• Buradasın

    Şiir

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    La tahzen şiirinin konusu nedir?

    "La Tahzen" şiirinin konusu, üzüntünün olumsuz etkileri ve Allah'a güvenmenin önemi üzerine kuruludur. Şiirde, üzüntünün düşmanı sevindirdiği, dostu üzdüğü ve haset edenlerin diline düşürdüğü vurgulanmaktadır. Son bölümde ise, günah işlenmişse tövbe edilmesi, yanlış yapılmışsa düzeltilmesi ve Allah'ın rahmetinin sonsuz olduğu mesajı verilmektedir.

    Nazım Hikmet hangi şiir türü ile tanınır?

    Nazım Hikmet, serbest nazım ve toplumcu gerçekçi şiir türleriyle tanınır.

    Aşık Veysel'in en güzel şiiri hangisi?

    Aşık Veysel'in en güzel şiirlerinden bazıları şunlardır: 1. "Kara Toprak": Yaşamın geçiciliği ve ölüm teması üzerine derin bir bakış açısı sunar. 2. "Uzun İnce Bir Yoldayım": İnsan hayatındaki yolculuğu sembolize eder. 3. "Dostlar Beni Hatırlasın": Arkadaşlık ve dostluk üzerine yazılmış etkileyici bir eserdir. Bu şiirler, Aşık Veysel'in en bilinen ve sevilen şiirleri arasında yer almaktadır.

    Aşık Veysel'in en güzel şiiri hangisi?

    Aşık Veysel'in en güzel şiirlerinden bazıları şunlardır: 1. "Kara Toprak": Yaşamın geçiciliği ve ölüm teması üzerine derin bir bakış açısı sunar. 2. "Uzun İnce Bir Yoldayım": İnsan hayatındaki yolculuğu sembolize eder. 3. "Dostlar Beni Hatırlasın": Arkadaşlık ve dostluk üzerine yazılmış etkileyici bir eserdir. Bu şiirler, Aşık Veysel'in en bilinen ve sevilen şiirleri arasında yer almaktadır.

    Ahmet Kaya'nın doruklara sevdalandım şiiri kime ait?

    Ahmet Kaya'nın "Doruklara Sevdalandım" şarkısı, söz yazarı Nihat Behram'a aittir.

    Çocuklar gibi şiiri kime ait?

    "Çocuklar Gibi" şiiri, Sabahattin Ali'ye aittir.

    Buda gelir buda geçer ağlama sözleri kime ait?

    "Buda Gelir Buda Geçer Ağlama" sözleri, Aşık Daimi'ye aittir.

    Yaşar Kemal'in en güzel şiiri hangisi?

    Yaşar Kemal'in en güzel şiiri olarak "Yalnızlık" şiiri kabul edilmektedir. Şiirin bir kısmı şu şekildedir: > Kuş uçmaz, kervan geçmez bir yerdesin. > Su olsan kimse içmez, > Ölür de susundan > Yol olsan kimse geçmez, > Sarp kayalara uğratır da yolunu > Elin adamı ne anlar senden? > Çıkarsın bir dağ başına, > Bir ağaç bulursun > Tellersin pullarsın > Gelin eylersin. > Bir de bulutları görürsün, bir de bulutları görürsün > Köpürmüş gelen bulutları > Başka ne gelir elden? > Çın çın ötüyor yüreğimin kökünde şu dünyanın ıssızlığı > Tanrı kimsenin başına vermesin böyle bir yalnızlığı!.

    Yunus Emre en çok hangi şiiriyle meşhurdur?

    Yunus Emre'nin en çok meşhur olduğu şiirlerinden biri "Divan-ı Yunus" olarak bilinen eseridir.

    Carmina Burana ne anlatıyor?

    Carmina Burana, 11. ve 12. yüzyıllara tarihli 254 şiirden oluşan ve Orta Çağ Latincesi ile kaleme alınmış bir eserdir. Eserde işlenen temalar arasında aşk, içki, şehvet ve dönemin toplumsal konuları yer alır. Alman besteci Carl Orff, bu şiirlerden 24 tanesini kullanarak 1935 yılında sahne kantatı oluşturmuş ve eseri 1937'de ilk defa gösterime koymuştur.

    Aşık Veysel hangi şiirleriyle meşhurdur?

    Aşık Veysel, birçok şiiriyle meşhurdur, bunlardan bazıları şunlardır: "Uzun İnce Bir Yoldayım"; "Dostlar Beni Hatırlasın"; "Kara Toprak"; "Güzelliğin On Para Etmez"; "Atatürk'e Ağıt"; "Beni Hor Görme".

    Günaydın şiirini kim besteledi?

    "Günaydınım, Nar Çiçeğim" şiirini Cinuçen Tanrıkorur bestelemiştir.

    İstiklal Marşı'nda izmihlal nedir?

    İzmihlal, İstiklal Marşı'nda geçen bir kelime olup "yıkılma, çökme" anlamına gelir.

    Uyak nedir ve örnekleri?

    Uyak, şiirde dize sonlarında bulunan ses benzerliğidir. Örnekler: 1. Yarım Uyak: Tek bir ses benzerliğine dayanır. 2. Tam Uyak: İki ses benzerliği vardır. 3. Zengin Uyak: Üç veya daha fazla sesin benzerliği ile oluşur. 4. Tunç Uyak: Bir kelimenin, diğer kelimenin içinde aynen yer almasıyla oluşur. 5. Cinaslı Uyak: Aynı yazılışa sahip, ancak anlamları farklı olan kelimelerle yapılan uyaktır.

    Cemal Safinin kaç tane şiiri var?

    Cemal Safi'nin 40 tanesi Orhan Gencebay tarafından bestelenmiş olmak üzere, toplamda 150 civarında şiiri bulunmaktadır.

    Serbest müstezat nedir?

    Serbest müstezat, aruz ölçüsünün klasik kalıplarının bozulduğu bir nazım şeklidir. Bu nazım şeklinde aynı anda birden çok aruz kalıbı bir arada bulunur. Özellikleri: - Uzun ve kısa dizeler düzenli veya düzensiz olarak sıralanabilir. - Belirli bir kafiyeleniş görülmez. - Serbest müstezatta nazım, nesre yaklaştırılmıştır. Önemli temsilcileri: Tevfik Fikret, Cenap Şahabettin ve Ahmet Haşim'dir.

    Serbest müstezatta kafiye var mı?

    Evet, serbest müstezatta kafiye vardır, ancak bu kafiye düzeni şairin inisiyatifine bırakılmıştır.

    Garipçiler neyi savunur?

    Garipçiler (Birinci Yeniciler), Türk edebiyatında 1940'lı yılların başında ortaya çıkan bir akım olarak, aşağıdaki ilkeleri savunmuştur: 1. Sade Dil ve Anlaşılır Şiir: Şiirin anlaşılır ve sade bir dil ile yazılması gerektiğini savunmuşlardır. 2. Toplumsal İçeriğe Karşı Durma: Toplumcu gerçekçilik anlayışına ve didaktik şiir anlayışına karşı çıkmışlardır. 3. İroni ve Mizah: Şiirlerinde ironi ve mizahı kullanarak, ciddi ve somut bir şiir anlayışını reddetmişlerdir. 4. Serbest Ölçü ve Biçim: Aruz ölçüsünü ve hece ölçüsünü reddederek, şiirlerinde serbest ölçü kullanmışlardır. 5. Günlük Hayatın Yansıtılması: Günlük yaşamı ve sıradan insanların yaşamını şiire sokmuşlardır.

    Beni Bırakıp Gitme Bir Yere Gidersen Unutursun Kim Yazdı?

    "Beni Bırakıp Gitme Bir Yere Gidersen Unutursun" dizeleri, Nazan Öncel tarafından yazılmıştır.

    Yedi Meşaleciler kimlerdir?

    Yedi Meşaleciler, 1928 yılında yayımladıkları "Yedi Meşale" adlı dergiyle adlarını duyuran altı şair ve bir öykü yazarından oluşan edebi topluluktur. Üyeleri: 1. Sabri Esat Siyavuşgil. 2. Yaşar Nabi Nayır. 3. Muammer Lütfi Bahşi. 4. Kenan Hulusi Koray. 5. Ziya Osman Saba. 6. Vasfi Mahir Kocatürk. 7. Cevdet Kudret Solok. Özellikleri: - "Canlılık, samimiyet ve daima yenilik" sloganını benimsemişlerdir. - Beş Hececiler'e tepki olarak ortaya çıkmışlardır. - Şiirlerinde duygu ve hayalden çok gözlem gücünü kullanmışlardır. - Fransız edebiyatını örnek almışlardır.