• Buradasın

    MaliYönetim

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İdare faaliyet raporu ne zaman gönderilir?

    İdare faaliyet raporu, izleyen mali yılın en geç Nisan ayı sonuna kadar kamuoyuna açıklanır. Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler ile sosyal güvenlik kurumlarının ilgili mali yıla ilişkin idare faaliyet raporları, üst yöneticiler tarafından aynı süre içinde Sayıştaya ve Bakanlığa gönderilir. Mahalli idarelerde ise: İl özel idarelerinin faaliyet raporları Mart ayı sonuna kadar; Belediyelerin faaliyet raporları ile mahalli idare birliklerinin faaliyet raporları ise Nisan ayı sonuna kadar.

    TDHP açıklamaları nelerdir?

    TDHP (Tek Düzen Hesap Planı) açıklamaları şu şekildedir: Standardizasyon. Karşılaştırılabilirlik. Denetim Kolaylığı. Şeffaflık ve Güvenilirlik. Bilgi Akışını Hızlandırma. TDHP, hesapları belirli sınıflara ayırır ve her sınıfa bir kod aralığı verir. Dönen Varlıklar (100-199). Duran Varlıklar (200-299). Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar (300-399). Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar (400-499). Özkaynaklar (500-599). Gelir Tablosu Hesapları (600-699). Maliyet Hesapları (700-799). Serbest Hesaplar (800-899). Nazım Hesaplar (900-999). İşletmenin varlık veya kaynaklarında değişiklik yaratmayan ancak gelecekte yaratabilecek işlemlerin (teminat mektup

    Şirkete gider göstermek ne işe yarar?

    Şirkete gider göstermenin bazı faydaları: Vergi avantajı: Gider olarak kaydedilen harcamalar, vergi matrahını düşürerek ödenecek vergi miktarını azaltır. KDV'den muafiyet: Şirket masraflarının gider olarak gösterilmesi, KDV tutarlarını ödemekten kurtarır. Mali analiz kolaylığı: Giderlerin düzenli kaydedilmesi, işletmenin mali durumunu net bir şekilde görmeyi sağlar. Bütçe planlaması: Doğru finansal veriler, daha sağlıklı bütçe planlaması yapılmasına katkı sağlar. Giderlerin yasal olarak kabul edilmesi için faturalarla belgelenmesi ve işletmenin faaliyetiyle doğrudan ilgili olması gerekir.

    Kitap kayıt defteri nasıl tutulur?

    Kitap kayıt defteri tutmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Defterin Düzenlenmesi: Kapak Seçimi: Defterin kapağı, ilham verici ve estetik bir tasarıma sahip olmalıdır. Sayfa Kalitesi: Defterin sayfaları kaliteli ve dayanıklı olmalıdır. 2. Kayıtların Yapılması: Kitap Bilgileri: Okunulan kitapların isimleri, yazarları ve kısa özetleri yazılabilir. Alıntılar ve Notlar: Kitaplardan yapılan alıntılar ve önemli notlar kaydedilebilir. Okuma Takibi: Hangi aylarda kaç kitap okunduğu ve okuma tarihleri not edilebilir. 3. Ek Özellikler: Süslemeler ve Çizimler: Defterin bazı kısımlarında süslemeler yapılabilir ve çizimler eklenebilir. Örnekler: Edebiyat Defteri: Kitap incelemeleri, yıldızlama sistemi ile değer verme ve sevilen cümlelerin yazılması gibi özellikler içerebilir. Şiir Defteri: Şiir incelemeleri, sevilen kıtalardan notlar alma ve şiirle ilgili süslemeler yapma gibi özellikler barındırabilir.

    Hazine Müsteşarlığı iç ödemeler saymanlığı ne iş yapar?

    Hazine Müsteşarlığı İç Ödemeler Saymanlığı, devletin genel bütçe ile ilgili yurt dışı ödemelerini yapar ve iç ödemeler ile dış ödemeler saymanlıklarını kurar ve yönetir. Ayrıca, Hazine Müsteşarlığı'nın görevlerinden bazıları şunlardır: Hazine işlemlerini yürütmek ve Devlet giderlerinin gerektirdiği nakdi sağlamak; Devlete ait para, kıymetli maden ve değerleri muhafaza etmek, yönetmek ve nemalandırmak; Kamu borç portföyü, Hazine garantileri ve Hazine alacakları ile ilgili her türlü analiz ve risk değerlendirmesini yapmak.

    Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi idari ve mali işler daire başkanlığı ne iş yapar?

    Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı'nın bazı görevleri şunlardır: İhale işlemleri: Yaklaşık maliyet sonrası, ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun olarak ihale dosyasının hazırlanması, ihale öncesi ve sonrası yazışmaların yapılması. Resmi yazışmalar: Rektörlük, daire başkanlıkları, fakülteler ve diğer kurum ve kuruluşlarla ilgili resmi yazışmaların yapılması ve işlemlerin yürütülmesi. Tahakkuk işlemleri: Tahakkuk işlemlerinin yapılması. Evrak yönetimi: Tüm evrakların dosyalanması ve arşivlenmesi. Yatırım bütçesi: Üniversitenin yatırım bütçesinin hazırlanması ve yatırım ödeneklerinin takibinin yapılması. Mülkiyet işlemleri: Üniversite kampüs sınırları içinde, mülkiyetinde olmayan arsaların devir işlemlerinin yürütülmesi.

    FB stadı neden 65 bin kişilik?

    Fenerbahçe Stadyumu'nun 65 bin kişilik olmasının nedeni, stadyumun kapasitesini artırma projesidir. Fenerbahçe yönetimi, stadyumun kapasitesini 65 bin kişiye çıkarmak için Şükrü Saracoğlu Stadyumu'nun yanında bulunan Kenan Evren Lisesi arazisini de kapsayan bir genişletme çalışması yapmayı planlamaktadır. Yeni stat projesinin yaklaşık 300-350 milyon Euro'luk bir maliyetle gerçekleştirilmesi beklenmektedir.

    SGB yönetim bilgi sistemi nedir?

    SGB Yönetim Bilgi Sistemi, Genel Yönetim Kapsamındaki Kamu İdarelerinin Strateji Geliştirme Birimlerine ait bilgilerin girildiği, sorgulandığı, raporlandığı ve izleme işlemlerinin yapıldığı bir veri tabanıdır. Sistemin kapsadığı bazı işlemler: kurumsal bilgiler; personel bilgileri; eğitim faaliyetleri; iç kontrol ve ön mali kontrol işlemleri; yeterlik sınavı işlemleri. Sistem, 2016 yılından itibaren merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri ve sosyal güvenlik kurumlarında kullanılmaya başlanmıştır.

    Bilanço tahmini nasıl yapılır?

    Bilanço tahmini yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Şirketin Geçmiş Performansını İncelemek: Şirketin önceki bilançolarını ve finansal performansını analiz etmek, gelecekteki olası durumlar hakkında fikir verebilir. 2. Analistlerin Beklentilerini Takip Etmek: Finans kuruluşlarının analistleri, şirketler hakkında kazanç, gelir ve operasyon değerleri gibi konularda tahminler yapar. 3. Oran ve Trend Analizleri Yapmak: Likidite oranları, borçluluk oranları ve özkaynak oranı gibi göstergeler, şirketin finansal durumu hakkında bilgi verir. 4. Yatırımların Niteliğini Değerlendirmek: Dönen ve duran varlıklar arasındaki dağılım, şirketin likidite ve risk profilini belirler. Bilanço tahmini yaparken uzman bir mali müşavirden destek almak faydalı olabilir.

    Cari takip programı ne işe yarar?

    Cari takip programı, işletmelerin müşteri ve tedarikçi hesaplarını yönetmek, borç-alacak ilişkilerini izlemek, finansal kayıtları düzenlemek ve mali durumlarını takip etmek için kullanılır. Başlıca işlevleri: Müşteri ve tedarikçi takibi. Alacak ve borç yönetimi. Fatura işlemleri. Finansal raporlama. Banka hesapları izleme. Envanter yönetimi. Analiz ve karar destek.

    Döner sermaye geliri nasıl hesaplanır?

