Buradasın
Tüketicilerin marka yaymaya karşı tutumunu etkileyen değişkenler nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tüketicilerin marka yaymaya karşı tutumunu etkileyen değişkenler şunlardır:
- Ana Markaya Aşinalık: Tüketicilerin ana markanın orijinal ürün kategorisine olan aşinalıkları, yeni ürünü değerlendirme eğilimlerini olumlu yönde etkiler 2.
- Algılanan Kalite: Markanın algılanan kalitesi, tüketicilerin yeni ürünü kaliteli olarak algılamalarını ve satın alma niyetlerini artırır 23.
- Marka İmajı: Ana markanın imajı, tüketicilerin markaya karşı olan algılarını ve tutumlarını doğrudan etkiler 1.
- Uyum: Yeni ürünün, ana markanın konseptine ve mevcut ürünleriyle olan uyumu, tüketicilerin değerlendirme sürecini kolaylaştırır 3.
- Yenilikçilik: Tüketicilerin yenilikçiliğe olan ilgisi ve markanın yenilikçi olarak algılanması, marka yayma stratejisine olan tutumu olumlu yönde etkiler 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: