Öğrenmede motivasyon, öğrencilerin öğrenme sürecine katılımını ve çaba göstermelerini teşvik eden içsel veya dışsal faktörlerin bir kombinasyonunu ifade eder. Motivasyonun bazı temel bileşenleri: İçsel motivasyon: Öğrencilerin öğrenmeye olan içsel ilgileri ve tutkuları, kendi öğrenme hedeflerini belirlemeleri ve bu hedeflere ulaşma isteği. Dışsal motivasyon: Ödüller, notlar, takdir edilme veya cezalar gibi dış etkenlerle sağlanan motivasyon. Öğrenme hedefleri: Öğrencilerin sahip olduğu öğrenme hedefleri, motivasyonlarını etkiler. Öğrenme ortamı: İlgi çekici materyaller, etkileşimli öğrenme deneyimleri ve olumlu öğretmen-öğrenci ilişkileri motivasyonu artırabilir. Öz-yeterlilik: Öğrencilerin kendi yeteneklerine ve özgüvenlerine inanmaları, motivasyonlarını artırabilir. Öz düzenleme, bireyin belirli bir hedefe yönelik davranışını, motivasyonunu ve öğrenme birimine ilişkin bilişini kontrol etmesini içeren etkin bir süreçtir. Öz düzenlemenin bazı boyutları: Dikkat düzenleme: Dikkati temel öğelere verme, dikkatin dağılmasını engelleme. Duygu düzenleme: Duyguların tanımlanması ve nitelendirilmesi, negatif uyarılmayı hafifletme. Davranış düzenleme: Davranışsal dürtülerin kontrolü ve motor kontrol.