    Döner sermaye gelirinin nasıl hesaplandığı, ilgili kurumun mevzuatına ve yönetim kurulu kararlarına bağlıdır. Genel hesaplama adımları: 1. Gelir elde etme. 2. Gelirin kullanımı. Bu gelir genellikle şu amaçlarla harcanır: personel giderleri ve ek ödemeler; yeni malzeme ve ekipman alımları; hizmetlerin geliştirilmesi ve modernizasyonu. 3. Dağıtım. Bazı yasal kesintiler: %1 Hazine payı; %5 Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) hissesi; %15 birim (kurum) payı. Döner sermaye gelirinin hesaplanmasında ve dağıtımında, üniversite yönetim kurulunun kararları bağlayıcıdır.

    Kamu tarifesi nasıl yapılır?

    Kamu tarifesine geçmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. İhtiyacın belirlenmesi. 2. Mevzuatın incelenmesi. 3. Tarife çalışma grubunun oluşturulması. 4. Piyasa araştırması ve analizi. 5. Tarifelerin oluşturulması. 6. Onay süreci. 7. Uygulama ve izleme. Kamu tarifesine bireysel olarak geçmek için: Kamu çalışanı, kurum kimlik kartını veya emekli ise Emekli Sandığı kartını ibraz ederek Türk Telekom mağazalarına başvurabilir. Kurum çalışanı olmayan kişiler, tarifeye kayıtlı müşterilerin referansıyla geçiş yapabilir. Turkcell için: Bir kamu kuruluşunda aktif olarak çalışıldığına dair resmi bir belge ile Turkcell İletişim Merkezleri'ne başvurulabilir. Referans gösterilen kişinin, numarasını taşıyarak veya yeni hat alarak tarifeye geçmesi ve 15 gün içinde başvuru yapması gerekir.

    Ödeme tipi ne işe yarar?

    Ödeme tipi, bir ürün veya hizmet için ödeme yaparken tercih edilen yöntemi ifade eder. Bazı ödeme tipleri ve işlevleri: Kredi kartı. Banka havalesi/EFT. Online ödeme sistemleri. Kapıda ödeme. Mobil ödeme. Kripto para.

    Yargıtay Başkanlığı Merkez Saymanlık Müdürlüğü ne iş yapar?

    Yargıtay Başkanlığı Merkez Saymanlık Müdürlüğü'nün ne iş yaptığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Yargıtay'ın bazı görevleri şunlardır: Mahkemeler tarafından verilen kararların incelemesini yapmak ve dosyaları karara bağlamak. Anayasanın verdiği görev ve yetkiler dahilinde, her insana eşit mesafede durarak yasal kararları yerine getirmek. Üst düzey memurların soruşturmasını yapmak. Hukuka aykırı durumların giderilmesini sağlamak. Yargıtay'ın yönetim birimleri arasında Yargıtay Birinci Başkanlığı, Cumhuriyet Başsavcılığı, Birinci Başkanvekilleri, Cumhuriyet Başsavcı Vekili, daire başkanları, genel yazman ve genel yazman yardımcıları bulunmaktadır. Daha fazla bilgi için Yargıtay'ın resmi web sitesi olan yargitaycb.gov.tr ziyaret edilebilir.

    Döner Sermaye İşletmesi hangi kanuna tabidir?

    Döner sermaye işletmeleri, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 13/12/1983 tarihli ve 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine tabidir. Ayrıca, döner sermaye işletmelerinin tabi olduğu bazı özel yönetmelikler ve tebliğler de bulunmaktadır: Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği. Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği (Sıra No:17). Millî Savunma Bakanlığı Döner Sermaye İşletmeleri Yönetmeliği.

    MYS hazine sürecinde ne demek?

    MYS'de (Mali Yönetim Sistemi) "hazine sürecinde" ifadesi, Hazine tarafından karşılanmaya hazır olan ancak henüz karşılanmamış ödemeleri ifade eder. Hazine nakit karşıladıktan sonra, banka talimatı otomatik olarak oluşur ve ilgili ödeme kaydının durumu "Hazine Sürecinde (Talimat Oluştu)" olarak güncellenir.

    İşletme finansmanı dersine nasıl çalışılır?

    İşletme finansmanı dersine çalışırken aşağıdaki yöntemler faydalı olabilir: Konu özetlerini ve ders izlencelerini incelemek. Video ders anlatımlarını izlemek. Online eğitimlere katılmak. Örnek sorular çözmek. Ek kaynaklarla desteklemek. Ayrıca, düzenli çalışma ve açık iletişim gibi yöntemlerle genel işletme bilgisi ve finansal performans da geliştirilebilir.

    Ticaret Bakanlığı Destek Hizmetleri, Tasfiye İşleri ve Döner Sermaye Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Ticaret Bakanlığı Destek Hizmetleri, Tasfiye İşleri ve Döner Sermaye Genel Müdürlüğü'nün bazı görevleri: Kiralama ve satın alma işleri: 5018 sayılı Kanun çerçevesinde kiralama ve satın alma işlerini yürütmek. Taşınmaz işlemleri: Bakanlığın taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek. Yatırım ve hizmet işleri: Sınır kapıları ve gümrük tesislerine ilişkin yatırım ve hizmetleri yap-işlet-devret modeliyle yaptırmak. Sosyal tesisler: Sosyal tesislere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. Genel evrak ve arşiv işleri: Genel evrak, arşiv, iş sağlığı ve iş güvenliği faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek. Döner sermaye işletmesi: Döner sermaye işletmelerini idari ve mali yönden yönetmek. Tasfiye işleri: 4458 sayılı Kanuna göre tasfiye edilecek eşyanın tasfiyesini yapmak. Depo ve satış yerleri: Tasfiyelik eşya için depolar, mağazalar ve satış reyonları açmak, işletmek, işlettirmek ve denetlemek. Mühür ve belge işlemleri: Gümrük idaresinin ihtiyaç duyduğu her türlü mührün ve Bakanlığın görev alanına giren konulara ilişkin bilgi ve belgelerin alımını, satımını veya bedelsiz dağıtımını yapmak.

    Sigorta şirketi sermaye açığı nasıl giderilir?

    Sigorta şirketlerinin sermaye açığını gidermek için uygulayabileceği bazı yöntemler şunlardır: Risk azaltma: Şirket, risklerini azaltarak sermaye açığını kapatabilir. Sermaye ilavesi: Gerekli özsermayeyi artırmak için sermaye ilavesi yapılabilir. Plan sunma: Şirket, sermaye açığının kapatılması için bir plan hazırlayarak ilgili kuruma sunabilir. Avans ödemesi: Eksik kalan sermaye açığı tutarını telafi edecek şekilde sermayeye mahsuben avans ödemesi yapılabilir. Sermaye açığının giderilmesi için uygulanacak yöntemler, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından belirlenir.

    İç kontrol güvence beyanı nasıl hazırlanır?

    İç kontrol güvence beyanı hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Bilgilerin Toplanması: Beyan, harcama yetkilisi veya malî hizmetler birim yöneticisi gibi ilgili kişi tarafından hazırlanır. 2. Beyanın Oluşturulması: Harcama yetkilisi için: Harcama biriminde kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanıldığını ve iç kontrol sisteminin yeterli güvenceyi sağladığını belirtmek gerekir. Malî hizmetler birim yöneticisi için: İç kontrol sisteminin oluşturulması, uygulanması ve geliştirilmesi çalışmalarında gerekli koordinasyonun sağlandığını ve uygulama sonuçlarının izlendiğini, değerlendirildiğini raporlamak gerekir. 3. İmza ve Tarih: Beyan, ilgili kişinin adı, soyadı ve unvanı ile tarih eklenerek imzalanır. Örnek bir iç kontrol güvence beyanı şu şekilde olabilir: > "Harcama yetkilisi olarak yetkim dahilinde; bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim. İdare bütçesinden harcama birimimize tahsis edilmiş kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanıldığını ve iç kontrol sisteminin idari ve mali kararlar ile bunlara ilişkin işlemlerin yasallık ve düzenliliği hususunda yeterli güvenceyi sağladığını bildiririm. Bu güvence, sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler ile iç kontroller, iç denetçi raporları gibi hususlara dayanmaktadır. Burada raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim.".