Lulu Chen creates detailed children's book illustrations using Photoshop and traditional art. Alexis Franklin creates surreal digital paintings inspired by oil painters. Kiko Rodriguez combines classic and digital techniques in Miami. Ekaterina Savic specializes in children's books and storytelling. Pawel Nolbert works as multidisciplinary artist for entertainment and advertising
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan 3D modelleme ve animasyon eğitim içeriğidir.. Video, 3D objeler oluşturma ve animasyon yapma sürecini adım adım göstermektedir. İlk bölümde flor yeryüzü objesi oluşturma, küp, silindir ve torus gibi temel 3D objelerin oluşturulması, birleştirilmesi ve animasyon için "nal object" kullanımı anlatılırken, ikinci bölümde bu objelerin materyallerinin oluşturulması, ışık ekleme, render seçeneklerini ayarlama ve 340 frame'lik bir render çalışması için gerekli ayarlar gösterilmektedir.. Eğitim, 3D modelleme ve animasyon yapmak isteyenler için temel bir rehber niteliğindedir ve kompozisyon oluşturma, kamera ayarları, materyal ekleme ve yansıma değerlerinin belirlenmesi gibi teknik detayları içermektedir.
Bu video, bir 3D modelleme yazılımının kamera araçlarını tanıtan bir eğitim içeriğidir.. Video, yazılımdaki kamera araçlarının kullanımını adım adım göstermektedir. Öncelikle Position kamera aracı ile kameranın belirli bir noktaya konumlandırılması, ardından Lucker Round aracı ile çevredeki bakış açısı değiştirme, Walk aracı ile yürüme ve koşma işlemleri anlatılmaktadır. Ayrıca göz yüksekliğini ayarlamak için klavye kısayolları (250 yazma veya Shift tuşu ile mouse hareketleri) da gösterilmektedir.
Bu video, Üç D Max Özelders.com'dan Tuncer Özdemir tarafından sunulan bir 3D modelleme eğitim içeriğidir. Eğitmen, 3ds Max ve Edit: Table Poly programlarında geometri düzenleme araçlarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, 3ds Max ve Edit: Table Poly'nin geometri bölümlerinin tüm özelliklerini adım adım göstermektedir. Box modeli oluşturma, convert editable poly, vortex, face, polygon, element gibi temel geometri araçları ile create, collapse, attach, detach, slice plain, split, cut, mesh smooth, tesa, make planner, grid align, relax ve high selection gibi araçların kullanımı pratik örneklerle anlatılmaktadır.. Eğitim, az segmentte güzel işler yaparak render süresini kısaltma ve objenin kalitesini artırmak isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir. Video, bir sonraki derste materyal ve poligon konularının ele alınacağını belirterek sona ermektedir.
3DS dosyaları çoğunlukla Autodesk'in 3DS Max yazılımına aittir. 3DS dosyaları 3D modeller, animasyonlar ve sahne verilerini içerir. Format, Nintendo 3DS oyun kartuşlarından aktarılan ROM görüntülerini de saklar
Start with default cube as base geometry. Divide cube into two halves using Ctrl+R and X-ray mode. Add mirror modifier to create equivalent sides. Scale and extrude model using S+Y and S+X keys
Bu video, bir 3D modelleme eğitim içeriğidir. Anlatıcı, izleyicilere adım adım bir karakter oluşturma sürecini göstermektedir.. Videoda, "umarsız lakayıt" bir erkek karakter ve onun karşısında oturan bir bayan karakterin 3D modellemesi yapılmaktadır. Anlatıcı önce erkek karakteri (sigara içen, yarım inmiş kaşlı, yarım inmiş saçlı) oluşturur, ardından bayan karakteri (modern saç, kalça ve göğüs detayları) tasarlar. Karakterlerin konuşması için konuşma balonları eklenir ve sigara dumanı gibi detaylar eklenerek sahne tamamlanır.
Bu video, Mert Gültaş'ın sunduğu bir içerik olup, en gerçekçi üç boyutlu çizimleri göstermektedir. Sunucu, izleyicilere bu çizimleri göstererek hangisinin gerçek, hangisinin çizim olduğunu tahmin etmeye çalışmaktadır.. Videoda çeşitli nesnelerin (şekerler, iPhone, bisküviler, PlayStation kolları, mumlar, yumurta, sosis, kibritler, dondurma, yılanlar) üç boyutlu çizimleri gösterilmekte ve sunucu her birini incelemektedir. Bazı çizimlerin gerçek nesnelerden ayırt edilmesi imkansız olduğu, sadece matlık veya parlaklık gibi detaylarla ayırt edilebileceği belirtilmektedir. Video sonunda üç boyutlu el, merdiven ve A harfi çizimi gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan 3D materyal oluşturma ve düzenleme eğitimidir. Eğitmen, Quixel Mixer programının temel özelliklerini ve Unreal Engine'de materyal oluşturma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Quixel Mixer programının tanıtımıyla başlayıp, arayüzünü, araçlarını ve temel kullanımını anlatmaktadır. Ardından materyal oluşturma süreci, farklı materyal türlerinin (albedo, normal, displacement) kullanımı, Megascans materyal kütüphanesi, materyal düzenleme özellikleri ve performans ayarları detaylı şekilde gösterilmektedir. Son bölümde ise oluşturulan materyallerin farklı dosya formatlarına nasıl dışa aktarılacağı anlatılmaktadır.. Eğitim içeriğinde tuğla kaplaması örneği üzerinden opacity mask, threshold, displacement, normal, occlusion gibi materyal özellikleri ve bunların nasıl ayarlanacağı gösterilmektedir. Ayrıca setup, display ve viewport gibi programın farklı bölümleri de tanıtılmaktadır. Eğitmen, oluşturulan materyallerin Blender ve Unreal Engine'de nasıl kullanılacağını gelecek derslerde anlatacağını belirtmektedir.
Five-year experienced 3D sculptor shares his journey in digital art. Guide aims to help beginners and experienced artists master Nomad Sculpt. Digital sculpting creates realistic 3D models using digital technologies
Bu video, 3D modelleme ve render konusunda eğitim veren bir içerik üreticisinin sunduğu bir eğitim videosudur.. Video, render kavramını temel kullanıcılar ve orta seviyedeki kullanıcılar için açıklamaktadır. İçerikte render motorunun ne olduğu, renderlı görüntü ile rendersız görüntü arasındaki farklar gösterilmektedir. Sketchup, 3D Max ve Blender gibi 3D programlarda kullanılan farklı render motorları (Vray, Corona, Enscape, Lumion, Twin Motion) tanıtılmakta ve her birinin kendine özgü özellikleri anlatılmaktadır. Ayrıca render motorlarının modelleme sürecindeki önemi ve zamanla test ve deneme yaparak bu konudaki ilerlemenin nasıl sağlanabileceği de açıklanmaktadır.
Bu video, Muhammed Alkum tarafından Karadut kanalında sunulan bir eğitim içeriğidir. Muhammed, mesh şekillendirme konusunda son dersini anlatmaktadır.. Videoda, 3D mesh'leri nasıl şekillendirebileceğimiz adım adım gösterilmektedir. Eğitim, dört temel aşamadan oluşmaktadır: kameradan ışın atma, mesh'e değen üçgeni bulma, bu üçgenin vortekslerini elde etme ve vertex dizisindeki y değerlerini değiştirme. Ayrıca "on drag on mouse rock" fonksiyonu kullanılarak vertex'lerin konumlarının nasıl değiştirileceği ve shift tuşu ile yön değiştirme özelliği anlatılmaktadır.. Eğitim, kodlama ile desteklenerek "şekillendirilebilir mesh" adlı bir class oluşturma ve ray atma, çarpışma verisi alma, vorteks id'lerini bulma gibi fonksiyonları yazma sürecini içermektedir. Video, mesh düzenleme konusunda daha fazla video çekmeyeceğini belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere 3D kaplumbağa yapımını adım adım gösteren bir rehberdir.. Videoda, kaplumbağa çizimi, boyama, kesme ve yapıştırma aşamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce kaplumbağa çizimi yapılırken kuyruk kısmında boşluk bırakılması gerektiği, ardından kaplumbağaların yeşil tonlarda boyanması, kesilmesi ve kuyruklarının kıvrılarak birleştirilmesi gösterilmektedir. Son olarak, kaplumbağaların kumsal ve deniz temalı bir görselde sergilenmesi veya evin bir köşesinde saklanması önerilmektedir.
Malzeme ve doku, 3D sanat için temel unsurlardır. Bir 3D modelde birden fazla malzeme olabilir, ancak tek doku bulunabilir. Hem dokular hem de malzemeler elle veya prosedürel olarak oluşturulabilir
Bu eğitim videosunda Eren Egemen Kantarcı, 3D render ve kamera animasyon konularında detaylı bilgiler paylaşmaktadır. Video, Facebook'ta ve diğer platformlarda arkadaşlarının yaşadığı sorunları çözmek amacıyla hazırlanmıştır.. Video, iç mekan render'ı yaparken kamera animasyonu, birden fazla kamerayla render alma teknikleri, grup animasyonu yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar ve AutoY özelliğinin önemi gibi konuları ele almaktadır. İçerikte kamera ayarları, frame seçimi, animasyon oluşturma ve render setup ayarları hakkında pratik bilgiler sunulmaktadır.. Ayrıca, bilgisayar gücü düşük olan kullanıcılar için alternatif çözümler, tek kamerayla tek kare animasyon alma yöntemleri ve render sırasında oluşabilecek sorunların nasıl önlenmesi gerektiği konusunda ipuçları da verilmektedir.
Bu video, bir kişinin 3D CS:GO logosu yapımını adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendisinin hastalığından dolayı sesinin kötü çıktığını belirtiyor.. Videoda 3D CS:GO logosunun yapımı detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce şablon çizilip mukavva üzerine dört adet harf (S, C, G) kesilip, ardından bu harfler bir platform üzerine yapıştırılarak 3D logo oluşturuluyor. Konuşmacı, logosunun akrilik boyayla boyanabileceğini ve masa süsü olarak kullanılabileceğini belirtiyor.
Bu video, 42 yaşındaki 3D animasyon sanatçısı Gökhan Ergin Eryıldır tarafından sunulan bir 3D modelleme eğitim içeriğidir. Eğitmen, uzun yıllardır animasyon, Vray görselleştirme, bilgisayar programcılığı ve oyun geliştirme alanlarında deneyim sahibidir.. Video, ZBrush Core programında karakter modelleme sürecini adım adım göstermektedir. İçerikte Lightbox Dynamash 32 aracı kullanılarak küre oluşturma, kafanın orantılarını takip ederek maskeleme, yumuşatma ve detaylandırma teknikleri anlatılmaktadır. Ayrıca göz yapımı, burun girintisi oluşturma, dudak, boyun ve kulak gibi insan suratı bölümlerinin modelleme teknikleri de gösterilmektedir.. Eğitmen, farklı ırklar arasındaki fiziksel farklılıkları, cinsiyet bazlı orantıları ve kriminoloji alanındaki insan suratı ölçüleri hakkında bilgiler de paylaşmaktadır. Video, beş dakikalık bir devamı olduğunu belirten bir bölümle sona ermektedir.
Andrew Price's site offers free textures and models with Blender addon. All materials are CC0 licensed and compatible with other 3D software