• Buradasın

    MaliYönetim

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şirkete gider göstermek ne işe yarar?

    Şirkete gider göstermek, işletmenin faaliyetlerini sürdürürken yaptığı harcamaları vergi matrahından düşerek vergiden avantaj sağlamak anlamına gelir. Bu durumun işe yaradığı bazı noktalar şunlardır: 1. Vergi Matrahının Azaltılması: Giderlerin doğru bir şekilde kaydedilmesi, vergi matrahını düşürerek ödenecek vergi miktarını azaltır. 2. KDV Farkının Azalması: Şirket adına kesilen faturalar gider olarak gösterildiğinde, ödenecek KDV oranı da azalır. 3. Mali Durumun Net Görülmesi: Giderlerin düzenli ve doğru bir şekilde kaydedilmesi, işletmenin mali durumunu net bir şekilde görmeyi sağlar. 4. Yasal Uyum: Giderlerin yasal düzenlemelere uygun olarak belgelenmesi, yasal mevzuata uyumu sağlar ve cezalardan kaçınmayı mümkün kılar.

    Hazine Müsteşarlığı iç ödemeler saymanlığı ne iş yapar?

    Hazine Müsteşarlığı İç Ödemeler Saymanlığı görevleri şunlardır: 1. Devlet giderlerinin gerektirdiği nakdi sağlamak ve bu ödemelerin yönetimini yapmak. 2. Devlete ait para, kıymetli maden ve değerleri muhafaza etmek, yönetmek ve nemalandırmak. 3. İç ve dış borçların yönetimine ilişkin işlemleri yürütmek ve Devlet borçlarının kayıt işlemlerini yapmak. 4. Hazine'nin iç ve dış borç garantisi verdiği konulara ilişkin ödemeleri borç idaresi altında yapmak.

    Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi idari ve mali işler daire başkanlığı ne iş yapar?

    Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. İhale İşlemleri: Yaklaşık maliyet sonrası ihale dosyasının hazırlanması, ihale öncesi ve sonrası yazışmaların yapılması. 2. Personel İşlemleri: Personel ile ilgili evrakların düzenlenmesi ve resmi yazışmaların yapılması. 3. Tahakkuk İşlemleri: Tahakkuk işlemlerinin yapılması. 4. Evrak Dosyalama: Tüm evrakların dosyalanması ve arşivlendirilmesi. 5. Yatırım Bütçesi: Üniversitenin yatırım bütçesinin hazırlanması ve ödeneklerin takibinin yapılması. 6. Taşınmaz Mal İşlemleri: Üniversiteye ait taşınmaz malların satılması, kiralanması ve kamulaştırma işlemlerinin yürütülmesi.

    FB stadı neden 65 bin kişilik?

    Fenerbahçe Stadı'nın kapasitesinin 65 bin kişiye çıkarılmasının nedeni, stadın daha fazla seyirciyi ağırlayabilmesi ve gelirlerin artırılması hedefleridir. Bu proje, Fenerbahçe yönetiminin Bankalar Birliği'ne olan faiz borçlarını azaltmak ve mali durumunu iyileştirmek için planladığı önemli adımlardan biridir.

    SGB yönetim bilgi sistemi nedir?

    SGB Yönetim Bilgi Sistemi (e-SGB), genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin strateji geliştirme birimlerine ait bilgilerin girildiği, sorgulandığı, raporlandığı ve izleme işlemlerinin yapıldığı bir veri tabanıdır. Sistemin kapsadığı işlemler şunlardır: - kurumsal bilgiler; - personel bilgileri; - eğitim faaliyetleri; - iç kontrol ve ön mali kontrol çalışmaları; - yeterlik sınavı işlemleri; - mali yönetime ilişkin anket ve soru formları. Sistem, 2016 yılında merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri, sosyal güvenlik kurumları ve mahalli idarelerde kullanılmaya başlanmıştır.

    Bilanço tahmini nasıl yapılır?

    Bilanço tahmini yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Zaman Aralığının Belirlenmesi: Bilanço, belirli bir tarih itibarıyla hazırlandığı için ilk olarak raporlama dönemi ve tarihi belirlenir. 2. Varlıkların Tanımlanması: Şirketin dönen ve duran varlıkları tespit edilir. 3. Yükümlülüklerin Belirlenmesi: Kısa ve uzun vadeli borçlar kaydedilir. 4. Özkaynakların Hesaplanması: Ödenmiş sermaye, geçmiş yıllar kârları veya zararları ve dönem kârı bilanço tablosuna eklenir. 5. Aktif ve Pasif Dengesinin Kontrolü: Bilançonun temel prensibi olan "Aktifler = Pasifler + Özkaynaklar" denkliğinin sağlanması için tüm hesaplar kontrol edilir. Bu süreçte, muhasebe kayıtlarının eksiksiz ve doğru olması büyük önem taşır.

    Gelir tablosunu tanımlayarak gelir tablosu oluşturmanın işletmelere sağlayacağı faydaları sınıfta tartışınız?

    Gelir Tablosu — bir işletmenin belirli bir dönem içerisindeki gelirlerini, giderlerini ve net kârını veya zararını gösteren finansal bir rapordur. Gelir tablosu oluşturmanın işletmelere sağlayacağı faydalar: 1. Mali Performansın Değerlendirilmesi. 2. Stratejik Kararların Alınması. 3. Yatırımcı ve Kreditör İlişkileri. 4. Planlama ve Tahmin. 5. Maliyet Yönetimi.

    Cari takip programı ne işe yarar?

    Cari takip programı, işletmelerin müşterileriyle ve tedarikçileriyle olan finansal ilişkilerini izlemek ve yönetmek için kullanılır. Bu programlar aşağıdaki işlevleri yerine getirir: Müşteri ve tedarikçi hesapları: Her müşteri ve tedarikçi için ayrı cari hesaplar açılarak, borç ve alacak durumları takip edilir. Fatura ve işlem kayıtları: Alış, satış, tahsilat ve ödeme gibi tüm işlemler kaydedilir ve raporlanır. Tahsilat ve ödeme planlaması: Vadesi yaklaşan alacak ve borçlarla ilgili hatırlatmalar yapılır, böylece gecikmelerin önüne geçilir. Mali analiz ve raporlama: İşletmenin finansal durumu hakkında detaylı analizler ve raporlar oluşturulur. Bu sayede, cari takip programları işletmelerin mali sağlığını korumasına, gelir ve giderlerini daha iyi planlamasına ve finansal sorunları önceden tespit etmesine yardımcı olur.

    Kamu tarifesi nasıl yapılır?

    Kamu tarifesi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. İhtiyacın Belirlenmesi: Kamu kurumlarının hangi hizmetleri alacağını ve bu hizmetlerin piyasa koşullarıyla nasıl bir ilişki içinde olacağını değerlendirmek gerekir. 2. Mevzuatın İncelenmesi: Kamu İhale Kanunu ve diğer ilgili düzenlemeler incelenerek, tarifelerin belirlenmesi konusunda yol gösterici bilgiler edinilmelidir. 3. Tarife Çalışma Grubunun Oluşturulması: Hukuki, mali, teknik ve idari konularda uzman kişilerden oluşan bir çalışma grubu oluşturulmalıdır. 4. Piyasa Araştırması ve Analizi: Mevcut piyasa koşulları, fiyatlar ve rekabet durumu analiz edilmelidir. 5. Tarifelerin Oluşturulması: İhtiyaçlar doğrultusunda, piyasa koşulları ve bütçe planlaması göz önüne alınarak tarifeler oluşturulmalıdır. 6. Onay Süreci: Oluşturulan tarifeler, ilgili yönetim organlarından onay almalıdır. 7. Uygulama ve İzleme: Tarifelerin uygulanması ve etkisi izlenmeli, gerektiğinde güncellemeler yapılmalıdır. 8. Geri Bildirim ve Revizyon: Kullanıcıların görüşleri alınarak tarifeler düzenli olarak gözden geçirilmeli ve revize edilmelidir. Ayrıca, kamu tarifelerinden yararlanmak isteyen bireyler, ilgili kamu kurumlarının şubelerine giderek şirket kimliklerini ibraz ederek başvuru yapabilirler.

    Döner sermaye geliri nasıl hesaplanır?

    Döner sermaye geliri, aşağıdaki adımlar izlenerek hesaplanır: 1. Faaliyetin Bedelinin Belirlenmesi: Gelir elde edilecek faaliyetin bedeli, ilgili birim tarafından Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir. 2. Yönetim Kurulu Kararının Onayı: Belirlenen faaliyet bedeli, Üniversite Yönetim Kurulu tarafından onaylanır. 3. Gelirlerin Toplanması: Onaylanan karar doğrultusunda, elde edilen gelirler ilgili banka hesabına yatırılır veya pos cihazı ile tahsil edilir. 4. Faturalandırma: Tahsil edilen veya hakedilen tüm gelirler faturalandırılır. 5. Yasal Kesintiler: Gelirlerden KDV, Hazine payı ve Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) hissesi gibi yasal kesintiler ayrılır. 6. Dağıtım: Kalan tutar, personelin ek ödemesi olarak dağıtılır.

    İç kontrol güvence beyanı nedir?

    İç kontrol güvence beyanı, her yıl, iş ve işlemlerin amaçlara, iyi mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini içeren ve harcama yetkilileri tarafından imzalanan beyandır. Bu beyan, idare faaliyet raporlarına eklenir.

    Ödeme tipi ne işe yarar?

    Ödeme tipi, mal veya hizmetler için ödeme yapmanın çeşitli yollarını ifade eder ve birçok önemli işlevi vardır: 1. Kolaylık ve Erişilebilirlik: Farklı ödeme yöntemleri, insanların ve işletmelerin çeşitli durumlar için uygun seçeneklere sahip olmalarını sağlar. 2. Güvenlik: Modern ödeme yöntemleri, işlemleri daha güvenli hale getirir ve dolandırıcılığa karşı korumalar sağlar. 3. Hız: Elektronik ve mobil ödeme yöntemleri, ödemelerin anında yapılmasını sağlar, bu da zaman tasarrufu ve hızlı işlem yapma imkanı sunar. 4. Uluslararası Ticaret: Farklı ödeme yöntemleri, uluslararası ticareti kolaylaştırır ve farklı para birimleri arasında hızlı dönüşüm sağlar. 5. Mali Yönetim: İşletmeler için çeşitli ödeme yöntemleri, nakit akışını yönetme ve mali kayıtları tutma konusunda önemlidir. 6. Müşteri Memnuniyeti: Müşterilere sunulan ödeme seçeneklerinin çeşitliliği, müşteri memnuniyetini artırır.

    Yargıtay Başkanlığı Merkez Saymanlık Müdürlüğü ne iş yapar?

    Yargıtay Başkanlığı Merkez Saymanlık Müdürlüğü, Yargıtay'ın mali işlemlerinin muhasebeleştirilmesi ve mali raporlarının hazırlanmasından sorumludur. Bu müdürlüğün görevleri arasında: Bütçe işlemleri: Merkezi yönetim bütçe kanunlarıyla verilen ödeneklerin kullanılması ve muhasebeleştirilmesi. Döner sermaye işletmesi: Yargıtay Yayınları Döner Sermaye İşletmesi'nin yönetimi ve mali işlemlerinin takibi. Mali raporlama: Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği ve Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği'ne uygun olarak mali raporların hazırlanması. Diğer görevler: Kanunlarla verilen diğer mali işlerin yürütülmesi.

    MYS hazine sürecinde ne demek?

    MYS (Mali Yönetim Sistemi) hazine sürecinde ifadesi, ödemelerin Hazine tarafından karşılanmaya hazır olduğu ancak henüz karşılanmadığı durumu ifade eder. Hazine nakit karşıladıktan sonra, banka talimatı otomatik olarak oluşur ve ilgili ödeme kaydının durumu "Hazine Sürecinde (Talimat Oluştu)" olarak güncellenir.

    Döner Sermaye İşletmesi hangi kanuna tabidir?

    Döner sermaye işletmeleri, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu gibi mevzuatlara tabidir. Ayrıca, her döner sermaye işletmesi için ilgili bakanlık veya kurum tarafından özel düzenlemeler yapılır.

    Ticaret Bakanlığı Destek Hizmetleri, Tasfiye İşleri ve Döner Sermaye Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Ticaret Bakanlığı Destek Hizmetleri, Tasfiye İşleri ve Döner Sermaye Genel Müdürlüğü aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Kiralama ve Satın Alma İşleri: Bakanlığın kiralama ve satın alma işlerini yürütmek. 2. Taşınır ve Taşınmaz İşlemleri: Bakanlığın taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek. 3. Yatırım ve Hizmetler: 3996 sayılı kanun çerçevesinde sınır kapıları ve gümrük tesislerine ilişkin yatırım ve hizmetlerin yap-işlet-devret modeliyle yaptırılmasına yönelik iş ve işlemleri yürütmek. 4. Sosyal Tesisler: Sosyal tesislere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. 5. Genel Evrak ve Arşiv: Bakanlığın genel evrak, arşiv, iş sağlığı ve iş güvenliği faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek. 6. Döner Sermaye Yönetimi: Döner sermaye işletmelerini idari ve mali yönden yönetmek. 7. Tasfiye İşleri: 4458 sayılı kanuna göre tasfiye edilecek hale gelen eşyanın tasfiyesini yapmak. 8. Depo ve Satış İşlemleri: Tasfiyelik eşya için depolar, mağazalar ve satış reyonları açmak, işletmek, işlettirmek ve denetlemek.

    Kamu zararından kimler sorumlu?

    Kamu zararından sorumlu olanlar, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre kamu görevlileridir. Ayrıca, ilgililer de kamu zararından sorumlu tutulabilir; bunlar, kendilerine yersiz veya fazla ödeme yapılan gerçek ve tüzel kişi veya kişilerdir.

    İşletme finansmanı dersine nasıl çalışılır?

    İşletme finansmanı dersine çalışmak için aşağıdaki konular üzerinde odaklanmak önemlidir: 1. Mali Durumun Anlaşılması: İşletmenin gelir-gider dengesi, nakit akışı, borçları ve diğer finansal göstergeleri hakkında bilgi sahibi olunmalıdır. 2. Bütçe Yönetimi: Gelir ve giderleri dengede tutmak için bütçeleme yapılmalı, harcamalar kontrol altında tutulmalıdır. 3. Finansal Risk Yönetimi: Faiz oranları ve döviz kurlarındaki değişimler gibi finansal riskleri anlamak ve yönetmek için stratejiler geliştirilmelidir. 4. Finansal Analiz ve Raporlama: Finansal tablolar ve oran analizleri gibi araçlarla işletmenin mali durumu değerlendirilmelidir. 5. Yatırım Kararları: Sermaye bütçelemesi ve yatırım projelerinin finansal performansı değerlendirilerek en uygun kararlar alınmalıdır. Ayrıca, ders notları, online kaynaklar ve çıkmış sorular gibi materyallerden yararlanmak da faydalı olacaktır.

    İç kontrol güvence beyanı nasıl hazırlanır?

    İç kontrol güvence beyanı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Beyanın İçeriği: Beyanda, harcama biriminin iş ve işlemlerinin idarenin amaç ve hedeflerine, iyi mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiği belirtilmelidir. 2. Dayanaklar: Bu güvence, harcama yetkilisi olarak sahip olunan bilgi ve değerlendirmeler, yönetim bilgi sistemleri, iç kontrol sistemi değerlendirme raporları, izleme ve değerlendirme raporları ile denetim raporlarına dayanmaktadır. 3. İmza ve Tarih: Beyan, harcama yetkilisi tarafından imzalanmalı ve tarih eklenmelidir. Örnek bir iç kontrol güvence beyanı şu şekilde olabilir: > "Harcama yetkilisi olarak görev ve yetkilerim çerçevesinde; harcama birimimizce gerçekleştirilen iş ve işlemlerin idarenin amaç ve hedeflerine, iyi mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini, birimimize bütçe ile tahsis edilmiş kaynakların planlanmış amaçlar doğrultusunda etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanıldığını, birimimizde iç kontrol sisteminin yeterli ve makul güvenceyi sağladığını bildiririm. Bu güvence, harcama yetkilisi olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, yönetim bilgi sistemleri, iç kontrol sistemi değerlendirme raporları, izleme ve değerlendirme raporları ile denetim raporlarına dayanmaktadır. Ankara, 10.01.2025 Emir Hasan ARSLANTAŞ Genel Müdür".

    Sigorta şirketi sermaye açığı nasıl giderilir?

    Sigorta şirketinin sermaye açığını gidermek için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: 1. Sermaye Artırımı: Şirketin ödenmemiş sermayesinin tamamlanması veya yeni sermaye eklenmesi. 2. Kâr Dağıtımının Durdurulması: Teknik kârlılık oranını artırmak için yatırım gelirlerinden elde edilen kârın dağıtılmaması. 3. Varlıkların Elden Çıkarılması: Şirketin varlıklarının kısmen ya da tamamen elden çıkarılması veya elden çıkarılmasının durdurulması. 4. Reasürans ve Fiyatlama Politikalarının Değiştirilmesi: Risklerin daha iyi yönetilmesi için reasürans politikalarının ve fiyatlamaların gözden geçirilmesi. 5. Yasal Düzenlemelere Uyum: Sigortacılık Finansal Raporlama Yönetmeliği ve diğer ilgili mevzuatlara uygun finansal raporların hazırlanması ve sunulması. Bu adımlar, sigorta şirketinin mali yapısını güçlendirerek poliçe sahiplerine karşı yükümlülüklerini yerine getirmesini sağlar.