Buradasın
Reklamların amacı ve işlevleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklamların amacı, genel olarak tüketicileri bilgilendirmek, ikna etmek ve satışları artırmak olarak özetlenebilir 35.
Reklamların işlevleri ise beş ana kategoride toplanabilir:
- Bilgilendirme: Tüketicilere yeni ürünlerin tanıtımı, kullanım bilgileri ve markanın farklı özellikleri hakkında bilgi verme 12.
- Etkileme: Potansiyel müşterileri ürünü denemeye teşvik etme ve marka bağımlılığı yaratma 13.
- Hatırlatma ve belirginliği artırma: Ürünün tüketicinin zihninde canlı tutulması ve ihtiyaç duyulduğunda akla ilk gelen marka olma 12.
- Değer katma: Markanın daha seçkin, kaliteli ve prestijli görünmesini sağlama 14.
- Diğer şirket çabalarını destekleme: Satış promosyonları, kupon dağıtımı ve pazarlama iletişiminin diğer bileşenlerine dikkat çekme 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: