Buradasın
Kara Kutu Modeli'nin temel varsayımları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kara Kutu Modeli'nin temel varsayımları şunlardır:
- Girdilerin Çıktılara Etkisi: Model, tüketici karar verme sürecini, dış faktörlerin (uyaranların) içsel bilişsel süreçler tam olarak ortaya çıkmadan çıktılara (yanıtlara) yol açtığı bir "kara kutu" olarak kavramsallaştırır 12.
- Psikolojik Faktörlerin Rolü: Tüketicinin zihninde meydana gelen algılar, tutumlar ve inançlar gibi psikolojik unsurlar, dış faktörlerin nasıl işlendiğini etkiler 1.
- Dış Etkenlerin Önemi: Ürün özellikleri, reklam, fiyat ve kültür gibi dış faktörler, tüketicinin satın alma kararını etkileyen temel girdilerdir 12.
- Bireysel Farklılıkların Göz Ardı Edilmesi: Model, bireysel farklılıkları ve bilişsel ve duygusal faktörleri anlamada nüanstan yoksundur 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: