• Buradasın

    Trafik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul servisinde kaza olursa kim sorumlu?

    Okul servisinde meydana gelen bir kazada sorumluluk, birden fazla tarafı içerebilir: Servis şirketi veya şoförü: Aracın maliki ve işleteni olarak servis şirketi, ayrıca şoför tam kusurlu kabul edilirse sorumlu olabilir. Okul yönetimi: Okul, servisin seçiminde ve denetiminde etkili olduğu takdirde sorumlu tutulabilir. Öğrenci velileri: Veliler, çocuklarını herhangi bir servis işleteni ile anlaşarak da taşıtabilirler, ancak bu durumda sorumluluk genellikle velilerde kalır. Sorumluluk, kazanın koşullarına ve delillere bağlı olarak değişebilir. Kesin sorumluluk tespiti için bir avukata danışılması önerilir.

    Kar yağışı için hangi araçlar trafiğe çıkmayacak?

    21 Şubat 2025 tarihinde, kar yağışı nedeniyle İstanbul, Ankara, Kocaeli, Sakarya, Düzce ve Bolu illerinde kamyon, çekici ve tanker cinsi ağır taşıtların trafiğe çıkması yasaklanmıştır. Ancak, gıda ve ilaç taşıyan lojistik araçları gibi tedarik sürecinde aksama yaşanmaması gereken araçlar bu yasaktan muaf tutulmuştur.

    SRC 4 sınavında hangi konular var?

    SRC 4 sınavında yer alan konular şunlardır: Trafik kuralları ve güvenli sürüş teknikleri. Yük taşımacılığı kuralları ve uygulamalar. Araç bilgisi ve teknik kontroller. İlk yardım eğitimi. Sürücü sorumlulukları ve meslek ahlakı. Psikoteknik farkındalık ve sürücü sağlığı. Ekonomik ve çevre dostu sürüş teknikleri.

    Haraççı araç muayene istasyonunda hangi araçlar muayene edilir?

    Haraççı Araç Muayene İstasyonu'nda aşağıdaki araçlar muayene edilir: otomobiller; kamyonlar; otobüsler; motosikletler. İstasyon, sadece randevulu araç kabul etmektedir.

    YSS Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu kime ait?

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu, ICA Yatırım ve İşletme A.Ş. tarafından işletilmektedir. ICA, yap-işlet-devret modeli kapsamında bu otoyolun bakım ve işletmesini üstlenmiştir.

    Kaza tutanağı nasıl doldurulur?

    Kaza tutanağı (kaza tespit tutanağı) doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Araçların Durumu: Kazaya karışan araçlar kaza yerinde hareket ettirilmeden, hasarı farklı açılardan gösteren fotoğraflar çekilmelidir. 2. Bilgilerin Girilmesi: Sürücü Bilgileri: Her iki sürücünün T.C. kimlik numarası, adı, soyadı, sürücü belgesi sınıfı ve numarası, iletişim bilgileri, e-posta adresi ve adresi girilmelidir. Araç Bilgileri: Marka, model, plaka, şasi numarası ve kullanım şekli yazılmalıdır. Trafik Sigortası Bilgileri: Sigortalının adı, soyadı, T.C. veya vergi numarası, sigorta şirketinin unvanı, acente numarası, poliçe numarası, poliçenin başlangıç ve bitiş tarihleri doldurulmalıdır. 3. Kaza Türü: 7 numaralı alanda uygun kutucuklara (x) işareti konulmalıdır. 4. Çarpışma Taslağı: 10 numaralı alanda çarpışmanın yeri ve anı taslak olarak çizilmelidir. 5. Görüşler: 11 numaralı alanda sürücülerin kaza ile ilgili görüşleri yazılmalıdır. 6. İmza: 12 numaralı alan sürücüler tarafından imzalanmalıdır; imzalanmayan tutanaklar geçersiz sayılır. Kaza tutanağı, 5 iş günü içinde sigorta şirketine teslim edilmelidir. Mobil Kaza Tutanağı uygulaması kullanılarak da tutanak doldurulabilir.

    PTT'den alınan km bilgisi doğru mu?

    PTT'den alınan kilometre (KM) bilgisi genellikle güvenilir kabul edilir, çünkü bu bilgiler resmi veri tabanlarına dayanır. PTT üzerinden araç kilometre sorgulaması, aracın geçmiş kilometre bilgilerine ulaşmak için kullanılan güvenilir yöntemlerden biridir. Ancak, bilgilerin doğruluğu sorgulamanın yapıldığı kaynağa bağlıdır.

    Troleybüs neden kaldırıldı?

    İstanbul'da troleybüsler, elektrik kesintileri nedeniyle sık sık yolda kalmaları ve seferlerin aksaması ile trafiği engelledikleri gerekçesiyle 16 Temmuz 1984'te işletmeden kaldırılmıştır. Ayrıca, troleybüslerin gerekli bakım ve ilgiyi yeterince alamadıkları, arızaların insan hatasından kaynaklandığı da belirtilmiştir. Troleybüsler, Türkiye'de en son 6 Mart 1992'de İzmir'de kaldırılmıştır.

    Troleybüs neden kaldırıldı?

    İstanbul'da troleybüsler, elektrik kesintileri nedeniyle sık sık yolda kalmaları ve seferlerin aksaması ile trafiği engelledikleri gerekçesiyle 16 Temmuz 1984'te işletmeden kaldırılmıştır. Ayrıca, troleybüslerin gerekli bakım ve ilgiyi yeterince alamadıkları, arızaların insan hatasından kaynaklandığı da belirtilmiştir. Troleybüsler, Türkiye'de en son 6 Mart 1992'de İzmir'de kaldırılmıştır.

    V. Köprü'de neden hava kirliliği var?

    V. Köprü'de hava kirliliğinin başlıca nedenleri şunlardır: Trafik yoğunluğu. Sanayi ve fabrikalar. Yanlış yakıt kullanımı. Plansız kentleşme.

    Karayolları Genel Müdürlüğü hangi yolları kapsıyor?

    Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), otoyol, devlet yolu ve il yolu niteliğindeki karayollarından sorumludur. KGM'nin kapsadığı yollar: Otoyollar. Devlet yolları. İl yolları. Köy yolları, turistik yollar, orman yolları ve şehiriçi yollar ise KGM'nin sorumluluğu altında değildir.

    Ehliyet harç parası internetten yatırılır mı?

    Evet, ehliyet harç parası internetten yatırılabilir. Ehliyet harcı ve değerli kağıt bedeli ödemeleri, Garanti BBVA Mobil ve İnternet Bankacılığı üzerinden "Ödemeler > Vergi / Para Cezası > Diğer Vergi - Harç - Cezalar" adımları takip edilerek, 9264 (Sürücü Belgesi Değerli Kağıt Bedeli) ve 9265 (Sürücü Belgesi Harcı) vergi kodları kullanılarak yapılabilir. Ayrıca, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın Dijital Vergi Dairesi üzerinden de ödeme yapılabilir. Ödeme yaparken güncel harç tutarını ve doğru vergi kodunu seçmek önemlidir.

    Otobüs saatleri nereden öğrenilir?

    Otobüs saatlerini öğrenmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: iett.istanbul. nasilgiderim.iett.gov.tr. turkiye.gov.tr. moovitapp.com.

    En kolay ehliyet hangi sınıf?

    M sınıfı ehliyet, genellikle en kolay olarak kabul edilir. M sınıfı ehliyet, motor hacmi 50 cc'yi geçmeyen moped ve scooterların kullanımına izin verir ve almak için 16 yaşını doldurmuş olmak yeterlidir. Diğer kolay sınıflar arasında B1 sınıfı ehliyet de bulunur. B1 ehliyet, motor gücü 15 kW'ı aşmayan ve ağırlığı 400 kg'ı geçmeyen 4 tekerlekli araçların kullanımına izin verir. Ehliyet sınıflarının zorluğu, kişinin sürüş deneyimi ve yeteneklerine göre değişebilir.

    36 ve 37 neden Kastamonu?

    36 ve 37 plaka kodlarının Kastamonu ile ilgili olmasının sebebi, Türkiye'deki illerin alfabetik sıraya göre plaka kodu almasıdır. 36 plaka kodu, Türkiye'nin Kars iline; 37 plaka kodu ise Türkiye'nin Kastamonu iline aittir.

    Kum yüklü kamyon neden bahçeye uçtu?

    Kum yüklü bir kamyonun bahçeye uçmasının birkaç nedeni olabilir: Kontrol kaybı: Araç, sürücünün kontrolü dışında rampadan kayarak veya yokuş aşağı inerken devrilebilir. Teknik arıza: Fren patlaması gibi teknik bir arıza sonucu araç bahçeye düşebilir. Yol veya bahçe duvarı çökmesi: Kum yüklü kamyon, yol kenarındaki veya bir binanın bahçesindeki duvarın çökmesi sonucu bahçeye devrilebilir. Bu tür kazaların önlenmesi için düzenli bakım, dikkatli sürüş ve güvenlik önlemlerinin alınması gereklidir.

    Eski hurda araçlar nereye verilir?

    Eski hurda araçlar, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş geri dönüşüm merkezlerine teslim edilmelidir. Hurda araç teşviki kapsamında, aracın hurdaya ayrılma ve bertaraf işlemini doğrulayan belgenin alınması gereklidir. Hurda araç teslim noktaları, T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından belirlenir; yetkili merkezlerin dışında yapılan teslimler teşvike dâhil edilmez.

    Zincir neden takılır?

    Zincir takmanın bazı nedenleri: Kar ve buzlu yollarda yol tutuşunu artırmak ve kaymayı önlemek. Fren mesafesini kısaltmak. Manevra kolaylığı sağlamak. Yokuşlarda güçlü çekiş sağlamak.

    Araç durum sorgulama nasıl yapılır?

    Araç durum sorgulama için birkaç yöntem bulunmaktadır: SMS ile sorgulama: Hasar geçmişi sorgulama: Aracın plakasını veya şasi numarasını 5664'e mesaj olarak göndermek. Değişen parça bilgisi sorgulama: PARCA yazıp boşluk bırakarak plaka ve hasar tarihi bilgilerini 5664'e göndermek. Araç detay bilgisi sorgulama: DETAY boşluk plaka yazarak 5664'e göndermek. e-Devlet üzerinden sorgulama: turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak, e-Hizmetler bölümünden Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi'nin "Trafik Poliçe ve Hasar Bilgileri Sorgulama" hizmetini kullanmak. SMS ile sorgulama ücreti operatörlere göre değişiklik gösterebilir ve genellikle ücretlidir.

    Karadeniz Sahil Yolu'nda kaç kişi öldü?

    2025 yılı itibarıyla Karadeniz Sahil Yolu'nda meydana gelen kazalarda 4 kişi hayatını kaybetmiştir. Bu kişiler, 7 Aralık 2024 tarihinde Artvin'in Arhavi ilçesinde yaşanan heyelanda toprak altında kalan ve 36 saat sonra cansız bedenlerine ulaşılan Murat Turhan, Aykut Tiryaki, Nuri Apaydın ve Görkem Özdemir'dir. 2025 yılında meydana gelen diğer kazalarda ise herhangi bir ölüm bildirilmemiştir.