Evet, üreten tüketici reklamın kulaktan kulağa yayılmasında oldukça etkili ve önemli bir konumda bulunmaktadır. Üreten tüketici, bireysel ihtiyaçlarının farkında olan, ürünler hakkında bilgili, bu bilgiyi diğer tüketicilerle paylaşan ve tasarım (yaratma) konusunda ortalamanın üzerinde aktif tüketicilerdir. Üreten tüketiciler, satın alma kararlarını etkilemenin yanı sıra sağlanan mal ve hizmetlerin kalitesini de etkilerler. Ayrıca, üreten tüketiciler, gelişen teknoloji ile birlikte tükettikleri ürünlere ilişkin daha çok bilgi sahibi olmak istemekte ve üretim süreçlerinde yer almaya yönelmektedirler. Bu nedenle, üretimde rol oynamayla aktif hale gelen, üreten tüketiciler (prosumer) tükettiği ürünlerin üretiminin herhangi bir aşamasına katkı sağlayan ve diğer tüketicilerin kullanımı için mal ve hizmet üreten bireyler olarak karşımıza çıkmaktadır. Üreten tüketiciler, aynı zamanda “kulaktan kulağa pazarlama” (WOMM) olarak da bilinen, tüketicilerin, yakınlarında bulunan ve güven duydukları başka tüketicilerin tavsiyeleriyle satın alma tercihlerini oluşturmaları sürecinde de önemli bir rol oynar.