• Buradasın

    Yönerge

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB değerler eğitimi yönergesi nedir?

    MEB Değerler Eğitimi Yönergesi, öğrencilere olumlu tutum ve davranışlar kazandırmayı amaçlayan bir dizi usul ve esas belirler. Bu yönergenin ana amaçları şunlardır: 1. Evrensel ve toplumsal değerlerin eğitim öğretim süreçlerine etkin bir şekilde dahil edilmesi. 2. Öğrencilerin duygusal ve bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi, onların sadece bilgi edinmekle kalmayıp, bu bilgileri problem çözme ve eleştirel düşünme gibi becerilerle ilişkilendirebilmeleri. 3. Değerlerin davranışa dönüştürülmesi, öğrencilere temel insanî değer ve erdemlerin kazandırılması. Yönergeye göre, bu amaçlar doğrultusunda okullarda Değerler Eğitimi Yürütme Kurulları oluşturulur ve bu kurullar süreci yönetir.

    5 sınıf 2 dönem yazılı ve uygulamalı sınavlar yönergesi nasıl yapılır?

    5. sınıf 2. dönem yazılı ve uygulamalı sınavlar yönergesi şu şekilde yapılır: 1. Sınav Sayısı: Bir dönemde her dersten en az iki sınav yapılması esastır. 2. Sınav Tarihleri: Sınav tarihleri, il sınıf/alan zümrelerince belirlenir ve okul müdürünün onayından sonra ilan edilir. 3. Ortak Sınavlar: Aynı sınıf düzeyinde birden fazla şube bulunuyorsa, sınavlar ortak yapılır. 4. Sınav Türleri: Yazılı sınavlar gerektiğinde ülke, il veya ilçe genelinde ortak sınavlar şeklinde yapılabilir. 5. Sınav Süresi: Zorunlu hâller dışında yazılı sınav süresi bir ders saatini aşamaz. 6. Değerlendirme: Sınavların değerlendirilmesi, ders öğretmeni tarafından yapılır ve puanlar e-Okula işlenir. 7. Mazeret Sınavları: Geçerli mazereti nedeniyle sınava katılamayan öğrenciler için mazeret sınavı yapılır.

    51-3 ç uzman erbaş yönergesi madde 78 nedir?

    51-3 ç uzman erbaş yönergesi madde 78, uzman erbaşlara yıllık izinleri dışında ayrıca 1111 sayılı Kanunun 78 inci maddesinde belirtilen esaslara göre izin verilmesini öngörmektedir. Bu izinler, yıllık izinden sayılmaz.

    MEB eğitim bölgesi yönergesi nedir?

    MEB Eğitim Bölgeleri Yönergesi, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarının dahil olacağı eğitim bölgelerinin oluşturulmasına ilişkin esasları ve usulleri düzenler. Yönergenin amacı: - Eğitim kurumlarının birbirlerini tanıması ve tamamlaması. - Eğitim personelinin, eğitim ortamlarının ve ders araç gereçlerinin ortak, etkili ve verimli kullanılması. - Okulun çevre ile bütünleştirilmesi ve akademik çevre ile iş birliğinin teşvik edilmesi. - Eğitimde kalitenin yükseltilmesi ve sürekliliğinin sağlanması. Eğitim bölgeleri, bir koordinatör müdürün yönetiminde, belirli ölçütlere göre belirlenen ve eğitim hizmetlerinin daha etkin sunulabileceği uygun büyüklükteki bölgelerdir.

    Bilgi ve sistem güvenliği yönergesi kim hazırlar?

    Bilgi ve sistem güvenliği yönergesi, genellikle ilgili bakanlıklar veya kurumlar tarafından hazırlanır. Örneğin, Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan bilişim kaynaklarının kullanımına yönelik usul ve esasları belirlemek amacıyla "Bilgi ve Sistem Güvenliği Yönergesi" hazırlanmıştır.

    Jandarma devriye yönergesi 27-3 b nedir?

    Jandarma Devriye Yönergesi 27-3/b maddesi, jandarmanın yakalama ve gözaltı yetkilerini düzenler. Bu maddeye göre jandarma, aşağıdaki durumlarda kişileri yakalayabilir: 1. Kamu düzenini bozacak davranışlar: Kavga edenleri, halkın rahatını bozacak derecede sarhoş olanları veya başkalarına saldıranları yakalamak. 2. Görevi engelleme: Jandarmanın görevini yaparken kendisine direnen veya görevini yapmasını engelleyen kişileri yakalamak. 3. Yasadışı giriş ve çıkışlar: İzinsiz olarak ülkeye giren, giren veya sınırdışı edilmesi gereken kişileri yakalamak. 4. Suç hazırlığı: Suç işlemeye yönelik hazırlık hareketleri içinde bulunan kişileri menetmek.

    Meb yazılı ve uygulamalı sınavlar yönergesi şube müdürlüğü sınav konuları nelerdir?

    MEB Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi'ne göre şube müdürlüğü sınav konuları şunlardır: 1. Ülke, il, ilçe ve okul geneli sınavlar: Hangi sınıf düzeyinde ve derslerden sınav yapılacağı. 2. Yazılı sınavların usul ve esasları: Sınav süresi, bir günde en fazla iki sınav yapılması, zorunlu hallerde ek sınav. 3. Uygulamalı sınavlar: Hangi kazanımlara göre yapılacağı ve sınav süresinin belirlenmesi. 4. Dinleme ve konuşma sınavları: Bu derslerin sınavlarının yazılı ve uygulamalı olarak yapılması. 5. Soru türleri: Açık uçlu, kısa cevaplı sorular ve cevapların hazırlanması. 6. Geri bildirim ve analizler: Sınav sonuçlarının öğrenciye geri bildirim olarak kullanılması.

    Kara Kuvvetleri Eğitim ve Öğretim Yönergesi Nedir?

    Kara Kuvvetleri Eğitim ve Öğretim Yönergesi, Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nda eğitim ve öğretim faaliyetlerini düzenleyen temel belgedir. Bu yönergede yer alan bazı önemli hususlar şunlardır: Eğitim İlkeleri: Eğitim, Atatürkçü ve demokratik görüşlerin temel esaslarını kavrayan, milli kültür ve geleneklere dayalı olarak planlanır. Eğitim Kademeleri: Eğitim ve öğretim, uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitim aşamalarından oluşan iki kademeden oluşur. Eğitim Konuları: Taktik, operatif ve stratejik düzeyde koordinasyon ve işbirliğini sağlayacak bilgi ve becerinin elde edilmesine ağırlık verilir. Eğitim Süresi: Kuvvet Harp Enstitüleri'nde eğitim süresi, iki akademik eğitim ve öğretim yılıdır. Eğitim Amaçları: Kurmay subayların yetiştirilmesi, üst kademe yöneticilerine milli güvenlik konularında bilgi ve yetenek kazandırılması hedeflenir.

    MEB standartlar Yönergesi ne zaman yürürlüğe girdi?

    MEB Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi, 26 Mart 2025 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    Milli Eğitim Bakanlığı bilimsel toplantılara Katılım Yönergesi ne zaman yürürlüğe girdi?

    Milli Eğitim Bakanlığı Bilimsel Toplantılara Katılım Yönergesi, 25 Aralık 2024 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    Kafkas Üniversitesi öğretim üyeliği nasıl hesaplanır?

    Kafkas Üniversitesi'nde öğretim üyeliğinin hesaplanması, Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Ölçütleri Yönergesi'ne göre yapılır. Bu yönergeye göre puanlama sistemi şu şekildedir: 1. Yardımcı Doçent Kadrosu: EK I'de belirtilen A-F arasındaki faaliyetlerden en az 40 puan olmak üzere genel toplamda en az 60 puan almak gereklidir. 2. Doçent Kadrosu: EK I'de belirtilen A-F arasındaki faaliyetlerden en az 100 puan olmak üzere toplamda 200 puana ulaşmış olma koşulu aranır. 3. Profesör Kadrosu: Doçentlik sonrası yayınlanan özgün bir eseri veya uluslararası endekslerce taranan dergilerde yayınlanmış birinci olduğu bir eseri dosyaya koyarak "Başlıca Eser" olarak sunmak gereklidir. Değerlendirme, adayın bilimsel yayınları, mesleki deneyimi ve katkılarının ayrıntılı olarak incelenmesiyle yapılır.

    E-sınav yönergesi nedir?

    E-sınav yönergesi, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından sınav türlerinin artırılması ve elektronik sınavların yaygınlaştırılması amacıyla hazırlanan Merkezî Sistem Sınav Yönergesi'nin bir parçasıdır. Bu yönergede yapılan bazı düzenlemeler şunlardır: Bina Yöneticiliği: Bina yöneticilerinin günlük yerine oturum bazlı görevlendirilmeleri ve eğitim almaları sağlanmıştır. Salon Personeli: E-sınav salonlarında uygulama ve izleme sorumlusu görevi kaldırılmış, yerine salon başkanı ve gözetmen olmak üzere iki personel görevlendirilmesi kararlaştırılmıştır. Sınav Güvenliği: Ceza ve Tevkifevlerinde sınavların daha güvenli yapılabilmesi için bu kurumlarda bina sınav komisyonu oluşturulmasına ilişkin düzenlemeler yapılmıştır. Görevlendirmeler: Özel öğretim öğretmenlerinin merkezî sınavlarda salon görevlisi olarak görev alabilmeleri sağlanmıştır. Görev İhmali: Görev ihmali nedeniyle sınav yaptırımı uygulanan personel için ceza süreleri kademelendirilerek yeniden düzenlenmiştir.

    21 g ne anlatıyor?

    21G kısaltması farklı bağlamlarda farklı anlamlar taşıyabilir: 1. Havacılık Endüstrisi: 21G, uçak parçalarının tasarım, üretim ve onay süreçlerini düzenleyen bir yönergeyi ifade eder ve bu yönerge, Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi (EASA) tarafından belirlenmiştir. 2. Film: "21 Gram" (21 Grams), Alejandro González Iñárritu'nün yönettiği, başrollerinde Sean Penn, Naomi Watts ve Benicio Del Toro'nun yer aldığı 2003 yapımı bir dram filmidir. 3. Kişisel Gelişim Kitabı: "21 Günde Güç İçinizde", Louise L. Hay'in, kendini sevmeyi ve olumlu düşünceleri hayata geçirmeyi öğreten bir kişisel gelişim kitabıdır.

    SBÜ suam yönergesi nedir?

    SBÜ SUAM Yönergesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönergesi anlamına gelir. SBÜ'nün kendi yönergeleri ise genellikle akademik süreçler, eğitim-öğretim ve sınav düzenlemeleri gibi konuları kapsar.

    Orman ağaç ve tohum ıslah araştırma enstitüsü müdürlüğü uygulama çalışmalarının yürütülmesi hakkında yönergenin amacı nedir?

    Orman Ağaçları ve Tohumları Islah Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Uygulama Çalışmalarının Yürütülmesi Hakkında Yönergenin amacı, bu enstitünün uygulama çalışmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

    Bilgi toplama yönergesi 16. madde nedir?

    Bilgi Toplama Yönergesi'nin 16. maddesi, kurum ve kuruluşların, bilgi edinme talepleri üzerine istenen bilgi veya belgelere erişimi sağlama sürelerini düzenler. Bu maddeye göre: - On beş iş günü içinde erişim: Kurum ve kuruluşlar, genellikle istenen bilgi veya belgelere erişimi bu süre içinde sağlamak zorundadır. - Otuz iş gününe kadar uzatma: İstenen bilgi veya belgenin başka bir birimden sağlanması veya başka bir kurumdan görüş alınması gerektiğinde, bu süre otuz iş gününe kadar uzatılabilir.

    MEB yazılı ve uygulamalı sınavlar yönergesi nereden bakılır?

    MEB Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi'ne aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: 1. odsgm.meb.gov.tr sitesinde yayımlanan yönerge. 2. mebdenhaber.com sitesinde yer alan, yönetmeliğin, yönergenin ve kılavuzun tek kitapçık hâlinde yayımlandığı kaynak.

    MEB rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönergesi nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Etik Yönergesi, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin etik ilkelerini belirlemek ve bu hizmetleri yürüten personelin görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır. Yönergenin bazı temel ilkeleri şunlardır: Yetkinlik: Hizmet sunan personelin mesleki bilgi ve beceri açısından yeterli olması. Dürüstlük: Hizmetlerin yürütülmesinde doğruluk ve şeffaflık. Gizlilik: Danışanların kişisel bilgilerinin korunması ve mahremiyetine saygı gösterilmesi. Duyarlılık: Bireylerin ihtiyaçlarına ve farklılıklarına karşı hassasiyet gösterilmesi. Bilimsellik: Hizmetlerin bilimsel temellere dayanması ve güncel yöntemlerin kullanılması. Sorumluluk: Personelin görevlerini yerine getirirken sorumluluk bilinciyle hareket etmesi. Yönerge, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesinde uyulması gereken usul ve esasları detaylı bir şekilde açıklamaktadır.

    İSG iç yönergesi kim hazırlar?

    İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) iç yönergesi, iş sağlığı ve güvenliği kurulu tarafından hazırlanır.

    Karabük Üniversitesi öğretim üyeliği kadrolarına yükseltilme ve atanma yönergesi nedir?

    Karabük Üniversitesi Öğretim Üyeliği Kadrolarına Yükseltilme ve Atanma Yönergesi, öğretim üyeliğine yükseltilme ve atanma işlemlerini düzenleyen bir belgedir. Bu yönergenin bazı temel maddeleri şunlardır: Başvuru Şartları: Adayların 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesindeki genel şartlara ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun ilgili maddelerine uygun olması gerekmektedir. Puanlama Sistemi: Adayların bilimsel çalışmaları ve diğer akademik faaliyetleri, belirlenen puanlama tablosuna göre değerlendirilir. Jüri Değerlendirmesi: Doçent ve profesör kadroları için, Karabük Üniversitesi öğretim üyeleri arasından belirlenen bilim jüri üyeleri, adayların dosyalarını inceleyerek değerlendirme raporu hazırlar. Atama Süreci: Tüm aşamaları başarıyla geçen aday için yükseltilme ve atanma kararı, Üniversite/birim Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir ve atama teklifi Rektörlük Makamına sunulur. Yönergenin güncel haline Karabük Üniversitesi'nin resmi web sitesinden ulaşılabilir.