türkiye'deki kültürel birikimi Merkezi Asya ülkelerine aktarma gibi hedefler doğrultusunda çalışmaktadır.

      • youtube.com
    • Türk Tarihçi Ahmet Taşağıl'ın Akademik Kariyeri

      1964'te Karamürsel'de doğdu, İstanbul Üniversitesi Tarih Bölümü'nden 1985'te mezun oldu. 1988'de yüksek lisans, 1991'de doktora derecesini aldı. 1987'de Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi'nde akademik kariyerine başladı. 1995'te doçent, 2001'de profesör oldu

      • tr.wikipedia.org
    • Harezm ve Kıpçak Türkçesi Arasındaki Farklar

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ders formatında hazırlanmıştır. Konuşmacı, eski Türk dili alanındaki bilgiyi paylaşmaktadır.. Video, Harezm ve Kıpçak Türkçeleri arasındaki farkları ele almaktadır. Konuşmacı, bu iki dönem Türkçesinin Karahanlı ve Çağatay Türkçeleri arasında bir geçiş dönemi olarak nitelendirildiğini ve yaklaşık 13-15. yüzyıllar arasında ortaya çıktığını belirtmektedir. Yanoş Ekman tarafından tespit edilen sekiz önemli dilbilgisel farkı (ayrılma hali, birinci çoğul şahıs ekleri, tamlama ekleri, iyelik üzerine yönelme, olumsuzluk eki, soru edatı, sıfat fiili ve g düşmesi) detaylı olarak açıklamaktadır. Konuşmacı, bu özelliklerin metin tespitinde nasıl kullanılabileceğini ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini de paylaşmaktadır.

      • youtube.com
    • Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tanıtım Videosu

      Bu video, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi'nin tanıtımını yapan bir reklam filmidir. Videoda üniversite rektörü veya önemli bir yetkili konuşmaktadır.. Video, üniversitenin akademik yapısı, öğrenci sayıları, uluslararası öğrenci oranı ve eğitim imkanları hakkında bilgiler sunmaktadır. Üniversitenin 13 fakülte, Türk Müzikisi Devlet Konservatuvarı, Yabancı Diller Yüksekokulu, 3 Meslek Yüksekokulu, 5 Enstitü ve 22 Uygulama ve Araştırma Merkezi'nden oluştuğu belirtilmektedir. Ayrıca Avrupa Birliği Komisyonu tarafından akredite kuruluşu ve Eurodesk merkezi olduğu, 210 dünya üniversitesiyle işbirliği yaptığı ve URAP verilerine göre Türkiye'de kurulan üniversiteler sıralamasında ikinci, devlet üniversiteleri arasında birinci sırada yer aldığı vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • İşletme ve İktisat Arasındaki Farklar

      Bu video, bir işletme uzmanı ile yapılan bir röportaj formatındadır. Konuşmacı, işletme alanında uzman bir akademisyen olarak işletme ve iktisat arasındaki farkları açıklamaktadır.. Videoda işletme ve iktisat arasındaki temel farklar ele alınmaktadır. İşletme, alanda işi yapan, alanla ilgilenen ve insanlarla çalışan bir disiplin olarak tanımlanırken, iktisat daha çok matematiksel modelleme ve büyük resmi anlamaya odaklanan bir disiplin olarak açıklanmaktadır. Ayrıca işletme bölümünün alt bölümleri (uluslararası ticaret, sağlık yönetimi, yönetim bilişim sistemleri) ve bu bölümlerin hibrit yapısı da anlatılmaktadır.

      • youtube.com
    • Dr. Nurettin Furkan Doğan'ın Akademik Profili

      Gaziantep Üniversitesi'nde Makine Mühendisliği alanında doktora ve yüksek lisans yapmıştır. 2012-2015 yılları arasında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. 2012-2019 yılları arasında Gaziantep Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2019-2022 yılları arasında Kilis 7 Aralık Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. 2022 yılında Gaziantep Üniversitesi'nde doktor öğretim üyesi olmuştur

      • akbis.gantep.edu.tr
    • Dr. Sadık Olguner'in Akademik Profili

      Gaziantep Üniversitesi'nde Makine Mühendisliği alanında doktora ve yüksek lisans yapmıştır. 2010-2020 yılları arasında Gaziantep Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2020'den beri Gaziantep Üniversitesi'nde doktor öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır

      • akbis.gantep.edu.tr
    • Akademik Arapça Nahiv Dersi: Mefulü Bih Konusu

      Bu video, E-Ders Fani Ayşe tarafından sunulan bir akademik Arapça nahiv dersinin on ikinci bölümünü içermektedir. Öğretmen, öğrencilere Arapça'da meflubi (mefhul) konusunu anlatmaktadır.. Ders, meflubi kavramının tanımı, özellikleri ve mensupluk alametleri üzerine odaklanmaktadır. Öncelikle emzire bölümündeki örnekler üzerinden meflubih kavramı açıklanmakta, ardından meflubihin cem-i müekker salim, cem-i müennes salim, müsennad ve müfre isimlerdeki mahsupluk alametleri örneklerle anlatılmaktadır.. Video boyunca çeşitli alıştırmalar yapılarak konu pekiştirilmekte, tercüme alıştırmaları ve zihin haritası oluşturma gibi interaktif aktiviteler de yer almaktadır. Öğretmen, özellikle meflubihin fetha, kesre ve y ile mahsup olduğunu vurgulamaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor