Buradasın
Üreten tüketici reklamın kulaktan kulağa yayılmasında oldukça etkili ve önemli bir konumda bulunmaktadır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Evet, üreten tüketici reklamın kulaktan kulağa yayılmasında oldukça etkili ve önemli bir konumda bulunmaktadır 5.
Üreten tüketici, bireysel ihtiyaçlarının farkında olan, ürünler hakkında bilgili, bu bilgiyi diğer tüketicilerle paylaşan ve tasarım (yaratma) konusunda ortalamanın üzerinde aktif tüketicilerdir 5. Herhangi bir ürün hakkında daha yetkin ve bilgi sahibi olarak görülürler 5.
Üreten tüketiciler, satın alma kararlarını etkilemenin yanı sıra sağlanan mal ve hizmetlerin kalitesini de etkilerler 5. Bu nedenle, işbirlikçi üreten tüketicilerin, trend belirleyici olduğu yani diğer tüketicilerin izlediği yeni trendleri etkileyebilen kişiler olduğu söylenebilmektedir 5.
Ayrıca, üreten tüketiciler, gelişen teknoloji ile birlikte tükettikleri ürünlere ilişkin daha çok bilgi sahibi olmak istemekte ve üretim süreçlerinde yer almaya yönelmektedirler 5. Bu yönelimin temelinde; tükettiği ürün ve hizmetlerin kendilerine sunulma anından önceki aşamalarında yer alma isteği, sorgulama ve araştırma yaparak deneyimlerini diğer kişilerle paylaşma arzusu bulunmaktadır 5.
Bu nedenle, üretimde rol oynamayla aktif hale gelen, üreten tüketiciler (prosumer) tükettiği ürünlerin üretiminin herhangi bir aşamasına katkı sağlayan ve diğer tüketicilerin kullanımı için mal ve hizmet üreten bireyler olarak karşımıza çıkmaktadır 5.
Üreten tüketiciler, aynı zamanda “kulaktan kulağa pazarlama” (WOMM) olarak da bilinen, tüketicilerin, yakınlarında bulunan ve güven duydukları başka tüketicilerin tavsiyeleriyle satın alma tercihlerini oluşturmaları sürecinde de önemli bir rol oynar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: